Oletko kuinka faustinen ihminen?
Jos olet faustinen, miten faustisuutesi ilmenee? Jos et, miten se ilmenee että et ole faustinen?
Kommentit (10)
Kaustinen? Kaustisille kansanmusiikkia kuulemaan. Fausti on Fauci?
Ihan itse on pitänyt tiedettä harjoittaa. Ei ole vihtahousu tullut tarjoamaan minkäänlaista diiliä.
Jos faustisuus tarkoittaa tiedonjanoa, silloinhan kaikki ihmiset ovat faustisia ainakin jossain määrin. Jokaista kiinnostaa vaikka tuotteiden hintatiedot tai mitä kumppani tai työnantaja hänestä ajattelee. Ei, faustisuus tarkoittaa jotain enemmän!
En ollenkaan. En omista yhtään faustia. Sellainen olisi kyllä kätevä pehmuste polkupyörän satulan päälle.
Eivätkö ihmiset oikeasti tiedä mitä faustisuus tarkoitttaa? Muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö ihmiset oikeasti tiedä mitä faustisuus tarkoitttaa? Muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.
Tiedätkö itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö itse?
Tiedän. Faustisuus ihmisen omineisuutena tarkoittaa luonteenlaatua, joka pyrkii tietoon, seikkailuun, suurempiin kykyihin ja luovuuteen yms. ollen valmis ylittämään ja rikkomaan rajoja sekä pyhinä pidettyjä asioita tavoitteeseensa päästäkseen. Sana perustuu Goethen tarinaan miehestä joka möi sielunsa paholaiselle saadakseen kykyjä. Faustisuus on inhimillistä mutta ei viisasta.
Faustista! 👍