Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miettikää, miten yhteiskunta piristyisi, jos kaikki perinnöt menisivät valtiolle?

Vierailija
08.08.2025 |

Eli vanhusten kannattaisi tuhlata kaikki rahansa ennen kuolemaansa.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n perintövastaisuus on tavallaan kommunismin kovaa ydintä: kukaan ei saisi omistaa ja periä mitään, eikä varsinkaan enemmän kuin joku toinen.

Niin no miksi jonkun pitäisi saada jotain vain sen takia, että sattuu oleman jonkun lapsi?

Tietysti siksi, että yleensä (ei aina) juurikin oma lapsi on itselle maailman tärkein henkilö. Sille halutaan jättää perintöä ja tehdään töitä sen eteen. Miksi ihmeessä haluaisin jättää perintöä sinulle, jota en edes tunne, josta en pidä ja jonka ajatusmaailmaa en käsitä? Miksi haluaisin jättää perintöä sinulle ja kaltaisillesi enkä omalle lapselle? Niinpä.

Ei kyse ole sinun haluamisesta, vaan miten asiat sovitaan yhteiskunnassa.

Vierailija
42/64 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se olisi todella hyvä idea. Nyt rikkaiden perheiden vesat surffailee vailla huolia, korkeintaan joku Uppsalan ekonomi -tutkinto käydään hommaamassa, kun tietää, että perinnön turvin aina pärjää eikä oikeita töitä tarvitse tehdä.

Älä puhu, mistä et tiedä. Oma perhetausta on melko varakas. Samalla oli aina täysin selvää, että jokainen lapsista tulee käymään a) lukion b) järkevän korkeakoulututkinnon. Järkevä tarkoitti "yleisesti hyväksyttyä" laadukasta akateemista tutkintoa. Lapsista tuli kaksi ekonomia (Helsingin KKK), yksi DI, yksi varatuomari. Mikään humanistinen tiedekunta ei olisi ollut valinta - se oli täysin selvää jo ihan pienestä asti. 

Samalla tavalla meillä sisaruksilla on nyt vastuu vanhempien perinnön säilyttämisestä. Sekä vastaavasti huolehtia, ettei jälkikasvusta tule "huolettomia surffareita" tai taivaanrannan maalare

No teillä on olleet kriteerit tiukat. Meillä edellytettiin korkeakoulua, mutta humanistiset alat kelpasivat. Mikään amis tai kauppaopisto eivät olisi kelvanneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n perintövastaisuus on tavallaan kommunismin kovaa ydintä: kukaan ei saisi omistaa ja periä mitään, eikä varsinkaan enemmän kuin joku toinen.

Niin no miksi jonkun pitäisi saada jotain vain sen takia, että sattuu oleman jonkun lapsi?

Tietysti siksi, että yleensä (ei aina) juurikin oma lapsi on itselle maailman tärkein henkilö. Sille halutaan jättää perintöä ja tehdään töitä sen eteen. Miksi ihmeessä haluaisin jättää perintöä sinulle, jota en edes tunne, josta en pidä ja jonka ajatusmaailmaa en käsitä? Miksi haluaisin jättää perintöä sinulle ja kaltaisillesi enkä omalle lapselle? Niinpä.

Niin, mutta kun nykään tilanne on se, että "lapsi" saattaa olla vaikka 60v. Mitä siinä vaiheessa tekee perinnöllä?

Vierailija
44/64 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulla pitäisi ylipäätään olla oikeus "jättää" perintöä? Voithan aina luopua omaisuudestasi jo eläessäsi ja luovuttaa niille tärkeimmille henkilöillesi.

Vierailija
45/64 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anakin 60% menis somppujen mukana niiden kotimaahan.

Vierailija
46/64 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni firma menee nurin kun sen perinyt ei pysty maksamaan perintöveroa. 

Varmaan perintövero olisi syytä lakkauttaa, kun siitä aiheutuu vain ongelmia.

Vierailija
47/64 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai nyt se kääntyi noin. Kysyt, miksi jonkun pitäisi saada ja minä vastaan. Kansamme yksi suurimmista ongelmista on ajatella, että yksilö on olemassa yhteiskuntaa varten. Ei ole. Minun elämässäni nimenomaan on kyse siitä, mitä minä haluan. Jos yhteiskunta on kovasti eri mieltä, voin viedä pääomani ja ansiotuloveroni toiseenkin maahan.

Vierailija
48/64 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kukaan ei ole sopimassa, että jätetään rahat kyvyttömille laiskiaisille. Tai voitte te Kulma-Krouvissa sopia keskenänne, mutta sillä ei ole mitään yhteiskunnallista vaikutusta. 

Vierailija
49/64 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmiset piristyisivät vähän enemmän jatkuvan narinan sijaan, yhteiskunta piristyisi perässä.

Vierailija
50/64 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin, mutta kun nykään tilanne on se, että "lapsi" saattaa olla vaikka 60v. Mitä siinä vaiheessa tekee perinnöllä?"

Ei ole sinun asiasi! Kyse on minun rahoistani, ei sinun. Minun tulee saada päättää, mihin ne jäävät!

Vierailija
51/64 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyse ole sinun haluamisesta, vaan miten asiat sovitaan yhtei

Ai nyt se kääntyi noin. Kysyt, miksi jonkun pitäisi saada ja minä vastaan. Kansamme yksi suurimmista ongelmista on ajatella, että yksilö on olemassa yhteiskuntaa varten. Ei ole. Minun elämässäni nimenomaan on kyse siitä, mitä minä haluan. Jos yhteiskunta on kovasti eri mieltä, voin viedä pääomani ja ansiotuloveroni toiseenkin maahan.

