Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on syy kun ihminen pettää puolisoaan?

Vierailija
07.08.2025 |

Siis kun kauniita ja seksikkäitä naisiakin petetään... ei voi kyse olla ulkonäöstä. 

Kommentit (118)

Vierailija
81/118 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs varattu mies totesi kerran, ettei toisten naisten painaminen ole pettämistä, koska tunteet ei ole mukana. 

Vierailija
82/118 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotessamme mieheni sanoi, että on aina haaveillut peppuseksistä. Itse en siihen ole ollut valmis. Hän löysi Thaimaasta tyttöystävän ja muutti sinne. Rakensi talon ja asuu jossain Thaimaan maaseudulla. Elän yksin ja olen onnellinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/118 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.   Olen lihava, suomalainen nainen.

Mä olen lihava suomalainen nainen ja mä olen se toinen nainen.

2.   Miehen avovaimo on hoikka.

Vierailija
84/118 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 44-v mies. 16 vuotta naimisissa saman naisen kanssa ja kolme lasta.

Miksi petän vaimoa? Siksi, että naiset on vaan niin ihania ja vietti naisen suloihin on vaan niin kova.

Minulla on ollut lähemmäksi 20 eri naista avioliiton aikana. Yhtäkään en ole rakastanut niin, kuin rakasta ihmistä rakastetaan, mutta olen nautinnon hetkellä pitänyt naisista todella paljon.

Nainen on niin hieno olento, että jatkan edelleen heihin tutustumista.

Ei väliä onko lihava, laiha, nuori, vanha tai kaunis. Ulkomuoto ja ikä on toisarvoisia naiseuden ja "sen jonkun" rinnalla.

"se jokin" on vaikea selittää. Jotkut naiset vain hohtaa sitä ulospäin. On se sitten tapa kantaa itseään, puhua, toimia, tehdä asioita ja niin edelleen. Aina ei seksi vastaa ensivaikutelmaa, mutta yleensä kyllä.

En lupaa erota vaimostani, en lupaa yhteistä elämää, en halua rakastajaa, en jää roikkumaan tai perään itkemään. Haluan vain tutustua ihanaisen suloihin ja seksuaalisuuteen.

Vierailija
85/118 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs varattu mies totesi kerran, ettei toisten naisten painaminen ole pettämistä, koska tunteet ei ole mukana. 

Minulla on ollut seksisuhteita useiden varattujen naisten kanssa ja muutama sanonut ihan samaa.

Vierailija
86/118 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen nainen on yleensä aika huono romantiikassa, erotiikassa, huomioimisessa ja kunnioittamisessa.

Vierailija
87/118 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksäni petti ainakin jännityksen takia.

Tiesin melko lailla heti, kun alkoi juosta vieraissa, mutta esitin tietämätöntä aikani, koska oli ihan viihdyttävää seurata, kuinka häntäheikki ei meinaa pysyä housuissaan. Lopulta pettämisen peittely alkoi mennä niin naurettavaksi, että aloin huomauttaa asioista, mutta en koskaan syyttänyt pettämisestä tai paljastunut tietäväni siitä. Se jo selvästi laski pettämisestä saatavaa jännitystä ja oli melko maansa myynyt, kun lopulta ilmoitin haluavani erota ja lähdin.

Vierailija
88/118 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska emme ole robotteja, jotka on koodattu monogamiaan. Olemme ihmisiä, joilla on se biologia, mikä on, meillä on viettejä, tunteita ja ne eivät sopeudu täysin yhteiskunnan tämänhetkisiin normeihin. Olemme edelleen osittain eläimiä, emmekä täydeĺisiä nuhteettomia moraalin esikuvia, siksi rikomme sääntöjä, odotuksia ja haemme mielihyvää. Siksi petämme, lihomme, ajamme ylinopeutta, kerromme valheita ja toimimme oman edun mukaisesti. 

Vierailija
89/118 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen on välillä saatava vierasta.

Noin 2-3 vuotta niin sitten saatava

Pettäminen ei toki kysy sukupuolta, vaan sekä miehet että naiset pettää, muttei kaikki miehet eikä kaikki naiset. 

Itse en allekirjoita tuollaista "vierasta on saatava". Seksi jonkun tuntemattoman kanssa on todella harvoin hyvää tai mitenkään nautinnollista. Minulla ei myös ole mitään pakkomiellettä saada seksiä säännöllisesti, joten kestän kyllä olla ilmankin jos en kumppanin kanssa jostain syystä ole johonkin aikaan tekemisissä. Nyt kun ollut sinkkuna pidempään, niin loppuvuodesta tulee kuusi vuotta täyteen seksittä. 

Vierailija
90/118 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen nainen on yleensä aika huono romantiikassa, erotiikassa, huomioimisessa ja kunnioittamisessa.

Tuo taitaa olla enemmin suomalaisia yleisemmin koskeva juttu. Olemme edelleen sen köyhän maalaisyhteisön lapsia, missä luterilaisella työmoraalilla keskityttiin kärsimykseen.

Vierailija
91/118 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen on välillä saatava vierasta.

Noin 2-3 vuotta niin sitten saatava

Miksi?

Vierailija
92/118 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäjä on sekaisin ja ällöttävä.

Pettäjät ovat yhteiskunnan pohjasakkaa.

Vierailija
93/118 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kimpassa naisen kanssa, joka on kaunis, koulutettu, seksikäs, kotona harrastamme paljon seksiä ymym

Mulla on kuitenkin samaan aikaan kaksi sivusuhdetta, jotka perustuvat ihan pelkkään seksiin. Toisesta heistä en tiedä edes nimeä, me vaan pannaan. Molempia olen tapaillut vuosia. Näiden lisäksi satunnaiset seikkailut päälle.

Oma puolisoni on paremman näköinen kuin nämä kaksi vakkaria yhteensä.

Miksikö petän? Koska mä voin. En minä niitä toisia naisia rakasta, tai halua heidän kanssaan mitään seksiä enempää. Toiset polttaa tupakkaa, toiset juo viinaa, mä käyn naisissa. Mulle se on ihan yhtä arkinen toimenpide kuin nuo kaksi ensin mainittua.

M43

Vierailija
94/118 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään omaa kokemusta pettämisestä eikä petetyksi tulemisesta. Mutta siitä on kokemusta, kun eräässä aiemmassa suhteessani tapahtui todella ikäviä asioita ja meni kuukausikaupalla huonosti, ja tuolloin huomasin ihastuneeni toiseen naiseen (olen itse siis mies). Tiesin välittömästi, kun huomasin ihastuneeni, että kyseessä on oire, joka johtuu siitä että parisuhteessa meni niin huonosti. Tunnetasolla olisin toki halunnut lähentyä tuon uuden ihastukseni kanssa, mutta järki sai minut pysymään hänestä etäällä, ja moraali puolestaan sai minut tunnustamaan ihastumiseni silloiselle puolisolleni. Ja itse asiassa se, että tunnustin ihastumiseni silloiselle puolisolleni, antoi alkusysäyksen sille että saimme ongelmamme korjattua, että unohdin tuon uuden ihastukseni, ja että olimme tuon jälkeen vielä useamman vuoden yhdessä kunnes erosimme muista syistä.

Olen siis täysin sitä mieltä, että pettämisen juurisyy on siinä, että parisuhteessa menee huonosti. Ei siis millään tavalla ulkonäöllisissä asioissa, vaan siinä, että henkinen läheisyys puuttuu. Se voi saada ihmisen ihastumaan spontaanisti johonkin toiseen. Ihastumiselle ihminen ei mielestäni voi yhtään mitään, mutta sen jälkeen kaikki valinnat ovat ihmisen omissa käsissä. Minulle oli vaikeaa olla tuolloin puhumatta ihastukseni kanssa liian henkilökohtaisista asioista, ja samoin pysyä fyysisesti etäällä niin, etten esimerkiksi halannut häntä missään tilanteessa tai muutenkaan koskenut häneen. Mutta tein tämän valinnan, koska tiesin, etten pystyisi antamaan itselleni anteeksi jos hairahtaisin pettämään. Ja tuon oman kokemukseni myötä minulta ei heru ymmärrystä niille, jotka etenevät tuossa tilanteessa tunteiden vallassa liian pitkälle. Asiaa selitellään huonolla parisuhteella, humalatilalla tai puhtaasti sillä, ettei omille tunteilleen voi mitään. Joo, tunteille ei voi mitään, mutta sille kyllä voi että antaako niiden tunteiden ohjata omaa käytöstä, vai vetääkö pelin poikki ajoissa ennen kuin tapahtuu mitään peruuttamatonta.

Sittemmin pariuduin naisen kanssa, joka on tullut petetyksi aiemmin, ja kokemus oli hänelle hyvin vaikea. Olen kertonut hänelle avoimesti tuon oman aiemman kokemukseni, koska toivon meidän olevan toisillemme avoimia kaikesta. Jos aiempi kokemukseni olisi edennyt pettämiseen asti, en tiedä, olisiko tätä parisuhdetta koskaan syntynyt. Olisiko nykyinen puolisoni voinut luottaa minuun, jos minä olisin pettänyt aiemmassa parisuhteessani? Ja jos olisin pettänyt tuolloin ja päättänyt jättää asian kertomatta nykyiselle puolisolleni, pystyisinkö itse olemaan tässä parisuhteessa tuollaisen salaisuuden kanssa, samalla kun toivon parisuhteelta avoimuutta ja rehellisyyttä? Tässä lisää syitä taputtaa vuosien takaista itseäni olalle, kun tiesin, että pettäminen olisi ollut sellainen valinta jota olisin varmuudella katunut myöhemmin.

Vierailija
95/118 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen pariskunnan joka avasi suhteensa miehen aloitteesta. Jäin miettimään mikä vika naisessa oli.

Vierailija
96/118 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaisuus ja jännitys. Turha miettiä muuta perustelua.

Vierailija
97/118 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit vaativat saada laskea siementä, niin moneen naiseen, kuin on mahdollista.

Seksi on vain seksiä ja aviolitto rakkautta.

Itse ajattelen seksin olevan vähän, kuin hierojalla kävisi tai harrastus.

Vierailija
98/118 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle eräs mies kertoi, ettei kotona tarvitse tehdä kotitöitä, jos tekee ne mahdollisimman huonosti tai hitaasti.

Vierailija
99/118 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ihminen on luiskaotsainen nilviäinen.

Vierailija
100/118 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla monia syitä kuten että avioliitto on muuttunut tunnekylmäksi ja perhe-elämän suorittamiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän