Onko tosiaan niin, että nykyisin haluaa treffeille ihmisiä, jotka eivät kykene tulemaan kahvilaan tai juttelemaan toisen kanssa?
Tai ei ole edes rahaa laittaa siihen kuppiin kahvia tai lasiin viiniä? Mitä ihmeen annettavaa tällaisilla ihmisillä on kenellekään parisuhdemielessä?
Kommentit (2349)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nyt akateemisena, hyväpalkkaisena miehenä arveluttaa mennä huomenna treffeille akateemisen, hyväpalkkaisen naisen kanssa. Menin hätäpäissäni ehdottamaan, että nähdään kahvilassa ja nainen suostui.
Mitä jos se haluaakin Latte Macchiaton ja parsakaali-aurajuustopiirakkaa? Viime palkasta on enää 2500 € tilillä, mitä jos joudun maksumieheksi. Olisi pitänyt ehdottaa, että mennään katselemaan maisemia Sellon parkkitalon katolle. Olisin ehkä voinut hakea Lidlistä pillimehut ja suolakeksipaketin. Haluaisiko joku tulla tilalleni treffeille? Nainen on kaunis, eikä ole vielä nähnyt minua livenä.
Tämä naisen kirjoittama provo kertoo jälleen kerran mistä on kyse.
Nainen haluaa miehen jolla on halua ja kykyä maksaa. Se ratkaisee.
Minä tarjosin viikonloppuna 150 euron arvosta syömisiä ja harrastamista naispuoliselle ystävälleni josta en ole kiinnostunut romanttisessa tai seksuaalisessa mielessä. Samoin olen tarjonnut miespuolisille ystävilleni. Ja exälleni, joka myös tarjosi minulle kun minulta lähti työpaikka alta.
Mutta miksi minä tarjoaisin naiselle jota en edes tunne kunnolla?
Ystävilleni tarjoan koska he ovat hyviä ihmisiä jotka puolestaan auttaisivat minua jos itselleni sattuisi kohdalle työttömyys, sairastuminen tai muu vaikea elämäntilanne.
Jos nainen jota en tunne odottaa tai edes toivoo miehen jota ei tunne maksavan hänenkin puolestaan, mitä se kertoo tästä ihmisestä? Minä näkisin, että joko kyseessä on äärimmäinen saituri joka ei halua edes maksaa omiaan, tai maksullisen naisen tapaan käyttäytyvä tapaus joka veloittaa mahdollisuudeta seksuaalis-romanttiseen suhteeseen pääsymaksun.
En näkisi senkään kertovan hyvää jos ollaan valmiita heti laittamaan rahaa menemään ennen kuin edes tunnetaan toista. Parisuhteessa naiset harvoin katselevat moista höveliä toimintaa hyvällä, ja odottavat miehen käyttävän rahaa ihmiseen jonka kanssa hän on hioutunut yhteen niin myötä-, kuin vastamäissäkin.
Ensimmäisillä treffeillä kumpikaan meistä ei ole sellainen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvilassa kahvin ostaminen täysin järjetöntä rahan käyttöä. Kotona voi juoda kahvia paljon halvemmalla. Kahvilasta säästyneet rahat voi käyttää paljon järkevämminkin.
Treffeillä tavataan ja tutustutaan ihmiseen, josta voi tulla vaikka oma elämänkumppani. Mikä voisi olla järkevämpää rahan käyttöä? Toisekseen, tuskin siellä kahvilassa kymppiä enemmän menee.
Vain tyhmät tuhlaavat aikaansa (ja rahaansa) tuommoiseen. Suurin osa johtaa nykyisin eroon.
Miksi tuhlata edes päivää sellaiseen joka todennäköisesti johtaa eroon pahimmillaan 10 vuosien kuluttua?
Sitten et käy missään treffeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on poijjaat niin, että tämän ketjun perustella sne on miehet joiden pitäisi parantaa omaa käyttäytymistään. Sitäpaitsi on noloa ist
Kumpia tässä ketjussa on haukuttu enemmän, miehiä vai naisia? Lasketaanko?
