Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini elämä meni pilalle, kun meni naimisiin ja hankki lapsia; en halua toistaa samaa virhettä

Vierailija
07.08.2025 |

Ikävuodet 25-35 meni hänellä kertomansa mukaan kuin sumussa, koko ajan väsyksissä. Ei ollut aikaa omille harrastuksille ja mielenkiinnon kohteille. Mieskin alkoi aikaa myöten lihomaan, niin ei siitä riittänyt sen enempää iloa, vaikka taloudellisesti kannattava suhde olikin. Kummastelen miten ihmiset on sosiaalisen paineen alla entisaikaan uhranneet  elämänsä tuommoiselle. Ei minuakaan toki olisi olemassa, jos olisi päättänyt pysyä vapaana, mutta enpä osaisi sitä harmitella, jos en olisi olemassa.

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siinähän pitäisi sitoutua puolisoon ja olla uskollinen ja molemmat on semmoisia mihin nykynaiset ei kykene mitenkään

Naiset kykenee, miehet ei. Miehet pystyvät hylkäämään vastasyntyneen lapsensakin ihan noin vain.

Vieraannuttaminen ei ole hylkäämistä. Menepä töihin ja lopeta se lapsen elarien varastaminen.

Hylkäämistä on ylitöiden ja aikaa vievien harrastusten haaliminen aikaan, jossa miestä tarvitaan kotona enemmän kuin koskaan. Kyllä ne miehet vieraannuttaa itsensä ihan itse.

Vierailija
62/99 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin tiesin jo ennen teini-ikää, etten halua lapsia. Ärsytti katsoa paksuna olleita tätejä ja kuunnella niiden kilpailua ja nokitusta siitä, kenellä on ollut kivuliain synnytys. Sitten ne tietävät katseet ja vihjailut, että kyllä sinäkin tyttö pieni tulet tämän pskan läpi käymään. Oksetus! Nyt ikää yli 50, onnellisessa avioliitossa hyvän miehen kanssa. Vielä viime kesänä yksi tädeistä alkoi kitisemään, että yksinäinen vanhuus mulle tulossa. Kuitenkin sitä ärsyttää, kun "olen pässyt niin vähällä elämässä" . 

Se on aina lopulta se kateus ja hauras ego siellä taustalla. Ei ole muuta järkevää syytä miksi lapsivapaat ihmiset saavat kuraa niskaansa. Ehkäisy (tai sen puute) on jokaisen oma yksityisasia. Epäilen että joillain "milloin lapsia tulee" -utelijoilla on tirkistelyfetissi.

Melkoiset projisiot. Mistä sinulle oltaisi kateellisia? Kissoista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen miettinyt. Lapset vangitsivat sekä äitini että isoäitini köyhyyteen, nyrkin ja hellan väliin. Itse olen lapsivapaa ja ensimmäisenä suvun naisista yliopistossa. N25 

Olet myös suvun ensimmäinen masentunut ja turtuneeksi lääkitty.

Entisaikojen kotiäidit ne vasta masentuneita olikin.

Vierailija
64/99 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti, joka hoitaa lapsia kotihoidontuella ei enää työllisty. 

Eläkkeellä olevia vanhempia ro ei siis tulla hoitamaan niin huonoa on naisten kohtelu. 

Valtio hoitaa eläkeläiset tai jättää hoitamatta. 

Vierailija
65/99 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma äiti sanoi jo 70-luvulla, että naisen elämä menee pilalle, kun nainen saa lapsia. Siskonsa oli samaa mieltä. Ei tämä mikään uusi juttu ole, ennen naiset puhui noin ihan yleisesti.

Olipa kivasti sanottu sinusta. Kaikki eivät pilaa vanhempiensa elämää.

Miksi luulet, että olin ainoa lapsi?

Vierailija
66/99 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki osoittaa itsekkyyttä, että kun on itse saanut elämän lahjaksi, niin ei sitä halua antaa tuleville sukupolville. Puoliso ja muut nautinnot varmasti kelpaavat, ja toisaalta maailma on nykyään itsekkäämpi paikka.

VAI OIKEIN LAHJA??? 😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
67/99 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen miettinyt. Lapset vangitsivat sekä äitini että isoäitini köyhyyteen, nyrkin ja hellan väliin. Itse olen lapsivapaa ja ensimmäisenä suvun naisista yliopistossa. N25 

Äitisi ja luultavasti myös mummosi ovat sen verran nuoria, että olisivat ihan hyvin voineet opiskella ja tehdä töitä lasten saamisesta huolimatta.

Minun äitini on syntynyt 1970-luvulla, ja jaksaa uhriutua miten äitiys tuhosi hänen mahdollisuutensa ja "parhaat vuodet menivät keittiössä". Jotenkin surkuhupaisaa. Hän oli ensin vuosia omasta tahdostaan työtön, sitten teki vuosia kaikenlaista hanttihommaa ja nyt on uransa huipulla lastenohjaajana. 

Rahkeet eivät vain riittäneet parempaan, mutta hän ei halua myöntää sitä vaan laittaa epäonnistumiset vanhemmuuden piikkiin. Kumma, ettei kukaan mies tee niin.

Vierailija
68/99 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomuus on luonnotonta ja merkki epäkypsyydestä. Synnyttäminen vähentää syöpiä naisilla. Tämä jo osoittaa, että lapsettomuus on luonnotonta.

Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinäisyyden iskiessä viimeistään vanhana. Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta.

Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen. Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikay

Olen skitsoidi.

Vierailija
69/99 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas.

Vierailija
70/99 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme kun hankki ap:n kaltaisen mulkeron.

Vierailija
71/99 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenpä alkaa kolmevitosena, kun biletys ei enää niin nappaa ja biologinen kello tikittää, miettiä että olisi se sittenkin kiva kun olisi vakimies elämisen kuluja jakamassa sekä lapsia kotileikin leluiksi ja geenejä jatkamaan. Ja paniikki iskee, kun oma arvo pariutumismarkkinoilla jatkaa luisuaan.

Vierailija
72/99 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma äiti sanoi jo 70-luvulla, että naisen elämä menee pilalle, kun nainen saa lapsia. Siskonsa oli samaa mieltä. Ei tämä mikään uusi juttu ole, ennen naiset puhui noin ihan yleisesti.

Ai hän hankki vielä lisää lapsia, vaikka ensimmäinen pilasi hänen elämänsä? 

Vierailija
73/99 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siinähän pitäisi sitoutua puolisoon ja olla uskollinen ja molemmat on semmoisia mihin nykynaiset ei kykene mitenkään

Naiset kykenee, miehet ei. Miehet pystyvät hylkäämään vastasyntyneen lapsensakin ihan noin vain.

Vieraannuttaminen ei ole hylkäämistä. Menepä töihin ja lopeta se lapsen elarien varastaminen.

Hylkäämistä on ylitöiden ja aikaa vievien harrastusten haaliminen aikaan, jossa miestä tarvitaan kotona enemmän kuin koskaan. Kyllä ne miehet vieraannuttaa itsensä ihan itse.

Niin tekevät. On ihan tosiasia, että juuri pienten lasten isät ottavat eniten ylitöitä. Ylitöistä kun saa palkkaa, ylityölisän ja eläkettä, lastenhoidosta taas ei mitään joten sen voi jättää naisen tehtäväksi.

Vierailija
74/99 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meidän suvussa enkä koskaan ikinä missään ole kenenkään puhuneen noin. No kirjoituksia olen lukenut niin kai tuollaisia keskenkasvuisia ihmisiä sitten on. 

Vierailija
75/99 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki osoittaa itsekkyyttä, että kun on itse saanut elämän lahjaksi, niin ei sitä halua antaa tuleville sukupolville. Puoliso ja muut nautinnot varmasti kelpaavat, ja toisaalta maailma on nykyään itsekkäämpi paikka.

Mielestäni ei ole itsekästä, vaan erittäin järkevää, ettei tee lisää ihmisiä tähän ylikansoittuneeseen, saastuvaan maailmaan! 

Kehitysapuna köyhimmille valtioille pitäisi tarjota ehkäisyvälineitä ja kastrointia/sterilointia

Vierailija
76/99 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet myös suvun ensimmäinen masentunut ja turtuneeksi lääkitty.

Entisaikojen kotiäidit ne vasta masentuneita olikin.

Tämä. Rahattomuus, mahdollisuuksien puute ja oman olemassaolon merkityksettömyys masentaisivat kenet tahansa. 

Vierailija
77/99 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai hän hankki vielä lisää lapsia, vaikka ensimmäinen pilasi hänen elämänsä? 

Olihan siinä se siskokin, jolla oli lapsia. Ja minkäs niille vahingoille mahtoi, äiti oli harvinaisen helposti raskaaksi tulevaa sorttia. Äit ja isä olisi olleet paljon onnellisempia, jos he ei olisi ikinä tavanneet toisiaan.

Vierailija
78/99 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni ei enää huomioinut minua lainkaan, kun olimme olleet noin vuoden tai pari naimisissa ja esikoinen syntynyt. Huomiota riitti vain muille naisille.

Tämän vuoksi ehkä tyttäremme eivät ole menneet naimisiin ja saaneet lapsia. Eivät riskeraa sitä, että miehensä huomio lopahtaa.

No on kyllä sääli, jos olet kasvattanut tyttäresi olemaan huolissaan lähinnä miestensä huomiosta. Varmaan olisi kannattanut itsesi erota ja näyttää tyttärillesi hyvää esimerkkiä miten ei kannata olla kenenkään kynnysmattona, eikä rakentaa elämäänsä miesten huomion varaan.

Olin epäitsekäs ja kestin tämän huomiotta jäämisen. Mieheni oli kyllä hyvä isä tyttärilleen, vaikka puolisona olikin huono. Hän lienee saanut tuollaisen miehen mallin kotoa. Hänen isänsä oli myös lapsilleen hyvä isä, mutta väkivaltainen vaimolleen.

Omat vanhempani ovat olleet rakastuneita toisiinsa koko avioliittonsa ajan. Minulla oli siis toisenlainen mielikuva hyvästä avioliitosta. Minun ei tarvinnut kokea väkivaltaa ja olisin lähtenyt ja ottanut lapset mukaani, jos näin olisi käynyt.

Tyttärillämme on hyvät parisuhteet, mutta lapsia he eivät halua.

Vierailija
79/99 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sittenpä alkaa kolmevitosena, kun biletys ei enää niin nappaa ja biologinen kello tikittää, miettiä että olisi se sittenkin kiva kun olisi vakimies elämisen kuluja jakamassa sekä lapsia kotileikin leluiksi ja geenejä jatkamaan. Ja paniikki iskee, kun oma arvo pariutumismarkkinoilla jatkaa luisuaan.

Jos lapsia ajattelee kotileikin leluina, niin siinä tapauksessa lasten tekeminen täytyy jättää väliin. Vaikka mies vannoisi ja vakuuttaisi hoitavansa puolet, niin sitä ei kannata uskoa. Mies voi sanoa ihan missä vaiheessa tahansa, että ei nappaa ja häipyy.

Vierailija
80/99 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran paljon tällaisia aloituksia nyt täällä on, että tulee mieleen, liekö joku hybridioperaatio.

No täällä on ollut useampi aloitus myös lapsettomuuden taivastelusta, joten mikäpä operaatio lienee.

Varmasti olet tietoinen siitä, että Venäjä yrittää kaikin tavoin vaikuttaa suomalaiseen yhteiskuntaan horjuttavalla tavalla. Kerropa mulle, kumpi asia on haitallisempi yhteiskunnallisesti: se, että täällä on väkeä vai se, että täältä loppuu väki. Mieti rauhassa.

Suomen tulevasta väestökadosta ei tarvitse murehtia! Täällä asuu kymmeniä tuhansia maahanmuuttajia Suomen sosiaaliturvan varassa. He sikiävät paljon, tulevaisuudessa "suomalaiset" ovat melko tummaihoisia.