Kumppanin ärsyttävät tavat - onko vain minulla näin?! 😤
Tarvitsen nyt vähän purkamista ja haluan kuulla, että en ole ainoa.
Mieheni jättää AINA likaiset sukat keittiön tuolille! Siis miksi?? Meillä on pyykkikori kylpyhuoneessa, mutta EI - keittiön tuoli on ilmeisesti se paras paikka märille ja hikisille sukille! 🤢
Ja tämä ei ole ainoa juttu WC-paperi loppu? Ei vaihdeta uutta rullaa. Astiat tiskiin? Jätetään tiskipöydälle likoamaan viikoksi. Roskat täynnä? En huomannut.
Nyt kun vauva on syntynyt, nämä pienet asiat tuntuvat vielä isommilta. Kun olen yöllä imettänyt ja nukkunut 3 tuntia, ja sitten näen ne saatanan sukat tuolilla, tekisi mieli itkeä ja huutaa samaan aikaan! 😭
Kertokaas, mitä TEIDÄN kumppaneillanne on näitä ihania tapoja? Ja miksi he eivät vain OSA laittaa asioita oikeille paikoilleen?!
Vai olenko minä vain liian nirso? (Ei ole btw, kyse on ihan perus siisteydestä!!)
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Mun mies tekee kaikkia aloituksessa mainittuja asioita! Hän ei tee sitä tahallaan, ajatukset ovat vain ihan muualla. Rakastan miestäni ja hän tekee puolestani vaikka mitä, joten keräilen ja siivoan hänen jälkeensä. Täytyy kuitenkin lisätä, että hän tekee viikosiivoukset, pesee ikkunat, hoitaa kaiken talouden, laskut, vakuutukset, autojen huollot ja tankkaukset. On antelias ja kaikin puolin ihana, halaa joka aamu ensimmäiseksi, kun herään. Että olkoot parit sukat, kengät, kalsarit ja astiat vähän väärässä paikassa. On minussakin paljon vikoja.
Me tehdään tuo kaikki yhdessä. N54 M59
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseni kansaa vttuaa siivota miehen sotkuja päivittäin. Kalsarit ja sukat löytyy aina ties mistä... ja mies vielä kehtaa valittaa asiasta ja arvostella minua.
Mälliset kalsarit, paljonkohan niissä on bakteereja. Mun ex mies pisti kalsarit astianpesukoneeseen - kyllä astioiden lomaan.
Ei mun miehellä oo kalsareissa mällejä! Kyllä peseytyy seksin jälkeen.
Kehoittaisin kaikkia teitä nipottavia, kontrollinhaluisia naisia miettimään, onko sillä oikeasti mitään merkitystä jos mies jättää sukat tuolille tai leivänmurut pöydälle? Eikö teillä ole koskaan ollut mitään oikeita murheita, suruja ja vastoinkäymisiä? Jos koti on jokseenkin järjestyksessä ja siivotaan edes välillä niin se riittää. Jotenkin hölmöä tuhlata ainutkertainen elämä nillittämällä kun toinen ei aina laita likaisia vaatteita pyykkiin, tai ei vaihtanut uutta rullaa vessapaperia. Jos miehesi kuolisi huomenna, olisitko helpottunut vai antaisit mitä tahansa, että hän olisi kotona sotkemassa?
Terv. Entinen nillittäjävaimo. Nykyinen rento, suurpiirteinen vaimo.
Vierailija kirjoitti:
Ei ap itsekään mikään siisteysihminen ole, jos katselee viikon likoamassa olevia astioita, eikä tee niille mitään.
Ehkä eivät ole vielä löytäneet arjen tasapainoa.
Vierailija kirjoitti:
Kehoittaisin kaikkia teitä nipottavia, kontrollinhaluisia naisia miettimään, onko sillä oikeasti mitään merkitystä jos mies jättää sukat tuolille tai leivänmurut pöydälle? Eikö teillä ole koskaan ollut mitään oikeita murheita, suruja ja vastoinkäymisiä? Jos koti on jokseenkin järjestyksessä ja siivotaan edes välillä niin se riittää. Jotenkin hölmöä tuhlata ainutkertainen elämä nillittämällä kun toinen ei aina laita likaisia vaatteita pyykkiin, tai ei vaihtanut uutta rullaa vessapaperia. Jos miehesi kuolisi huomenna, olisitko helpottunut vai antaisit mitä tahansa, että hän olisi kotona sotkemassa?
