Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tosiaan niin, että nykyisin haluaa treffeille ihmisiä, jotka eivät kykene tulemaan kahvilaan tai juttelemaan toisen kanssa?

Vierailija
07.08.2025 |

Tai ei ole edes rahaa laittaa siihen kuppiin kahvia tai lasiin viiniä? Mitä ihmeen annettavaa tällaisilla ihmisillä on kenellekään parisuhdemielessä?

Kommentit (2349)

Vierailija
1241/2349 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Panostamisesta. Se sana tuli tähän keskusteluun miehen tuomana, koska kahvilaan lähteminen ja muutaman euron kahvin ostaminen vaati häneltä liikaa panostusta. Nainen pitäisi saada tilattua kotiin.

Ongelma ei panoksen suuruus. Ongelmana on että se on yhtä mielekästä kuin tulpattoman mopon polkeminen. Tajuatko eron? 

Vierailija
1242/2349 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisille tyypilliseen tapaan keskustelette täysin asian vierestä ja ei ole tarkoitustakaan ymmärtää vastauksia. Pääasia että koette ylemmyydentunnetta ja pääsette haukkumaan.

Kahvikupin hinta ja "treffeille panostaminen" menemällä kahvilaan on molemmat mitättömiä sivuseikkoja, joista olette vääntäneet jo yli 60 sivua. Nämä on hyvin harvalle miehelle syitä välttää kahviladeittejä.

Väitän että suurin osa miehistä on niitä kahviloita kokeilleet ja hyvin monella on kokemus että ne ovat tylsiä tapahtumia, joissa tunnelma on kuin hautaustoimiston työhaastattelussa ja ne eivät juuri koskaan johda mihinkään. Toki jos ulkonäkö ja sosiaaliset taidot on huippuluokkaa, niin varmasti sitä kemiaa löytyy kahvilatreffeilläkin, mutta sitä kemiaa syntyisi missä tahansa muuallakin. Jopa niillä kahvilaihmisten inhoamilla kävelytreffeillä.

Itse koen yhteisen tekemisen, oli se m

"Se ei siis ole panostamista kun järkkää treffit kotona, tai lähtee luontopolulle. Minun käsitykseni mukaan molemmat vaativat paljon enemmän vaivannäköä ja suunnittelua.

Naiset siis ajattelevat niin, että panostaminen = maksaminen? Ja vain se lasketaan?"

Erikoisen sitkeästi jankutat maksamisesta. Vaikka monen moni jo todennut, et kahvilassa jokainen maksaa omat kahvinsa. 

Kotitreffit (nyt puhutaan ensitreffeistä) ovat riski naiselle. Tämäkin on tehty selväksi monen monessa kommentissa. 

Luontopolku joo ihan kiva, mut sekin mieluusti vasta uusiutuvilla treffeillä. 

Jossain tosi-tv -ohjelmassa oli just tällainen treffitilanne. Mies vei naisen ensitreffeillä luontoretkelle ja nainen meni ihan lukkoon, pelosta. Ei tullut munia eikä poikasia siitä jutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1243/2349 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisille tyypilliseen tapaan keskustelette täysin asian vierestä ja ei ole tarkoitustakaan ymmärtää vastauksia. Pääasia että koette ylemmyydentunnetta ja pääsette haukkumaan.

Kahvikupin hinta ja "treffeille panostaminen" menemällä kahvilaan on molemmat mitättömiä sivuseikkoja, joista olette vääntäneet jo yli 60 sivua. Nämä on hyvin harvalle miehelle syitä välttää kahviladeittejä.

Väitän että suurin osa miehistä on niitä kahviloita kokeilleet ja hyvin monella on kokemus että ne ovat tylsiä tapahtumia, joissa tunnelma on kuin hautaustoimiston työhaastattelussa ja ne eivät juuri koskaan johda mihinkään. Toki jos ulkonäkö ja sosiaaliset taidot on huippuluokkaa, niin varmasti sitä kemiaa löytyy kahvilatreffeilläkin, mutta sitä kemiaa syntyisi missä tahansa muuallakin. Jopa niillä kahvilaihmisten inhoamilla kävelytreffeill

"Mies, joka pitää kahvilassa istumisesta, on melko varmasti homo. Normaalia miestä ei kiinnosta kahvilassa käkkiminen."

