Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävelytreffit eivät vain toimi

Vierailija
07.08.2025 |

Ennen kuin aloitin deittailun ihmettelin joidenkin jyrkkää mielipidettä siitä, että kävelytreffit eivät ole treffit. Nyt kuitenkin tajuan. Minulle on ihan sama maksaako mies puolestani vai ei, voin aivan hyvin maksaa itse, jos mennään kahville. Kyse ei ole siitä.

Ongelma on siinä, että toisesta näkee lähinnä sivuprofiilin, jos sitäkään, kun kävellään. Ei näe toisen eleitä eikä ilmeitä, eikä ihastusta pääse syttymään. Vaikka istuttaisiin sitten jollekin puiston penkille, niin ei siinä olla vastakkain.

Kommentit (249)

Vierailija
121/249 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää kävelemään ahtaita portaita niin toisesta näkee edes perseen

Ei nää Tinder-miehet jaksa kiivetä portaita eikä niiden läskiperseissä/rusinaperseissä ole mitään nähtävää.

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
122/249 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä lienen ihan old school -nainen, mutta mun mielestä kivat treffit ovat sellaiset, että mennään illalla yhdessä syömään jonnekin ja ehkä siihen voi yhdistää jotakin aktiviteettia, jos haluaa - leffa, teatteri, taidenäyttely, keilaamassakin kävin kerran ja oli ihan OK. 

Mutta siis jotenkin vierastan näitä treffejä, joihin pitäisi kauheasti keksiä jotakin uutta ja ihmeellistä tekemistä. 

Dinneri, teatteri ja kahvi päälle

Siinä vasta ensitreffit. Ja miehen pitäisi sitten maksaa näitä joku 20+ vuodessa eri naisille.

Entä jos on jo nähnyt sen esityksen kolme kertaa? Tai jos lippuja on hieman rajoitetusti ja istutte kaukana toisistanne? Tai treffit on sit 7kk päästä koska on kovin suosittu...

Treffailevien miesten kannattaisi hankkia lippu-pooli. Kaikkiin näytöksiin liput, joku ne sit lunastaa.

Olen eri, mutta hänhän antoi esimerkiksi myös taidenäyttelyn ja keilaamisen. Esim. lähes jokaisessa kunnassa on vähintään yksi museo, monessa useampikin. En itsekään haluaisi ekoilla treffeillä syömään, mutta museo tai taidenäyttely ja sen jälkeen kahville voisi olla ihan kiva idea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/249 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn yksin kahvilassa. Olen ratkaissut näin miesongelman. Mitä mä sellaisella, kun yksin saa tilata mitä haluaa eikä tarvitse kuunnella sen marinaa tyhjätaskuisuudestaan ja siitä, että eilinenkin pulla maksoi herranjestas euron!

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
124/249 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö muka ole muuta vaihtoehtoa kuin kävely-/ kahvittelutreffit? Miten olisi kulttuuritreffit jossain mielenkiintoisessa paikassa? Siinä ehtii katsella toistakin, mutta ei tarvitse ahdistua tuijotuksesta.

Koska olet viimeksi kutsunut miehen treffeille?

Tämä koskee naisia noin yleensä... 

Ai mitä?? Ei ole teidän homma. Te vain pidätte oikeuden sanella millaisia treffien pitäisi olla ja heitätte täkyjä et miten olisi X tai Y

MIEHET, SAA SUORITTAA

Vierailija
125/249 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole "kävelytyyppiä" niin varmaan näin. Ja jos ei ole"kahvittelijatyyppiä", niin varmaan se kahvilla istuminen ei toimi.

Kävely toimii mielestäni hyvänä aktiviteettina, jos tunnetaan jo paremmin, esim. kolmansilla treffeillä, mutta ei se toimi ensinäkemällä.

Juuri ensinäkemälle se on paras ja mukavin tapa tutustua uuteen ihmiseen.

Koittakaa naiset nyt päättää mikä on universaali totuus. Meillä miehillä on vaikeuksia nyt kun viestintänne on kovin ristiriitaista ja se jää kuitenkin sukupuolemme tehtäväksi hoitaa varsinaiset treffit. Naiset eivät tee muuta kuin anna katsellaan luvan miehen kutsulle.

No katsos kun meillä naisilla ei ole kollektiivitajuntaa ja sen vuoksi ei ole olemassa universaalia totuutta. Juuri tuon takia te ette löydä kumppania, koska ette etsi teille sopivaa ihmisyksilöä, vaan etsitte jotain naisen prototyyppiä. Ja sitten teillä menee pasmat sekaisin, kun joku nainen ajatteleekin eri tavalla, mitä juuri olitte päätelleet jonkun toisen naisen perusteella kaikkien naisten ajattelevan. Ja koska ette oikeasti halua tutustua toiseen ihmiseen, vaan koette kanssakäymisen naisen kanssa, treffit ja suhteen, pelkkänä kahden sukupuolen kohtaamisena - ette koe sitä kahden ihmisyksilön, kahden ainutkertaisen persoonan kohtaamisena ja kanssakäymisenä. Tuolla tavalla tulee pintapuolisia, geneerisiä kohtaamisia ja pintapuolisia, epäantoisia suhteita.

