Onko tosiaan niin, että nykyisin haluaa treffeille ihmisiä, jotka eivät kykene tulemaan kahvilaan tai juttelemaan toisen kanssa?
Tai ei ole edes rahaa laittaa siihen kuppiin kahvia tai lasiin viiniä? Mitä ihmeen annettavaa tällaisilla ihmisillä on kenellekään parisuhdemielessä?
Kommentit (2349)
Miksi mennä kahville kun tilanne on vaivaannuttava. Siinä vain osoittaa kuinka surkea ihminen on, parempi kun toteaisi ei tästä mitään tule ja lähtis kävelemään.
Vierailija kirjoitti:
Naisten tasa-arvoajatukset muuttuvat aina sen mukaan, onko tasa-arvosta naisille hyötyä vai ei. Kummasti kukaan ei puhu, että naisten pitäisi maksaa tai tarjota yhtään mitään miehelle.
Ei siitä puhuta, ei. Valitettavasti kuitenkin tiedän parikin tapausta, joissa nainen on ryhtynyt elättäjäksi miehelle, joka ei ole ikinä ollut työelämässä tai se työelämä on ollut jotain tyyliin puhelinmyyjä. Nämä suhteet ovat sitten ajautuneet vaikeuksiin siinä kohtaa, kun on pitänyt miettiä lasten hankkimista. Lapsesta tulee kuluja eikä tällaisten pariskuntien talous sitä kestä, kun nainen elättää jo yhtä aikuistakin oman itsensä lisäksi sillä naisvaltaisen alan palkallaan. Toinen tietämistäni tapauksista jäi sitten lapsettomaksi. Toiselle pariskunnalle tuli ero ja nainen sai yksin adoptiolapsen.
Vierailija kirjoitti:
Mä en maksa euroakaan tuntemattomille. En ole ikinä tarjonnut tuoppejakaan, drinkkejä, tjsp, kuin vasta seurustelukumppanille.
Olen vain tarkka rahoistani, vaikken ihan köyhä olekaan. Kumppanin kans ei ole todellakaan niin justiinsa sitten.
Miksei treffeillä voisi, vaikka kävellä puistossa/ kauppakeskusessa/ jossain vaan rennosti ja keskustella asioista.
Teennäinen kahvittelu on muutenkin jäänne historiasta.
Olen samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te naiset itse rakastatte tehdä miehistä päätelmiä tyyliin "miehet jotka tykkäävät tehdä X ovat yleensä Y".
No, me miehet voimme pelata tätä peliä myös. Naiset jotka tykkäävät käydä herkuttelemassa kahviloissa, ovat yleensä mukavuuksia ja luksusta rakastavia. Heitä kiinnostaa hotellit, ravintolat ja kylpylät. Mikään, mikä ai maksa ei voi olla hienoa koska nyt ollaan aikuisia eikä teinejä. Jos ei olla monimiljonäärejä, mukavuuksia ja luksusta ei voi koskaan olla liikaa, vaan aina haaveillan enemmästä.
Tyypillisesti nämä naiset eivät pidä linjojaan, vaan salilla käyminen jää siihen, että kaappiin ostetaan 30 paria muotilegginssejä, kolmen kympin juomapullo ja ylihintainen salilaukki. Mitä enemmän ikää, sitä epäedulisemmin lisäkilot naisen kropassa sijoittuvat.
Rahat ovat aina finito, ja typillinen keskustelunaihe onkin "kumpa meillä olisi varaa...". Koska unemat ov
Tähän joku jo ehti vastatakin. Mutta tosiaankin, tuo kuvauksesi ei varsinaisesti kuulosta siltä, että olisit intohimoinen lenkkeilijä tai eränkävijä. Enemmänkin siltä, että noin periaatteessa voisit kokeilla kunhan ei kävellä pitkään ja sitten mennään ravintolaan herkuttelemaan tai kymmenen kilometrin päiväpatikoinnin jälkeen otetaan hotelliyö. Ja seuraavalla kerralla sitten patikoitaisiin 5km kun on sitä ja tätä, ja voitaisinko ottaa kaksi hotelliyötä.
