Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen velkahelvetissä

Vierailija
07.08.2025 |

Juuh velkahelvetissä ollaan, olen kokeillut saada apua, toista lainaa että kk erä pienenisi ei mitää apua saa, velkaneuvojalle otettu yhteyttä, pitäs elää tosi köyhästi se on vaikeeta. Olen velkaantunut yli 45 tuhatta ja lyhennän 2 lainaa ja luottokorttia, palkkani ei kovin suuri, juuri minimit lyhennän, mutta kai mä sit meen näin eteenpäin, ainaski mulle jää jotain rahaa ja pärjään, kai ne joskus ne lainat lyhenee? Ei ole lyhentyny varmaa 2 v yhtään, lisää vain tullut.

Kommentit (164)

Vierailija
101/164 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä helpottaako, mutta meitä vähävaraisia on paljon. Et ole ainoa. Eletään hyvin köyhästi.

Että ainoa keino on opetella elämään tilanteen mukaan ja katsoa vaikka aurinkoa.

Ihmiset maksaa siitä, että pääsee luontoon.menkää joka päivä luontoon- on paljon ilmaista olemista.

Vierailija
102/164 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa kyllä tosi paljon kun toiset pääsee elämässä eteenpäin ja mä makselen nyt velkoja sitten ja en saa mitään.

Kurjaa, mutta nyt vaan eteenpäin. Jos tämä on aloittajan kommentti, niin ei sinun velkamääräsi kovin suuri ole, vaikkakin siinä on maksamista. 

Koeta päästä velkajärjestelyyn. 

Mieti, mistä voisit säästää. Laadi kk-budjetti, vuosibudjetti. 

Mieti, mistä voisit saada lisätuloja. 

Halaus ja kaikkea hyvää sinulle 💛

Kyllä niin teen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/164 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edeleen, velocity banking: maksat ensinnluottokortin pois laittamalla koko palkan sinne (paitsi jotkut laskut joita ei voi maksaa luotolla) ja sen jälkeen alat maksetun luoton, josta ei mene enää isoa korkoa, avulla rajummin lyhentämään muita velkoja.

En ymmärrä tuota?

Vierailija
104/164 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin ja lakkaa loisimasta veronmaksajien rahoilla. Ei mulla muuta mutta inhoan kelaloisia ja muitta elättisaatanoita.

Vierailija
105/164 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edeleen, velocity banking: maksat ensinnluottokortin pois laittamalla koko palkan sinne (paitsi jotkut laskut joita ei voi maksaa luotolla) ja sen jälkeen alat maksetun luoton, josta ei mene enää isoa korkoa, avulla rajummin lyhentämään muita velkoja.

En ymmärrä tuota?

En lähtisi enempää luoton kanssa puljaamaan. Tuossa menetelmässä tarvitaan kunnon itsekuria.

Vierailija
106/164 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa kyllä tosi paljon kun toiset pääsee elämässä eteenpäin ja mä makselen nyt velkoja sitten ja en saa mitään.

Selliaisia kusipäitä suomaiset ovat eli vtuttaa jos toisella menee paremmin. Sinunlaiset kateelliset krväkkeet ovat enemmistönä Suomessa. Mene töihin ja hoida hommasi niin lopussa kiitos seisoo. 

Vierailija
107/164 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun eivät myönnä yhdistelylainaa.

Vierailija
108/164 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MENE TÖIHIN. Mene töihin. Mene töihin.

Vierailija
109/164 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tuota?

Lopetat maksamasta luottokortin isoa korkoa pankille laittamalla melkein koko palkan sinne ja käyttämällä sitä maksuihin jolloin sinulla on rahaa käytössä mutta luottokortin korko lyhenee nopeasti merkittävästi, mikäli on sellainen kortti jossa ei veloiteta liikaa laskujen maksusta pankissa (voi olla ettei suomessa edes ole sellaista?) ..ja jos on sellainen kortti tai sen sopimusta voi vaihtaa, jolta ei lähde automaattisesti tiettyä summaa lyhennyksenä, kun sinne on laitettu palkka tyydyttää sen lyhennyksen. Kannattaa opiskella velocity banking alkeet jostain. 

Näin monet rikkaat tekee, mutta koska suomeksi ei löydy käytännössä mitään, ovat ilmeisesti pitäneet tiedon itsellään.. 

Vierailija
110/164 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna mennä ulosottoon niin korkojen kerääminen loppuu. Pystyt ehkä joskus maksamaankin sen. Jos ovat jotain korkeakorkoisia lainoja niin eivät ne lyhene ikinä muuten, jos maksat vain minimit. 

No en todellakaa anna mennä

No ole siinä sitten. Saisit ulosoton kautta maksettua tuon n. 5 vuodessa, mutta jos valitset sen sijaan maksaa pelkkiä korkoja loppuelämäsi niin ei kukaan voi sinua auttaa. 

Sori menee 15 v.

Myös ulosottoon voi maksaa enemmän kuin maksukieltolaskurin mukaan menee. Vaikka saman verran kuin mitä nyt velkoja. Ne velat eivät edes vanhene, jos kaiken aikaan maksat niitä. Ulosotossa vanhentuisivat 15 vuodessa ulosottopäätöksestä.

Vierailija
111/164 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei harmita yhtään että luuserit joutuvat välillä vähän kärsimään. Velan ottaneet valittavat aina mutta eivät tajua että syypää ongelmiin näkyy peilistä. Miksi idiootti ottaa velkaa jota ei voi maksaa takaisin. Voiko joku velkaantunut selittää ajatusmallia kun se ei oikein avaudu itselleni.

Vierailija
112/164 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja asuu naapurissani ja suosittelen hänelle seuraavaa:

vähennä tupankanpolttoa, poltat nyt 4 askia päivässä

kaljoja sinulla kuluu tissutteluun noin 15 pulloa päivässä

älä käy maksullisissa naisissa 4 kertaa viikossa, kerta riittää

älä syö 7 lämmintä ateriaa päivässä

vähännä myös sipsien, karkkien, limujen, jäätelöiden, pullien, jugurttien ja suklaan kulutusta

ei kannata pitää autoa jossa 750e kk lyhennys, joku käytetty pikkukärry riittää, ilman kaskoa

älä teetä kaikkea palveluna, kuten vaikkapa siivousta, voisit siivota kotisi itse

yksi maksukanava riittää kyllä, ihan turhaan pidät 6 maksukanaa, et ehdi niitä katsomaan

Vierailija
113/164 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin rahat ovat menneet (pelaamisen lisäksi)? Moni pääsee elämässään eteenpäin kurinalaisuudella ja tarkalla rahankäytöllä. Ei hankita televisioita ja pleikkareita kulutusluotolla ja syödä ravintoloissa luottokortilla, jonka lyhennystä ei ole varaa maksaa.

Olen itse keskituloinen, mutta onnistunut kartuttamaan omaisuutta budjetoimalla ja priorisoimalla. Televisio on 17 v. vanha, kuva on edelleen hyvä ja koko olohuoneeseemme sopiva. Suurin osa huonekaluista on hankittu niin, että olemme ajatelleet niiden kestävän koko ikämme. Kun kalustus koostuu eri ikäisistä huonekalusita, se ei koskaan näytä vanhentuneelta. Kaikki keittiön suuret laitteet ovat 20 v. vanhoja. Pian niitä varmasti pitää ruveta uusimaan, mutta siihenkin on varauduttu säästämällä jo etukäteen. Monet haluavat aina uutta, ostetaan luotolla, ei varauduta yhtään tulevaan etukäteen.

Vierailija
114/164 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tuota?

