Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ihan normaalia avioliitossa olevien puolisoiden mennä aina yksin ilman aviopuolisoa erilaisiin tilaisuuksiin?

Vierailija
09.08.2025 |

Tunnen erään avioparin, jotka harvoin menevät yhdessä mihinkään. Ja vaikka avioparin molemmat osapuolet olisi kutsuttu jonnekin suvun juhliin, niin yleensä niissä on muilla aviopareilla myös oma aviopuoliso mukana.  Mutta tämän avioparin puoliso ei ole ikinä missään mukana vaan aina toinen puoliso saapuu paikalle yksin. Minusta olisi outoa, jos minun aviopuolisoni ei lähtisi kanssani mihinkään, minne on molemmat puoliskot kutsuttu.  Ymmärtäisin kyllä, jos toinen aviopuolisoista olisi niin sairas, ettei hän enää kykenisi lähteä mukaan, mutta tässä esimerkkitapauksessa ei niin ole, vaan tuttavapariskunnan pois jäävä puoliso on ihan liikuntakykyinen. Olisiko sitten toisella osapuolella mielen puolella jotain häikkää, ettei vaan voi osallistua sukujuhliin tai muihin tapaamisiin yhdessä aviopuolisonsa kanssa?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät ap, että "aina" ovat erikseen juhlissa? Vai oletko kaikissa samoissa kuin heistä jompi kumpi? Ehkä toista puolisoa ei vain samat juhlat kiinnosta, joissa itse käyt? 

Tätä mäkin vähän ihmettelin. Ilmeisesti kyse on sukulaisista ja sukujuhlista ja pois jäävä osapuoli on oletettavasti se, joka ei ole sukua. Voi siis hyvinkin käydä muissa juhlissa. Miksi hänellä olisi velvollisuus osallistua johonkin puolison serkun rippijuhliin?

Kyllä mä välillä ilmoitan omallekin suvulle etten pääse tulemaan, useimmiten on vaan kutsun aikaan tarvetta ladata omia akkuja. En sitten varsinaisen päivän lähestyessä ilmoittele että voisin tullakin vaikka olisikin sosiaalisempi vaihe. Viimeksi jätin välistä kun kutsujan "perheessä" oli 2 uutta ihmistä, ja näiden sukua kutsuttu myös. Ei vaan jaksanut sosiaalisesti rankan työkevään jälkeen yhtään mitään kissanristiäisiä. Ja olen tavannut nämä."uudet" ihmiset, ihan mukavia.

Ne jotka oikeasti tuntee mut, kutsuu pienempiin porukoihin eikä isoihin kokoontumisiin.

Sitä olen miettinyt että mihin vetää raja esim puolison sisarusten lapsiin ja näiden uusiin perheisiin. Lapset jäivät etäisiksi jo vanhempiensa kanssa asuessaan (välimatka ja ikä), niin eihän sitä kyläillä nuorten aikuistenkaan kanssa... niin tuskimpa kiinnostaa mitkään ventovieraiden häätkään tulevaisuudessa :)

Vierailija
62/65 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäkää kunnioittaa myös introverttejä ihmisiä, jotkut viihtyvät parhaiten yksin tai oman puolison kanssa. Älkää naukuko joka juhliin, jos eivät halua tulla, vaan lähettävät juhlakalulle vaikka rahalahjan.

Kuvittelette varmaan olevanne jotain pelastavia enkeleitlä, kun haluatte heitä "auttaa", vaikkei sitä kaivata. Jos ei vain halua tulla, eikä myöskään halua, että menette heitä kutsumatta  ilahduttamaan vierailullanne. Älkääkä naukuko osallistumaan, vaan tyytykää siihen, kun joku sanoo, kiitos en nyt pääse tulemaan.

Ihmisellä pitäisi olla oikeus kotirauhaan. Myös sukulaisilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tietoinen, että joillakin ihmisillä on esimerkiksi lapsia, koiria, vuorotyö yms. syitä, joiden takia on vaikeaa olla paikalla yhdessä kaiken maailman kissanristiäisissä? 

Nyt on kyse sellaisesta avioparista, jossa ei ole noita yllämainittuja esteitä, ja vaikka olisikin yksikin noista, niin kyllä tiedän sellaisiakin pareja, jotka kuitenkin saavat nuo  mainitsemasi asiat järjestettyä niin, että voivat mennä yhdessä erilaisiin juhliin ja tilaisuuksiin.  

Mistä toi tulee toi asenne että näillä ihmisillä olisi joku velvollisuus esittää sinun mielestäsi pätevä syy olla osallistumatta? Nehän on olevinaan juhlat, ei mikään vankeustuomio, jota pitää saapua suorittamaan. Mulla on yks sukulaismies, joka ei koskaan halua osallistua mihinkään sukujuhliin, ei vaimonsa eikä oman sukunsa. Käsittääkseni sitä nyt vaan ihan yksinkertaisesti ei napeksi sellainen. Sukujuhlathan pääsääntöisesti on melko tylsiä. En ole koskaan ajatellut että asiaa pitäisi sen enempää vatvoa.

Vierailija
64/65 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On epänormaalia pistää nenäänsä toisten asioihin noin paljon kuin ap.

En ole pistänyt nenääni toisten asioihin tuon asian suhteen koskaan "noin paljon" tuon asian suhteen, että eräs aviopari ei käy yhdessä missään sellaisissa tapahtumissa tai juhlissa, jossa muut avioparit ovat puolisoittensa kanssa yhdessä.   Olen tehnyt ja muutkin ovat tehneet tästä kyseisestä avioparista omat johtopäätöksensä, mutta tämäpä tästä, saahan sitä ihmetellä, ei se ole epänormaalia.   Omistuista se vaan on ja poikkeavaa käytöstä kun on kyse avioparista; ja mitään normaalia estettä ei ole nähtävissä yhdessä saapumiseen esim. juurikin niihin sukujuhliin. 

Vierailija
65/65 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukin saa tehdä niin kuin parhaaksi kokee. Toki onhan se vähän outoa jos puoliso ei koskaan näyttäydy toisen suvulle.

- - - -

Noup!

Sääntökirjan mukaan molempien puolisoiden tulee yhdessä osallistua kaikkiin tilaisuuksiin!