Paras dieetti normaalipainon sisällä laihduttavalle?
Pitäisi saada 4 kg kesäkiloja äkkiä pois. Mikä olisi paras dieetti kun painoindeksi on jo valmiiksi normaalipainon puolella eli kilot on sitkeässä? Liikunnan lisääminen ei onnistu vaan kaikki täytyy saada syömällä pois.
Kommentit (88)
Kauhea kaali. Kuori päältä muutama lehti pois roskiin tai Marsukani kissa syö sen. Ja pilkot pieneksi sitten sipuli ja purkki tomaattimössöä. Vihreä paprika ja EI SUOLAA. Ripaus pippuria ja timjamia. Laita kattilaan vettä pohjalle vaikka Hagmanin 2 litran kattilaan noin alle puoli litraa. Siinä keittelet levy jotain 4 lla. Hiljalleen ja kun alkaa kypsyä lisäät vettä lorauksen ja sekoittelet kokoajan. Sen parempaa mitä kypsempää. Lisäät vettä pidä kantta päällä paitsi kun sekoittelet. Tätä saat syödä vaikka 10 litraa päivässä etkä liho. Ota vaikka vihreä tee ja vesi lasi. Kun se nälän tunne lähtee alat laihtua. Alkaa kulua se rasva vartalossa. Kun et syö rasvaa.
Hohhoijaa kuka jaksaa vahdata muutamaa ylimääräistä kiloa. Ja miten kesä liittyy siihen, että paino on noussut. Ei mulla paino nouse oli sitten joulu tai juhannus.
On myös kylmädieetti. Juot jääteetä vettä jäillä ja pakastekylmää jäätelöä. Siinä on rasvaa mutta elimistö polttaa kaloreita kun jäähdyttää sitä. Tai syöt pelkkää riisiä ilman suolaa paistetun ananaksen kanssa paahdetun ilman rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaloreitten laskeminen on ainoa joka toimi mulla. Viikolla 1200-1500 kaloria ja lauantaina vähän enemmän. Viidessä kuukaudessa lähti viisi kiloa. Erittäin hidasta joo mutta olin normaalipainon alareunassa, bmi 19 -> 17,7
Sairasta laihduttaa noissa mitoissa.
Meinasin sanoa samaa, että nyt kuulostaa syömishäiriöiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaloreitten laskeminen on ainoa joka toimi mulla. Viikolla 1200-1500 kaloria ja lauantaina vähän enemmän. Viidessä kuukaudessa lähti viisi kiloa. Erittäin hidasta joo mutta olin normaalipainon alareunassa, bmi 19 -> 17,7
Niin on.
Vierailija kirjoitti:
Ei parasta dieettiä varmaan olekaan. Sellainen dieetti on hyvä, joka toimii sinulle ja josta sinä pystyt pitämään kiinni. Olennaista on lopulta vain kalorivaje.
Juuri tämä. Se paras ja itselleen sopivin dieetti löytyy kokeilemalla. Ja se paras on se mitä pystyy noudattamaan.
Mulla toimi kaksi kertaa päivässä syöminen. Eli söin mitä vaan, mihin aikaan vaan, mutta tasan kaksi kertaa ja kaikki lasketaan paitsi maitokahvi. Hyvin äkkiä sitä ennemmin tekee kotona kunnon ruoan ja salaattia mieluummin kuin syö kaupungilla valmissämpylän tai vastaavaa. Söin kyllä myös herkkuja, esimerkiksi suklaapatukan tai jätskituutin jälkiruoaksi. Syömisen lopetin heti kun vatsa oli täynnä, ei mitään varastoon ahmimista. Kai tuotakin voi tavallaan pätkäpaastoksi kutsua, koska esim. aamupala jäi automaattisesti pois koska halusin venyttää sitä päivän ensimmäistä ruokailua mahdollisimman pitkälle, jotta nälkä ei vaivaisi ennen iltaa ja toista ruokailua.
63kg-->57kg viidessä viikossa.
Normaalipainon sisällä ei kannata laihduttaa, koska siinä menettää paljon lihasmassaa. Jos palaat takaisin kesää edeletäviin ruokailutottumuksiisi, painosi putoaa kyllä takaisin entisiin mittoihin ilman dieettiäkin. Jos tahdot nopeuttaa muutosta, voit vähentää herkuttelua ja syödä enemmän kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla toimi kaksi kertaa päivässä syöminen. Eli söin mitä vaan, mihin aikaan vaan, mutta tasan kaksi kertaa ja kaikki lasketaan paitsi maitokahvi. Hyvin äkkiä sitä ennemmin tekee kotona kunnon ruoan ja salaattia mieluummin kuin syö kaupungilla valmissämpylän tai vastaavaa. Söin kyllä myös herkkuja, esimerkiksi suklaapatukan tai jätskituutin jälkiruoaksi. Syömisen lopetin heti kun vatsa oli täynnä, ei mitään varastoon ahmimista. Kai tuotakin voi tavallaan pätkäpaastoksi kutsua, koska esim. aamupala jäi automaattisesti pois koska halusin venyttää sitä päivän ensimmäistä ruokailua mahdollisimman pitkälle, jotta nälkä ei vaivaisi ennen iltaa ja toista ruokailua.
