Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko intosi matkustamiseen hiipunut?

Vierailija
08.08.2025 |

Havahduin itse tähän, että aiemmin - esim. 10 vuotta sitten - olin innostunut matkailusta ja suunnittelin koko ajan uusia reissuja. Kesällä oli aina pakko päästä viikoksi jonnekin samoin kuin syyslomalla tai pääsiäisenä joku kaupunkiloma. 

Nyt ei meinaa kiinnostaa oikein mikään. Tuntuu, että "kaikki on nähty" ja vaikka USAssa ja Aasiassa olis paljon uutta näkemistä, niin pitkät lennot ja kalliit matkat eivät houkuttele. Kaikki se säätäminen lentokentillä rasittaa jo valmiiksi, joutuu heräämään joskus aamuyöllä että ehtii lennolle. 

Tänä kesänä olen ollut Suomessa koko kesän, eikä todellakaan houkutellut jotkut Kreikan helteet tai suurkaupunkien ruuhkat. Päiväreissuja kotimaassa tehty ja olen ollut tosi tyytyväinen.  

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähentynyt täälläkin. Kammoan Hki-Vantaan lentoasemaa kun aina joku/ jotkut on lakossa, lentoja peruttu tai myöhässä. Onneksi olen nähnyt maailmaa jo aika paljon niin voi nyt matkustella Suomessa. Lisäksi 9/11 jälkeen kaikki lentomatkustaminen muuttui vaivalloisemmaksi kun jokainen on nyt mahdollinen ter.roriepäilty. (nesteet ym.  kenkien riisutukset). 

Vierailija
42/91 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusien paikkojen ja erilaisten kulttuurien näkeminen ja kokeminen ja lievän epämukavuuden sietäminen on terveellistä mielelle ja matkailun jälkeen arvostaa taas enemmän niitä hyviä asioita, mitä kotimaassa on. Matkailu avartaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan seksin perässä about 10 kertaa vuodessa eri puolille maailmaa. Kallis, mutta todella antoisa ja mukava harrastus. Into matkustamiseen ei ole todellakaan hiipunut. Ehkä sitten joskus hiipuu, kun libidokin hiipuu.

Vierailija
44/91 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Loppuvuodeksi on vielä kolme reissua tulossa ulkomaille. Tämän päälle kotimaan matkustaminen.

Ensi vuodellekin on jo neljä reissua buukattuna Suomen ulkopuolelle. 

Vierailija
45/91 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mulla oli sellanen periaate, joskus nuorena, että ensin pitää katsoa/käydä kotimaa ja sitten vasta ulkomaille.

Vanhemmat erosivat (jo 70-luvulla), mut molemmilla se, et "olen työn puolesta katsonut matkalaisia, nyt on mun vuoro".

Äiti ei jäänyt siihen "koukkuun", isä jäi. 

Isän avopuoliso kuoli syöpään; vuosi siitä isä kävi etelänreissulla, yksinään. Kysyin, niinkuin aina ennenkin, et oliko hyvä reisssu? - Vastasi siihen: Nyt on hänen reissut tehty.

----

Itse sitten: kotimaan "matkailu" :) - Savosta tuonne Kuakonkulumalle (isäukon kotipaikalle) :)))

Nyt, kun, tuli 60v. täyteen, niin sama kuin faijalla: Nyt on reissut tehty.

Vierailija
46/91 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Olen matkustanut elämässäni paljon. On kokemuksia, joita ei voi ylittää: olen kokenut aikamatkan 1700-luvulle Kiinan länsiosissa, olen matkustan läpi yön bussin katolla jne.

Vieläkin matkustan, mutta hyvin, hyvin harvoin tulee vastaan tilanne, että nyt on jotain uutta. Nykyään keskityn matkaamaan viiden tähden hotelleissa. Panostan mukavuuteen. 

Vierailija
47/91 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri. Edelleen matkustan mielelläni. 

Vierailija
48/91 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole laantunut. Maailmassa on niin paljon nähtävää ja koettavaa. En tarkoita massaturismikohteita, vaan kaikkea sitä muuta. Esim. luonto on hyvin erilaista monessa paikkaa mitä meillä.

Vierailija
49/91 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonokuntoisille alkkiksille sopii paremmin mökki ja juopottelu piilossa muilta ihnisiltä keskellä ei mitään. Ei tarvitse hikoilla lentokentillä, kantaa matkalaukkua, miettiä pukeutumista, maistaa uusia ruokia tai käyttää aivoja siihen miten selvitä kohteesta lähtöportille. 

