Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävelytreffit eivät vain toimi

Vierailija
07.08.2025 |

Ennen kuin aloitin deittailun ihmettelin joidenkin jyrkkää mielipidettä siitä, että kävelytreffit eivät ole treffit. Nyt kuitenkin tajuan. Minulle on ihan sama maksaako mies puolestani vai ei, voin aivan hyvin maksaa itse, jos mennään kahville. Kyse ei ole siitä.

Ongelma on siinä, että toisesta näkee lähinnä sivuprofiilin, jos sitäkään, kun kävellään. Ei näe toisen eleitä eikä ilmeitä, eikä ihastusta pääse syttymään. Vaikka istuttaisiin sitten jollekin puiston penkille, niin ei siinä olla vastakkain.

Kommentit (249)

Vierailija
161/249 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen enempää kantaa ottamatta kävelläkkö vaiko kahvitella. Siinäpä kysymys? 

Minun ja mieheni ensimmäiset treffit olivat kyllä ikimuistoiset. Menin mieheni luokse saunomaan. Juttua riitti ja edelleen yhdessä yli 10vuoden jälkeen. 

Vierailija
162/249 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan 20 kilsan kävelytreffit koska testaan onko naisesta muuhun kuin kotona oleiluun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/249 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ollut aikaisemmin mitään kävelytreffejä vastaan. Kuitenkin ne miehet, jotka sitä ehdottivat, paljastuivat jokainen todella saidoiksi tyypeiksi, jotka mielellään vielä yrittivät lokkeilla. Eli koko kävelytreffien idea oli, ettei vaan missään tapauksessa olisi tarvinnut tarjota tai ylipäänsä käyttää rahaa. Tapailin muutamaa tällaista kaveria muutaman kerran ja sama toistui kaikessa, mitään ei voinut ostaa tai tehdä, koska raha. Yksikään ei ollut edes vähävarainen, vaan kovapalkkaisessa ammatissa. 

Ensimmäisen tällaisen tapauksen kanssa olin jopa reissussa ulkomailla. Kävi hakemassa paikallisesta Lidlistä tarjousleipää. Ehdotin syömässä käymistä, ei halunnut. Ehdotin mitä tahansa, ei käynyt. Ehdotin sitten, että käydään syömässä, niin minä maksan. En viitsinyt itsekään nälkää nähdä. No sehän sopi. Käytiin sitten syömässä niin muutamana iltana minun piikkiini. Ruoka oli ko. maassa halpaa, joten ei se minu

Aika kova, tiesit jopa miehen liksan kaikissa tapauksissa.

No, sehän on naisilla se portinavaaja.

---

Todella väsynyttä kommentointia. Oletko itse niin yksinkertainen, ettet pysty arvioimaan mikä on esimerkiksi pörssiyhtiön toimarin tai hovioikeuden tuomarin palkkaluokka? Aivan, ei tarvitse olla Einstein tietääkseen, että sinun palkkaluokkasi tuskin on samalla viivalla. 

Vierailija
164/249 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ollut aikaisemmin mitään kävelytreffejä vastaan. Kuitenkin ne miehet, jotka sitä ehdottivat, paljastuivat jokainen todella saidoiksi tyypeiksi, jotka mielellään vielä yrittivät lokkeilla. Eli koko kävelytreffien idea oli, ettei vaan missään tapauksessa olisi tarvinnut tarjota tai ylipäänsä käyttää rahaa. Tapailin muutamaa tällaista kaveria muutaman kerran ja sama toistui kaikessa, mitään ei voinut ostaa tai tehdä, koska raha. Yksikään ei ollut edes vähävarainen, vaan kovapalkkaisessa ammatissa. 

Ensimmäisen tällaisen tapauksen kanssa olin jopa reissussa ulkomailla. Kävi hakemassa paikallisesta Lidlistä tarjousleipää. Ehdotin syömässä käymistä, ei halunnut. Ehdotin mitä tahansa, ei käynyt. Ehdotin sitten, että käydään syömässä, niin minä maksan. En viitsinyt itsekään nälkää nähdä. No sehän sopi. Käytiin sitten syömässä niin muutamana iltana minun piik

Kai sinä mussukka huomasit, että tässä esimerkissä miehen ahne vatsa täytettiin naisen rahoilla?

Vierailija
165/249 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn usein lenkillä, mutta jonkun muun kanssa käveleminen/hölkkääminen tuntuu melkein ahdistavalta. Parisuhteessa ollessani kävimme liikkumassa aina erikseen.

Jännä kyllä ettei muissa asioissa ole samankaltaista ongelmaa.

Vierailija
166/249 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs mies ehdotti minulle ensitreffejä kuntosalilla, jossa oli iltaisin personal trainerina. Olin käynyt viimeksi salilla lukion liikuntatunneilla. :) Liikun paljon, mutta sali on minulle täysin vieras maailma. Kerroin hänelle tämän ja että koe ajatuksen tästä syystä epämukavana. No hän ehdotti sitten kävelytreffejä, johon suostuin. Ihan hyvin ne treffit meni ja johti parisuhteeseen. Jos ap koet kävelytreffit epämiellyttäviksi, niin ehdota itse jotain muuta. Jos mies on kiinnostunut, niin kyllä hän varmasti ehdottaa toisenlaisia treffejä, jos toteat, että treffaisit mieluummin toisenlaisissa merkeissä.

Jos ei ehdotus miellytä, niin mielestäni silloin pitäisi olla itsellä tarjota vastaehdotus eikä vaan "ehdota jotain muuta". 

En esim. töissäkään kauaa jaksa ihmisten kanssa, jotka torppaa ideat, mutta eivät its

Hyvä pointti. No mitä te miehet teette kun kohdalle osuu nainen, joka ei tee vastaehdotusta? Oletteko edelleen kiinnostuneita vai katseletteko muuta seuraa?

Lähtee vaihtoon samantien. Se on perässä vedettävä joka ei osaa kuin kritisoida siellä aviossakin sitten.

Vierailija
167/249 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisen tällaisen tapauksen kanssa olin jopa reissussa ulkomailla. Kävi hakemassa paikallisesta Lidlistä tarjousleipää. Ehdotin syömässä käymistä, ei halunnut. Ehdotin mitä tahansa, ei käynyt. Ehdotin sitten, että käydään syömässä, niin minä maksan. En viitsinyt itsekään nälkää nähdä. No sehän sopi. Käytiin sitten syömässä niin muutamana iltana

Kysyn vilpittömästi, kun en ymmärrä. Jos olet kokenut jo ensimmäiset treffit epämiellyttäviksi, niin miksi olet alkanut seurustelemaan ja lähtenyt jopa ulkomaille tällaisen kumppanin kanssa?

--

Kaikki ihmisten luonteenpiirteet eivät tule aina alkuvaiheessa tarpeeksi hyvin esille. Joku voi vaikuttaa alussa vain hyvin säästäväiseltä, mutta myöhemmin piirre paljastuukin sairaaksi pihiydeksi ja toisen hyväksikäytöksi. Ja niinkuin sanoin, tämä oli ensimmäinen kaveri, joka ehdotti kävelytreffejä. 

Siihenhän koko kommenttini liittyikin, että nyt tiedän jatkossa yhdistellä asioita. 

Kun nainen ei maksa, onko hän sairaalloisen pihi?

Vierailija
168/249 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesällä paras paikka treffata: ranta. 

Muuhun vuodenaikaan paras paikka treffata: lasillisilla. 

Ranta sopii niille, jotka pystyvät olemaan auringonpaahteessa pitkään, tai sitten tulee tosi lyhyet treffit. Isojen kaupunkien suositut rannat tosin ovat aika huono paikka senkin vuoksi, että kirkuvia lapsia on paljon ja muutakin yleistä hälinää. Melkein sama mennä treffeille junan leikkivaunuun.