Malliesimerkki toksisesta maskuliinisuudesta. 

Vierailija
1244/2349 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitän että suurin osa miehistä on niitä kahviloita kokeilleet ja hyvin monella on kokemus että ne ovat tylsiä tapahtumia, joissa tunnelma on kuin hautaustoimiston työhaastattelussa ja ne eivät juuri koskaan johda mihinkään. Toki jos ulkonäkö ja sosiaaliset taidot on huippuluokkaa, niin varmasti sitä kemiaa löytyy kahvilatreffeilläkin, mutta sitä kemiaa syntyisi missä tahansa muuallakin. Jopa niillä kahvilaihmisten inhoamilla kävelytreffeill

Erikoisen sitkeästi jankutat maksamisesta. Vaikka monen moni jo todennut, et kahvilassa jokainen maksaa omat kahvinsa. 

Kotitreffit (nyt puhutaan ensitreffeistä) ovat riski naiselle. Tämäkin on tehty selväksi monen monessa kommentissa. 

Luontopolku joo ihan kiva, mut sekin mieluusti vasta uusiutuvilla treffeillä. 

Jossain tosi-tv -ohjelmassa oli just tällainen treffitilanne. Mies vei naisen ensitreffeillä luontoretkelle ja nainen meni ihan lukkoon, pelosta. Ei tullut munia eikä poikasia siitä jutusta.

Taidat kärsiä ahdistushäiriöstä? Normaali nainen ei ole noin pelokas.

Vierailija
1245/2349 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minua kummastuttaa se, kuinka lukuisat naiset tässä ketjussa ovat painottaneet panostamista.

Se ei siis ole panostamista kun järkkää treffit kotona, tai lähtee luontopolulle. Minun käsitykseni mukaan molemmat vaativat paljon enemmän vaivannäköä ja suunnittelua.

Naiset siis ajattelevat niin, että panostaminen = maksaminen? Ja vain se lasketaan?"

Panostaminen on sitä, että otetaan huomioon se treffikumppani. Jos se treffikumppani on nainen, otetaan huomioon se, että naiset eivät halua tulla ensitreffeille miehen kotiin tai viedä miestä omaan kotiinsa saati mennä johonkin vaellukselle tai muuten yksinäiseen paikkaan kahdestaan. Niinkuin täällä on jo monesti sanottu. Panostaminen on myös sitä, että ollaan kohteliaita, arvostavia ja kunnioitetaan toista. Ei siis vongata seksiä, ei puhuta rivoja, ei arvostella, ei puhuta loukkaavasti. Panostaminen on myös sitä, että pukeudutaan siistis

Naisen ajatus panostamisesta: mies kävelee tiskille edellä ja lausuu sanat "minä maksan".

Vierailija
1246/2349 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitän että suurin osa miehistä on niitä kahviloita kokeilleet ja hyvin monella on kokemus että ne ovat tylsiä tapahtumia, joissa tunnelma on kuin hautaustoimiston työhaastattelussa ja ne eivät juuri koskaan johda mihinkään. Toki jos ulkonäkö ja sosiaaliset taidot on huippuluokkaa, niin varmasti sitä kemiaa löytyy kahvilatreffeilläkin, mutta sitä kemiaa syntyisi missä tahansa muuallakin. Jopa niillä kahvilaihmisten inhoamilla kävelytreffeillä.

Itse koen yhteisen tekemisen, oli se mitä tahansa, helpottavan kemian syntymistä, viihty

Mahtavaa, että tänne tulee joku mansplainaamaan pitkän viestin siitä, kuinka naiset täällä kirjoittaa asian vierestä, mutta itse on täysin kujalla. 😀

Naurattaa! 😁

Vierailija
1247/2349 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minua kummastuttaa se, kuinka lukuisat naiset tässä ketjussa ovat painottaneet panostamista.

Se ei siis ole panostamista kun järkkää treffit kotona, tai lähtee luontopolulle. Minun käsitykseni mukaan molemmat vaativat paljon enemmän vaivannäköä ja suunnittelua.

