Laihtuuko sähköpyöräilemällä? Siis jos ei aja mitään pikkulenkkejä vaan 3 km kolme kertaa viikossa? Ei mitään hikipyöräneuvoja sitten! 🥵🥵
Kokeilin siskon sähköpyörää ja täydellä tehostuksella sain sen liikkeelle ja pystyin ajamaan melkein kilometrin verran. Ajattelin hommata samanlaisen ja alkaa urheilemaan. Mutta tippuuko paino miten nopeasti?
Onkohan noita kevyempiä malleja? Mies lupasi hakea mut ja pyörän autolla, jos haluan kesken kaiken palata kotiin ja sais olla kevyempi nostaa autoon.
Pls ei mitään hikipyöräjuttuja. En pysty sellaisella ajamaan enkä tykkää jos meinaa hengästyä tai tulee kuuma. 😠😡😡!!!
Kommentit (130)
Olen juuri tällainen lievästi möhömahainen keski-ikänen ukko ja ostin pitkän harkinnan jälkeen sähköpyörän. En suinkaan laihtuakseni sillä vaan koska sillä ajaminen vaan on niin pirun hauskaa. Viime viikolla tuli 150km ajeltua ja kyllä se nyt vähän kropassa tuntuu, mutta ei se mitään laihduta. Pitää mut liikkeessä ja psyykkeen kunnossa. Paljon se on sekin.
Mä laihdutan ja pidän kalorivajeen. Liikun 3-5 kertaa viikossa 30-60min siten, että hengästyn ja hikoilen. Tähän en laske normaalia arkiaktiivisuutta. Aattelen sen niin että kalorivaje laihduttaa ja liikunta kiinteyttää sekä säilyttää lihasmassaa sekä buustaa aineenvaihdutaa. Valitettavasti liikuntasuorituksen tarkoitus on rasittaa kehoa ja se tarkoittaa useimmiten hengästymistä ja hikoilua. Inhosin liikkua ennen tätä, mutta nyt, kun olen päässyt alkuun ja kunto parantunut, siihen on tullut himo. Painoa on pudonnut huhtikuusta alkaen 11kg.
Ap on joko typerä trolli tai sitten todella huonossa kunnossa.
Mä olen 117kg painava nainen ja kyllä mulle 3km pyörällä on pikkulenkki. Mulla on kolmivaihteinen tavallinen pyörä ja voin pyöräillä 30km. Painoa pudotan ruokavalion avulla ja liikunta sitten tukee painonpudotusta.
Sähköpyöräily ei ole kovin tehokasta liikuntaa. Mutta se on niin mukavaa, että sitä tulee tehtyä paljon, ja silloin se on tehokastakin. Itse pyöräilen varmaan noin viisi kertaa viikossa ehkä sata kilometriä yhteensä. Yksi juttu mikä usein unohtuu on pyöräillessäsi olet kaukana jääkaapista tuntien ajan, millä on merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Olen juuri tällainen lievästi möhömahainen keski-ikänen ukko ja ostin pitkän harkinnan jälkeen sähköpyörän. En suinkaan laihtuakseni sillä vaan koska sillä ajaminen vaan on niin pirun hauskaa. Viime viikolla tuli 150km ajeltua ja kyllä se nyt vähän kropassa tuntuu, mutta ei se mitään laihduta. Pitää mut liikkeessä ja psyykkeen kunnossa. Paljon se on sekin.
Samanlainen, paitsi jo eläkkeellä. Minulle sähköpyörän hankkiminen oli kuin uudelleensyntymä. Olen aika vanha, aika lihava, ja vähän terveysongelmainenkin. Kun olen sähköpyörällä liikkeellä, olen kuin nuori poika.
Kyllä sä voit sähköpyörällä ajaessa laihtua. Ihan ihme vääriä mielikuvia ihmisillä sähköpyöristä ilmeisesti. Ei se sähkö pelkästään sinua kuljeta mihinkään. Ihan on itse poljettava. Se sähkö avustaa, esimerkiksi pitkissä ylämäissä varsin kätevä. Avustusta voi laittaa enemmän tai vähemmän, mutta poljettava on itse. Kyllä sillä hien pintaan saa, jos ei muuten niin metsäpoluilla. Kolme kilometriä on kovin lyhyt matka, mutta sekin on parempi alkuun kuin ei mitään! Ja kunto kasvaa nopeasti, kohta se on 5, sitten 10, sitten 20 jne.
Ei tuolla, mutta laita vähemmän sitä LAARDIA pötsiin niin kyllä ihra alkaa hiljalleen sulamaan. Tuskin onnistut.
terv PeeTee
Ihan jo oikea polkupyöräily on energiankulutukseltaan melkoisen pientä touhua. Ellei sitten aja jollain 35 km/h:n keskinopeudella tai tee viiden-kuuden tunnin lenkkejä.
Jos pyörään lyödään vielä avuksi sähkömoottori, energiankulutus tippuu ihan minimaaliseksi.
Jos tavoitteena on kuluttaa energiaa, juoksu on hyvä laji. Kovakuntoinen pystyy hyvän hapenottokyvyn ansiosta kuluttamaan 1000 kcal tunnissa.
Katso mieluummin TIk Tokista miten voit minuutin voimistelulla päivässä laihtua kolme kiloa viikossa. 🤥🤥🤥
Provo mikä provo, mutta 9 kilometrin pyöräilyllä et laihdu viikossa.
Ei laihdu.Liikunta ei laihduta, ainoa mikä laihduttaa on, että syö vähemmän kuin kuluttaa.
Vierailija kirjoitti:
9 km viikossa? Ei todellakaan laihduta.
9oo km niin varmasti laihtuu.
Laihtuu kyllä jos kääntää sähkö avustuksen pois
Sähköpyörä on enemmän tuollaista poseeraamista, jolla viestitään jonkinlaista varakkuutta sekä " oikeanlaisia" elämäntapoja ja saadaan tunnetta että ollaan " erityisempiä" kuin muut. Jos ennen on tullut vaikka töihin tavallisella pyörällä 5km päästä ja vaihtaa sähköavusteiseen niin se on heikennystä kuntoilun tehoon.
Vierailija kirjoitti:
Liikunnalla ei voi painoa tiputtaa. Se vaatii ruokavaliomuutoksen.
Totta kai voi. Keho polttaa energiaa, jota saat ruoasta. Läskiä muuttuu myös lihakseksi, joka painaa eli ei kannata pelkästään vaa'an lukemia tuijottaa. Kasvoista ja vyötärön ympäryksestä laihtumisen huomaa ensimmäisenä.
Minä pyöräilin viikossa liki 100 km eikä yhtään pudonnut paino vaikka söin alle 1500 kcal päivässä ja työ oli fyysisesti raskasta.
Sinulla jäi nolla pois ton kolmosen perästä. Kolme kilometriä sähköpyörällä on mitätön matka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikunnalla ei voi painoa tiputtaa. Se vaatii ruokavaliomuutoksen.
Mun mies juoksee ja urheilukellon mukaan viikossa juoksu vie noin 7000 kilokaloria, vaikka hän ei ole yhtää lihava. Ihan varmasti pudottais painoa.
Ja liikuntaa tarvitsevat kaiken painoiset.
Liikunnalla voi pudottaa painoa, mutta se onnistuu vaan jos löytyy peruskuntoa ja pystyy tekemään monta tuntia treeniä viikossa.
Toisaalta veikkaan että pahasti ylipainoinenkin laihtuisi jos tyyliin joka päivä kävisi 2-3 tunnin kävelyllä tai pyöräilemässä. Olennaista ei ole vauhti vaan se että suoritus kestää kauan. Silloin se rasva alkaa vasta palaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samanlainen, paitsi jo eläkkeellä. Minulle sähköpyörän hankkiminen oli kuin uudelleensyntymä. Olen aika vanha, aika lihava, ja vähän terveysongelmainenkin. Kun olen sähköpyörällä liikkeellä, olen kuin nuori poika.
Yhden edelliseen. Minä hankin sähköpyörä 5 v sitten ja olen erittäin tyytyväinen, kun niin tein. Sitä vaan harmittelen, että miksi en hankkinut paljon aikaisemmin, vaikka aikuiset lapset kehotti. Kyllä on ihanaa 72-v mummelin huristella. Paras tekoni piiitkään aikaan.
Itseasiassa kyllä, saatat laihtua. Jos syöt joku 1000 kcal päivässä. Mutta ei se sähköpyörän ansio olisi.