Nämä ovat omat kokemukseni "no miksen voisi kokeilla"-tapauksista.
Siksi rajaan haun aktiivisiin ja ulkona viihtyviin naisiin jotka ovat iloisia kun mies haluaa luontoon tai kävelemään. Haen tietysti myös naista joka on kiinnostavaa seuraa muulloinkin kuin sen kaksi viikkoa kun ollaan lomamatkalla.
Se on minulle yksi ja sama pitävätkö av-palstan naiset käyhänä tai pihinä tai mitä tahansa. Kuten jo kirjoitin, tärkeintä minulle on se, että toinen on joko tyytyväinen rahatilanteeseensa, tai toteuttaa realistista suunnitelmaa sen parantamiseksi NYT. En halua enää seurustella "kumpa meillä olisi varaa"-tapauksen kanssa, tai sellaisen kanssa jolla on suuria suunnitelmia, mutta ei minkäänlaista suunnitelmaa saati tekemistä niiden toteuttamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Te naiset itse rakastatte tehdä miehistä päätelmiä tyyliin "miehet jotka tykkäävät tehdä X ovat yleensä Y".
No, me miehet voimme pelata tätä peliä myös. Naiset jotka tykkäävät käydä herkuttelemassa kahviloissa, ovat yleensä mukavuuksia ja luksusta rakastavia. Heitä kiinnostaa hotellit, ravintolat ja kylpylät. Mikään, mikä ai maksa ei voi olla hienoa koska nyt ollaan aikuisia eikä teinejä. Jos ei olla monimiljonäärejä, mukavuuksia ja luksusta ei voi koskaan olla liikaa, vaan aina haaveillan enemmästä.
Tyypillisesti nämä naiset eivät pidä linjojaan, vaan salilla käyminen jää siihen, että kaappiin ostetaan 30 paria muotilegginssejä, kolmen kympin juomapullo ja ylihintainen salilaukki. Mitä enemmän ikää, sitä epäedulisemmin lisäkilot naisen kropassa sijoittuvat.
Rahat ovat aina finito, ja typillinen keskustelunaihe onkin "kumpa meillä olisi varaa...". Koska unemat ovat kaikkea rahalla ostettavia (kuten hienompi asunto
Naisena pidän sekä hotelleista, ravintoloista ja kylpylöistä että luonnossa liikkumisesta, patikoinnista ja urheilusta. Harrastan myös ilmaisia asioita, kuten kirjallisuutta ja kokkailua kotona. En ymmärrä, miksi nämä asiat sulkisivat toisensa pois.
Mielestäni mitä enemmän ihmisellä on kiinnostuksen kohteita ja mitä innokkaampi hän on kokeilemaan uusia asioita, sitä mielenkiintoisempi hän on ihmisenä. Sen sijaan ihmiset, jotka jumiutuvat yhteen ja ainoaan tapaan elää eivätkä uskalla astua mukavuusalueensa ulkopuolelle, ovat usein yksinkertaisesti tylsiä.
Ja mitä kahviloihin tulee niin kahvilassa käyminen ei ole mitään luksusta. Se on täysin arkinen asia, tapa tavata ystäviä, ottaa hengähdystauko tai nauttia pienestä hetkestä. Ei siihen liity mitään ylevää elämäntapaa tai ideologiaa.
Jos haluan ostaa sen kolmen kympin vesipullon, minulla on siihen varaa eikä se senkummemmin heilauta talouttani suuntaan tai toiseen. Osaan hoitaa raha-asiani hyvin: sijoitan, säästän ja pidän huolen siitä, että taloudellinen pohja on kunnossa.