Panostaminen on sitä, että otetaan huomioon se treffikumppani. Jos se treffikumppani on nainen, otetaan huomioon se, että naiset eivät halua tulla ensitreffeille miehen kotiin tai viedä miestä omaan kotiinsa saati mennä johonkin vaellukselle tai muuten yksinäiseen paikkaan kahdestaan. Niinkuin täällä on jo monesti sanottu. Panostaminen on myös sitä, että ollaan kohteliaita, arvostavia ja kunnioitetaan toista. Ei siis vongata seksiä, ei puhuta rivoja, ei arvostella, ei puhuta loukkaavasti. Pa

Nuo ovat naiselle tärkeimmät sanat, ja kahvila on ensimmäinen testi.

On aivan toissijaista vaikka mies rakentaisi naiselle metsään majan, keräisi maailman kauneimman kukkakimpun ja puhuisi naisen kanssa tuntikausia syvällisiä.

Naiselle ratkaisee elintaso. Nimenomaan ostetut mukavuudet. Nainen haluaa miehen joka on kyvykäs ja halukas lausumaan nuo sanat kun on kyse lomamatkasta tai naisen toivomasta sisutus-makeoverista.

Vierailija
1248/2349 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se ei siis ole panostamista kun järkkää treffit kotona, tai lähtee luontopolulle. Minun käsitykseni mukaan molemmat vaativat paljon enemmän vaivannäköä ja suunnittelua."

No ei tietenkään ole. Se on nimenomaan sitä, että ei huomioi toista ollenkaan ja haluaa pysytellä vain omalla mukavuusalueellaan. Mies, joka huomioi naisen ja haluaa että naisella on turvallinen ja mukava olo, ei vie naista minnekään metsään tai kotiinsa. 

1249/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastan sosiaalisten tilanteiden pelkoa enkä voi lähteä siksi kahville. Olenko siis vääränlainen mies armon vuonna 2025, jolloin juhlitaan flow-festareita yms diversiteettiä?

M29v

On hienoa, että puhut asiasta avoimesti. Varmasti löytyy nainen, jolle tuo jännittäminen on ok. Keksitte sitten jotain. Kyllä joku tapaamiskeino löytyy, ei kuitenkaan ekoilla treffeillä kummankaan kotiin.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
1250/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Se ei siis ole panostamista kun järkkää treffit kotona, tai lähtee luontopolulle. Minun käsitykseni mukaan molemmat vaativat paljon enemmän vaivannäköä ja suunnittelua."

No ei tietenkään ole. Se on nimenomaan sitä, että ei huomioi toista ollenkaan ja haluaa pysytellä vain omalla mukavuusalueellaan. Mies, joka huomioi naisen ja haluaa että naisella on turvallinen ja mukava olo, ei vie naista minnekään metsään tai kotiinsa. 

Nainen haluaa pysytellä mukavuusalueellaan kahvilassa. Kahvila pitää olla vielä lähellä naisen asuntoa, ja aika usein miehen pitäisi vielä maksaa naisenkin kahvit. Mies on epämukavuusalueella, koska mies ei muuten käy kahvilassa paitsi treffeillä. Lisäksi mies yleensä matkustaa pitkän matkan sinne naisen asuntoa lähellä olevaan kahvilaan.

Vierailija
1251/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairastan sosiaalisten tilanteiden pelkoa enkä voi lähteä siksi kahville. Olenko siis vääränlainen mies armon vuonna 2025, jolloin juhlitaan flow-festareita yms diversiteettiä?

M29v

On hienoa, että puhut asiasta avoimesti. Varmasti löytyy nainen, jolle tuo jännittäminen on ok. Keksitte sitten jotain. Kyllä joku tapaamiskeino löytyy, ei kuitenkaan ekoilla treffeillä kummankaan kotiin.

Todennäköisesti ei löydy. Ja puhun kokemuksesta. Tuo sosiaalisten tilanteiden pelko nimittäin näkyy kilometrin päähän. Kiitos somen, käytännössä jokainen vastaan tuleva nainen ajattelee heti, että tuossa on jotain vikaa. Se oletus on, että on vaarallinen. Eli häntä pitää välttää. Kaikin keinoin.

-sivusta

Vierailija
1252/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja syyt siihen, että usein menee puihin ovat siis: miehen haluttomuus panostaa treffeihin, ja/tai miehen tavoite vain päästä sänkyyn, ilman syvällisempää suhdetta.

Tämähän se pääasia naisilla on arvioida treffeillä, haluaako mies enemmän kuin vain sänkyyn. Pelkät piparimiehet hylätään ja jatkoon sellaiset, joiden kanssa voisi olla enemmänkin. Mies joka ei halua tulla arvioiduksi tästä asiasta, on selkeästi vain piparia vailla eikä siten kiinnosta treffimielessä lainkaan. 

Multideittailija, jolla on satoja naisia, pystyy kertomaan itsevarmasti sellaisia asioita, joita nainen haluaa kuulla. Suhde kestää niin pitkään kunnes löytää uuden naisen treffeille.

Vierailija
1253/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pidä videopuheluista. Haluan nähdä kehonkielen, haluan nähdä miten toinen kohtelee muita ihmisiä, haluan tietää minkälaisia fiiliksiä hänen feromoninsa minussa herättää, haluan nähdä miten hän suhtautuu rahankäyttöön, haluan nähdä minkälaiset vastteetuja kengät hänellä on päällään ihmisten ilmoilla. Jne

Videopuhelut poistavat tapaamisen alkukankeuden. Molemmat ovat sitten oikeassa tapaamisessa rentoja. Aivan kuin tapaisi vanhan tutun.

Sinä voit toimia nuin, minä menen mieluummin kahvilaan jonkun toisen kanssa. 😊

Tämä. Minä ainakin haluan nähdä mahdollisimman pian, kun sopiva ihminen kohdalle sattuu, että onko kemiaa vaiko ei, ja se onnistuu livenä.

Miksi ihmeessä hengata jossain videopuhelussa kun voi voi tavata livenäkin ja saada paremman tuntuman toisesta?

Silloin joutuu menemään turhaan tapaamisiin. On noin 1% mahdollisuus, että molemmat pitävät toisistaan. Näin ollen ylivoimaisesti suurin osa live-tapaamisista on turhia. Jos valitsee tarkkaan kumppaniehdokkaan ja viestittelee pitkään ennen tapaamisista, on suuri mahdollisuus onnistua ensimmäisellä kerralla. On erittäin tärkeää treffata tehokkaasti ilman huteja.

Vierailija
1254/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran tinderissä ehdotin eräälle miehelle, että haluaisin viedä hänet ensitreffeille ravintolaan syömään, niin hän vastasi, että hän on vähän huono lähtemään ensitreffeillä ravintolaan, mutta hän ehdotti, että voitaisin käydä kävelyllä ja sen jälkeen mennä hänen luokseen kahville. Hän asui 4km päässä minusta, niin varmaan ajatteli, että hänelle olisi mahdollisimman vähän vaivaa, jos minä menisin hänen luokseen bussilla ja siellä hänen kotinurkillaan käveltäisiin. Sekin mies oli sen oloinen, että ei ole kovin suosittu Tinderissä.

Tämäkin mies on varmaan aiemmin ollut ravintola- ja kahvilatreffeillä, mutta todennut tulosten olleen ala-arvoisia, jolloin mies on lopettanut ne tuloksettomina. Silloin on järkevä

"Kyllä hekin haluvat deittailla, mutta matalan kynnyksen treffejä kuten kävelyä. Todennäköisesti siitä syystä, että ne treffit menevät niin usein puihin."

Ja syyt siihen, että usein menee puihin ovat siis: miehen haluttomuus panostaa treffeihin, ja/tai miehen tavoite vain päästä sänkyyn, ilman syvällisempää suhdetta.

Ei ole totta. Mies haluaa vain vältellä turhia tapaamisia, johon on käytetty aikaa ja vaivaa. Miestä alkaa kyrsiä todella paljon turhaan panostaminen, jos toistuu tarpeksi monta kertaa peräkkäin.

Vierailija
1255/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonoimmat treffit ovat olleet yleensä sellaiset, että mies on ehdottanut että tavataan jossain metroasemalla ja päätetään sitten mitä tehdään. No siinä ollaan sitten pahimmassa tapauksessa kävelty kylmässä viimassa ja sateessa ja kahvilat ja ravintolat olleet kiinni tai liian täynnä niin siinä sitten vaan ulkona harhaillaan. 

Metroasemalla! Mitä v*ttua oikeesti? Suostuuko joku tuollaiseen? Mulle jo pelkkä metron käyttäminen on aika iso red flag.

Sinun puheesi ovat pahasti ristiriidassa. Aiemmin sanoit, että on erittäin tärkeää tavata julkisella paikalla. Metroasema nimenomaan on julkisella paikalla.

Vierailija
1256/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen haluaa pysytellä mukavuusalueellaan kahvilassa. Kahvila pitää olla vielä lähellä naisen asuntoa, ja aika usein miehen pitäisi vielä maksaa naisenkin kahvit. Mies on epämukavuusalueella, koska mies ei muuten käy kahvilassa paitsi treffeillä. Lisäksi mies yleensä matkustaa pitkän matkan sinne naisen asuntoa lähellä olevaan kahvilaan.

Loruilet aivan omiasi. Kukaan ei ole tarjoamista vaatinut eikä sitä että kahvila olisi naista lähellä. 

Keskusta on yleensä melkein jokaisessa kaupungissa paras paikka tavata koska sinne pääsee helposti joka puolelta kaupunkia. 

Vierailija
1257/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aikoinani käynyt parit ensitreffit naisen kotona. Ei natsannut. Tuli vaikutelma, että nainen odotti villiä menoa ja miehekästä tilanteen haltuunottoa, Mutta mä jäädyin ja olin varmaan hermostunut nyhvero hänen silmissään. Joten ei villiä menoja eikä jatkoon. 

Ei sillä todennäköisesti lopputolos olisi ihan sama kahvilassakin. Sen vuoksi high effort treffit tuntuisivat itsestäni vähän kiusallisilta järjestää. Kun vaikutelma olisi että koittaisin ostaa naisen suosiota. Ja silti olisin vain hermostunut ujo mies. 

Kahvilassa käyminen ei ole high effort vaan low effort. 

Viikonloppu Pariisissa hienossa hotellissa Michelin-ravintoloineen olisi esimerkki high effortista. 

Kahvilatreffit on medium effort. Low effort on kävely korttelin ympäri.

Vierailija
1258/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aikoinani käynyt parit ensitreffit naisen kotona. Ei natsannut. Tuli vaikutelma, että nainen odotti villiä menoa ja miehekästä tilanteen haltuunottoa, Mutta mä jäädyin ja olin varmaan hermostunut nyhvero hänen silmissään. Joten ei villiä menoja eikä jatkoon. 

Ei sillä todennäköisesti lopputolos olisi ihan sama kahvilassakin. Sen vuoksi high effort treffit tuntuisivat itsestäni vähän kiusallisilta järjestää. Kun vaikutelma olisi että koittaisin ostaa naisen suosiota. Ja silti olisin vain hermostunut ujo mies. 

Viikonloppu Pariisissa hienossa hotellissa Michelin-ravintoloineen olisi esimerkki high effortista. 

Kahvilatreffit on medium effort. Low effort on

Kahvila on low effort. Vai pidätkö ainoastaan rahaa merkkinä panostamisesta? 

Vierailija
1259/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvila on low effort. Vai pidätkö ainoastaan rahaa merkkinä panostamisesta? 

En, vaan myös ajan käyttäminen kahvilaan on effortia. Senkin ajan voisi käyttää itselle varmasti hyödylliseen asiaan. Kävelyn voi järjestää melkein koska vain, jos se tapahtuu lähellä kotia.

Vierailija
1260/2349 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loruilet aivan omiasi. Kukaan ei ole tarjoamista vaatinut eikä sitä että kahvila olisi naista lähellä. 

Keskusta on yleensä melkein jokaisessa kaupungissa paras paikka tavata koska sinne pääsee helposti joka puolelta kaupunkia. 

Ainoastaan hyväpalkkaiset uranaiset maksavat omat virvokkeensa. Nuoret naiset, opiskelijat, konservatiiviset naiset ym. odottavan miehen maksavan kahvilassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän