Kävelytreffit eivät vain toimi
Ennen kuin aloitin deittailun ihmettelin joidenkin jyrkkää mielipidettä siitä, että kävelytreffit eivät ole treffit. Nyt kuitenkin tajuan. Minulle on ihan sama maksaako mies puolestani vai ei, voin aivan hyvin maksaa itse, jos mennään kahville. Kyse ei ole siitä.
Ongelma on siinä, että toisesta näkee lähinnä sivuprofiilin, jos sitäkään, kun kävellään. Ei näe toisen eleitä eikä ilmeitä, eikä ihastusta pääse syttymään. Vaikka istuttaisiin sitten jollekin puiston penkille, niin ei siinä olla vastakkain.
Kommentit (249)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ollut aikaisemmin mitään kävelytreffejä vastaan. Kuitenkin ne miehet, jotka sitä ehdottivat, paljastuivat jokainen todella saidoiksi tyypeiksi, jotka mielellään vielä yrittivät lokkeilla. Eli koko kävelytreffien idea oli, ettei vaan missään tapauksessa olisi tarvinnut tarjota tai ylipäänsä käyttää rahaa. Tapailin muutamaa tällaista kaveria muutaman kerran ja sama toistui kaikessa, mitään ei voinut ostaa tai tehdä, koska raha. Yksikään ei ollut edes vähävarainen, vaan kovapalkkaisessa ammatissa.
Ensimmäisen tällaisen tapauksen kanssa olin jopa reissussa ulkomailla. Kävi hakemassa paikallisesta Lidlistä tarjousleipää. Ehdotin syömässä käymistä, ei halunnut. Ehdotin mitä tahansa, ei käynyt. Ehdotin sitten, että käydään syömässä, niin minä maksan. En viitsinyt itsekään nälkää nähdä. No sehän sopi. Käytiin
Kai sinä mussukka huomasit, että tässä esimerkissä miehen ahne vatsa täytettiin naisen rahoilla?
Kyllä kultaseni, ei ole vaikea huomata mitkä esimerkit ovat keksittyjä ihan vain miesvihan levittämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ollut aikaisemmin mitään kävelytreffejä vastaan. Kuitenkin ne miehet, jotka sitä ehdottivat, paljastuivat jokainen todella saidoiksi tyypeiksi, jotka mielellään vielä yrittivät lokkeilla. Eli koko kävelytreffien idea oli, ettei vaan missään tapauksessa olisi tarvinnut tarjota tai ylipäänsä käyttää rahaa. Tapailin muutamaa tällaista kaveria muutaman kerran ja sama toistui kaikessa, mitään ei voinut ostaa tai tehdä, koska raha. Yksikään ei ollut edes vähävarainen, vaan kovapalkkaisessa ammatissa.
Ensimmäisen tällaisen tapauksen kanssa olin jopa reissussa ulkomailla. Kävi hakemassa paikallisesta Lidlistä tarjousleipää. Ehdotin syömässä käymistä, ei halunnut. Ehdotin mitä tahansa, ei käynyt. Ehdotin sitten, että käydään syömässä, niin minä maksan. En v
Olen nainen, joka tapailee naisia, ja tämä asia ei ole koskaan ollut ongelma. Joko kumpikin maksaa omansa tai sitten toinen tarjoaa, minkä jälkeen usein se toinen tarjoaa vuorostaan.
Nykyinen kumppanini vei minut teehuoneelle ensitreffeillämme, ja minä vein hänet muutamaa tuntia myöhemmin lounaalle, koska oli selvää, että halusimme jatkaa tapaamista.
Jos treffailu aiheuttaa jatkuvia uhriutumisen ja katkeruuden tunteita, kannattaa pitää taukoa ja tauon jälkeen muuttaa metodia.
Se on kuitenkin naiset täälläkin jotka haukkuvat miehiä kun jos sillä ei ole maksuhalua.
Yhyy, itara paska ei edes kahvia maksanut
Miksi samaa ei odoteta naisilta? Teillä on pitkään ollu omat rahanne. Kokeilkaa käyttää sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesällä paras paikka treffata: ranta.
