Mitä teininä tehtiin aamuisin, kun ei ollut vielä kännyköitä?
Miten sun aamut meni, muistatko? Itse en oikein muista. Olenko vain tuijotellut kattoa tunnin? Tuskin olen heti sännännyt sängystä ylös. Vai oltiinko silloin niin reippaita, että heti ylös ja aamupalalle? Teini olin ysärillä.
Kommentit (286)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuliko ysärillä aamuisin tv:stä mitään nuorisolle?
No ei, mutta Radio Mafialta tuli ohjelmaa kellon ympäri ja kuuntelin Radio Mafiaa omasta radiosta.
Se taipuu Radio MafiaSTA.
Silloin runkattiin ja haaveiltiin luokan kuumiksista.
Jaoin aamupostia n 04.00 -7.30. Sitten kouluun ja heti kun iltapäivällä ehdin tsuppariksi.
Aamunavetssa touhusin. Ruokin lehmiä ja lapioin paskaansa. Äite lypsi.
Timpen äiti oli mun hoitsuna, kun olin aika pienenä sydänongelmien takia sairaalassa. Varmaan vieläki hänen antamansa muistokirja missä joku hänen kirjoittama runo.
Kirja siis sellainen, että ystävät ja tutut sai kirjoittaa jonkun runon tms ja vaikka liimata kiiltokuvia tai tarroja.
EI siis ystäväkirja, jotka oli kans aika hitti silloin sata vuotta sitten.
Karkeista varsinkin Jambo oli suosikki ja kukaan ei ole kuullutkaan Gilda jäätelöstä..
Anttilan ja Hobby Hallin kuvastoja oli mukava katsella.
Mutta mitä tehtiin?
Aamulla aamupala (puuro/muroja) ja kouluun.
Polkupyörillä Uittamolta Vähä-Heikkilän kouluun ja sit talvella bussilla.
Ulkona oltiin aina ja pyöräiltiin, oltiin piilosia, hypittii twistiä ja hyppynarua. Luisteltiin.
Pelattiin tennistä kun kaverin mummolassa oli tenniskenttä.
Käytin perheen kanssa ruotsinlaivalla (tyyliin Rosella / Sally (uppos) tai ulkomailla tai purjehtimassa
Harrastuksia tosin oli joka päivälle; voimistelu, koris.
Teininä sitten käytiin oikein kaupungilla leffassa ja shoppailemassa ja se oli aikaa kun Hansa kortteli rakennettiin.
hyi hitto että olen vanha :D
Heti herättyä kuudelta voimistelin. Sitten vaatteet päälle ja ripsiväriä. Keittiöstä kuppi teetä ja voileipä aamupalaksi. Samalla luin Helsingin Sanomia. Kahdeksaksi kouluun.