Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras dieetti normaalipainon sisällä laihduttavalle?

Vierailija
09.08.2025 |

Pitäisi saada 4 kg kesäkiloja äkkiä pois. Mikä olisi paras dieetti kun painoindeksi on jo valmiiksi normaalipainon puolella eli kilot on sitkeässä? Liikunnan lisääminen ei onnistu vaan kaikki täytyy saada syömällä pois.

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

VHH

Vierailija
2/88 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VHH

Samaa olin tulossa ehdottamaan: hiilarit minimiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestepaastolla pääset vauhdilla eroon lihaksista.

Vierailija
4/88 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkosipulidieetti toimii. Syö pelkkää valkosipulia niin paino putoaa nopeasti.

Vierailija
5/88 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaloreitten laskeminen on ainoa joka toimi mulla. Viikolla 1200-1500 kaloria ja lauantaina vähän enemmän. Viidessä kuukaudessa lähti viisi kiloa. Erittäin hidasta joo mutta olin normaalipainon alareunassa, bmi 19 -> 17,7 

Sairasta laihduttaa noissa mitoissa.

Kaikki normalipainon sisällä laihduttaminen on sairasta. Enkä nyt todellakaan tarkoita, että kaikkien ylipainoisiksi päässeiden täytyisi tehdä kaikkensa, jottei painoindeksi vahingossakaan koskaan laske alle 25:n. Laihtuminen ja laihduttaminen ei ole synonyymejä.

Vierailija
6/88 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaaladieetti

Vierailija
7/88 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ollaan tiukasti normaalipainossa ja matkalla alempaan normaalipainoon kalorien laskudieetti on toimivin. Siinä lasketaan jokaisen suupalan energiasisältö ja pidetään kalorien määrä sen verran alhaalla että paino putoaa.

Vierailija
8/88 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama suunnitelma eikä tässä ole mitään sairasta. Näin normaalipaino pysyy kun ei päästä kiloja kertymään. Minä vähennän annoskoosta ja tarkkailen hiilareita.

Vierailija
9/88 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaastoan ja lasken kaloreita. Syön 1800 päivässä, joten hirveän alas en mene. Hitaasti hyvä tulee.

Vierailija
10/88 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kesäkilo täälläkin poistettavana. Olo ei todellakaan ole hyvä, kun lanteilla ja vatsassa pömpöttää, kasvoistakin huomaa. Minun on ainakin kaikkein parasta saada ne juuri tässä vaiheessa pois, helpointa laihduttaa se 3-5 kg, kun ei ole onneksi sen enempää.  Miksi olisi sairasta tavoitella normaalipainon keskiarvoa mieluummin kuin keikkua siellä ylärajalla.  Kyllä jokainen tietää mikä on itselle sopivin paino. 

Vierailija
11/88 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihdutin kilon kuussa jättämällä vaan makeat tms. pois. Muuten söin normaalisti 3 krt päivässä, enkä kärsinyt nälkää. 

Vierailija
12/88 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama suunnitelma eikä tässä ole mitään sairasta. Näin normaalipaino pysyy kun ei päästä kiloja kertymään. Minä vähennän annoskoosta ja tarkkailen hiilareita.

Laihduttaminen pitäisi jättää liikalihaville ja niille, joilla on terveydellisten syiden takia tarve laihduttaa. Muiden pitäisi tyytyä syömään terveellisesti, minkä avulla ylimääräiset kilot häviää ilman laihdutusta, vaikka siinä kestääkin laihdutuskuuria kauemmin.

Vierailija
13/88 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaloreitten laskeminen on ainoa joka toimi mulla. Viikolla 1200-1500 kaloria ja lauantaina vähän enemmän. Viidessä kuukaudessa lähti viisi kiloa. Erittäin hidasta joo mutta olin normaalipainon alareunassa, bmi 19 -> 17,7 

Sairasta laihduttaa noissa mitoissa.

Kaikki normalipainon sisällä laihduttaminen on sairasta. Enkä nyt todellakaan tarkoita, että kaikkien ylipainoisiksi päässeiden täytyisi tehdä kaikkensa, jottei painoindeksi vahingossakaan koskaan laske alle 25:n. Laihtuminen ja laihduttaminen ei ole synonyymejä.

Eikä ole. Lihavimmillani olin normaalipainon yläpäässä. Olo ei ollut yhtään hyvä. Liikkuminen oli raskaampaa ja turvotti. Nyt 12 kiloa hoikempana olo on hyvä ja veriarvotkin paremmat. 

Vierailija
14/88 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi parempi päästää muutama "ylimääräinen" kilo kertymään normaalipainon sisällä pysyvästi kuin laihduttaa ne aina uudestaan ja uudestaan pois. Maailma ei kaatuisi siihenkään, jos paino menisi pikkuisen ylipainon puolelle. Jojolaihduttaminen normaalipainon sisällä on paljon haitallisempaa kuin pari liikakiloa. 

Vierailija
15/88 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en laske kaloreita, vaan lisään kasviksia. Parsakaalia, kukkakaalia, kurkkua, tomaattia, kesäkurpitsaa, hapankaalia niin paljon että maha on täysi. Ja vettä 2-3 litraa.  Mukaan kananmunaa ja välillä lohta. Muutaman kesäkilon saa pois nopeasti.

Vierailija
16/88 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carnivore tai keto. Paino ei lähde lihaksista, ja nälkää ei tule.

Vierailija
17/88 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nutrilet

Vierailija
18/88 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä sipsit, suklaat ja sokerilimut pois

Vierailija
19/88 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaasto 16/8. Sen verran itsellä lipsui, että kahvi maidolla (ei sokerilla) 14 tunnin kohdalla. Mutta kyllä tuolla lähti pari kiloa muutamassa viikossa. Olen normaalipainon ylärajoilla mutta liikunnallinenkin, alkoi jo pari kiloa haitata juoksusuorituksia. Ja sen 8 tunnin aikana söin ihan normaalisti enkä kituuttanut.

Vierailija
20/88 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo pelkkä kasviskeitto eikä muuta vettä.  Eka viikko ottaa koville mutta kun aina juo vettä ja syö kaalikeittoa nii nälän tunne menee pois.  Elikkä se suolaamakeaa pakko saada menee pois. Tasapainotettu ruokailu myöhemmin omena ja vesilasi.