Miinustin viestiäsi, koska jos puhut totta, laihdutit niin pienellä kalorimäärällä että silloin pitäisi katsoa tosi tarkkaan mitä syö jotta kroppa saa kaiken tarvitsemansa. Kun siis ottaa huomioon, ettet ollut mikään ṣotanorsu vaan pudotit n. 10 % painostasi 5 viikon aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki normalipainon sisällä laihduttaminen on sairasta. Enkä nyt todellakaan tarkoita, että kaikkien ylipainoisiksi päässeiden täytyisi tehdä kaikkensa, jottei painoindeksi vahingossakaan koskaan laske alle 25:n. Laihtuminen ja laihduttaminen ei ole synonyymejä.
Eikä ole. Lihavimmillani olin normaalipainon yläpäässä. Olo ei ollut yhtään hyvä. Liikkuminen oli raskaampaa ja turvotti. Nyt 12 kiloa hoikempana olo on hyvä ja veriarvotkin paremmat.
Näinpä! Olen 165cm ja kun paino on kivunnut yli 60:n kilon, olo on suorastaan inhottava. Vatsamakkara oikein rullautuu istuessa, ei todellakaan mukavaa. 70-luvulla mua olisi haukuttu läskiksi siinä vaiheessa. Helpointa on silloin tiputtaa ne muutamat ahdistavat kilot eikä ajatella, että ei se pari kiloa mitään. Pian sitä huomaisi, että se pari kiloa onkin 10kg.
Vierailija kirjoitti:
Normaalipainon sisällä ei kannata laihduttaa, koska siinä menettää paljon lihasmassaa. Jos palaat takaisin kesää edeletäviin ruokailutottumuksiisi, painosi putoaa kyllä takaisin entisiin mittoihin ilman dieettiäkin. Jos tahdot nopeuttaa muutosta, voit vähentää herkuttelua ja syödä enemmän kasviksia.
Eli siis laihduta, mutta älä laihduta. Justiinsa 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miinustin viestiäsi, koska jos puhut totta, laihdutit niin pienellä kalorimäärällä että silloin pitäisi katsoa tosi tarkkaan mitä syö jotta kroppa saa kaiken tarvi
Ahaa. Ihan mielenkiinnosta, mistä sinä tiedät kuinka paljon kaloreita sain päivän aikana? Kuusi kiloa viidessä viikossa ei edes ole paljon, jos olisin syönyt vain kerran päivässä, olisi tahti ollut paljon nopeampi. Ja kroppani voin oikein hyvin, kiitos vain.
Syön suurinpiirtein pätkäpaastomallilla ja pieniä annoksia. 3-4 ateriaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Täyttä sontaa taas. Se "normaalipainon" ero taulukon ylä- ja alapäässä on niin iso, että kyllä todellakin kannattaa. Sekä omassa olotilassa että ulkonäössä huomaa kyllä selvän eron siinä, onko BMI 20 vai 25. Eikä siinä mitään lihasmassaa menetä, liikuntaa saa ja kannattaakin harrastaa. Mistä oikein revit näitä höpöjuttuja?
Kai sä nyt jumalauta itse tiedät miten olet ne kesäkilosi kerryttänyt? Ei ne itsestään ole tulleet ja korjaat ne asiat jotka ovat ne kerryttäneet.
Paasto tai pätkäpaasto. Syöt ennalta määrätyn verran ruokaa päivässä ja loppuaika kahvia, vettä, suolaa, tai vaikka vodkaa. Ylipäätään elämän sisällön muun ympärillä kuin syömisen pyörittäminen.
Paasto on ylivoimaisesti nopein tapa pudottaa painoa.
Vierailija kirjoitti:
On myös kylmädieetti. Juot jääteetä vettä jäillä ja pakastekylmää jäätelöä. Siinä on rasvaa mutta elimistö polttaa kaloreita kun jäähdyttää sitä. Tai syöt pelkkää riisiä ilman suolaa paistetun ananaksen kanssa paahdetun ilman rasvaa.
Jos haluaa kuluttaa kaloreita kylmyydellä niin mieluummin kylmä suihku. Ruuansulatuselimistöä ei saisi kylmettää. Päin vastoin, vaikka kuppi inkivääriteetä kitusiin ja kylmään kylpyyn tutisemaan.
Itse en ole tämän metodin fani, sillä paljon epämukavampi kuin vaan vähentää syömistä ja lisätä henkisiä nautintoja.
Vierailija kirjoitti:
Kai sä nyt jumalauta itse tiedät miten olet ne kesäkilosi kerryttänyt? Ei ne itsestään ole tulleet ja korjaat ne asiat jotka ovat ne kerryttäneet.
Kesäkilot eivät tosiaan vaadi mitään dieettiä, paluu arkeen riittää.
Ei parasta dieettiä varmaan olekaan. Sellainen dieetti on hyvä, joka toimii sinulle ja josta sinä pystyt pitämään kiinni. Olennaista on lopulta vain kalorivaje.