Oikeastaan ajattelen niin, että jos joku kokee kahvikupin tai satunnaisen ravintolahetken uhkaksi taloudelleen, hän on joko hoitanut raha-asiansa todella huonosti tai sitten hän on äärimmäisen saita. Kumpikaan näistä ei ole erityisen houkutteleva piirre mahdollisessa kumppanissa.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen maksattaa viinit ja kahvit ja sitten vaan sanoo ettei ole Kemiaa niin silloin sen on korvattava puolet kuluista. Jos kieltäytyy niin otan rahat itse lompsastaan. Jos ryttyilee niin läppäsen poskelle ja sanon että kohta sattuu pahemmin.
Tuollaista olisi treffit kilttimiehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Rahat ovat aina finito, ja typillinen keskustelunaihe onkin "kumpa meillä olisi varaa...". Koska unemat ovat kaikkea rahalla ostettavia (kuten hienompi asunto
Minulla on riittävästi tuloja ja omaisuutta itselläni, en todella tarvitse miestä kustantamaan mitään. Eikä tuo kuvauksesi osu minuun muutenkaan. Nuori ja nätti en enää ole, joten et tietysti minua haluaisi tavata. Minä kuitenkin haluaisin ensimmäiset treffit kahvilaan tai museoon, koska sillä saa tämän ketjun perusteella pudotettua suurimmat imbesillit heti kättelyssä pois. Voihan kahvila olla sellainen, jossa voi syödä salaattiannoksen lounaaksi, jos kahvi on liian syntistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen maksattaa viinit ja kahvit ja sitten vaan sanoo ettei ole Kemiaa niin silloin sen on korvattava puolet kuluista. Jos kieltäytyy niin otan rahat itse lompsastaan. Jos ryttyilee niin läppäsen poskelle ja sanon että kohta sattuu pahemmin.
Tuollaista olisi treffit kilttimiehen kanssa.
Näin voi käydä kun tapaa vääriä ihmisiä tai tummakulmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvilaan ei ole pakko mennä, mutta pysyä julkisilla paikoilla kuitenkin. Mies joka vonkuu naista kotiin haisee joko rais""jalta tai saiturilta.
Mies pitää siitä kun nainen luottaa mieheen eikä pelkää turhaan. On epämiellyttävää huomata naisen olevan äärimmäisen epäluuloinen ilman mitään syytä.
Ihan vain tiedoksesi, että normaalit, tervejärkiset naiset eivät lähde tuntemattomien miesten mukana yhtään minnekään mökille, syrjäisemmille luontopoluille tms. riskipaikkoihin. Naisilla on ihan hyvät syyt olla varovaisia. Eivät kaikki miehet, juu, mutta mistä tiedät vain netissä tapaamastasi ihmisestä? Et yhtään mistään. Ihan riittävän moni liian luottavainen nainen on päässyt tällaisissa tilanteissa jopa hengestään.
Väitän myös, että jos lähdet miehen kanssa ensi tapaamisella kahden kesken tämän asunnolle tai mökille, niin kyllä se ns. tavallinenkin mies olettaa, että tämä tarkoittaa sitten seksiä. Siitä tulee vähintäänkin kiusallinen tilanne, kun itse et todellakaan aio häntä panna ensi tapaamisella tai et ollenkaan, kun olet nähnyt hänet livenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvilassa kahvin ostaminen täysin järjetöntä rahan käyttöä. Kotona voi juoda kahvia paljon halvemmalla. Kahvilasta säästyneet rahat voi käyttää paljon järkevämminkin.
2e onkin tosi iso panostus mahdolliseen parisuhteeseen
Meillä maksaa kahvi 3,5e ja pulla joku 4e. SE on jo 7,5e. Aika kalliiksi tulee jos pitää maksa tämä itselle ja vielä toiselle!!
Mulla menee tuo summa päivittäin jo vauvan ruokiin ja tarvikkeisiin. Ei hemmetti miten pehmoisia ihmisiä voikaan olla olemassa.
Kahvilassa kävijäjät ovat yleensä leväperäisiä rahan käyttäjiä. Heillä kuluu rahaa kaikkeen muuhunkin turhaan. Ajavat taksilla ympäri kaupunkia ja ostavat kalliita vaatteita,
Sittenhän on aivan mahtavaa, että saat tällaiset ihmiset karsittua pois jo siinä vaiheessa, kun yritätte sopia treffeistä. Silloin ei todellakaan kannata yrittää alkaa vänkäämään, vaan siirtyä seuraavaan ehdokkaaseen ja iloita siitä, että väistit luodin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvilassa kahvin ostaminen täysin järjetöntä rahan käyttöä. Kotona voi juoda kahvia paljon halvemmalla. Kahvilasta säästyneet rahat voi käyttää paljon järkevämminkin.
2e onkin tosi iso panostus mahdolliseen parisuhteeseen
Meillä maksaa kahvi 3,5e ja pulla joku 4e. SE on jo 7,5e. Aika kalliiksi tulee jos pitää maksa tämä itselle ja vielä toiselle!!
Mulla menee tuo summa päivittäin jo vauvan ruokiin ja tarvikkeisiin. Ei hemmetti miten pehmoisia ihmisiä voikaan olla olemassa.
Kahvilassa kävijäjät ovat yleensä leväperäisiä rahan käyttäjiä. Heillä kuluu rahaa kaikkeen muuhunkin turhaan. Ajavat taksilla ympäri kaupunkia ja ostavat kalliita vaatteita,
Tuleeko nää jutut jonkun oikean ihmisen näppäimistöltä vai joltain pietarilais-porvoolaiselta tekoälyn tuotokselta?
Vierailija kirjoitti:
Miksi mennä kahville kun tilanne on vaivaannuttava. Siinä vain osoittaa kuinka surkea ihminen on, parempi kun toteaisi ei tästä mitään tule ja lähtis kävelemään.
Totta. Kasvotusten seisominen jutellen keskellä toria on rento tilanne, joten se on paras paikka tutustua toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahat ovat aina finito, ja typillinen keskustelunaihe onkin "kumpa meillä olisi varaa...". Koska unemat ov
Tai on sellaisia ihmisiä, jotka eivät tuhlaa rahojansa mihinkään turhaan. Eräänlaisia minimalisteja.
On myös ihmisiä, joilla on omat mielipiteet ja eivät mene kaikkien mukana tekemään itselleen epämiellyttäviä asioita.
Sitten on sellaisiakin ihmisiä, jotka elävät rahan ja materian kautta. Aito, syvällinen rakkaus onkin sitten toisarvoinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Mä en maksa euroakaan tuntemattomille. En ole ikinä tarjonnut tuoppejakaan, drinkkejä, tjsp, kuin vasta seurustelukumppanille.
Olen vain tarkka rahoistani, vaikken ihan köyhä olekaan. Kumppanin kans ei ole todellakaan niin justiinsa sitten.
Miksei treffeillä voisi, vaikka kävellä puistossa/ kauppakeskusessa/ jossain vaan rennosti ja keskustella asioista.
Miksi siellä kahvilassa pitäisi tarjota toiselle. Kahvila on paikka, jossa on luontevaa, että molemmat maksavat omansa.
Tämä kahvilavastaisuus on aika outoa, kun niissä aina näkee myös miehiä, joko yksin tai ryhmässä. Monelle miehelle kahvilassa käynti on täysin normaalia, mutta ilmeisesti nämä ovat ehtineet jo pariutua, jos treffeille on tulossa niitä, joille kahvilan kynnys on liian korkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahat ovat aina finito, ja typillinen keskustelunaihe o"
Tai on sellaisia ihmisiä, jotka eivät tuhlaa rahojansa mihinkään turhaan. Eräänlaisia minimalisteja.
On myös ihmisiä, joilla on omat mielipiteet ja eivät mene kaikkien mukana tekemään itselleen epämiellyttäviä asioita.