Todella huomaan, että sinulla on ainoastaan mielessä "mitä minä haluan". Yhteiskunta on ollut jo kauan ennen syntymääsi. Synnyt osaksi tätä järjestelmää. Se mahdollistaa koulutuksesi, perheesi tukemisen, työmarkkinat, terveydenhuollon ja muun infran. Näissä puitteissa sitten geeniloton saattelemana kasvat työntekijäksi.

Paljon on kyse sattumasta ja paljon on kyse yhteiskuntarakenteesta. Ei se käy, että joku jolla käy tuuri monen asian suhteen, toteaa, että itseasiassa en tarvitsekaan tätä yhteiskuntaa, vaan tämä kaikki on minun ikiomaa, koska HALUAN. 

Vierailija
52/64 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi sinulla pitäisi ylipäätään olla oikeus "jättää" perintöä? Voithan aina luopua omaisuudestasi jo eläessäsi ja luovuttaa niille tärkeimmille henkilöillesi."

Koska kyse on minun varoistani ja viimeisestä tahdostani ja ei, minulla ei ole kritallipalloa, jolla ennustaa tarkka kuilemisaikani. 

Vierailija
53/64 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Synnyt osaksi tätä järjestelmää. Se mahdollistaa koulutuksesi, perheesi tukemisen, työmarkkinat, terveydenhuollon ja muun infran. Näissä puitteissa sitten geeniloton saattelemana kasvat työntekijäksi.

Paljon on kyse sattumasta ja paljon on kyse yhteiskuntarakenteesta. Ei se käy, että joku jolla käy tuuri monen asian suhteen, toteaa, että itseasiassa en tarvitsekaan tätä yhteiskuntaa, vaan tämä kaikki on minun ikiomaa, koska HALUAN."

Heh, kuule nimenomaan käy. Luuletko että olisin kouluttautunut ihan vain huvikseni? Maksan ansiotuloveroja. Perintövero on silkkaa ahneutta ja riistoa. 

Vierailija
54/64 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea se vassari himoitsee, kun ihminen tekee vuosikymmeniä töitä, että pankkitilille olisi kertynyt rahaa vaikka eläkkeellä käytettäväksi tai lapsiaan auttamaan, niin jo olla koura pitkällä varastamassa toisten omaisuutta.

Meillä ei juuri sotien jälkeen rikkaita ollut, ihan työllään ovat nykyiset vanhukset rahansa ansainneet, eikä kaikille ole juuri paljokaan säästöjä lopulta jäänyt pienistä palkoista.

Mutta kyllä jotkut vihreät ja demaritkin ovat jo kieli pitkällä himoitsemassa niitäkin rahoja. Ja varsinkin kommunistien koko agenda on , että viedään toisilta rahat ja vain oligarkit sitten lihovat.

Vierailija
55/64 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Synnyt osaksi tätä järjestelmää. Se mahdollistaa koulutuksesi, perheesi tukemisen, työmarkkinat, terveydenhuollon ja muun infran. Näissä puitteissa sitten geeniloton saattelemana kasvat työntekijäksi.

Paljon on kyse sattumasta ja paljon on kyse yhteiskuntarakenteesta. Ei se käy, että joku jolla käy tuuri monen asian suhteen, toteaa, että itseasiassa en tarvitsekaan tätä yhteiskuntaa, vaan tämä kaikki on minun ikiomaa, koska HALUAN."

Heh, kuule nimenomaan käy. Luuletko että olisin kouluttautunut ihan vain huvikseni? Maksan ansiotuloveroja. Perintövero on silkkaa ahneutta ja riistoa. 

Perintövero on ihan vaan käytäntö yhteiskunnassamme, kuten moni muukin vero. Toki se voi poistua tai olla poistumatta.

Vierailija
56/64 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen sektori vaan hassaisi ne rahat. Hyvä, etteivät mene sinne.

Vierailija
57/64 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vassarit ovat todella surullista ja aloitekyvytöntä porukkaa.

Vierailija
58/64 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perisikö valtio sitten velatkin.

Vierailija
59/64 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrat pistäisivät ne omiin taskuihinsa. On meidänkin kylän seurakunnalle moni vanhus testamentannut omaisuutensa ja mitään ei ole käytetty niistä niin että olisi ollut ihmisille hyötyä. Helppoa rahaa kun kukaan ei niistä kysele niin papit ja muut varastaa ne. 

Vierailija
60/64 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena en raaskinut ostaa edes makeisia. Tein ahkerasti töitä ja rahoitin pääosan opiskeluajan elämisestäni sillä. Toiset ikäiseni juoksivst festareilla, laiskottelivat telkkarin edessä, kävivät leffoissa, ostivat namuja ja alkoholia. Minä tein töitä sairaana. Minä säästin. Säästin, säästin ja säästin. Säästin ja lopulta aloin sijoittaa, jotta minulla olisi valta myöhemmin päättää omaisuudestani ja tehdä sillä jotain mitä haluan. Ja nyt kun aikaa on mennyt ja minulla on talous ok kunnossa, jotkut nilkit yrittävät varastaa sen hallinnan minulta. Häpeäisitte. Kyse ei ole teidän rahoistanne.