Mies ei siivoa jälkiään ja osoittaa mieltään, kun pyydän tekemään sen
Hän ei siivoa omia jälkiäänkään. Jättää esimerkiksi käytetyt astiat levälleen ja suuttuu ja mököttää, kun kehotan siivoamaan ne. Ei huuda, vaan menee esimerkiksi mielenosoituksellisesti sohvalle nukkumaan, eikä sänkyyn. Ihan käsittämätöntä, kun aikuinen viisikymppinen mies tietää kyllä, että jäljet on siivottava. Yhteisistä kotitöistä olemme sopineet kummallekin omat vastuualueet, mutta hän ei tee niitä omiaan ja mököttää tuolla lailla passiivis-aggressiivisesti, kun pyydän tekemään. Auttaako tähän enää mikään? Niin kauan kuin lapset asuivat kotona, siivosin, kun jonkun on se tehtävä, mutta nyt alkaa olla kiintiöni täynnä.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
"Missä ap noin oletti? Heidän kodissaan toki nyt vain mies jättää siivoamatta. Miksi yleistät?"
"Miehet on ihan paviaaneja".
-Eri
Olisko provo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä tämä kaikki tavarat levälleen jättävä on vaimo. Saman hän on opettanut lapsille. Kaikki tavarat ja asiat jää levälleen ja pyykkiä pestään vasta kun alushousuja ei enää löydy. Ja kappas, meidän taloyhtiössä pyykkituvan käyttäjistä 70% on miehiä. Kaveri on kiinteistähuollossa töissä. Totesi että kun käy ihmisten asunnoissa niin pahimmassa kunnossa on 40+ yksin asuvien naisten kämpät. Että silleen!
Miksi hän tutkii naisten asuntoja? Häviääkö tavaraa samalla ja myös siirtelee muiden paikkoja hämäyksen vuoksi. Ovela tämä sinun kiinteistöhenkilösi
Utsii myös pesutuvan käyttäjien sukupuolen, ja kerää tilastoa...
Tuossa on nyt vain se ongelma, et pitäis tietää, asuuko pesutuvan käyttäjän kotona myös puoliso ja se, onko pesutuvan käyttäjät kattava otos kaikista pyykkiä pesevistä asukkaista, vai onko joillain kotona pyykkikone. Ja jos on, mitä sukupuolta ovat nämä kotikoneen käyttäjät.
Vierailija kirjoitti:
Siisteystasoa ei voi määrätä yksi henkilö. Hänelle tuo siisteystaso on ok. Jos jättäisi ikiajoiksi niin asia erikseen mutta kodin siisteyttä ei voi yksi henkilö määritellä.
Kyllä voi. Jos on nainen. Miehellä ei tuota oikeutta ole.
Vierailija kirjoitti:
Terve nuorempien sukupolvien mies osaa tehdä kotityöt, pestä omat pyykkinsä ja muutenkin huolehtia itsestään. Kykenee ymmärtämään oman osuutensa arjen sujumisesta ja se näkyy hänen toiminnastaan myös.
Näin on. Ilolla olen seurannut nuorten elämää. Näin ne tavat onneksi muuttuvat.
Tosin oma mieheni on alkanut toimeliaammaksi kotitöissä lasten muutettua pois kotoa. Eli vanhakin voi oppia uusia tapoja.
Meillä mies ei ihan noin käyttäydy, mutta hänellä on omalle sotkulle täysi kieltäminen.. Ollaan oltu siis 32 vuotta yhdessä ja nyt taas "painitaan" saman aiheen kanssa kuin nuorena. Sillon vielä jaksoin pyytää tavaroita paikoilleen, mutta nyt mä en enää sitä tee. Mä olen opetellut sietämään ja näkemään ohi.
Myönnän, että olen itse myös tilanteeseen syyllinen, koska olen vuosikymmenen sallinut tuon. Olen siivonnut muiden jälkiä -siinä samallahan ne. Lapset ovat auttaneet mua kyllä, niitä mä ole komentanut hommiin. Herra on saanut toisinaan olla herrana. Teki pitkää päivää duunissa ja toi enemmän rahaa ja mä sain välillä tehdä vajaata viikkoa.. Miksen sitten tekisi enemmän kotitöitä.
Nyt on lapset muuttaneet omilleen ja meitä on vaan kaksi sotkijaa. Olen miehelle sanonut, että kyllä ns viikkosiivouksen teen näissä "edustustiloissa", mutta hänen huonettaan ja veskiä en siivoa, ne on hänen harteillaan, enkä nouki sukkia ja astioita pitkin poikin. Päivittäin kuitenkin riittää siivottavaa ja tavaran vientiä paikalleen. Pyykkäystä jne.