Naisia, aivan selvästi. Joka toisessa postauksessa on naisia haukuttu nirsoiksi tai prinsessoiksi, vääntelehtijöiksi jne...
Ja todella alatyylistä rämemajavaa on viljelty myös, miehistä en ole tainnut nähdä yhden ainoaa alatyylistä ilmausta. Ennemminkin miehille on annettu neuvoja.
Miehiä on sanottu pelkästään muutamalla viimeisellä sivulla palstapapoiksi, ankeuttajiksi ja aspergereiksi. Lisäksi ollaan lällätelty kuinka keskusteluun osallistuvat miehet ovat yksin eivätkä kelpaa
Mitä pahaa on palstapapassa? Se on miehen vastine palstamammalle. Onko taas vähän uhriutumisen makua?
Nirsot prinsessat jäävät myös syystä yksin. Pappojen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvilassa kahvin ostaminen täysin järjetöntä rahan käyttöä. Kotona voi juoda kahvia paljon halvemmalla. Kahvilasta säästyneet rahat voi käyttää paljon järkevämminkin.
Treffeillä tavataan ja tutustutaan ihmiseen, josta voi tulla vaikka oma elämänkumppani. Mikä voisi olla järkevämpää rahan käyttöä? Toisekseen, tuskin siellä kahvilassa kymppiä enemmän menee.
Vain tyhmät tuhlaavat aikaansa (ja rahaansa) tuommoiseen. Suurin osa johtaa nykyisin eroon.
Miksi tuhlata edes päivää sellaiseen joka todennäköisesti johtaa eroon pahimmillaan 10 vuosien kuluttua?
Miksi sitten treffeille edes menet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nyt akateemisena, hyväpalkkaisena miehenä arveluttaa mennä huomenna treffeille akateemisen, hyväpalkkaisen naisen kanssa. Menin hätäpäissäni ehdottamaan, että nähdään kahvilassa ja nainen suostui.
Mitä jos se haluaakin Latte Macchiaton ja parsakaali-aurajuustopiirakkaa? Viime palkasta on enää 2500 € tilillä, mitä jos joudun maksumieheksi. Olisi pitänyt ehdottaa, että mennään katselemaan maisemia Sellon parkkitalon katolle. Olisin ehkä voinut hakea Lidlistä pillimehut ja suolakeksipaketin. Haluaisiko joku tulla tilalleni treffeille? Nainen on kaunis, eikä ole vielä nähnyt minua livenä.
Nainen haluaa miehen jolla on halua ja kykyä maksaa. Se ratkaisee.
Minä todellakin haluan miehen jolla on rahaa ja kykyä maksaa omat juttunsa. Haluan matka- ja kahvilaseuraa, teatteriseuraa, harrastusseuraa. Nuo kaikki maksavat. Maksan itse tietysti omani.
Ketjua pitkälle lukeneena, yhteenvetona voisi todeta, että av-palsta on muutamaa poikkeusta lukuunottamatta täynnä minä-minä ihmisiä. Toiselta vaaditaan ja toiselta halutaan, silti itse ei olla valmiita antamaan toiselle samaa. Miksi mennä treffeille, jos asenne toista kohtaan on tuollainen? Treffikulttuuri on ilmeisesti monelle, tässäkin ketjussa esiintullut "kokeillaan kepillä jäätä" ei ihme, että treffit ovat kuin harrastus monelle. Ihmekös tuo nyt sitten on, jos ei sitä oikeaa löydy. Menkää treffeille vasta sitten, kun jo tuntuu vatsanpohjassa, silloin niitä treffejä ei tarvitse täällä ruotia, kuka maksoi ja mitä.
