Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumppanin ärsyttävät tavat - onko vain minulla näin?! 😤

Vierailija
07.08.2025 |

Tarvitsen nyt vähän purkamista ja haluan kuulla, että en ole ainoa.

Mieheni jättää AINA likaiset sukat keittiön tuolille! Siis miksi?? Meillä on pyykkikori kylpyhuoneessa, mutta EI - keittiön tuoli on ilmeisesti se paras paikka märille ja hikisille sukille! 🤢

Ja tämä ei ole ainoa juttu WC-paperi loppu? Ei vaihdeta uutta rullaa. Astiat tiskiin? Jätetään tiskipöydälle likoamaan viikoksi. Roskat täynnä? En huomannut.

Nyt kun vauva on syntynyt, nämä pienet asiat tuntuvat vielä isommilta. Kun olen yöllä imettänyt ja nukkunut 3 tuntia, ja sitten näen ne saatanan sukat tuolilla, tekisi mieli itkeä ja huutaa samaan aikaan! 😭

Kertokaas, mitä TEIDÄN kumppaneillanne on näitä ihania tapoja? Ja miksi he eivät vain OSA laittaa asioita oikeille paikoilleen?!

Vai olenko minä vain liian nirso? (Ei ole btw, kyse on ihan perus siisteydestä!!)

Kommentit (170)

Vierailija
121/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseni kansaa vttuaa siivota miehen sotkuja päivittäin. Kalsarit ja sukat löytyy aina ties mistä... ja mies vielä kehtaa valittaa asiasta ja arvostella minua.

Onko sulla käynyt mielessä, et voi ottaa ja erota miehestä. En ymmärrä miksi te naiset oikein siedätte tuollaista käytöstä. Suomessa nainen on vapaa lähtemään menemään suhteesta! Ihan omaa tyhmyyttä kärvistelet.

Ei eroaminen ole helppoa. Sitä vaan pitkittää, kärsii ja kestää. Mietin, voiko mies muuttua? Jos koulutan muistuttamalla ja mököttämällä. Pisin mykkäkoulu oli 3 päivää ja selibaatti jatkuu.

Ootteko harkinneet somevaikuttajauraa? Kertoisitte ihan livenä ajatuksianne toisistanne. Kommentointimahdollisuudella tietysti.

Vierailija
122/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä porukka kuutamolla. 😆 Millainen maailma olisikaan jos kaikilla aivot raksuttaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä miehen pyykit pesemättä. Itse heittäisin sukat roskiin jos ne eivät siirry pyykkikoriin asiasta kertomisesta huolimatta. Sulla on ihan tarpeeksi tekemistä jo siinä että huolehdit itsestäsi ja vauvasta. Aikuista miesvauvaa ei tarvitse hoivata. Jos miesvauva ei kasva aikuiseksi mieheksi niin miesvauva päästetään vapauteen etsimään uutta äitiä.

Jos lapsenne on tyttö on mahdollista että tulevaisuudessa miesvauva olettaa tyttärensä hoitavan miesvauvan asioita kuten pyykinpesua. Jos lapsi on poika niin miesvauva kasvattaa tästä uuden miesvauvan seuraavan naisen ongelmaksi.

Mistä ihmeestä niitä miesvauvoja oikein tulee? Eikös naiset yleensä ole yksinhuoltajia? Naiset kasvattavat aina poikansa hyville tavoille.

Anopitko ne poikansa pilaa? Ilmeisesti, koska appikaan ei jaksanut anoppia  ja erosi.

Ironiaa. Kahden suosituimman aiheen yhdistäminen.

1. Kauhuanoppi, jota poikansa (miesvauva) ei saa kuriin vaikka kuinka kehotan pistämään äitinsä kuriin.

2. Miesvauva sitä ja tätä, koulutan ja kyykytän ja jos ei auta, kohta suutun ja heitän pihalle. Minun koti, minun säännöt.

Kaikki naiset eivät tosiaan ole hyvätapaisia. Joskus kiinnostaisi kuulla toisenkin osapuolen näkemys siitä, ovatko nämä ketjussa kirjoittelevat naiset itse niin erinomaisia kuin toisiaan buustatessaan olettavat. Rumaa haukkua puolisoaan keskustelupalstalla naureskellen. 

Vierailija
124/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä porukka kuutamolla. 😆 Millainen maailma olisikaan jos kaikilla aivot raksuttaisi.

Tarkoitatko, että olisi hyvä miettiä välillä sitäkin millainen puoliso itse on vai onko tosiaan ihan virheetön palkinto kelle vaan, ja siksi oikeutettu olemaan ihanbitch?

Vierailija
125/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mies ei tyhjennä ennen tiskausta astioiden kuivaushyllyä, laittaa/ tunkee märät tiskit kuivien päälle. Samoin se ruokailuväline kori, ei ikinä tyhjennä sitä, märät aterimet kuivien sekaan. Ei millään mene sana perille...

Miehet tekevät sen tahallaan, koska tietävät että te annatte periksi ja lopulta teette kotityot. Tämän takia en ikänä huoli miestä saman katon alle! N44

Itseä ihmetyttää, kuinka on vielä naisia jotka eivät ole tätä ymmärtäneet. Sori vaan, mutta ei teillä naisilla ole kaikki muumit laaksossa, kun passaatte aikaista miestä kun lasta.

Vierailija
126/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet 100% vastuussa omista tunteistasi.

Vierailija
127/170 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa valitusta taas kerran. Tee jotain asian eteen äläkä valita.

Vierailija
128/170 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eka aviomies oli juuri tätä samaa laatua, ei ollut tottunut tekemään mitään siisteyden eteen, eikä kokenut, että ne asiat edes häneen mitenkään liittyisi. Tein sen virheen, että joko korjasin hänen jälkiään tai nalkutin asiasta, mutta asiat ei muuttuneet mihinkään. Viikkoa ennen siivouspäivää sain joka päivä muistutella, että tule sitten perjantaina klo 17 töistä viimeistään, että siivotaan. No arvatkaa vaan tuliko. Sain itkeä, että hän olisi imuroinut joskus. Ihan sama mitä puhuin, kaikki valui kuin hanhen selästä.

Lopulta erosin, kun miestä ei kiinnostanut lapset eikä huusholin hoitaminen. Häntä kiinnosti oman uran edistäminen ja oman isän nuoleminen ja perheen kesäpaikassa käynti ja siellä töiden tekeminen ja tuntitolkulla saunominen.

Jos nyt viisaampana saisin valita, miten koittaisin tätä asiaa hoitaa, niin se menisi siten, että etten sanoisi siivouksista tai roskien roskiin laitosta mitään, en myöskään likaisista lojuvista vaatteista Joka toisen viikon roskat veisin, joka toisen viikon en, ne roskat saisi olla vaikka siinä keittiön lattialla.  Antaisin tilanteen edetä siihen, että huusholli olisi karmeassa kunnossa, hänen jäljiltään. Odottelisin aivan rauhassa, että herra otaa asian itse puheeksi, menee siihen sitten viikkoja tai kuukausia. Ehkä vuosi voisi olla takarajana. Kun sitten herra ottaisi puheeksi, että miksi täällä on niin sotkuista, niin toteaisin, että pitäisiköhän sinun siivota omat jälkesi? Ilmoittaisin, että ei olla sovittu sellaisesta, että minä yksin täällä siivoan, joten nyt kun on havahtunut asiaan, niin nyt sitten voimakas oikaisuliike.

Monet miehet antavat tilanteen edetä eroon, koska eivät ole välittäneet vaimon puheista ja kehotuksista. Sitten ovat aivan yllättyneitä, kun ero tuli, kun "meillähän oli kaikki niin hyvin". Niin, hänellä oli.

