Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tosiaan niin, että nykyisin haluaa treffeille ihmisiä, jotka eivät kykene tulemaan kahvilaan tai juttelemaan toisen kanssa?

Vierailija
07.08.2025 |

Tai ei ole edes rahaa laittaa siihen kuppiin kahvia tai lasiin viiniä? Mitä ihmeen annettavaa tällaisilla ihmisillä on kenellekään parisuhdemielessä?

Kommentit (2349)

Vierailija
1221/2349 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastan sosiaalisten tilanteiden pelkoa enkä voi lähteä siksi kahville. Olenko siis vääränlainen mies armon vuonna 2025, jolloin juhlitaan flow-festareita yms diversiteettiä?

M29v

Etkö pysty käymään kaupassa, töissä, harrastuksissa, parturissa, lääkärissä rai yhtään missään? Missä sinä sitten naisia tapaisit?

Vierailija
1222/2349 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tottakai keskustelu kuuluu aina treffeille, mutta kahvilanaiset vaativat sen ehdottomasti tapahtuvan vain kahvilassa. On parempi valita sellainen nainen, jolle ei ole väliä missä se keskustelu tapahtuu."

Kannattaa valita samanlainen nainen, totta. Oletko ottanut huomioon, että se sinunlaisesi nainen vetää sitten samaa linjaa? Siinä on kaksi pihiä käytöstavatonta vastakkain. Kumpikaan ei tarjoa mitään, ei anna mitään (ei edes sitä pildeä). Kisaavat vaan kumpi on epäkunnioittavampi toista kohtaan.

Kahvilassa törsääjät kilpailevat siitä kumpi menee nopeammin ulosottoon.

Minä tienaan 5000/kk, aika monet kahvit saa juoda, että ajautuu ulosottoon kahviloiden takia. 

Kahvilassa kävijät käyttävät rahaa leväperäisesti kaikkeen muuhunkin turhaan.  

Kahviloissa kävijöillä todennäköisesti on rahatilanne paremmassa kunnossa kuin niillä jotka eivät käy kahviloissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1223/2349 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastan sosiaalisten tilanteiden pelkoa enkä voi lähteä siksi kahville. Olenko siis vääränlainen mies armon vuonna 2025, jolloin juhlitaan flow-festareita yms diversiteettiä?

M29v

Sinulla on kaikki oikeus olla sellainen kun olet, mutta ei muiden kustannuksella. Et voi vaatia treffikumppaneitasi olemaan nauttimatta kahviloista. 

Vierailija
1224/2349 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohareita on kiva tehdä

Vierailija
1225/2349 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonoimmat treffit ovat olleet yleensä sellaiset, että mies on ehdottanut että tavataan jossain metroasemalla ja päätetään sitten mitä tehdään. No siinä ollaan sitten pahimmassa tapauksessa kävelty kylmässä viimassa ja sateessa ja kahvilat ja ravintolat olleet kiinni tai liian täynnä niin siinä sitten vaan ulkona harhaillaan. 

Metroasemalla! Mitä v*ttua oikeesti? Suostuuko joku tuollaiseen? Mulle jo pelkkä metron käyttäminen on aika iso red flag.

Asun miljoonakaupungissa ulkomailla, jossa aikalailla kaikki käyttävät metroa auton sijaan, koska sillä pääsee nopeampaa. Mutta en kyllä enää suostu tuohon, että haluaa tavata ilman mitään suunnitelmia mihin sieltä asemalta suunnataan.

Vierailija
1226/2349 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille tyypilliseen tapaan keskustelette täysin asian vierestä ja ei ole tarkoitustakaan ymmärtää vastauksia. Pääasia että koette ylemmyydentunnetta ja pääsette haukkumaan.

Kahvikupin hinta ja "treffeille panostaminen" menemällä kahvilaan on molemmat mitättömiä sivuseikkoja, joista olette vääntäneet jo yli 60 sivua. Nämä on hyvin harvalle miehelle syitä välttää kahviladeittejä.

Väitän että suurin osa miehistä on niitä kahviloita kokeilleet ja hyvin monella on kokemus että ne ovat tylsiä tapahtumia, joissa tunnelma on kuin hautaustoimiston työhaastattelussa ja ne eivät juuri koskaan johda mihinkään. Toki jos ulkonäkö ja sosiaaliset taidot on huippuluokkaa, niin varmasti sitä kemiaa löytyy kahvilatreffeilläkin, mutta sitä kemiaa syntyisi missä tahansa muuallakin. Jopa niillä kahvilaihmisten inhoamilla kävelytreffeillä.

Itse koen yhteisen tekemisen, oli se mitä tahansa, helpottavan kemian syntymistä, viihtymistä ja bondautumista. Mitkä minulle on ensitreffien päämääriä. Kahvin juominen ja pullan mussuttaminen on minusta melko low effort tekemistä ja odotan naisen "panostavan enemmän". Olen huomannut että kahvilatreffejä välttelemällä löydän mielestäni parempaa seuraa. Kahviladeiteille naiset tulevat vaikka heillä ei olisi minkäänlaista kiinnostusta ja homma on märkien puiden sytyttelyä. Kantarelleja poimimaan sen sijaan tuli oikein iloinen ja ystävällinen nainen, josta kävi heti selväksi, että hän on oikeasti kiinnostunut ja haluaa tutustua. Homma jatkui luonnollisesti kotona mm. kantarellien perkuulla.

Tärkeintä ennen treffejä on löytää molempia miellyttävää tekemistä. Kahvilatreffipakottajat karsimalla saan karsittua deittailuharrastajat ja neuroottiset miestenvihaajat ja treffaaminen pysyy mielekkäänä. 

Vierailija
1227/2349 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran tinderissä ehdotin eräälle miehelle, että haluaisin viedä hänet ensitreffeille ravintolaan syömään, niin hän vastasi, että hän on vähän huono lähtemään ensitreffeillä ravintolaan, mutta hän ehdotti, että voitaisin käydä kävelyllä ja sen jälkeen mennä hänen luokseen kahville. Hän asui 4km päässä minusta, niin varmaan ajatteli, että hänelle olisi mahdollisimman vähän vaivaa, jos minä menisin hänen luokseen bussilla ja siellä hänen kotinurkillaan käveltäisiin. Sekin mies oli sen oloinen, että ei ole kovin suosittu Tinderissä.

Tämäkin mies on varmaan aiemmin ollut ravintola- ja kahvilatreffeillä, mutta todennut tulosten olleen ala-arvoisia, jolloin mies on lopettanut ne tuloksettomina. Silloin on järkevä

Tuossa vaan voi luoda itseään toteuttavan ennusteen, jos lähtee ajatuksella "turha panostaa kun ei tästä mitään kuitenkaan tule".

Sen kerran kun tulisikin treffeille se potentiaalinen elämänkumppani, joka sitten ei haluaisi nähdä uudestaan koska olettaa toisen käytöksestä, ettei tätä kiinnosta.

Mies ottaa yleensä ensimmäisen tarpeeksi viehättävän näköisen naisen, joka on kiinnostunut miehestä. Miehillä ei ole varaa alkaa nirsoilla yksittäisten luonteenpiirteiden tai harrastusten takia. Sen takia miehelle on aivan sama missä sen naisen tapaa. Osalla miehistä on vieläkin tätäkin löysemmät kriteerit.

Vierailija
1228/2349 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset eivät tarjoa miehille kahvia, jos se kerran on niin hyväkäytöksinen pieni ele?osa niitä treffejä. 

Kahvi on hyvin pieni osa treffejä. Jos tarjoan kahvit, niin kerrotko tunnin verran vaikka unelmistasi, harrastuksistasi tai matkoistasi ja kuuntelet vastaavat stoorit minulta?

Jos olet mielenkiintoista seuraa ja minä olen sinusta mielenkiintoista seuraa, niin eikö tuo ole se tavoite johon pyritään? Löytää ihminen jonka kanssa voit jutella tuntikausia?

Minulle miehenä on kummallista, että tätä edes kysytään.

Millaisia miehiä te oikein treffailette, jos heitä ei tuo kiinnosta?

Vierailija
1229/2349 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisille tyypilliseen tapaan keskustelette täysin asian vierestä ja ei ole tarkoitustakaan ymmärtää vastauksia. Pääasia että koette ylemmyydentunnetta ja pääsette haukkumaan.

Kahvikupin hinta ja "treffeille panostaminen" menemällä kahvilaan on molemmat mitättömiä sivuseikkoja, joista olette vääntäneet jo yli 60 sivua. Nämä on hyvin harvalle miehelle syitä välttää kahviladeittejä.

Väitän että suurin osa miehistä on niitä kahviloita kokeilleet ja hyvin monella on kokemus että ne ovat tylsiä tapahtumia, joissa tunnelma on kuin hautaustoimiston työhaastattelussa ja ne eivät juuri koskaan johda mihinkään. Toki jos ulkonäkö ja sosiaaliset taidot on huippuluokkaa, niin varmasti sitä kemiaa löytyy kahvilatreffeilläkin, mutta sitä kemiaa syntyisi missä tahansa muuallakin. Jopa niillä kahvilaihmisten inhoamilla kävelytreffeillä.

Itse koen yhteisen tekemisen, oli se mitä tahansa, helpottavan kemian syntymistä, viihty

Minua kummastuttaa se, kuinka lukuisat naiset tässä ketjussa ovat painottaneet panostamista.

Se ei siis ole panostamista kun järkkää treffit kotona, tai lähtee luontopolulle. Minun käsitykseni mukaan molemmat vaativat paljon enemmän vaivannäköä ja suunnittelua.

Naiset siis ajattelevat niin, että panostaminen = maksaminen? Ja vain se lasketaan?

Vierailija
1230/2349 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse koen yhteisen tekemisen, oli se mitä tahansa, helpottavan kemian syntymistä, viihty

Miehille tyypilliseen tapaan sinä et kuuntele, vaikka kuinka moneen kertaan täällä sanottaisiin. Kukaan normaalilla järjellä varustettu nainen ei mene ensitreffeille miehen kanssa metsään tai mihinkään sellaiseen paikkaan, jossa ei ole muita, eikä todellakaan kummankaan kotiin. Jos joku nainen sattui tulemaan sinun kanssasi metsään, hän oli todennäköisesti iloinen, mutta hyväuskoinen hölmö. 

Kemiaa joko on tai sitten ei, se ei ole tekemisestä kiinni. Minua ei kiinnosta pätkääkään se missä olen, jos toinen vie jalat alta, aika ja paikka häviää. Mutta joo, jos olisin katkera ja pihi, niin varmaan raahaisin sen puolikivan tyypin tekemään kanssani jotain minua hyödyttävää. Tosin en suhtaudu treffikumppaniini niin epäkunnioittavasti.

Vierailija
1231/2349 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse koen yhteisen tekemisen, oli se m

Kuulostat hivenen neuroottiselta ja miesvihaiselta kahvilapakottajalta? Mitä et ymmärtänyt sanoissa "molempia kiinnostavaa tekemistä". Ja usko tai älä, tinderin lisäksi on myös muitakin paikkoja löytää treffiseuraa. Ainakin tämä kantarelleja poimimaan lähtenyt nainen itse ehdotti tätä aktiviteettia, joten ehkä hän ei ollut sinun mielestäsi nainen.

Vierailija
1232/2349 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minua kummastuttaa se, kuinka lukuisat naiset tässä ketjussa ovat painottaneet panostamista.

Se ei siis ole panostamista kun järkkää treffit kotona, tai lähtee luontopolulle. Minun käsitykseni mukaan molemmat vaativat paljon enemmän vaivannäköä ja suunnittelua.

Naiset siis ajattelevat niin, että panostaminen = maksaminen? Ja vain se lasketaan?"

Panostaminen on sitä, että otetaan huomioon se treffikumppani. Jos se treffikumppani on nainen, otetaan huomioon se, että naiset eivät halua tulla ensitreffeille miehen kotiin tai viedä miestä omaan kotiinsa saati mennä johonkin vaellukselle tai muuten yksinäiseen paikkaan kahdestaan. Niinkuin täällä on jo monesti sanottu. Panostaminen on myös sitä, että ollaan kohteliaita, arvostavia ja kunnioitetaan toista. Ei siis vongata seksiä, ei puhuta rivoja, ei arvostella, ei puhuta loukkaavasti. Panostaminen on myös sitä, että pukeudutaan siististi ja toista arvostavasti, hiukset on puhtaat ja olemus huoliteltu. Panostaminen on myös sitä, että vaikka toinen ei osoittaudukaan siksi oikeaksi, ei tehdä katoamistemppuja tai olla epäkohteliaita siltikään, vaan viedään treffit kunnialla loppuun asti.

Miesten ajatus panostamisesta: jotain halpaa tekemistä, kun ei ole varmaa saisiko niille rahoille vastinetta.

Vierailija
1233/2349 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuulostat hivenen neuroottiselta ja miesvihaiselta kahvilapakottajalta? Mitä et ymmärtänyt sanoissa "molempia kiinnostavaa tekemistä". Ja usko tai älä, tinderin lisäksi on myös muitakin paikkoja löytää treffiseuraa. Ainakin tämä kantarelleja poimimaan lähtenyt nainen itse ehdotti tätä aktiviteettia, joten ehkä hän ei ollut sinun mielestäsi nainen."

"Pääasia että koette ylemmyydentunnetta ja pääsette haukkumaan.", sanoo hän ja arvostelee ja nimittelee toisia ylemmyydentuntoisesti :D Your honour, no further questions :D

Vierailija
1234/2349 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ymmärrän harvinaisen hyvin. On olemassa miehiä, jotka keskustelevat luontevasti ja ovat mielellään julkisessa tilassa. Nämä miehet ovat sosiaalisesti taitavia ja yleensä kaupunkilaisia ja hyvin koulutettuja. Sitten ovat nämä uuvattimiehet, joille keskustelu on tervanjuontia ja ennemmin pitäisi päästä jotain ropaamaan ja liikkumaan pahimmat adhd:t kropasta. En ole kiinnostunut jälkimmäisestä miestyypistä, miksi haluaisin tavata miehiä muuten kuin kahvilassa tai baarissa keskustelun kautta. 

Vierailija
1235/2349 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse koen yhteisen tekemisen, oli se m

Kyllä minä ymmärrän harvinaisen hyvin. On olemassa miehiä, jotka keskustelevat luontevasti ja ovat mielellään julkisessa tilassa. Nämä miehet ovat sosiaalisesti taitavia ja yleensä kaupunkilaisia ja hyvin koulutettuja. Sitten ovat nämä uuvattimiehet, joille keskustelu on tervanjuontia ja ennemmin pitäisi päästä jotain ropaamaan ja liikkumaan pahimmat adhd:t kropasta. En ole kiinnostunut jälkimmäisestä miestyypistä, miksi haluaisin tavata miehiä muuten kuin kahvilassa tai baarissa keskustelun kautta. 

Mies, joka pitää kahvilassa istumisesta, on melko varmasti homo. Normaalia miestä ei kiinnosta kahvilassa käkkiminen.

Vierailija
1236/2349 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä mene kahvilatreffeille! En suostu tapaamaan heti. Kirjoittelen kauan, ja haluan puhua pari kertaa puhelimessa. Monelle tämä on sopinut. Minulla motiivi on se, että "ei sikaa säkissä". En viitsi nähdä vaivaa treffeille lähtemisessä, jos ne ovat 99% pettymys molemmille jonkun täysin ventovieraan kanssa. 

Vierailija
1237/2349 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kuulostat hivenen neuroottiselta ja miesvihaiselta kahvilapakottajalta? Mitä et ymmärtänyt sanoissa "molempia kiinnostavaa tekemistä". Ja usko tai älä, tinderin lisäksi on myös muitakin paikkoja löytää treffiseuraa. Ainakin tämä kantarelleja poimimaan lähtenyt nainen itse ehdotti tätä aktiviteettia, joten ehkä hän ei ollut sinun mielestäsi nainen."

"Pääasia että koette ylemmyydentunnetta ja pääsette haukkumaan.", sanoo hän ja arvostelee ja nimittelee toisia ylemmyydentuntoisesti :D Your honour, no further questions :D

Minä sentään vastasin otsikon kysymykseen. Sinun viestisi ovat nollainformaatiota. Korkeintaan todistat väitteeni todeksi.

Vierailija
1238/2349 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en nyt oikein ymmärrä mitä hemmottelua se on että käy kahvilassa treffeillä. 

No en todella minäkään. Aivan ihmeellistä puhetta puitteista, hemmottelusta, trinsessaoista ja mitä kaikkea. Onko nyt kyseessä aikuiset, tavalliset ihmiset vai mitä ihmettä? Kahvilassa tapaaminen on mitä tavallisinta toimintaa hyvin monille. 

Toi on joku jonne, jonka elämäntehtävä on pilata miesten maine ja kuvittelee juttunsa olevan vitsikkäitä. Harrastuksena vänkääminen. 

Vierailija
1239/2349 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panostamisesta. Se sana tuli tähän keskusteluun miehen tuomana, koska kahvilaan lähteminen ja muutaman euron kahvin ostaminen vaati häneltä liikaa panostusta. Nainen pitäisi saada tilattua kotiin.

Vierailija
1240/2349 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on aivan sama jos mies ei kahvilaan halua, minä vain etsin jonkun toisen miehen joka sinne haluaa. Oikeastaan olen tyytyväinen jos sellaisen pommin onnistuin välttämään. Jos mies ei viihdy kahviloissa ja muissa paikoissa ihmisten ilmoilla niin ei meillä sitten ole mitään toivoa yhteisestä tulevaisuudesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi