+40v. nainen, hävettääkö nyt se, millä asenteella elit parhaat vuotesi Sex and the city -sarjan innoittamana
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Mikä osa Sex and the Cityn naisten elämää on ap:lle ongelma? Se, että naiset tekevät itse päätöksen seksuaalisuudestaan ja miten sitä toteuttaa? Sehän on jokaisen naisen oikeus, tai siis pitäisi olla.
Ap on harhainen ja kuvittelee omistavansa kaikki naiset.
Mun parhaat vuodet on nyt. Oon 42v, lapset on täysi-ikäisiä ja tulevat toimeen omillaan. Olemme miehen kanssa muuttamassa mökille ja olen jo sopinut töissä, että pienennän työaikaa entisestään (aiemmin tein 80%, jatkossa vielä vähemmän). Mulla on siis paljon vapaa-aikaa ja vähän vastuita. Ihan parasta!
Ja jos tarkoitit parhailla vuosilla jotain nuoruusvuosia, niin ehdin ihan riittävästi riliutella 18-22 vuotiaana. Kumppaneita oli kolmattakymmentä ja se riittää enemmän kuin hyvin otannaksi miessukupuolesta. Onneksi löytyi se timantti sieltä joukosta ja hänen kanssa ollaankin edelleen naimisissa.
Sinkkuelämää ei koskaan oikein iskenyt mulle, oli aika teennäinen ja pinnallinen sarja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joku "parhaat vuodet" määritellään?
Saa valita kumppaninsa.
-AP
Tän määritelmän mukaan kaikilla on parhaat vuodet koko ajan. (Siis meillä, missä pakkoavioliittoja ei harrasteta.)
Kuka otti sarjan tosissaan? Kolumnisti asuu hyvällä paikalla New Yorkissa ja kaappi täynnä designvaatteita. Kolumnistilla ei oikeassa elämässä olisi varaa tuon tason elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä osa Sex and the Cityn naisten elämää on ap:lle ongelma? Se, että naiset tekevät itse päätöksen seksuaalisuudestaan ja miten sitä toteuttaa? Sehän on jokaisen naisen oikeus, tai siis pitäisi olla.
Olipa taas vammaiset johtopäätökset.
-AP
Sinä olet niin sanotusti vammainen.
Ei. En ole nähnyt sarjaa. Se vähän hävettää, etten tehnyt nuorempana määrätietoisemmin uraa joten säästöjä ei juuri ole. Se tosin johtui terveysongelmista, jotka rajoittivat työnteon toimeentulominimiin monen vuoden ajan, joten häpeä on oikeastaan aika turha reaktio siihen. Nykyään pystyn onneksi tienaamaan enemmän. :)
En elänyt kuin he. En ole varakas. Menin naimisiin ja teimme lapsen.
Sulla on nyt vuodet ja sukupolvikokemukset vähän sekaisin. Esim. minä olin sarjan kulta-aikaan yläasteikäinen. Voin kertoa että en juonut skumppaa tai käynyt klubeilla. N41
Parhaat vuoteni ovat juuri nyt. Nuorena olin ahdistunut hermokimppu.
Ei yhtään. Hauskaa aikaa oli. Miehiä tuli ja miehiä meni. No yhden lopulta kelpuutin avioliittoon asti. Sex and the city suosikkisarjani edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa valita kumppaninsa.
-AP
Minun parhaat vuodet oli kun olin 1-12 vuotias. Huoletonta oli elämä, vanhemmat eivät olleet eronneet.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Sinkkuelämää-sarjan alussa kerrotaan, että sarjan päähenkilöt on ne parhaat vuodet jo ohittaneet eivätkä enää kelpaa muuhun kuin seksiin Manhattanin elähtäneiden panomiesten ringeissä, joten heidän osa on sitten se Sex and The City.
Päätyväthän he sitten parisuhteeseen, ja saavat seksiä myös ihan söpöiltäkin miehiltä, mutta lähtöasetelma sarjan alussa on tuo. Eli koska ovat jo parhaat vuotensa ohittaneet, niin voivat keskittyä vain deittailuun ja seksiin vailla paineita.
Sinkkuelämän hahmothan eivät olleet ihan nuoria, vaan kolmi-nelikymppisiä. Siitäkin syystä vaikea ymmärtää, miten nimenomaan nuoret naiset on siihen hurahtaneet? Näkyyhän siinä toisaalta New Yorkia, ja niillä on hyviä asuja.
Vierailija kirjoitti:
Kuka otti sarjan tosissaan? Kolumnisti asuu hyvällä paikalla New Yorkissa ja kaappi täynnä designvaatteita. Kolumnistilla ei oikeassa elämässä olisi varaa tuon tason elämään.
Ilmeisesti sarja pohjautuu real life Carrien eli Candace Bushnellin elämään ja kokemuksiin? Carrie on hahmona kyllä epämiellyttävin. Muut ihan ok.
Elämä on ihmisen parasta aikaa, sanoi Nykänen.
Koen, että parhaat vuoteni ovat juuri nyt nelikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on harhainen ja kuvittelee omistavansa kaikki naiset.
Itse olet mielisairas ja harhainen, kun vetelet tuollaisia johtopäätöksiä.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskaan en edes sarjaa katsonut.
Itse katsoin ja luin myös Cosmopolitania. Siten opin manipuloimaan naisia.
-AP
Sinkkuelämää-sarjahan on täynnä nettimiesten kliseitä. Näin naisena koen sarjan paikoitellen ihan hauskaksi, mutta vaikea ymmärtää miten se on uponnut niin moneen ihan tosissaan.
Ei vaan nettimiesten kliseet on täynnä sinkkuelämäässä esitettyjä asioita.
Joo siellä taidetaan jopa lausua tää legendaarinen: olen kyllästynyt karuselliin :D
Eli tuo (kulli)karusellikin ilmeisesti sieltä.
Vierailija kirjoitti:
No eihän sitä suoraan alleviivattu, mutta samalla lailla ne suomalaiset ig-lortotkin matkustelee Dubaissa, vaikka verotettavat tulot jotain 10 000 €/vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70v eläkeläisukko taas mölisee.
150 kumppania.
Olisipa ollut enemmän.
Paras asia elämässäni.
No tuohon ikään mennessä pitäisikin olla tuollainen luku, vaikka olisikin mies. Et pitänyt kovin kovaa tahtia. Itse vasta 40 ja jo samoissa lukemissa.
-AP
Eli sinulle - miehelle, 150 kumppania on ok. Mutta vastaavanikäiselle naiselle ei? Kaksinaismoralismi here we come :D
Taidat olla sekaisin. En edes maininnut naisia, vaan vastasin tuolle 70-vuotiaalle miehelle, jolla oli ollut vain 150 kumppania.
-AP
Kyllä se naisellekkin on ok, jos on myös edesauttanut kaikkien halukkaiden miesten seksuaalisia tarpeita. Ainoastaan alfojen kanssa hommailu on aika pliisua.