Oletan että mies on sen verran gentlemanni että tarjoaa sen kahvikupposen tai lasillisen viiniä. Se on tosin sivuseikka.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan nainen haluaisi suhteeseen miehen kanssa, joka haluaa treffeillä päästä mahdollisimman vähällä vaivalla? Nainen haluaa miehen, joka on valmis panostamaan, ei vain alkuun vaan koko suhteessa. Ensivaikutelma on todella tärkeä, ja jos ensimmäisellä treffeillä näyttää siltä, että et jaksa vaivautua, ei se herätä luottamusta ja kun jo ensimmäinen vaihe tuntuu low effortilta, se antaa erittäin huonon kuvan siitä, mitä voisi tulla.
Mies pelkää eniten sitä, että panostaa ja näkee vaivaa turhaan. Pitkillä aikavälillä se alkaa korpeamaan todella paljon. Sen takia alkuvaiheen tapaamiset halutaan pitää low effortina, mutta se muuttuu high effortiksi heti kun varmistuu siitä, että nainen haluaa olla miehen kanssa. Treffimaailmassa on niin paljon taloudellisesti miehiä hyväksikäyttäviä naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan nainen haluaisi suhteeseen miehen kanssa, joka haluaa treffeillä päästä mahdollisimman vähällä vaivalla? Nainen haluaa miehen, joka on valmis panostamaan, ei vain alkuun vaan koko suhteessa. Ensivaikutelma on todella tärkeä, ja jos ensimmäisellä treffeillä näyttää siltä, että et jaksa vaivautua, ei se herätä luottamusta ja kun jo ensimmäinen vaihe tuntuu low effortilta, se antaa erittäin huonon kuvan siitä, mitä voisi tulla.
Mies pelkää eniten sitä, että panostaa ja näkee vaivaa turhaan. Pitkillä aikavälillä se alkaa korpeamaan todella paljon. Sen takia alkuvaiheen tapaamiset halutaan pitää low effortina, mutta se muuttuu high effortiksi heti kun varmistuu siitä, että nainen haluaa olla miehen kanssa. Treffimaailmassa on niin paljon taloudellisesti miehiä hyväksikäyttäviä naisia.
Sanoisin että nainen näkee liki aina enemmän vaivaa treffeihin. Jos mies ei edes omaa kahvikuppiaan voi ostaa niin minulta ainakaan ei sitten treffiseuraa irtoa. Haluan miehen joka osaa ja haluaa panostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen asenne kostautuu lähes poikkeuksetta. Jos mies ei ole valmis panostamaan edes alkuun, se karkottaa juuri ne naiset, jotka oikeasti ansaitsisivat sen panostuksen. Kukaan ei halua olla vain yksi muiden joukossa, varsinkaan jos tuntuu, ettei häneen haluta laittaa mitään vaivannäköä. On parempi olla valikoivampi ja panostaa siihen, jonka kanssa oikeasti tuntee, että on valmis menemään eteenpäin. Jos ei ole valmis laittamaan itseään peliin, niin onko se silloin oikeasti se henkilö, johon kannattaa panostaa? Kahvila on itse asiassa täydellinen low effort -valinta, ja muutama euro kahvikuppiin ei ole mikään iso sijoitus, edes 'väärien' naisten kanssa. Jos tuokin on jo liikaa niin se kertoo jo varsin karua kieltä miehestä, että hän on äärimmäisen saita, eikä uskalla ottaa riskejä elämässään eikä tavoitella mitään merkityksellistä. Molemmat äärimmäisen vastenmielisiä ominaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen asenne kostautuu lähes poikkeuksetta. Jos mies ei ole valmis panostamaan edes alkuun, se karkottaa juuri ne naiset, jotka oikeasti ansaitsisivat sen panostuksen. Kukaan ei halua olla vain yksi muiden joukossa, varsinkaan jos tuntuu, ettei häneen haluta laittaa mitään vaivannäköä. On parempi olla valikoivampi ja panostaa siihen, jonka kanssa oikeasti tuntee, että on valmis menemään eteenpäin. Jos ei ole valmis laittamaan itseään peliin, niin onko se silloin oikeasti se henkilö, johon kannattaa panostaa? Kahvila on itse asiassa täydellinen low effort -valinta, ja muutama euro kahvikuppiin ei ole mikään iso sijoitus, edes 'väärien' naisten kanssa. Jos tuokin on jo liikaa niin se kertoo jo varsin karua kieltä miehestä, että hän on äärimmäisen saita, eikä uskalla ottaa riskejä elämässään eikä tavoitella mitään merkityksellistä. Molemmat äärimmäisen vastenmielisiä ominaisuuksia.
Suostuisin heti kahvilatreffeille ja maksaisin kaiken, jos 20-vuotias kilpatason yleisurheilijanainen (pikajuoksija, pituus- tai seiväshyppääjä), bikikifitnesskilpailija tai rytminen voimistelija suostuisi treffeille ja vaikuttaisi innokkaalta tapaamaan. En miettisi asiaa hetkeäkään. En ole koskaan nähnyt näin tasokkaita naisia missään suomalaisessa treffipalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö se haluat, että nainen näkee aikaa ja vaivaa tullakseen sinun mökille tapaamaan sinua? Kaiken lisäksi nainen ei pääse sieltä hengissä pois ellei suostu sinun kanssa seksiin. Helppoa sinull, naiselle hyvin riskialtista.
Suostuisin heti kahvilatreffeille ja maksaisin kaiken, jos 20-vuotias kilpatason yleisurheilijanainen (pikajuoksija, pituus- tai seiväshyppääjä), bikikifitnesskilpailija tai rytminen voimistelija suostuisi treffeille ja vaikuttaisi innokkaalta tapaamaan. En miettisi asiaa hetkeäkään. En ole koskaan nähnyt näin tasokkaita naisia missään suomalaisessa treffipalstalla.
Miksi he minnekään treffipalstalle menisi, kun urheilupiireissä he tapaa oman ikäisiä, yhtä urheilullisia miehiä? Treffipalstoilla heitä ahdistelee oman isän ikäiset, alkoholisoituneet papparaiset.
Mikset muuten itse harrastanut urheilua tosissaan? Olisit niissä piireissä tavannut kymmeniä ellei satoja urheilullisia naisia. Ajattele nyt vaikka EM-, MM- tai Olympiakisoja, tuhansia nuoria, kauniita ja hyväkroppaisia ihmisiä ympäri maailman.
Minä luulen, että nämä joita kahvikupin hinta pelottaa, ovat lukeneet liikaa juttuja Amerikanmaalta. Tämä keskustelu ei sovi Suomeen eikä suomalaiseen kulttuuriin ollenkaan....
No en mää mihkään rehveille jaksa lähtee. Siellä saattaa joku vaikka nähä miut . Mut jottai räpsän tapaista tarttis kuitenkin saaha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen haluaa miehen jolla on halua ja kykyä maksaa. Se ratkaisee.Minä todellakin haluan miehen jolla on rahaa ja kyky
Suht vakavarainen kaveri seukkas kerran miehen kanssa, joka oli sit astetta varakkaampi. Tää mies lopetti sen jutun vedoten siihen, ettei mun kaverilla ollut tarpeeksi rahaa tehdä sitä kaikkea, mitä tää mies halusi. Eli voi se olla näin päin myös.
Vierailija kirjoitti:
Miksi he minnekään treffipalstalle menisi, kun urheilupiireissä he tapaa oman ikäisiä, yhtä urheilullisia miehiä? Treffipalstoilla heitä ahdistelee oman isän ikäiset, alkoholisoituneet papparaiset.
Mikset muuten itse harrastanut urheilua tosissaan? Olisit niissä piireissä tavannut kymmeniä ellei satoja urheilullisia naisia. Ajattele nyt vaikka EM-, MM- tai Olympiakisoja, tuhansia nuoria, kauniita ja hyväkroppaisia ihmisiä ympäri maailman.
Olen harrastanut urheilua tosissaan, mutta eri lajeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen puhuu kahvikupin hinnasta (itselle) ja toinen taloudellisesta hyväksikäytöstä. Ilmankos maailmat (ihmiset) eivät kohtaa.