Vierailija
50/91 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa kyllä, etenkin kun nyt on vihdoin aikaa ja rahaakin. Joskus käyn aikuisten lasten kanssa kohdelomalla, yleensä tyyliin pitkä viikonloppu, mutta miesystävän kanssa tykätään kierrellä useita viikkoja ympäri Eurooppaa ja varsinkin pikkukaupunkeja ja kyliä, vähemmän suurkaupunkeja. Tällainen reissu pari-kolme kertaa vuodessa.

Vierailija
51/91 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole into hiipunut mutta elämä on heitellyt kapuloita rattaisiin sen verran ettei matkustaminen ole tällä hetkellä mahdollista 

Kunhan tilanne tasoittuu niin ekana varaan matkan jonnekin 

Vierailija
52/91 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkailu (ulkomaille) tappaa lomamatkainnon ulkomaille kaikkein tehokkaimmin. Ei todellakaan tee mieli lomalla mennä Helsinki-Vantaalle jonottamaan ja palvelemaan itseään. 

Vierailija
53/91 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonokuntoisille alkkiksille sopii paremmin mökki ja juopottelu piilossa muilta ihnisiltä keskellä ei mitään. Ei tarvitse hikoilla lentokentillä, kantaa matkalaukkua, miettiä pukeutumista, maistaa uusia ruokia tai käyttää aivoja siihen miten selvitä kohteesta lähtöportille. 

Kiva, hankit sitten mökin? Nyt tiedän miksi.

Vierailija
54/91 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailua se on kotimaan matkailukin. Lapissa olisin mieluusti 2kk joka kevät ja kesällä ja syksyllä ja joululomallakin on kiva käydä.

Vierailija
55/91 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen erilaisia matkoja nykyään. Ennen tein kiertomatkoja ympäri maailmaa, nyt lähden vaan kylpylälomalle rentoutumaan. 

Vierailija
56/91 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä mitä, rakastan reissuilla olemista. Taidan olla vähän adrenaliini addikti, koska mitä vaarallisempi paikka ja mitä vaarallisempiin asioihin nokkani pistän, sitä enemmän nautin. Saan kicksejä siitä.

Niinpä reissuni suuntautuu aina muualle kuin ns turistikohteisiin. Pari kertaa on kuolemakin käynyt lähellä, mutta niin vain täällä vielä hengaillaan. 

Vierailija
57/91 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hemmetti...ihmiset ovat ihmetyyppejä...massasellaisia. Kun muutkin lentää, pakko munkin on tehdä sitä samaa.

Kolme etelänmatkaa nuorempana, sitten tuli järki päähän.

Nyt rahat tuhlataan kotimaassa, jos sitä on, mut pakko ei ole lähteä minnekkään.

Lomallakin ollaan kotimaisemissa, eikä tarvi jonottaa missään.

Kiva asua täällä Kuusamossa...ei tarvi lähteä ruuhkiin.

Vierailija
58/91 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen aivan fiiliksissä joka kerta, kun astun Hki-Vantaan turvatarkastuksesta sinne lähtevien lentojen puolelle. Silloin aina on hyvällä tuulella kun tietää, että pian noustaan ilmaan ja kotimaa jää taakse. Jännästi sama tunne on aina, vaikka matkustan paljon. Olen myös jossain määrin ilmailufriikki, tykkään bongailla lentokoneita ja olla niiden kyydissä. Pidän kirjaa kaikista lennoistani ja ilahdun aina, kun satun samaan koneeseen jolla olen jo aiemminkin matkustanut. Finskillä tätä tietysti tapahtuu useimmin, mutta ilahduttaa sama juttu kovasti esim Lufthansalla tai KLM:llä. 

Vierailija
59/91 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vanhemmaksi olen tullut sitä vaativampi olen kaiken matkustuksen suhteen. Esim liian lyhyelle matkalle en lähde vaikka ilmaiseksi saisi.  Mietin tarkkaan mikä maksaa vaivan ja missä aikani vietän. 

Vierailija
60/91 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustan seksin perässä about 10 kertaa vuodessa eri puolille maailmaa. Kallis, mutta todella antoisa ja mukava harrastus. Into matkustamiseen ei ole todellakaan hiipunut. Ehkä sitten joskus hiipuu, kun libidokin hiipuu.

Mahdat olla ihana tautipesäke. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän