Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusioperhe, jossa lapsilla eri elintaso

Vierailija
07.08.2025 |

Onko kellään kokemusta tilanteessa, jossa saman katon alla asuvilla lapsilla on iso ero elintasossa? Lähivanhemmat ja miehen exä on pienituloisia sentinvenyttäjiä, kun taas naisen exä kuuluu suurituloisimpaan kymmenykseen ja maksaa sen mukaiset elarit + hankkii lapsilleen muutenkin kaikkea kivaa. Miten homma saadaan toimimaan niin että liialta kateudelta yms. vältytään, kun naisen exä ei tahdo avustaa sentilläkään muita kuin omia lapsiaan? 

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voisko se lähivanhempi sitten ostaa "jotain pientä" niille syrjityille köyhille lapsille niillä isoilla elatusmaksuilla, olkoonkin että ne ovat oikeasti niille rikkaan lapsille tarkoitettu. 

nyt et ajatellut loppuun asti! Lähivanhempi ostaa OMILLA ELAREILLAAN OMILLE LAPSILLEEN jotain pientä eikä' niille toisille lapsille tietenkään!

Vierailija
42/66 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä just luin?

Olenpa nyt Pentti, menestynyt yrittäjä. Minulla on tytär Maija ex-vaimoni Tiinan kanssa. Tiina menee yhteen työttömän vähävaraisen Kallen kanssa. Kallen kanssa Tiina saa 2 lasta. 

Tiinan mielestä minun täytyisi sen lisäksi, että maksan (tietenkin) elatusmaksut Maijasta, tukea myös hänen ja Kallen kahta lasta taloudellisesti.  

Näinkö?? 

Tai jopa Kallen omien lasten, jotka eivät ole Tiinan lapsia. 🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole helppo selvittää? Yhden lapsen isällä on rahaa ja siksi hänellä on kaikkea. Meillä ei ole rahaa ja siksi meillä ei ole kaikkea.

Vierailija
44/66 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä just luin?

Olenpa nyt Pentti, menestynyt yrittäjä. Minulla on tytär Maija ex-vaimoni Tiinan kanssa. Tiina menee yhteen työttömän vähävaraisen Kallen kanssa. Kallen kanssa Tiina saa 2 lasta. 

Tiinan mielestä minun täytyisi sen lisäksi, että maksan (tietenkin) elatusmaksut Maijasta, tukea myös hänen ja Kallen kahta lasta taloudellisesti.  

Näinkö?? 

Lisäksi vielä tämän  työttömän Kallen edellisestä suhteista  syntyneet lapset. 

Vierailija
45/66 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono idea muuttaa yhteen tuossa tilanteessa.

Vierailija
46/66 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan naisen exän tartte tukea muiden kuin oman lapsensa elatusta.

Ei tietenkään tarvitse, mutta on varmaan niitäkin jotka tahtoo antaa muillekin lapsille jotain pientä jotta niillä olisi parempi mieli. Tarkoitukseni ei ollut syyllistää ketään vaan sanoin vaan faktan sellaisena kuin se on. 

-ap

Niin se vuan on viäryyvellä mualima muotoonsa laetettu.

Vierailija
47/66 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, tulontasausvimma on sujahtanut jo uusioperheeseenkin. 

Vierailija
48/66 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap on perheenmies? Kuulostaa siltä, että suunnitelma meni myttyyn eikä emännän exä suostunutkaan elättäjäksi koko poppoolle. 

Vierailija
49/66 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu aloitus. Ei muuta kuin kertoa totuus eli lapsen X isä on rikas jonka vuoksi saa juttuja mitä muut eivät sillä minä ja puolisoni olemme p-a. Näinhän se on ja ex-mies ei voi elättää muita kuin omia lapsia

Vierailija
50/66 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtavasti tuntuu palstalla olevan kokemusta kun vähän väliä on tällaisia aloituksia. 

Kukaan ei ole vielä vaatinut exää elättämään exänsä uuden puolison lapsia. 🤣

ja samalla elättää myös exän uudenpuolison exän nyxän lapset niillekin tulee paha mieli

Vierailija
51/66 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se suuri rakkaus voita köyhyydenkin. Eikö sen niin pitänyt mennä?

Vai tuleeko rikkaasta lapsesta perheen hylkiö, sorrettu ankanpoika, rahojensa vuoksi?

Vierailija
52/66 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusperhe. Uusio on kierrätystermi..

Kierrätyksestähän siinä perhekuviossa nimenomaan on kysymys.

Vierailija
53/66 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on lokkeilun ultimatum huipentuma 🐦

Vierailija
54/66 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on, että saman perheen sisällä on sama elintaso. Kukaan ei voi vaikuttaa siihen, mitä eksät tai eksän vanhemmat ostavat,

Vierailija
55/66 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vähän sama kuvio. Jouduin alkamaan kuluttamaan enemmän, koska miehen lasten äiti osti kaikkea kallista. Minä siis ostin lapsilleni kalliimpaa kuin olisin halunnut. 

Meidän uusperhe toimi muuten hyvin, mutta tämä kateus nosti päätään jossain vaiheessa. Tämäkin meni aikaa myöten ohi. Lapset kasvoivat ja näkivät, että meidän talouden sisällä on kuitenkin sama elintaso. 

Ai niin, mies toimi ihanasti. Hän kun kuuli työkaverinsa myyvän pelikonetta hyvällä hinnalla, niin osti sen minun lapselleni - koska omansa sai ihan uuden äidiltään. Eli hänkin teki joskus tasausta. 

Vierailija
56/66 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan naisen exän tartte tukea muiden kuin oman lapsensa elatusta.

Ei tietenkään tarvitse, mutta on varmaan niitäkin jotka tahtoo antaa muillekin lapsille jotain pientä jotta niillä olisi parempi mieli. Tarkoitukseni ei ollut syyllistää ketään vaan sanoin vaan faktan sellaisena kuin se on. 

-ap

Oudon faktan valitsit kerrottavaksi. Miksi exän pitäisi tehdä parempaa mieltä tuntemattomille lapsille?

Etenkään exänsä nyxän lapsille.

Vierailija
57/66 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli vähän sama kuvio. Jouduin alkamaan kuluttamaan enemmän, koska miehen lasten äiti osti kaikkea kallista. Minä siis ostin lapsilleni kalliimpaa kuin olisin halunnut. 

Meidän uusperhe toimi muuten hyvin, mutta tämä kateus nosti päätään jossain vaiheessa. Tämäkin meni aikaa myöten ohi. Lapset kasvoivat ja näkivät, että meidän talouden sisällä on kuitenkin sama elintaso. 

Ai niin, mies toimi ihanasti. Hän kun kuuli työkaverinsa myyvän pelikonetta hyvällä hinnalla, niin osti sen minun lapselleni - koska omansa sai ihan uuden äidiltään. Eli hänkin teki joskus tasausta. 

Mutta et vaatinut exäsi ostamaan nyxäsi lapsille, kuten ap haluaa. 

Vierailija
58/66 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Martinan lapsilla ole aika erilainen elintaso? Toinen ratsastaa kilpaa ja toinen vaan tanssii

Vierailija
59/66 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla ap:n asenteella, jännää tulee siinä vaiheessa, kun nyxän ex ostaa omalle lapselleen opiskelija-asunnon. 

Vierailija
60/66 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta et vaatinut exäsi ostamaan nyxäsi lapsille, kuten ap haluaa. 

Aa, nyt vasta luin tarkasti. Eipä tullut tuollainen outous mieleenkään, niin en edes hahmottanut sitä ekalla kerralla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi