Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tosiaan niin, että nykyisin haluaa treffeille ihmisiä, jotka eivät kykene tulemaan kahvilaan tai juttelemaan toisen kanssa?

Vierailija
07.08.2025 |

Tai ei ole edes rahaa laittaa siihen kuppiin kahvia tai lasiin viiniä? Mitä ihmeen annettavaa tällaisilla ihmisillä on kenellekään parisuhdemielessä?

Kommentit (2349)

Vierailija
901/2349 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä ilmeisestikin yksi tai korkeintaan kaksi kirjolla olevaa miestä kinaa nyt meidän naisten kanssa tästä kahvila-asiasta ja yrittää kaikin tavoin todistella, miten olisi niin paljon parempi, kun nainen vain tulisi heidän kotiinsa tai mökilleen ja ymmärtäisi antaa... Välillä vähän valitusta siitä, miten naiset ovat liian rumia tai lihomisriskissä, jos ei joku lenkkeily käy ensitreffeiksi. Sitten valitaan siitä kauheasta "panostuksesta", mitä joku kympin kahvilakeikka tarkoittaakaan, jos ei kuitenkaan sitten siitä vastineeksi naista saa, mutta samaan hengenvetoon väitetään kirkkain silmin, että tässä ollaankin tosi rikkaita. Uskokoon, ken lystää.

Ihan nyt teille pojille tiedoksi, että kun olette tähän maailmaan syntyneet, niin teidän isillänne ja isoisillänne on käynyt selvästi teitä parempi flaksi. Isoisänne on ollut siellä lavatansseissa ja joutunut todellakin pukeutumaan asiallisesti ja vielä tanssimaankin ja keskustelemaan daa

Jahas, nyt siis vedottiin vanhoihin ja parempiin aikoihin.

Kun kerran haluat vanhat ajat takaisin, oletan sinun haluavan sen toisenkin puolen siten? Vai meinasitko vain napsia kirsikat kakun päältä?

Ensinnäkin, tuohon aikaan ei juuri lihavia ollut. Ja lihavalla tarkoitettiin eri asiaa kuin nykyään. Jos nainen lihoi, siitä todellakin sai kuulla.

Sen osasit mainita, ettei nainen ollut koko kylän polkupyörä. Hyvä hyvä. Kuinkahan tiukasti tästä pidetään nykyään kiinni? Onko aivan varmaa, ettei yksikään jännis tai pelimies ole päässyt naisen jalkojen väliin? Ja saahan tällaista polkupyörää ansaitusti syyllistää asiasta?

Ja ovathan naiset halukkaita vakiintumaan sen tavallisen naapurin pojan kanssa 19-vuotiaina, ei 29-vuotiaina kun alkaisi olla kiire lasten hankkimisen kanssa?

Oletettavasti naisille sopii, että kotityöt hoitaa lähinnä nainen? Ja, että mies päättää raha-asioista?

Se on varmastikin fine, ettei ole mitään palkkatasa-arvoa. Siksikän koko "mies tarjoaa"-tapa syntyi, kun naisilla ei ollut omia rahoja.

Miten on? 

Vierailija
902/2349 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastauksesi kertoo aika hyvin siitä miten naiset ajattelevat.

Mikko kertoo seikkaperäisesti mitä harastaa ja mistä nauttii, mutta sinusta tekstissä ei kerrottu mitään Mikon elämäntavoista.

Nämä lihavoidut kohdatko eivät kerro mitään? Jos niiden tilalla olisi mainittu "matkustelu on intohimoni", "nautin hyvästä ruuasta hyvässä seurassa" ja "rakastan viettää aikaa kahviloissa" - sitten teksti olisi epäilemättä kertonut jotain. 

Lihavoidut kohdat kertovat mitä Mikko tekee ehkä kaksi viikkoa vuodesta. Sama ongelma naisilla on viinien ja matkustelun kanssa. Oikeat arvot ja elämäntavat jäävät mysteeriksi eikä kiinnostus herää.

Mä matkustelen paljon enemmän kuin kerran kuussa. Vähintään kerran kuussa pitkä viikonloppu jossain kotimaassa tai muualla Euroopassa. Viime vuonna vietin puoli vuotta kierrellen Etelä-Amerikkaa, joten olisi kiva saada semmoinen kumppani, joka tekee diginomadi hommia ja voisi matkustella mukana. Kerron kyllä tän selkeästi profiilissa ja silti tulee viestejä miehiltä, jotka eivät voi sietää matkustelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/2349 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sinkkuna kävin treffeillä, muistan sen naisten vaikeuden ja kiemurtelun, kun he olivat esimerkiksi menneet ensin kahvilaan sisälle (jos vaikka pidin ovea auki heille) ja olisi ollut luonnollista, että he menevät tiskille ja kassalle ensin. Sitten he jotenkin tosi kiusallisen selvästi hidastelivat ja vaihtoivat paikkoja niin, että minä olin heidän edellään menossa kassalle.

Vaikka se olikin huvittavaa, kiinnostus lässähti heti, kun nainen heittäytyi tällä tavalla avuttomaksi. Ja suurin osa naisista sitä harrasti. Yksi ainoa monista naisista ei käyttäytynyt avuttomasti, vaan reippaasti kysyi minulta mitä otan, ja maksoi minunkin kahvini. Siitä syntyikin suhde.

Meillä on 2005 syntynyt poika. Isänsä vei hänet kahvilaa opettelemaan etiketin. Jos mennään kavereina, ei ole mitään väliä kuka menee ensin ja kumpikin maksaa omansa. Kun vie tytön treffeille, nainen menee e

Totta kai se auttaa kilpailussa jos yksi mies suostuu patriarkaalisin velvollisuuksiin ilman patriarkaalisia oikeuksia.

Ihan samalla tavalla jos yksi nainen suostuu tekemään kaikki kotityöt ja toinen vaatii tasa-arvoa, ensimmäinen on paremmissa asemissa miehen saamisen suhteen.

Olethan muuten opettanut tyttärillesi nämä vanhat hyvät tavat?

Vierailija
904/2349 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa on selitellä ja taas aloittaa jostain naisten lihavuudesta. Teet itseäsi vain aina vain luotaantyöntävämmäksi ja vastenmielisemmäksi kaikille naisille, myös hoikille.

Et vain pärjää naisten hankkimisessa edes oman sukusi miehille. Niele se.

Kahvilassa istuminen muuten on hyvin yleinen harrastus myös miesten keskuudessa. Mene edes varovasti joskus ohi kahvilasta, niin näet, että siellä voi paikallinen eläkeläisukkoköörikin pitää omaa kantapöytää, joku nuorempi mies tehdä töitä läppärillä jne. Se, että näin kauheasti kammoat kahviloita ja olet ne jotenkin karsinoinut päässäsi naisten alueeksi, on omituista ja kertoo jotain sinusta. Jotain sellaista, jota naiset varmasti kavahtavatkin.

Vierailija
905/2349 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on livestriimattu lähes parin tunnin pätkä kahvilasta. Kyllä siellä käy miehiä yhtälailla kuin naisia ja paljon miehiä nimenomaan myös ilman sitä naista. Te elätte ihan jossain harhakuvitelmissa etteikö muka olisi miehiä, jotkat tykkäävät kahviloista.

Vierailija
906/2349 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset haluavat kahvilaan, koska se on ensimmäinen testi maksaako mies.

"Minä maksan" on romanttisinta mitä 30+ naiselle voi sanoa.

Muut treffimuodot voivat testata paremmin onko mies valmis näkemään vaivaa. Mutta se on toissijaista, maksaminen on se mikä ratkaisee.

Vierailija
907/2349 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on korkeat panokset, jos kerran kahvilassa käyminen vastaa koko iän orjatyötä yksin kotona kotitöistä vastuussa olevana. Eihän se kahvila ole edes naisten valtakuntaa, vaan siellä käy ihan joka päivä myös miehiä ja ihan vapaaehtoisesti. 

Vierailija
908/2349 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muut treffimuodot voivat testata paremmin onko mies valmis näkemään vaivaa. Mutta se on toissijaista, maksaminen on se mikä ratkaisee.

Ei ole. Oleellisin testi on osaako mies olla julkisessa tilassa sivistyneesti ja viehättää naista.

Vierailija
909/2349 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Oleellisin testi on osaako mies olla julkisessa tilassa sivistyneesti ja viehättää naista.

ts. tajuaako mies kävellä tiskille ensimmäisenä ja ilmoittaa, että hän maksaa, naisen vetäytyessä taktisesti takavasemmalle.

Vierailija
910/2349 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ts. tajuaako mies kävellä tiskille ensimmäisenä ja ilmoittaa, että hän maksaa, naisen vetäytyessä taktisesti takavasemmalle.

Sinulta selvästi puuttuvat taidot olla sivistyneesti seurassa kahvilaympäristössä. 

Vierailija
911/2349 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies voi sanoa siinä, että en osta mitään täältä. Osta sinä itsellesi jotain omalla rahallasi, jos haluat.

Vierailija
912/2349 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sinkkuna kävin treffeillä, muistan sen naisten vaikeuden ja kiemurtelun, kun he olivat esimerkiksi menneet ensin kahvilaan sisälle (jos vaikka pidin ovea auki heille) ja olisi ollut luonnollista, että he menevät tiskille ja kassalle ensin. Sitten he jotenkin tosi kiusallisen selvästi hidastelivat ja vaihtoivat paikkoja niin, että minä olin heidän edellään menossa kassalle.

Vaikka se olikin huvittavaa, kiinnostus lässähti heti, kun nainen heittäytyi tällä tavalla avuttomaksi. Ja suurin osa naisista sitä harrasti. Yksi ainoa monista naisista ei käyttäytynyt avuttomasti, vaan reippaasti kysyi minulta mitä otan, ja maksoi minunkin kahvini. Siitä syntyikin suhde.

Meillä on 2005 syntynyt poika. Isänsä vei hänet kahvilaa opettelemaan etiketin. Jos mennään kavereina, ei ole mitään väliä kuka menee ensin ja kumpikin maks

Tyttäreni opiskelee oikeustieteellisessä ja vaikka ei ole vielä halunnut vakiintua, on hyvin toiveikas että omasta tiedekunnasta tai opiskeluverkostoista ylipäätään löytyy sopiva mies seurustelukumppaniksi sitten aikanaan. Niissä ympyröissä kahvilatkaan eivät nouse kynnyskysymyksiksi treffailussa. Hänen suurin seurustelun ja vakiintumisen haaste tällä hetkellä on se, että on lähdössä pois Suomesta. Luulen, että kotityöt eivät tule olemaan hänen kohdallaan se isoin kysymys. Siitä olen varma, että koska hän on isänsä tytär, hän ei voisi huolia ketään, jolle peruskäytöstavat ovat ongelma.

Vierailija
913/2349 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulta selvästi puuttuvat taidot olla sivistyneesti seurassa kahvilaympäristössä. 

Eli kävellä anisen edellä tiskille ja maksaa.

Te kyllä alapeukutatte, mutta kukaan ei ole kumonnut tätä väitettä.

Mikä tahansa muu toimintamalli johtaa "ei jatkoon"- päätökseen.

Vierailija
914/2349 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotaan nyt jo vähemmälläkin, että pelkäät koko ajan joutuvasi maksamaan itse treffeille kutsumallesi naiselle jonkun muutaman euron kahvin. Olet rutiköyhä etkä halua millään tavalla huomioida toista ihmistä.

Olen muuten näin naisena joskus maksanut kahvilassa naispuolisen kaverinikin kahvin ja joskus taas hän minun, tätini on maksanut minun puolestani ja eläkkeelle jääneen naispuolisen työkaverinikin kanssa tavatessamme neuvoteltiin, kumpi maksaa, ihan hyvässä hengessä. Isänikin on maksanut joskus minun puolestani ja minä hänen puolestaan. Hänkin ihan vapaaehtoisesti kävi kahviloissa eikä ole ikinä tullut mieleeni, että siinä olisi ollut jotain omituista.

Tällainen maksamiskammoinen ja selvästikin sosiaalisesti muutenkin hyvin rajoittunut mies ei kiinnosta minua. Kuvittele mielessäsi, että olen lihava.

Vierailija
915/2349 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskotaan nyt jo vähemmälläkin, että pelkäät koko ajan joutuvasi maksamaan itse treffeille kutsumallesi naiselle jonkun muutaman euron kahvin. Olet rutiköyhä etkä halua millään tavalla huomioida toista ihmistä.

Olen muuten näin naisena joskus maksanut kahvilassa naispuolisen kaverinikin kahvin ja joskus taas hän minun, tätini on maksanut minun puolestani ja eläkkeelle jääneen naispuolisen työkaverinikin kanssa tavatessamme neuvoteltiin, kumpi maksaa, ihan hyvässä hengessä. Isänikin on maksanut joskus minun puolestani ja minä hänen puolestaan. Hänkin ihan vapaaehtoisesti kävi kahviloissa eikä ole ikinä tullut mieleeni, että siinä olisi ollut jotain omituista.

Tällainen maksamiskammoinen ja selvästikin sosiaalisesti muutenkin hyvin rajoittunut mies ei kiinnosta minua. Kuvittele mielessäsi, että olen lihava.

Sen takia kannattaakin mennä kävelytreffeille. Silloin ei voi tulla kiistaa kuka maksaa.

Vierailija
916/2349 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen takia kannattaakin mennä kävelytreffeille.

Sun kanssa ei kenenkään tee mieli lähteä treffeille.

Vierailija
917/2349 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ymmärrä selvästikään normaalia ihmisten käytöstä. Mitään hirveää "kiistaa" näissä kuvaamissani tilanteissa ei ole ollut. Kyse on normaalista seurustelusta sellaisten ihmisten kanssa, joille haluaa antaa itsestään hyvän vaikutelman. Siitä on hyötyä myös työelämässä ja muussakin sosiaalisessa elämässä, jota sinulla ilmeisestikään ei oikeastaan ole. Säälin, mutta en riittävästi, että haluaisin jonkun kaltaisesi kanssa mennä minkäänlaisille treffeille.

Vierailija
918/2349 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ymmärrä selvästikään normaalia ihmisten käytöstä. Mitään hirveää "kiistaa" näissä kuvaamissani tilanteissa ei ole ollut. Kyse on normaalista seurustelusta sellaisten ihmisten kanssa, joille haluaa antaa itsestään hyvän vaikutelman. Siitä on hyötyä myös työelämässä ja muussakin sosiaalisessa elämässä, jota sinulla ilmeisestikään ei oikeastaan ole. Säälin, mutta en riittävästi, että haluaisin jonkun kaltaisesi kanssa mennä minkäänlaisille treffeille.

Siinä vaiheessa ei vielä tiedä onko kyse seurustelusta vai jääkö tapaaminen ainoaksi tapaamiseksi.

Vierailija
919/2349 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kerro muutama esimerkki hyvästä treffipaikasta. 

Vierailija
920/2349 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskelle kaupunkia pahimpaan ruuhka-aikaan. Siinä liikennevaloissa ehtii jutellakin.