Lopetat maksamasta luottokortin isoa korkoa pankille laittamalla melkein koko palkan sinne ja käyttämällä sitä maksuihin jolloin sinulla on rahaa käytössä mutta luottokortin korko lyhenee nopeasti merkittävästi, mikäli on sellainen kortti jossa ei veloiteta liikaa laskujen maksusta pankissa (voi olla ettei suomessa edes ole sellaista?) ..ja jos on sellainen kortti tai sen sopimusta voi vaihtaa, jolta ei lähde automaattisesti tiettyä summaa lyhennyksenä, kun sinne on laitettu palkka tyydyttää sen lyhennyksen. Kannattaa opiskella velocit

Mulla on 7000€ luottokortille ja korko on 100 € kk nii maksan käytännössä turhaa 100 e korkoa. Se lisää pääomaa lisää.

Vierailija
115/164 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin rahat ovat menneet (pelaamisen lisäksi)? Moni pääsee elämässään eteenpäin kurinalaisuudella ja tarkalla rahankäytöllä. Ei hankita televisioita ja pleikkareita kulutusluotolla ja syödä ravintoloissa luottokortilla, jonka lyhennystä ei ole varaa maksaa.

Olen itse keskituloinen, mutta onnistunut kartuttamaan omaisuutta budjetoimalla ja priorisoimalla. Televisio on 17 v. vanha, kuva on edelleen hyvä ja koko olohuoneeseemme sopiva. Suurin osa huonekaluista on hankittu niin, että olemme ajatelleet niiden kestävän koko ikämme. Kun kalustus koostuu eri ikäisistä huonekalusita, se ei koskaan näytä vanhentuneelta. Kaikki keittiön suuret laitteet ovat 20 v. vanhoja. Pian

Alkoholi ja baarit.

Vierailija
116/164 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tuota?

Lopetat maksamasta luottokortin isoa korkoa pankille laittamalla melkein koko palkan sinne ja käyttämällä sitä maksuihin jolloin sinulla on rahaa käytössä mutta luottokortin korko lyhenee nopeasti merkittävästi, mikäli on sellainen kortti jossa ei veloiteta liikaa laskujen maksusta pankissa (voi olla ettei suomessa edes ole sellaista?) ..ja jos on sellainen kortti tai sen sopimusta voi vaihtaa, jolta ei lähde automaattisesti tiettyä summaa lyhennyksenä, kun sinne on laitettu palkka tyydyttää sen lyhennyksen. Kannattaa opiskella velocit

Et sitten sinäkään ilmaissut tätä selvällä suomella. Automaattikäännös ei nyt tässä toimi.

Vierailija
117/164 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuh on tullut pelattua rahoja tuhansia euroja yli 10 tuhatta.

Hakeudu hoitoon, mikäli mahdollista 

Mihin hoitoon?

Minnesota. 

Vierailija
118/164 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tuota?

Lopetat maksamasta luottokortin isoa korkoa pankille laittamalla melkein koko palkan sinne ja käyttämällä sitä maksuihin jolloin sinulla on rahaa käytössä mutta luottokortin korko lyhenee nopeasti merkittävästi, mikäli on sellainen kortti jossa ei veloiteta liikaa laskujen maksusta pankissa (voi olla ettei suomessa edes ole sellaista?) ..ja jos on sellainen kortti tai sen sopimusta voi vaihtaa, jolta ei lähde automaattisesti tiettyä summaa lyhennyksenä, kun sinne on laitettu palkka tyyd

Tuo oli kuules ohan pmaa tekstiä. Liian vaikeaa sinulle? Ehkä en voi silloin auttaa.

Vierailija
119/164 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vain TYHMÄÄ MAKSAA  ylisuurta KORKOA PANKILLE, kun voi tehdä velocityt. Mutta ilmeisesti tämä info on vain fiksuille.

Vierailija
120/164 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se vain TYHMÄÄ MAKSAA  ylisuurta KORKOA PANKILLE, kun voi tehdä velocityt. Mutta ilmeisesti tämä info on vain fiksuille.

En hitto ymmärrä mitä toi meinaa ees