Muistakaa auttaa niitä opiskelevia nuorianne taloudellisesti!
Niin paljon kuin vain pystytte. Älkää unohtako heitä.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Jos ei pysty auttamaan taloudellisesti tee vanhemmasta huonoa. Tukea voi muilla tavoin ja kertoa, ettei taloudellinen tuki ole mahdollista vaikka haluaisi. Nuori ymmärtää jos ei heti niin myöhemmin. Ehkä voisi kysyä, että miten muuten kuin rahalla voisi nuorta auttaa.
Niinpä. Enkä todellakaan elänyt toimeentulotuella silloin kun olen lapsia tehnyt niin en osannut aavistaa että voi iskeä työkyvyttömyys.
Vierailija kirjoitti:
Omat rikkaat boomer-vanhempani eivät koskaan suostuneet auttamaan missään. No siinä sitten opinnot venyivät, kun opintojen ohessa piti työskennellä kaupan kassalla yms. Sellaisia ne boomerit ovat.
"Mun vanhemmat"= kokonainen sukupolvi. Tuollaisia ne boomerien lapset on; ÄO nippa nappa kengännumeroa isompi, mutta uhriutuminen tapissa.
Tämä on itseäni ahdistava aihe. Lapset täysin erilaisia rahan käyttäjiä vaikka kasvatettu samalla tavalla (yksi tullut isäänsä ja muut äitiinsä). Äitiinsä tulleista toinen elää hyvin säästeliäästi ja on saanut pienipalkkaisista töistään nipistettyä viisinumeroisen summan säästötililleen. Ei tarvitse tukea eikä näillä näkymin myöskään opintolainaa. Myös toisella rahankäyttö hallussa. Kolmas taas käytti säästönsä jo ennen opintojen aloitusta ja halusi itse hakea opintolainan, jotta ei tarvitse kituuttaa niin pahasti. Tästä huolimatta olen tämänkin vuoden aikana joutunut tukemaan häntä jo tuhansilla euroilla. Koen turhautumista ja tilanne on minusta myös epäreilu sisarusten välillä, vaikka säästeliäät lapset eivät niin myönnäkään kokevansa.
En hanki lapsia ja edesautan tällä tavoin suomalaisten kuolemaa sukupuuttoon, joten onneksi ei tarvitse auttaa ketään.
Jos ei pysty auttamaan taloudellisesti tee vanhemmasta huonoa. Tukea voi muilla tavoin ja kertoa, ettei taloudellinen tuki ole mahdollista vaikka haluaisi. Nuori ymmärtää jos ei heti niin myöhemmin. Ehkä voisi kysyä, että miten muuten kuin rahalla voisi nuorta auttaa.