Keittiötä hän siivoaa automaattisesti, kun ruokaa laittaa paljon. Siihen olen tyytyväinen, mutta entäs sitten ne käyttöastiat, joilta syö.... Niitä alkaa toisinaan kasaantumaan olkkariin tai sitten hänen miesluolaansa. Meillä on toisinaan päiviä, kun keittiössä ei ole astioita.. Siitä mies sitten saattaa ottaa hetken kilarit, että mihin hemmettiin MÄ olen ne taas kiikuttanut. Vikan lapsen lähdettyä vähensin meidän astia määrää. Hallitakseni tiiskin määrää.Jäihän tuohon kahdelle kuuden hengen astiasto ja 12 hengen on varastossa esim joulua varten yms.
Hän ei vaan aina hoksaa, että ihan itse on likaset astiat hamstrannut omiin nurkkiinsa. Sitten kun tajuaa, niin sitten suuttuu itelleen ja pitää merkillistä "olet typerä" kiukuttelua.
Sama juttu pyykin kanssa. Juu mähän niitä levittelen pitkin kämppää. Se on mun uusi harrastus, kun mies ei katso, niin jemmailen hänen likapyykkejään. jopa suostunut pesemään, kunhan vaan toimittaisi pyykkiin mutta ei. Joten pesen sitten vajaita koneellisia omaa pyykkiä tai liinavaatteita.
esikoinen kävi taas kylässä viime viikolla ja kävi tarpeillaan "miesten vessassa" eli isänsä veski nyttemmin. Pyörähti ovella kannoiltaan ja kysäs, että mitä hittoa tuolla on tapahtunut?! ja meni tarpeilleen vierasveskiin.
Ei muuta kuin se, ettei mies ole pessyt veskiä ties milloin. Pari kertaa itekin kurkannut ovelta ja yök! Poika sitten otti ja kuuras sen vessan lattiasta kattoon. Laittoi jopa pyyhkeet yms. pyörimään ja sano isälleen, että tämä siirtää kuivuriin myöhemmin. (illalla muistutti vielä viestillä)
Mies oli tyytyväinen saamaan palveluun ja oli valmis maksamaan tai ostamaan jotain isompaa. Mitä? Jos mä olisin sen siivonnut, niin ei olisi edes huomannut.
Pahoittelut pitkä sepustus, mutta sainpahan osan kirjoitettua ulos. Muuten meillä menee ihan kivasti, mutta enää mä en hänen äidikseen ala ja huomauttele jättämisistä. Hänen pitää viisikymppisenä jo sen verran nähdä ympärilleen, jos kerran tasoa vaatii.
Hänkin tykkää siististä kodista. Mutta ymmärrän pointin myös, että miksi tämän pitäisi mennä mun standardien mukaan, eikä niinkän hänen. Ok, mä himmailen nyt ja siedän. Katotaan mitä tästä tulee. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siisteystasoa ei voi määrätä yksi henkilö. Hänelle tuo siisteystaso on ok. Jos jättäisi ikiajoiksi niin asia erikseen mutta kodin siisteyttä ei voi yksi henkilö määritellä.
No ei kai aikuisia ihmisiä.sinänsä kukaan voi määrätä. Mut jos haluaa asuttaa samaa huoneistoa, pitää olla kykyä myös sopia asioista. On parisuhteessa tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en pysty kuin ajoittain siivoamaan selkävamman vuoksi. Siksi naiset jättävät minut. Sinkkuna ostan soivoukset siskoltani.
Ja naisystävän pitäisi siivota ja antaa sniulle pillua ilmaiseksi, vai? Heh
Joo kyllä parisuhteessa yleensä "siivotaan ja annetaan pillua" ja tehdään kaikkea muutakin ilmaiseksi. Työsuhde ei ole parisuhde.
Kuulostaa hyväksikäyttösuhteelta sitten.
Siis mitä? Oikeastiko teidän parisuhteissanne maksetaan palkkaa yhteisen kodin siivoamisesta ja seksistä? Maksaako kumpikin toiselleen saman verran, vai miten tämä kuvio oikein toimii? :D
Jos pikku mies odottaa että äiti tulee siivoomaan
Vierailija kirjoitti:
Terve nuorempien sukupolvien mies osaa tehdä kotityöt, pestä omat pyykkinsä ja muutenkin huolehtia itsestään. Kykenee ymmärtämään oman osuutensa arjen sujumisesta ja se näkyy hänen toiminnastaan myös.
Mikä on nuorempi sukupolvi? Ainakin 1950-luvulla syntyneen isäni sukupolvessa jokainen normaali mies osasi nämä asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kai aikuisia ihmisiä.sinänsä kukaan voi määrätä. Mut jos haluaa asuttaa samaa huoneistoa, pitää olla kykyä myös sopia asioista. On parisuhteessa tai ei.
Niinpä. Myös miehellä on oikeus omaan käsitykseen siisteydestä. Ja se nyt vaan on yleensä hieman väljempi kuin naisen käsitys asiasta.
Muuta omaan kämppään,ei tartte kenenkään paskoja hoidella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli tuollainen mies. Kun jätin hänet, hommasi palkatun siivoojan, pesetti vaatteet pesulassa ja söi ulkona. Eli minä tein kaiken palkatta vaikka maksoimme kulut puoliksi. Olin niiiin rakastunut, nuori ja tyhmä. Onneksi ei saatu lapsia, oli helppo lähteä. Nyt asun yksin enkä koskaan enää passaa muita.
Minulla oli tuollainen nainen. Kun jätin hänet, hommasin maksullisen naisen.
No mikset maksanut sille naisystävälle sitten?
Sama juttu ukkomiehet jotka raahaavat rahojaan h uoriin. Koska viimeksi hemmoteltu ja lahjottu vaimoa samalla rahalla? Vai käyetäänkö vaimoa kuormajuhtana ja miehen rahat kannetaan perheen ulkopuolisille prostituuteille? Heh
Jotenkin läppä tämä koko "parisuhde" ja suurin osa avioliitoistakin
Eli nainen on aina maksullinen, toiset on halvempia ja toiset on vaimoja
Vierailija kirjoitti:
Itse en pysty kuin ajoittain siivoamaan selkävamman vuoksi. Siksi naiset jättävät minut. Sinkkuna ostan soivoukset siskoltani.
Mitä sinun sinkkuus tai parisuhteessa oleminen vaikuttaa siihen ostatko siivoukset siskoltasi vai ei? Ettet vaan rahaa säästääksesi lopeta siskolle maksamista ja oleta, että naisystävä siivoaa?
Vierailija kirjoitti:
Lopeta siivoaminen!
Meillä oli aikoinaan noin ja oikeasti ihana anoppi tuli tuomaan jotain lasten vaatetta. Hän ei sanonut mitään enkä minä sanonut mitään, kun joka paikka oli täynnä likaisia astioita. Sen sijaan mies selitti, että puoliso eli minä ei ole laittanut astioita tiskikoneeseen. Anoppi kysyi, että no häiritseekö ne nyt jotenkin ja mies erehtyi sanomaan, että kyllä. Anoppi totesi, että sitten laitat ne tiskikoneeseen, jos ne sinua häiritsee, et kai sinä kuvittele, että joku toinen silottaa elämäsi niin, ettei mikään ota päähän.
No on kyllä oikeasti ihana anoppi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli tuollainen mies. Kun jätin hänet, hommasi palkatun siivoojan, pesetti vaatteet pesulassa ja söi ulkona. Eli minä tein kaiken palkatta vaikka maksoimme kulut puoliksi. Olin niiiin rakastunut, nuori ja tyhmä. Onneksi ei saatu lapsia, oli helppo lähteä. Nyt asun yksin enkä koskaan enää passaa muita.
Siis siivosiko, tiskasiko ja pyykkäsikö se maksullinen nainen vai mitä varten hänet hankit?
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin omasta miehestä lukisi, ei oo todellista.
Mitä miehesi sanoo, kun otat asian puheeksi?
Minun mieheni väittää, että nalkutan. Ottaa päähän se, että hän kokee niin vahvasti oikeudekseen sysätä kotityöt minulle. Se minua väheksyvä asenne siinä taustalla on pahinta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sehän on naisen tehtävä tehdä kotityöt.
Itse en ainakaan ole koskaan allekirjoittanut mitään sopimusta, jossa minä ( nainen) vastaan yksinäni kotitöistä. Mihin väitteesi perustuu?
Minun mies tykkäisi, että koti olisi siistimpi. Hän huomauttelee tavarakasoista, mutta ei siivoa niitä. Ja ne on vieläpä miehen omia tavaroita. Ikkunoistakin näkee vielä läpi, joten en pese niitä tänäkään vuotena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis siivosiko, tiskasiko ja pyykkäsikö se maksullinen nainen vai mitä varten hänet hankit?
Ei kun ne tein ite kuten aina ennenkin, maksullinen antoi sen mitä parisuhteesta saan eli seksiä sen monissa muodoissa
"Tässä kohtaa "... selvästi kuulut niihin miehiin, joihin kalikka kalahti.
Ap"
Iha eri mutta samaa mieltä"
Jaa, että olis joku toinenkin siivoton tyyppi? No onhan se joo yleistämistä.
Erieri