Uusioperhe, jossa lapsilla eri elintaso
Onko kellään kokemusta tilanteessa, jossa saman katon alla asuvilla lapsilla on iso ero elintasossa? Lähivanhemmat ja miehen exä on pienituloisia sentinvenyttäjiä, kun taas naisen exä kuuluu suurituloisimpaan kymmenykseen ja maksaa sen mukaiset elarit + hankkii lapsilleen muutenkin kaikkea kivaa. Miten homma saadaan toimimaan niin että liialta kateudelta yms. vältytään, kun naisen exä ei tahdo avustaa sentilläkään muita kuin omia lapsiaan?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä on, että saman perheen sisällä on sama elintaso. Kukaan ei voi vaikuttaa siihen, mitä eksät tai eksän vanhemmat ostavat,
Mutta miten sama elintaso saman perheen sisällä voisi toteutua, jos rikas iskä ostaa omille lapsilleen aina uusimmat iPhonet ja muut pelit ja vehkeet? Ja huolehtii siitä että vanhat annetaan vaikka vaihdossa takaisin sitten kun on aika ostaa uusi, jottei kenenkään muun lapsi saa niitä edes käytettynä omakseen vaan joutuu tyytymään johonkin ikivanhoihin käytettyihin halpiksiin.
Uusperheet eivät toimi, viddu että ihmiset ovat tyhmiä :D
Vierailija kirjoitti:
Uusperheet eivät toimi, viddu että ihmiset ovat tyhmiä :D
Älä yleistä. Yhdellä lapsistani on bestis, jolla on 7 "sisarusta". Siinä perheessä on sun, mun ja meidän lapset ja äidin lapsilla 4 eri isää. Vastoin kaikkia todennäköisyyksiä homma vaikuttaa toimivan hyvin ja vain yhdellä lapsista (joka on nepsy) on erityisiä ongelmia. Muut lapset menestyy hyvin koulussa ja tuntuu muutenkin pärjäävän hyvin.
Vetoa siihen, että exän lapset ovat vanhempia, joten saavat nyt vähän erilaisia asioita, ja sano ihan suoraan, että heidän isänsä ostaa niitä. Kyllä lapset ymmärtää, kun itse pysyt asiallisena. Miten nyxäsi suhtautuu? Olisiko vanhempien lasten parempi asua isänsä luona? Ai, niin, mutta sitten menettäisit elarit tai outuisit itse niitä maksamaan.
Se on kuule hyvä pienestä pitäen oppia, että kaikki elämässä ei ole tasa-arvosta. Jos lapset on kateellisia, kun joku saa enemmän niin fiksuna vanhempana sinä tietenkin kerrot lapsellesi, että kannattaa hankkia hyvä koulutus ja hyvä työpaikka, niin sitten on tulevaisuudessa hänelläkin mahdollista käyttää rahaa leveästi. Tai sitten vaihtoehtoisesti opetat, että raha ei ole määrittelevä tekijä onnellisuudessa.