En ole huomannut tuollaista rannalla, tosin en käy missään hiekkarannoilla päivää viettämässä ellen ole lapsiseurassa. 

Kallioiset merenrannat on minun juttuni, ei laakeat (hiekka)rannat. 

Okei itse taas olen ymmärtänyt, että ihmiset eivät halua tuntemattomien kanssa yksinäisiin, syrjäisiin luont

Et varmaankaan ole käynyt Helsingissä koskaan? Tyhjiä kallioita saa lähteä aika kauas hakemaan. Vuosaaresta saattaa löytyä, mutta kauniilla ilmalla tulee pitkät kävelytreffit, jos ihan autiota paikkaa halajaa. 

eri

Vierailija
169/249 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ja mieheni ensimmäiset treffit olivat kyllä ikimuistoiset. Menin mieheni luokse saunomaan. Juttua riitti ja edelleen yhdessä yli 10vuoden jälkeen. 

Poikien kesken se onkin vähän erilaista, varsinkin jos olet vielä se top-kundi.

Vierailija
170/249 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisen tällaisen tapauksen kanssa olin jopa reissussa ulkomailla. Kävi hakemassa paikallisesta Lidlistä tarjousleipää. Ehdotin syömässä käymistä, ei halunnut. Ehdotin mitä tahansa, ei käynyt. Ehdotin sitten, että käydään syömässä, niin minä maksan. En viitsinyt itsekään nälkää nähdä. No sehän sop

Kun nainen ei maksa, onko hän sairaalloisen pihi?

Olen nainen, joka tapailee naisia, ja tämä asia ei ole koskaan ollut ongelma. Joko kumpikin maksaa omansa tai sitten toinen tarjoaa, minkä jälkeen usein se toinen tarjoaa vuorostaan. 

Nykyinen kumppanini vei minut teehuoneelle ensitreffeillämme, ja minä vein hänet muutamaa tuntia myöhemmin lounaalle, koska oli selvää, että halusimme jatkaa tapaamista. 

Jos treffailu aiheuttaa jatkuvia uhriutumisen ja katkeruuden tunteita, kannattaa pitää taukoa ja tauon jälkeen muuttaa metodia. 

Vierailija
171/249 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu no minunkin ekat treffit oli seksitreffit miehen kotona. Tässä tosin paikallaan mainita, että tunnettiin erittäin hyvin ja oltiin molemmat ihastuneita toisimme, oltiin jo yhden kerran suudeltu ja istuskeltu lähekkäin erään tapahtuman yhteydessä, ja sen jälkeen viestitelty intensiivisesti. Että juu, onhan näitä tällaisia, mutta silloin yleensä ei ole kyse siitä, että kyseessä olisi ensimmäinen tapaaminen tuntemattoman kanssa.

Vierailija
172/249 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan 20 kilsan kävelytreffit koska testaan onko naisesta muuhun kuin kotona oleiluun. 

Juuri näin: kävelytreffimiehiä on kahta tyyppiä: testaajia ja kitupiikkejä, joille jo oman kahvin maksaminen on liikaa. Poikkeuksia tähän lienee, mutta harvassa taitavat olla. 

Vierailija
173/249 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni jännitys kuuluu treffeihin, ei kahvilatreffit oikeasti voi olla näin pahat kuin mitä täällä kuvailette.

Vierailija
174/249 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu no minunkin ekat treffit oli seksitreffit miehen kotona. Tässä tosin paikallaan mainita, että tunnettiin erittäin hyvin ja oltiin molemmat ihastuneita toisimme, oltiin jo yhden kerran suudeltu ja istuskeltu lähekkäin erään tapahtuman yhteydessä, ja sen jälkeen viestitelty intensiivisesti. Että juu, onhan näitä tällaisia, mutta silloin yleensä ei ole kyse siitä, että kyseessä olisi ensimmäinen tapaaminen tuntemattoman kanssa.