Muuhun vuodenaikaan paras paikka treffata: lasillisilla.
Ranta sopii niille, jotka pystyvät olemaan auringonpaahteessa pitkään, tai sitten tulee tosi lyhyet treffit. Isojen kaupunkien suositut rannat tosin ovat aika huono paikka senkin vuoksi, että kirkuvia lapsia on paljon ja muutakin yleistä hälinää. Melkein sama mennä treffeille junan leikkivaunuun.
Riippuu kaupungista. Helsingissä on paljon kalliorantoja, joiden läheisyydestä löytyy myös varjonpaikkoja. Itse tapaisin mieluummin ihmisten ilmoilla sijaitsevalla rannalla kuin varsinaisella kävelyllä.
Talvella tai ns. marraskuu-sesonkina (lokakuu-huhtikuu) en sopisi ulkoilmatreffejä ilman säävarausta. Ulkoilen
Sähän saat ihan itse ehdotettua treffit mihin haluat, eikö totta? Siitä vain kutsumaan, ei tarvitse odotella mitä sieltä ehdotellaan.
Olen kutsunutkin. Nykyisin sovitaan treffit yleensä yhdessä, näin pitkässä suhteessa kun ollaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisen tällaisen tapauksen kanssa olin jopa reissussa ulkomailla. Kävi hakemassa paikallisesta Lidlistä tarjousleipää. Ehdotin syömässä käymistä, ei halunnut. Ehdotin mitä tahansa, ei käynyt. Ehdotin sitten, e
Se on kuitenkin naiset täälläkin jotka haukkuvat miehiä kun jos sillä ei ole maksuhalua.
Yhyy, itara paska ei edes kahvia maksanut
Miksi samaa ei odoteta naisilta? Teillä on pitkään ollu omat rahanne. Kokeilkaa käyttää sitä.
Ahaa. Keskeinen ongelmasi onkin se, ettet ymmärrä lukemaasi. Voit aloitaa aloitusviestistä, jo siinä nainen toteaa, ettei oman osuuden maksaminen ole ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan 20 kilsan kävelytreffit koska testaan onko naisesta muuhun kuin kotona oleiluun.
Juuri näin: kävelytreffimiehiä on kahta tyyppiä: testaajia ja kitupiikkejä, joille jo oman kahvin maksaminen on liikaa. Poikkeuksia tähän lienee, mutta harvassa taitavat olla.
Onneksi naiset voivat ehdottaa treffit ja maksaa ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano vain että A on mies ja B nainen.
Nainen määrittelee tason, mies joutuu tekemään työn ja maksamaan
Nojaa, itse olen käynyt näitä keskusteluja naisena naisenkin kanssa (olen bi), joten en oikeastaan miettinyt tuossa sukupuolia, ja samasta syystä lähinnä kyllästyttää nämä iänikuiset natinat siitä miten "mies maksaa". Mutta sun mielestä selvästi tuossa yhdessä sopimisessa on jotain, mikä ei miellytä sua - haluaisitko sinä sitten kertoa, miten sinun mielestäsi treffeistä pitäisi sopia?
Ja minkä työn mies tuossa joutuu tekemään? Tulemaan paikalle? Keskustelemaan? Onpa hirveä työpanostus tosiaan mieheltä, joka etsii naisseuraa ja haluaa tavata naisen/naisia! Miten se naisen
Niin, naisethan siirtyvät toisiin naisiin tai jäähylle.
Ette tehtaile täällä ketjuja paskoista miehistä ja ulise kun ne ei edes kahvia maksa.
Itse asiassa nykyinen kumppanini lisäsi Tinderiin näytä minulle naisia -vaihtoehdon, kun tindermiesten tyly käytös riitti hänelle. Nyt on kuudes vuosi menossa yhdessä.
N <3 N
Vierailija kirjoitti:
Nyt naiset ovat ihan itse päättäneet muuttua. Heillä on kovapalkkainen työ, ura, miehet hoitakoot lapset ja kotityöt (ei ole naisten asia). Miten siis edelleen laitatte miehet tekemään aloitteet ja työt parisuhteen muodostamiseksi? Ottakaa homma haltuun ja hoitakaa myös kulupuoli, kuten miehet ovat tehneet tuhansia vuosia. Elättäkää perhe.
Näinkö siellä Venäjällä teitä opetetaan kirjoittamaan? On ihan dataa siitä, että Suomessa lastenhoitovastuu kasaantuu edelleen naiselle. Monesti valitettavasti nainen hoitaa myös yhteisten lasten juoksevat kulut ja koko perheen, myös miehen, ruokamenot, samalla kun mies kartuttaa omaa omaisuuttaan.
Älkää langetko tähän. Mieleisiään treffejä sen sijaan kannattaa toki ehdottaa.
Ai että, ihanaa miesvihaa.
Ei sulla satu mitään lähdettä olemaan? Tälläkään kertaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisen tällaisen tapauksen kanssa olin jopa reissussa ulkomailla. Kävi hakemassa paikallisesta Lidlistä tarjousleipää. Ehdotin syömässä käymistä, ei halunnut.
Ahaa. Keskeinen ongelmasi onkin se, ettet ymmärrä lukemaasi. Voit aloitaa aloitusviestistä, jo siinä nainen toteaa, ettei oman osuuden maksaminen ole ongelma.
Miksi ei miehen osuuden? Sillähän osoittaisitte että olette tosissanne :)
Eikö ole ikävää kun yleisiä naisten argumentteja käytetään teitä vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano vain että A on mies ja B nainen.
Nainen määrittelee tason, mies joutuu tekemään työn ja maksamaan
Nojaa, itse olen käynyt näitä keskusteluja naisena naisenkin kanssa (olen bi), joten en oikeastaan miettinyt tuossa sukupuolia, ja samasta syystä lähinnä kyllästyttää nämä iänikuiset natinat siitä miten "mies maksaa". Mutta sun mielestä selvästi tuossa yhdessä sopimisessa on jotain, mikä ei miellytä sua - haluaisitko sinä sitten kertoa, miten sinun mielestäsi treffeistä pitäisi sopia?
Ja minkä työn mies tuossa joutuu tekemään? Tulemaan paikalle? Keskustelemaan? Onpa hirveä työpanostus tosiaan mieheltä, joka etsii naisse
Itse asiassa nykyinen kumppanini lisäsi Tinderiin näytä minulle naisia -vaihtoehdon, kun tindermiesten tyly käytös riitti hänelle. Nyt on kuudes vuosi menossa yhdessä.
N <3 N
Selittää miesvihasi.
Miksi siis esität että sinulla olisi ketjuun jotain annettavaa?
"Nainen ei ehdottanut esimerkissäsi mitään konkreettista. Hän vain ilmoitti mitä haluaa tehdä ja jätti yksityiskohdat miehelle.
Perinteisissä "heterokuvioissa" on juuri tuo vinouma. Nainen on perinteisesti ollut se joka on jalustalla liehiteltävänä. Palvokaa miehet naisen vulvaa.
Nyt naiset ovat ihan itse päättäneet muuttua. Heillä on kovapalkkainen työ, ura, miehet hoitakoot lapset ja kotityöt (ei ole naisten asia). Miten siis edelleen laitatte miehet tekemään aloitteet ja työt parisuhteen muodostamiseksi? Ottakaa homma haltuun ja hoitakaa myös kulupuoli, kuten miehet ovat tehneet tuhansia vuosia. Elättäkää perhe.
Fakta on kuitenkin se, että naiset jättävät nuo asiat miehille. Kovapalkkaisen naisen pitää saada vielä kovapalkkaisempi mies. Eikä siinäkään sinänsä mitään vikaa, saa haluta, mutta sitten kun alkaa julkisuudessa itku ja valitus "MISSÄ KAIKKI HYVÄT MIEHET OVAT" ja tämän ketjun kaltainen miesten haukkuminen on arkipäiväänne...
Mielenkiintoista sanoisin."