Vierailija
129/170 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä pitää kunnioittaa, että se on myös sen kumppanin koti, eli jos ei halua mätiä sukkia keittiöön niin ei pitäisi olla kovin vaikea asia toteuttaa.

Toki joskus pitää myös tehdä kompromisseja jos kumppani haluaa, että tehdään eri tavalla. Näistä pitää sitten pystyä keskustella ja sopia. Mitä kumppani on vastannut kun olet kertonut ettet tykkää? Vai tekeekö hän vaan mitä huvittaa ottamatta huomioon ettei ole ainut ihminen joka siellä asuu? Minusta tuo kuulostaa kunnioituksen puutteelta ja aika tyhmältä, että pitää noin pienestä asiasta tehdä vaikeaa.

Ymmärsinkö, että ap ei kykene kunnioittamaan miestään, kun ei siedä niitä märkiä, haisevia sukkia keittiössä tuolilla 😳 

Vierailija
130/170 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua, missähän sikolätissä porukka asuu, jos parisuhteessa ei saa omia likaisia vaatteitaan lattialta tai tuoleilta pois, ei saa tiskejä tiskattua, ei saa astianpesukonetta täytettyä ja tyhjennettyä, ei saa imuroitua, ei saa laitettua ruokaa... 

Holhouksen alaisuuteenhan jonnekin vammaisten laitokseen tuollaiset kuuluvat, kun on noin vakavia mielenterveysongelmia ja haasteita arjessa.

Ne on koteja, joissa kylppärin kaapissa on sisältönä kokonainen kemikalio-osasto, vaatehuoneessa on vain naisen vaatteita ja miehen urheilukamppeet n siivouskomerossa, koska naisen mukaan ne ei mahdu muualle.

Jos naista suututtaa sukat ja tiskit jne., niin nainen joko korjaa tilanteen tai antaa asian olla. Koska jos vaatii miestä toimimaan vastoin luonnettaan, saa aika äkkiä huomata, että kengistä puolet on kadonnut eikä netflixin tunnukset toimi. Todennäköisesti myös miestä ärsy

Meillä ei oo kylppärissä kaappeja. Meidän henk.koht tarvikkeet vessassa kaapissa, jossa kaikilla oma hylly. Myös käsipyyhkeille jää tilaa, ja helppo ottaa vaihdettaessa. Peilikaappia peileineen ei ole, yksittäinen peili on. Pojan huoneessa on vaatehuone. Meidän vanhempien makkarissa on kolme kaappia, joista yksi molemmille omia vaatteita varten ja yksi kaappi on hengarikaappi. Miehellä on eteisessä ihan ikioma kaappi, jossa säilyttää omat ulkovaatteet, avaimet ym. Minulla ja pojalla jaettavana 120cm kaappi. Ulkoeteisessä hylly, jossa korit henk.koht ulkovaatteille mm. käsineet, pipot, kaulahuivit ym. Kengät riisutaan myös ulkoeteiseen. Myös kotityöt jaetaan sulassa sovussa. Mies toki maksaa netflixin ja puhelinliittymät ja ei ole mihinkään lähdössä. 

Vierailija
131/170 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies siivoaa ja kokkaa useammin ja paremmin kuin minä. Hoitaa lapsia enemmän kuin minä, tienaa enemmän kuin minä, saan olla osa-aikatyössä että voin harrastaa. Lisäksi hän on hyvännäköinen ja hyvä sängyssä.

Yhtenä päivänä viikossa hän tykkää juopotella ja käydä vieraissa, se hänelle sallittakoon.

N40

Hyvä sängyssä, mutta sinä et riitä 😂 tiedän, että provo, mutta varmaan jollekin todellista elämää

Vierailija
132/170 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se siivoaa ja tekee työt, jota asoa häiritsee. Minkä takia miehen pitäisi tehdä ne, jos hän ei näe tai koe siitä haittaa itselleen.