Jep. Hieman eri asia, jos teillä on jo ollut jotain peliä ja olette ihastuneita toisiinne. Ajattele tilannetta, olet hetken aikaa viestitellyt täysin tuntemattoman miehen kanssa ja hän ehdottaa saunatreffejä luonaan. Menisitkö?

Vierailija
175/249 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna. Jos en pidä miehen ulkonäöstä, en halua hänen kanssaan kahvilaan tai ravintolaan. Silloin kävely on parempi vaihtoehto. Jos mies on oikeasti viehättävä, ei haittaa esiintyä hän seurassaan kahvilassa.

Olen käynyt sokkotreffeillä ja tinderissäkään miehet eivät useinkaan näytä siltä miltä on kuvitellut kuvien perusteella.

Vierailija
176/249 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen sanoo haluavansa vaikka kahville (sen jälkeen kun mies on tehnyt aloitteen).

Miehen homma keksiä mikä on sopivan matkan päässä naisesta (mieshän matkustaa vaikka 200km, mielellään matkustaakin osoittaakseen olevansa tosissaan, eikö totta). Sitten mies hoitaa kulupuolen sillä "kutsuja maksaa"

Aivan, eli nainen ei voi tehdä mitään ikinä oikein. Jos olisin muotoillut tuon esimerkkikeskustelun toisin ja mies olisikin ollut se, joka ehdottaa keskustelua, olisit vastannut että "mies joutuu siis keksimään kaikki ideat, nainen ei ehdota mitään". Vai? Kertoisikto nyt VIHDOIN mikä olisi sinun mielestäsi hyvä tapa sopia treffit, jos kerran nainen toisaalta ei saa ehdottaa mitään, mutta toisaalta sekin on huono, jos hän jättää kaiken miehen ideoitavaksi? Minusta alkaa kuulostaa nyt siltä, että sinun mielestäsi heterokuviot eivät vaan voi toi

Nainen ei ehdottanut esimerkissäsi mitään konkreettista. Hän vain ilmoitti mitä haluaa tehdä ja jätti yksityiskohdat miehelle.

Perinteisissä "heterokuvioissa" on juuri tuo vinouma. Nainen on perinteisesti ollut se joka on jalustalla liehiteltävänä. Palvokaa miehet naisen vulvaa.

Nyt naiset ovat ihan itse päättäneet muuttua. Heillä on kovapalkkainen työ, ura, miehet hoitakoot lapset ja kotityöt (ei ole naisten asia). Miten siis edelleen laitatte miehet tekemään aloitteet ja työt parisuhteen muodostamiseksi? Ottakaa homma haltuun ja hoitakaa myös kulupuoli, kuten miehet ovat tehneet tuhansia vuosia. Elättäkää perhe.

Fakta on kuitenkin se, että naiset jättävät nuo asiat miehille. Kovapalkkaisen naisen pitää saada vielä kovapalkkaisempi mies. Eikä siinäkään sinänsä mitään vikaa, saa haluta, mutta sitten kun alkaa julkisuudessa itku ja valitus "MISSÄ KAIKKI HYVÄT MIEHET OVAT" ja tämän ketjun kaltainen miesten haukkuminen on arkipäiväänne...

Mielenkiintoista sanoisin.

Vierailija
177/249 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano vain että A on mies ja B nainen.

Nainen määrittelee tason, mies joutuu tekemään työn ja maksamaan

Nojaa, itse olen käynyt näitä keskusteluja naisena naisenkin kanssa (olen bi), joten en oikeastaan miettinyt tuossa sukupuolia, ja samasta syystä lähinnä kyllästyttää nämä iänikuiset natinat siitä miten "mies maksaa". Mutta sun mielestä selvästi tuossa yhdessä sopimisessa on jotain, mikä ei miellytä sua - haluaisitko sinä sitten kertoa, miten sinun mielestäsi treffeistä pitäisi sopia?