Ei suinkaan. Vaan SINÄ ITSE päätit, kumpi esimerkissä on nainen ja kumpi mies - ja esimerkki nyt muutenkin oli minuutissa kyhätty, ja sen tarkoitus oli esittää, että erilaisia ajatuksia ja ehdotuksia pallottelemalla päädytään lopulta treffeille - siinä voi mennä hyvinkin eri tavalla se, kumpi osapuoli, A vai B, ehdottaa mitäkin ja sanoo minkäkin repliikin, ja tosiaan sukupuolet voivat olla kummin päin vain. Kuten sanoin, itse olen deittaillut naisena naisia, ja joku kuvatunkaltainen dialogi on silloinkin käyty.
Ja olet muutenkin hakoteillä. Eivät naiset "laita miehiä tekemään" yhtään mitään - on täysin miehen oma valinta tehdä aloite esimerkiksi passiiviselta vaikuttavalle naiselle. On miehen oma valinta muutenkin tehdä aloite. On myös miehen oma valinta pariutua itseään pienituloisemman naisen kanssa - eivät naiset "laita" miestä pariutumaan yhtään kenenkään kanssa. Nyt sinäkin yrität täysin ulkoistaa naisille miehen oman vastuun elämästään. On miesten oma valinta, jos liehittelevät jalustalla olevaa naista. Voitte täysin vapaasti olla tekemättä niin.
Mutta edelleen. Sinä näet nyt ongelmia deittailussa jopa treffipaikan sopimisessa. Millä lailla sinä haluaisit, että se tehdään?
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisen, joka haluaa, että kumpikin maksaa oman osuutensa, pitäisi maksaa miehen osuus? Ei hän ole muiden naisten puolesta velkaa miehille siitä, että jotkut naiset tykkäävät siitä, että mies tarjoaa.
Itse pidän hyvänä käytäntönä sitä, että maksetaan erikseen ja sen vuoksi yritän kiilata miehen edelle kahvilajonossa, jotta voin luontevasti maksaa omani ennen kuin mies pääsee itse tekemään tilaustaan. Joskus kyllä maksoin miehenkin osuuden, kun työntekijä kysyi, tuleeko samasta vai erikseen - sanoin vaan spontaanisti, että "no laita vaikka samasta". Tosin en tiedä, olisiko silloinkin pitänyt kysyä etukäteen, että käykö tämä - minusta tuntui, että mies vähän vaivaantui tuosta. Helpompaa olisi, jos noita "samasta vai erikseen" kysymyksiä ei heiteltäisi, vaan ihmiset ITSE mainitsisivat, jos tilaukset tulevat samasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisen tällaisen tapauksen kanssa olin jopa reissussa ulkomailla. Kävi hakemassa paikallisesta Lidlistä tarjouslei
Ei, ei ole ikävää. En ole vastuussa sinun kuvittelemasi naiset-monoliitin argumenteista. Olen sitä sukupolvea, jolle aikanaan oli itsestään selvää, että kumpikin maksaa oman osuutensa.
Intuition mukaan olen tarjonnut välillä, kun siltä on tuntunut.
Tämä asia vaikuttaa olevan ongelma lähinnä sosiaalisesti rajoittuneille, jotka eivät muutenkaan osaa lähestyä treffikumppania ja tilannetta luontevasti.
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemukseni valitettavasti on ollut se, että jos miehelle tarjoaa ekoilla treffeillä, moni mies pitää sitä helposti epätoivoisena tai yli-innokkuutena, tai sitten jonkinlaisena "boss-ladyn esittämisenä". Sen vuoksi parempi maksaa erikseen.
Voitteko kuvitella: tänä kesänä oltiin sovittu TInderissä erään 5-kymppisen miehen kanssa, että tavataan. Hän ehdotti, että mennään kävelylle. Just sinä päivänä oli koko päivän aika kova sade lähes koko päivän. Ehdotin sitten, että käydään lounaalla kiinalaisessa buffetissa ja että minä voin tarjota. Hän suostui tähän. Luulin, että hän kuitenkin maksaa ainakin omansa, mutta hän antoi minun maksaa hänkin buffetin 17€!!! Ja itse olen häntä 10 vuotta nuorempi. Jotenkin se tilanne oli niin absurdi, että minä tarjoan itseäni 10 vuotta vanhemmalle 5-kymppiselle miehelle lounaan ensitreffeillä! Sen miehen olisi kuulunut mielestäni tarjota minulle siitäkin huolimatta, että hän ehdotti alkuun ilmaisia treffejä. En todellakaan lähde kävelylle sateessa. Hän vieläpä olisi halunnut tavata minut uudelleen, mutta minä en.
Treffien toteutustavalla (kunhan ei aivan extremeä) tai kustannuksilla ei ole väliä - vain treffikumppanilla. Kävely, kahvittelu, illallinen, marjastaminen, hiihto, pyöräily yms..sopii ja kaikissa ehtii kyllå puhumaan ja katsomaan silmiin jossain välissä. Itse en voisi kuvitella treffaavani ketään tuntematonta eli tietyt valintakriteerit ovat jo läpäisty (puolin ja toisin) ekoilla treffeillä. M50+
Vierailija kirjoitti:
Voitteko kuvitella: tänä kesänä oltiin sovittu TInderissä erään 5-kymppisen miehen kanssa, että tavataan. Hän ehdotti, että mennään kävelylle. Just sinä päivänä oli koko päivän aika kova sade lähes koko päivän. Ehdotin sitten, että käydään lounaalla kiinalaisessa buffetissa ja että minä voin tarjota. Hän suostui tähän. Luulin, että hän kuitenkin maksaa ainakin omansa, mutta hän antoi minun maksaa hänkin buffetin 17€!!! Ja itse olen häntä 10 vuotta nuorempi. Jotenkin se tilanne oli niin absurdi, että minä tarjoan itseäni 10 vuotta vanhemmalle 5-kymppiselle miehelle lounaan ensitreffeillä! Sen miehen olisi kuulunut mielestäni tarjota minulle siitäkin huolimatta, että hän ehdotti alkuun ilmaisia treffejä. En todellakaan lähde kävelylle sateessa. Hän vieläpä olisi halunnut tavata minut uudelleen, mutta minä en.
Meniköhän sulla nyt oma sukupuoli sekaisin? Ikääsi en osaa arvioida, mutta mies olet selvästi.
Mutta tuossahan juuri on yksi syy, miksi en itse innostu kävelytreffeistä - kun säätä ei pysty ennakoimaan, sitten tulee helposti turhaa ja ärsyttävää säätöä, kun mietitään, mikä sademäärä, pakkasraja tai esimerkiksi tappohelteen lämpötila on kummallekin osapuolelle "liikaa". Toisen mielestä kesäsade on vain virkistävä, toinen taas ei tykkäisi kävellä sateessa. Ja toinen rakastaa helteitä, mutta toinen ei haluaisi hikoilla läkähtyä treffeillä. Ja sitä rataa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meniköhän sulla nyt oma sukupuoli sekai
Olen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen.
No älä jatkossa tarjoudu tarjoamaan, jos et oikeasti halua tarjota. Tätähän on sanottu miehillekin, että älkää tarjotko, jos oikeasti haluatte että maksetaan erikseen. Toisaalta älä myöskään sovi kävelytreffejä, koska sitten huono sää voi tarkoittaa sitä, että pitää nopeasti improvisoida jotain, ja silloin (ilmeisesti) moni tulee hätiköidessään luvanneeksi jotain tarjoamisia vesisateen välttääkseen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin voin kuvitella. Kuvittelit miehen tarjoavan sinulle ilmaisen lounaan. Mies maksaa ja mitä sinä tuot pöytään? Oman ihanan itsesi? Tuskin sulla oli edes ajatuksena lohkaista makuuhuoneessa hänelle? Tasa-arvoa, sanon minä.
Ja suht turvallinen varsinkin jos pysyy sellaisilla kävelyreiteillä, joita muutkin käyttävät. Taitaa olla provo tämä aloitus, mutta ainakin itse osaan katsoa toista välistä silmiin, vaikka käveltäiskin ja jutellaan samalla. Samaan aikaan se toinenkin yleensä katsoo suoraan silmiin ja kas, kasvot näkee oikein hyvin. En koskaan ystäväni kanssa käveltäessäkään tuijota vain suoraan eteeni, kun juttelemme. Sehän olisi todella epäkohteliasta.