Työn haku soittelemalla
Oisko vinkkejä mitä kannattaa sanoa kun soittaa ja kyselee työpaikkoja? Olen soitellut nyt moniin paikkoihin ja eioota on vaan vastassa. Tuntuu melkoisen turhalta touhulta.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Firmoissa on varmaan parempaakin tekemistä, kuin vastailla tommosille.
Siltä vaikuttaa, mutta kun töihin pitäisi päästä!
Itse sanoin pom... esihenkilölle puhelimessa, et mitäpä jos tulisin täältä periferiasta käymään, juteltais kahdenkesken .... kyyllähän se junamatka kustantaa sen (paljonkohan se nyt siihen aikaan oli, nykyrahassa 20e?).
No peeveli, pomomies otti mut töihin! :) Juu, cv:n laitoin jo etukäteen jne.
....
No, se homma "kuntansi" mulle aikana, eipä siitä mitään sen enempää tullut. (lue: työtön, monisairas juippi... :( )
Kannattais vähän avata millaista työtä haet?
Insinöörinä olen laittanut CVn menemään pomon sähköpostiin ja soitellut sitten perään. Ja päässyt haastatteluun ja töihinkin.
Lienee aika erilainen tilanne siinä jos etsit vaikka siivoojan tai toimitusjohtajat paikkaa mitä kannattaisi sanoa.
No sano vaikka että kyllä teillä sen verran aina on töitä kun minä Vihtiin tehä
Mun kaveri aina soittaa ja ilmoittaa työkkäriin myös soittamalla hakemansa paikat.
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri aina soittaa ja ilmoittaa työkkäriin myös soittamalla hakemansa paikat.
Ilmoittaako myös kun tulee punaista luuria?
Mulla on teknisen alan duunariammatti ja amk-tason generalistitutkinto. Haen oikeastaan kaikenlaista työtä mitä nyt näillä pohjilla voi vaan keksiä. Olen kokeillut suoraa soittamista, ensin hakemus spostilla ja soittamista sekä paikanpäällä käymistä. Ei vaan tärppää.
no se on tosi helppoa. kysyt, että onko teidän köyhässä puulaakissa töitä tarjolla, jos ei ole, niin muistat haukkua köyhäksi vielä kerran. jos kysellään jotain cv:tä ilmoitat, ettei tekemisesi kuulu työnantajalle millään lailla, koska ovat köyhiä, kun eivät kuitenkaan kykene maksamaan kunnollista palkkaa.
Toimiikohan soittelu ollenkaan jos ei ole suhteita firmaan?
Kannattaa soitella vanhoille kolleegoille, jos niitä on, ja tiedustella onko töitä ja kuka niistä vastaa jne.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa soitella vanhoille kolleegoille, jos niitä on, ja tiedustella onko töitä ja kuka niistä vastaa jne.
Ja tutuille.
Firmoissa on varmaan parempaakin tekemistä, kuin vastailla tommosille.