Ja minkä työn mies tuossa joutuu tekemään? Tulemaan paikalle? Keskustelemaan? Onpa hirveä työpanostus tosiaan mieheltä, joka etsii naisseuraa ja haluaa tavata naisen/naisia! Miten se naisen tapaaminen voi onnistua muuten kuin sopimalla treff

Kai olet siirtynyt miehiin tai jäähylle, kun on noin vaikeaa?

Niin, naisethan siirtyvät toisiin naisiin tai jäähylle.

Ette tehtaile täällä ketjuja paskoista miehistä ja ulise kun ne ei edes kahvia maksa.

Vierailija
178/249 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesällä paras paikka treffata: ranta. 

Muuhun vuodenaikaan paras paikka treffata: lasillisilla. 

Ranta sopii niille, jotka pystyvät olemaan auringonpaahteessa pitkään, tai sitten tulee tosi lyhyet treffit. Isojen kaupunkien suositut rannat tosin ovat aika huono paikka senkin vuoksi, että kirkuvia lapsia on paljon ja muutakin yleistä hälinää. Melkein sama mennä treffeille junan leikkivaunuun.

Riippuu kaupungista. Helsingissä on paljon kalliorantoja, joiden läheisyydestä löytyy myös varjonpaikkoja. Itse tapaisin mieluummin ihmisten ilmoilla sijaitsevalla rannalla kuin varsinaisella kävelyllä. 

Talvella tai ns. marraskuu-sesonkina (lokakuu-huhtikuu) en sopisi ulkoilmatreffejä ilman säävarausta. Ulkoilen kyllä joka päivä koiran kanssa, mutta treffeille

Sähän saat ihan itse ehdotettua treffit mihin haluat, eikö totta? Siitä vain kutsumaan, ei tarvitse odotella mitä sieltä ehdotellaan.

Vierailija
179/249 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt naiset ovat ihan itse päättäneet muuttua. Heillä on kovapalkkainen työ, ura, miehet hoitakoot lapset ja kotityöt (ei ole naisten asia). Miten siis edelleen laitatte miehet tekemään aloitteet ja työt parisuhteen muodostamiseksi? Ottakaa homma haltuun ja hoitakaa myös kulupuoli, kuten miehet ovat tehneet tuhansia vuosia. Elättäkää perhe.

Näinkö siellä Venäjällä teitä opetetaan kirjoittamaan? On ihan dataa siitä, että Suomessa lastenhoitovastuu kasaantuu edelleen naiselle. Monesti valitettavasti nainen hoitaa myös yhteisten lasten juoksevat kulut ja koko perheen, myös miehen, ruokamenot, samalla kun mies kartuttaa omaa omaisuuttaan. 

Älkää langetko tähän. Mieleisiään treffejä sen sijaan kannattaa toki ehdottaa. 

Vierailija
180/249 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisen tällaisen tapauksen kanssa olin jopa reissussa ulkomailla. Kävi hakemassa paikallisesta Lidlistä tarjousleipää. Ehdotin syömässä käymistä, ei halunnut. Ehdotin mitä tahansa, ei käynyt. Ehdotin sitten, että käydään syömässä, niin minä maksan. En viitsinyt itsekään nälkää nähdä. No sehän sopi. Käytiin sitten syömässä niin muutamana iltana

Aika kova, tiesit jopa miehen liksan kaikissa tapauksissa.

No, sehän on naisilla se portinavaaja.

---

Todella väsynyttä kommentointia. Oletko itse niin yksinkertainen, ettet pysty arvioimaan mikä on esimerkiksi pörssiyhtiön toimarin tai hovioikeuden tuomarin palkkaluokka? Aivan, ei tarvitse olla Einstein tietääkseen, että sinun palkkaluokkasi tuskin on samalla viivalla. 

Tapailet siis vain tuollaisia? No onhan se hämmentävää kun eivät maksa sun matkaa dubaihin. Oletko ajatellut jotenkin nostaa tasoasi?