Paljonko käytät alkoholia?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Viikko ilman nyt. Vuosia suoraan sanottuna mennyt (olisiko koronan aluilta asti ellei kauemmin) niin, että joka ilta meni sen 3-6 annosta. Aivan järkyttävä määrä.
Avioliitto veteli viimeisiään, ahdisti, jäi tavaksi, lasten isä teki samaa.
Ero tuli viime vuoden lopulla. Minun aloitteestani. Elämä haki aikansa paikkaa. Useita yrityksiä oli lopettaa. Alkoholistihan minä olen. En vain ole sitä kenellekään ääneen myöntänyt. Tämä ketju ensimmäinen paikka, jossa asian myönnän. Oli todella ahdistava kehä. Hävetti. Päivisin korkeampaa asiantuntijatyötä tekevä kahden isomman lapsen äiti.
Tavoitteeni on, että jos silloin tällöin juhlissa. Se riittäisi. Nyt ei haluta alkoholia. Pelottaa ennemminkin. Mitä tapahtuu, jos vaikka tulee illanistujaiset. Jääkö se siihen vai arkiputki tissuttelua taas alkaa.
Minä voin hyvin olla juomatta kokonaan. Mutta silloin kun juon, en osaa useinkaan lopettaa, jos juotavaa riittää. Neuvoja tähän?
Pari lasia konjakkia ja ehkä yksi olut tai lonkero kolmena perjantaina neljästä tjsp.
Juon aina kaiken kuten kaikki muutkin Vauva-palstalaiset.
Arvio on 3-8 annosta 2-4 päivänä viikossa, mutta en ole varma
Noin kerran kuukaudessa tai kerran kahdessa kuukaudessa. Joskus voi olla useampi kuukausi välissä, että en ota lainkaan, joskus esim. kaksi kertaa kuukaudessa. Yleensä yksi alkoholiannos. Pari kertaa vuodessa enemmän, 2-3 alkoholiannosta. Vuoden aikana ehkä 10 alkoholiannosta yhteensä.