Kyllä meilläkin suurpiirteisyyttä kotiin mahtuu, mutta ei ruokapöytään. En ajattele noin putkinäöllä, että jos mies kuolisi, niin antaisin mitä vain, että olisi sotkemassa. Kyllä minulla olisi ikävä sitä hellää katsetta, suukkoja halauksia, yhteisiä hetkiä.
N54, jonka mies nillittämättä osallistuu kotitöihin.
Sinä kirjoittelet sitten roskapalstalle.
Vierailija kirjoitti:
Löytyy niitä murheitakin, mutta jotkut pariskunnat kykenevät elämään molempien tarpeet huomioon ottaen. Kun vastoinkäyminen koettelee, ottaa se vahvempi vastuuta sillä hetkellä enemmän. Ei niitä töitä lasketa. Kun tilanne ohi, arki palaa uomiin ja yhdessä jaksetaan. Ei se yleinen järjestys ja siisteys tarkoita toisen kontrolointia. Sinulle se sitä oli ja hyvä, että olet sen itsellesi myöntänyt ja miehesi anteeksi antanut. Ennen kaikkea, olet itsellesi armollinen.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo sun rentous ja suurpiirteisyys ilmenee? Kumpikaan ette siivoa jälkiänne?
Onneksi me molemmat olemme
perussiistejä ja pidämme siitä että koti on kaunis ja tavarat järjestyksessä.
Moni mies näyttää olevan sitä mieltä että hänen ei tarvitse välittää siitä että
puoliso- jonka pitäisi olla rakas ja tärkeä- kärsii hänen sottaisesta tyylistään. En ymmärrä!
Vierailija kirjoitti:
Onneksi me molemmat olemme
perussiistejä ja pidämme siitä että koti on kaunis ja tavarat järjestyksessä.
Moni mies näyttää olevan sitä mieltä että hänen ei tarvitse välittää siitä että
puoliso- jonka pitäisi olla rakas ja tärkeä- kärsii hänen sottaisesta tyylistään. En ymmärrä!
No miksi rakastua renttuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kengät riisuttu satunnaiseen huoneeseen.
Laukkuja/reppuja/pussukoita kaikissa huoneissa siinä kohtaa missä sattui putoamaan.
Astiat siinä missä kädestä irtosivat, olkkarissa, keittiön pöydällä, missä milloinkin.
Kierrätettävät roskat pitkin tiskipöytää (meillä olisi asiallinen astia joka laadulle).
Likaiset sukat tai milloin mitkäkin riisutut likaiset vaatteet olkkarin sohvalla.
Käytettyjä nenäliinoja ympäriinsä asunnossa.
Pyykkikorissa housut+pikkarit yhdistelmiä mytyssä, kaikki tavarat ja roskat taskuissa.
(Liian täydessä koneessa pyykätyt) pyykit mytättyinä tiukkaan ruttuun naruille.
Kylpyhuoneen ja kaikkien vessojen _kaikki_ tasot täynnä avonaisia kemikaalipurkkeja, meikkikasoja, fööni, käytettyjä vanulappuja jne.jne.
Jos on laittanut ruokaa (harvinaista) niin keittiö on pommin jäljiltä mausteita, l
Paljonko näin herttaisella pariskunnalla onkaan ikää?
Vahvasti keski-iässä olemme. Kuinka niin, epäiletkö vaimolla alkavaa dementiaa? En usko, koska sotkemista ja epäsiisteyttä on ollut jo monta monta vuotta.
Meillä on tuttavapariskunta, joka mielellään esittää välillä kutsun tulla kyläilemään. Joskus tulee kutsu syömään, joskus istumaan muuten vaan iltaa. Joka kerta ihmettelen, kun koti on aivan täynnä erilaisia kasoja.
On puhtaan pyykin kasoja eri puolilla taloa, kuten ruokapöydän päällä, josta ne vain nostetaan pois, ennen kuin aletaan kattaa pöytää.
On lukuisia ostettujen tavaroiden kasoja. Esim. vaatekasoja siellä täällä ja kaikissa vielä hintalaput sun muut kiinni.
On (kuulemma) kirppikselle menevien tavaroiden kasoja. On myytyjen tavaroiden kasoja.
Tämän lisäksi esim. ruokapöydän tuolin selkämyksellä saattaa roikkua rouvan rintaliivit - ei aavistustakaan ovatko puhtaat vai käytetyt - ja penkillä olla alkkarit tai parit.
Kaikki pöytäpinnat ja muut pinnat kaikkialla koko huoneistossa on täynnä näitä kasoja ja niiden lisäksi kaikkea sekalaista sälää ja tavaraa.
Itse pariskunta on ihan mukavaa seuraa, mutta tää koti jaksaa mua ällistyttää kerta toisensa jälkeen.
Pai tuttavaa on päätynyt siihen, että mies on hoitanut osuutensa kotitöistä palkkaamalla viikkosiivousta siivousringistä. Ei ole hirveän kallista ja tätä voi ehdottaa puolisolle ihan rauhallisesti keskustellen. Vaimo ei ole palvelija eikä siivooja. Lastenhoito on etusijalla vanhempainvapaalla.
Vierailija kirjoitti:
Kokemukseni mukaan yliopiston käynyt mies pystyy aika hyvin sisäistämään näitä uusia asioita, esim. ei enää jätetä likaisia sukkia keittiöön. Lyhyen koulutuksen käyneelle ei enää aikuisena meinaa näinkään simppelit asiat jäädä mieleen ilmeisesti.
Tiedän pariskunnan, jotka on molemmat korkeakoulutettuja. Eivät pidä asuntoaan kovin siistinä: pölyä paksut kerrokset, vaatteita pursuaa laatikoista, tavaraa pöytä täynnä..
Turhaa tuollainen yleistäminen...
Naiivius ja laiskuus joissakin asioissa. Esim. laiskuus siinä, että puhutaan usein jostakin mikä ei ole hyvin, mutta ei tehdä asialle mitään, vaikka asialle pystyisi tekemään jotain. Naiivius ei usko että mitään pahaa tapahtuu esim. joku tuntematon hyökkää päälle tai joku sairastuu koskaan vakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Jokseenkin järjestyksessä ja siivotaan edes välillä? Mä en tommoisessa läävässä asuisi päivääkään. Onneksi vaimo on yhtä tarkka siisteydestä kuin minä.
T. Nykyinen nillittäjämies
Ap, myös sinun miehesi on väsynyt vauvan tultua taloon. Suurin osa tuoreista vanhemmista riitelee jostain ihan vaan univajeen ja vanhemmuuden tuoman vastuun painon tähden.
Minä olin meillä pitkään sottapytty kun voin huonosti. Mies nipotti, sopeutui minun tyyliini masennuttuaan, minä ahdistuin kun oli pashaista, tein ryhtiliikkeen ja aloin nalkuttaa miehelleni sotkusta. 13 vuoden yhteiselon jälkeen löytyi tasapaino, hetki oli siistiä kunnes alettiin nipottaa lapsellemme sotkemisesta. The circle of life!
Kuinkas te naiset, vaihdatteko autoon öljyt ja viette huoltoon ajallaan. Entäs renkaitten vaihto? Oletteko edes huomannut kun miehenne on hoitanut homman. Ja siinä ohessa lapioinut lumet pihatieltä, hiekoittanut, ajanut nurmikon ym vuodenaikoihin liittyvät hommat. Miehet ei yleensä pidä meteliä tekemisistään, oletteko, naiset joskus kiittäneet miestänne tekemistään kodin ulkotöistä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkas te naiset, vaihdatteko autoon öljyt ja viette huoltoon ajallaan. Entäs renkaitten vaihto? Oletteko edes huomannut kun miehenne on hoitanut homman. Ja siinä ohessa lapioinut lumet pihatieltä, hiekoittanut, ajanut nurmikon ym vuodenaikoihin liittyvät hommat. Miehet ei yleensä pidä meteliä tekemisistään, oletteko, naiset joskus kiittäneet miestänne tekemistään kodin ulkotöistä.
Montako kertaa vuodessa noita tehdään ja kiittääkö muka kukaan mies kotitöiden tekemisestä?
Ja joo, tunnen useamman naisen kuka nuokin hommat hoitaa ihan itse. Itseni ei tarvitse kun asun kerrostalossa.
Ei tullu mieleen ostaa omat tuubit, vois olla vielä nyxä. Ei kait suhde yhteen hammastahnaan kaadu 😳