Sitten on sellaisiakin ihmisiä, jotka elävät rahan ja materian kautta. Aito, syvällinen rakkaus onkin sitten toisarvoinen asia."
Jos normaalissa kahvilassa piipahtaminen on aikuiselle ihmiselle niin epämiellyttävää, että hän ei siihen millään voi suostua, niin tämä kyseinen herrahenkilö ei sitten ole monellekaan naiselle sopiva kumppani.
Minimalismikin on varmasti joillekin aktivisteille ihan sopiva elämänmuoto kuten erilaisiin uskonlahkoihin kuulumisetkin tai se, että elää kokonaan urheilulle. Mutta jos siihenkin yhdistyy sitten ehdottomuus, jossa messuaa siitä, miten muut vain tuhlaavat ja elävät rahan kautta yms., niin se on äärimmäisen rasittavaa ja luotaantyöntävää.
Eli jälleen kahvilatesti osoitti tehokkuutensa, jos etsii ihan tavallista, kohtuullista ja kohteliasta miestä eikä jotain estynyttä matkasaarnaajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siellä kahvilassa pitäisi tarjota toiselle. Kahvila on paikka, jossa on luontevaa, että molemmat maksavat omansa.
Tämä kahvilavastaisuus on aika outoa, kun niissä aina näkee myös miehiä, joko yksin tai ryhmässä. Monelle miehelle kahvilassa käynti on täysin normaalia, mutta ilmeisesti nämä ovat ehtineet jo pariutua, jos treffeille on tulossa niitä, joille kahvilan kynnys on liian korkea.
Treffeillä on kiva saada molemmipuoleista naurua, iloa, spontaaniutta, heittäytymistä, huumoria ja sensellaista. Kahvilassa menee helposti viralliseksi jäpittämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kahvilavastaisuus on aika outoa, kun niissä aina näkee myös miehiä, joko yksin tai ryhmässä. Monelle miehelle kahvilassa käynti on täysin normaalia, mutta ilmeisesti nämä ovat ehtineet jo pariutua, jos treffeille on tulossa niitä, joille kah
"Treffeillä on kiva saada molemmipuoleista naurua, iloa, spontaaniutta, heittäytymistä, huumoria ja sensellaista. Kahvilassa menee helposti viralliseksi jäpittämiseksi."
Mikä sinua estää nauramasta kahvilassa? Oletkohan sellaisessa ikinä edes käynyt?
Olen varakas nainen. Minulla on vaativa, raskaskin työ ja sen vastapanoksi tykkään nauttia elämästäni. Kuntoilen kyllä päivittäin, mutta en minä nyt uuden ihmissuhteen tapaamista yrittäisi ympätä päivittäiseen kuntoiluuni. Uusi ihminen ansaitsee sen, että saa jakamattoman huomioni. Minulla on aikaa istua hänen kanssaan tunniksi alas ja tarkastella onko meillä yhteistä tarttumapintaa. Pidän maailmalla kulkemisesta. Pidän matkustelusta, pidän ulkona käymisestä hyvän ruuan ja viinin merkeissä. Hakemani mies kykenee tähän kanssani. Jos tilauksen sanominen ei onnistu edes suomeksi, meillä ei ole mitään yhteistä jaettavaa. Jos kympin kahden käyttäminen seurassani on ongelma, meillä ei ole mitään jaettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvilaan voi mennä sitten kun suhde on jo syntynyt. Se on silloin panostamista parisuhteeseen. Ensitreffeillä kahvilassa on suuri vaara, että panostaa ilmaan.
Minä olen pienituloinen. Käyn mielelläni, mutta melko harvoin, kahvilassa, ravintolassa ja hotellilomalla. Minulla riittää vähän rahaa sijoituksiinkin. Säästän siinä, että en tuhlaa rahaa alkoholiin enkä tupakkaan enkä ulkonäkööni. Olen nuhjuisen näköinen, mutta se ei minua haittaa.