Eli se nykyään tunnettu kyvyttömyys ottaa toinen huomioon. Minäminäminä 

Vierailija
133/170 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi? Kuinka voit sanoa veljellesi: Annapa kun otan roskan silmästäsi, kun omassa silmässäsi on hirsi? Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä."

Vierailija
134/170 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä mitään, kunhan se on isännän oma tuoli ja istuu siinä herkullisen juustontuoksun ympäröimänä. ;)

Vierailija
135/170 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heittäisin roskiin ne sukat. Meillä jätetään mm. tyhjiä leipäpusseja ja tyhjiä pakkauksia pöydälle. Mä oon kysyny mieheltä, että mitä se tekee tyhjällä leikkelepaketilla. Että haluaako säästää ne. Tyhjä maitopurkki jääkaapissa. Likasia astioita sohvalla. Jne. Mä oon kädestä pitäen näyttäny, kuinka ne astiat viedään tiskiin. Lautasesta pidetään kiinni, jos syö sohvalla ja siitä ei irroteta kättä ennenkuin ollaan tiskipöydän edessä. Nii ei voi sanoa, että se vaan jäi. 

Mitä ihmettä 😳😂 meidän poikakaan ei tuohon kykene ja kehut miehesi tuohon kykenevän. Pahinta tuo, mihin itse kykenet. Olen se jo 20 vuotta naimisissa ollut, jonka mies hallitsee kotityöt. Nyt pakko sanoa, että mieheni on mies. Täyttää 59 vuotta. 

Vierailija
136/170 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap itsekään mikään siisteysihminen ole, jos katselee viikon likoamassa olevia astioita, eikä tee niille mitään. 

Vierailija
137/170 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, meillä mies siivoaa ja tekee ruokaa enemmän kuin minä. Ainut minkä keksi on se, että jättää kynnet leikattuina ne kynsien palaset esim. vessan lattialle eikä laita niitä roskiin 🤢

Vierailija
138/170 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi päätyä sellaisen miehen kanssa ostamaan talon puoliksi, joka alkaa heittämään tavaroita roskiin kun sitä pyytää siivomaan? 🐵🐒

Kun oon ollut vaan yhden miehen kanssa, niin sitä ei tiedä paremmasta. Kaikki miehet on sikoja. Viivi ja Wagnerissakin mies kuvataan sikana. Miehelle sopii ylsinkertainen toteutus, roskiin. Pois mielestä, pois silmistä. Taikaa arkeen.

Sulla kokemus vain yhdestä miehestä, mutta sanot kaikkien miesten olevan sikoja. Lakkaa lukemasta sarjakuvia, näe elämäsi todellisena ja mies vaihtoon. Ehkä parempi aloittaa todellinen elämä ilman miestä. N54

Vierailija
139/170 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan toi nyt tuttua, mutta minkä sille voi, kun kaikki miehet ovat tuollaisia.

Ja meinaat, että ne naiset lukee satukirjaa, kun paremmasta kertovat? N54

Vierailija
140/170 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heittäisin roskiin ne sukat. Meillä jätetään mm. tyhjiä leipäpusseja ja tyhjiä pakkauksia pöydälle. Mä oon kysyny mieheltä, että mitä se tekee tyhjällä leikkelepaketilla. Että haluaako säästää ne. Tyhjä maitopurkki jääkaapissa. Likasia astioita sohvalla. Jne. Mä oon kädestä pitäen näyttäny, kuinka ne astiat viedään tiskiin. Lautasesta pidetään kiinni, jos syö sohvalla ja siitä ei irroteta kättä ennenkuin ollaan tiskipöydän edessä. Nii ei voi sanoa, että se vaan jäi. 

Tyhjät pakkaukset kuuluvat kierrätykseen. Ehkä mies säästää niitä siihen...

Pitkin pöytiä 😂 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän