Paljonko käytät alkoholia?
Kommentit (46)
Kokonaan alkoholin lopettanut. Nyt 5 vuotta ilman alkoholia.
Varmasti liikaa jos suosituksia katsotaan. Käyn normaalisti töissä mutta viikonloppuna tulee sitten otettua olutta tai viiniä. Aivan sama mitä sanovat, nautin elämästä, lyhyt se on kuitenkin.
En ole vuosiin ottanut pisaraakaan, jollei jouluisin syötyjä rasiaa tai paria kirsikkaliköörikonvehteja lasketa.
Yleensä torstaisin 7-8 annosta, perjantaisin 12-14 annosta ja lauantaisin ehkä 8-10 annosta.
Eli 27 - 32 annosta viikossa. Onhan se melkoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä torstaisin 7-8 annosta, perjantaisin 12-14 annosta ja lauantaisin ehkä 8-10 annosta.
Eli 27 - 32 annosta viikossa. Onhan se melkoisesti.
Tämä oli niin tyhjentävä vastaus, että keskustelu loppui kuin seinään.
Jännä kun vaan näitä raittiita täällä...
Ostan noin viikon välein pullon joko rommia tai giniä, se menee yleensä 3 päivässä. Oluesta en välitä lainkaan, enkä viinistäkään. Nautinto tämäkin. Enkä ole huolissani.
Kohtuullisesti. Mä runkkaan ennemmin kuin vedän kännit.
100-125 lonkeroa ja olutta viikossa.
Ostan Latviasta n.100 pulloa/v vodkaa. Itse en maistakkaan, vaan tulee markkinoille. Tupakat poltan itse.
Joka perjantai menee kossu. Ei siitä tule edes känniin. Aamulla olen hyvissä ajoin puuhaamassa ulkona tai tallissa jotain.
Viikko ilman nyt. Vuosia suoraan sanottuna mennyt (olisiko koronan aluilta asti ellei kauemmin) niin, että joka ilta meni sen 3-6 annosta. Aivan järkyttävä määrä.
Avioliitto veteli viimeisiään, ahdisti, jäi tavaksi, lasten isä teki samaa.
Ero tuli viime vuoden lopulla. Minun aloitteestani. Elämä haki aikansa paikkaa. Useita yrityksiä oli lopettaa. Alkoholistihan minä olen. En vain ole sitä kenellekään ääneen myöntänyt. Tämä ketju ensimmäinen paikka, jossa asian myönnän. Oli todella ahdistava kehä. Hävetti. Päivisin korkeampaa asiantuntijatyötä tekevä kahden isomman lapsen äiti.
Tavoitteeni on, että jos silloin tällöin juhlissa. Se riittäisi. Nyt ei haluta alkoholia. Pelottaa ennemminkin. Mitä tapahtuu, jos vaikka tulee illanistujaiset. Jääkö se siihen vai arkiputki tissuttelua taas alkaa.
Alkoholin käytöstä voi sentään keskustella. Lähes kaikki kannabikseen liittyvät keskustelut poistetaan. Se on kuitenkin yleisin laittomista päihteistä. Monessa maassa se on jo sallittua tai laillista.
Juon tämän tästä ja tuon tuostakin.
YouTube OLD RUGGEST GROSS. CROSS. Silloin kun huvittaa ja ruuan kanssa . Ulkona.
Älkää juoko niin freezer tai joku Belgia lonkeroita hirveä sokerimäärä. Diapetes .
En ollenkaan. Alkoholiton olut on itseasiassa hyvää ruoan kanssa, joten sitä voisin joskus ottaa.
En yhtään.