No katsos, älkää sitten sönköttäkö mikä on oikein ja väärin, tehtaillen näitä ketjuja vain sillä ajatuksella että samalla pääsee haukkumaan miehet piheiksi kun eivät edes kahvia ja pullaa tarjoa.

Sehän tässä oli ajatuksena, vai mitä.

Vierailija
126/249 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö muka ole muuta vaihtoehtoa kuin kävely-/ kahvittelutreffit? Miten olisi kulttuuritreffit jossain mielenkiintoisessa paikassa? Siinä ehtii katsella toistakin, mutta ei tarvitse ahdistua tuijotuksesta.

Muistelen, että palstamiehet vihaavat esim. taidenäyttelytreffejä samalla kiihkolla kuin kahvilaakin :D

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
127/249 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai mitä?? Ei ole teidän homma. Te vain pidätte oikeuden sanella millaisia treffien pitäisi olla ja heitätte täkyjä et miten olisi X tai Y

MIEHET, SAA SUORITTAA

Olen eri, mutta veikkaanpa että nykyisin suurimmassa osassa treffejä ei ole kumpikaan varsinaisesti kutsunut toista, vaan treffeistä on sovittu ja juteltu yhdessä. Esim. eihän Tinderissä se, joka ensimmäisenä heittää ilmoille ajatuksen tapaamisesta, oikeastaan "kutsu treffeille" - Tinderissä lähtökohta on se, että jos vaikuttaa lupaavalta, niin sitten nähdään. Treffeistä muutenkin useimmiten sovitaan yhdessä niin, että yksi ehdottaa ylimalkaisesti jotain, toinen vastaa siihen ehdottamalla vuorostaan jotain, jne. Esim. vaikka näin:

A: Kiinnostaisiko sua jatkaa juttua livenä?

B: Joo, mielellään! Nähtäiskö vaikka ensi viikolla joku päivä?

A: Sopii, oisko sulla aikaa vaikka ma-ke?

B: Maanantai vois olla hyvä, mentäiskö vaikka kahville jonnekin?

A: Hyvä idea, oisko vaikka X tai Y sopiva paikka?

B: Tuo X on ainakin tosi viihtyisä, mennään sinne! Kävisikö klo 17?

Vierailija
128/249 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri se on kävelytreffien pointti, että siinä ei olla vastakkain tuijottamassa toisia ja muut ihmiset kuuntelemassa vieressä.

Kävelytreffit toimii jos teillä on keskustelukemiaa.

Keksin keskusteltavaa kaikkien kanssa, mutta ei siinä mitään kemiaa kyllä synny, kun ei ole mitään karsekontaktia.

Ai? Mä taas tiedän jo yhdellä vilkaisulla riittääkö ulkonäkö siihen, että voisin kiinnostua. Jos vielä juttu luistaa luontevasti, niin ei muuta kuin sovitaan seuraavat treffit. Tai voi ehdottaa kävelyn päätteeksi, että käytäiskö vielä kahvilla, jos siltä tuntuu. Kiusallista istua kahvittelemassa tyypin kanssa, josta heti ensisilmäyksellä voi sanoa ei jatkoon.

Kehonkieltä vaan ei näe yhdellä vilkaisulla.

Kyllä itse haluan nähdä, onko toinen kanssani varautunut tai sen oloinen, ettei juttuni paljoa kiinnosta. Kun en lähde siinä kohtaa sitten enää uusille treffeille, jos koen heti olevani varasijalla.

Vierailija
129/249 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs mies ehdotti minulle ensitreffejä kuntosalilla, jossa oli iltaisin personal trainerina. Olin käynyt viimeksi salilla lukion liikuntatunneilla. :) Liikun paljon, mutta sali on minulle täysin vieras maailma. Kerroin hänelle tämän ja että koe ajatuksen tästä syystä epämukavana. No hän ehdotti sitten kävelytreffejä, johon suostuin. Ihan hyvin ne treffit meni ja johti parisuhteeseen. Jos ap koet kävelytreffit epämiellyttäviksi, niin ehdota itse jotain muuta. Jos mies on kiinnostunut, niin kyllä hän varmasti ehdottaa toisenlaisia treffejä, jos toteat, että treffaisit mieluummin toisenlaisissa merkeissä.

No kiva että lopulta homma toimi, mutta itselläni pisti silmään tuo, että mies halusi treffit omalle (mukavuus)alueelleen - itselleni just tällainen olisi turn off, että toinen ehdottaa treffejä, jotka eivät häneltä vaadi mitään panostamista, ei edes paikalle tulemista, kun

Ei tässä ole minun mielestä mitään erityistä turnoffia. Olisi ollut, jos mies olisi vaatimalla vaatinut salitreffejä, eikä suostunut muuhun. Muutenkin olen sitä mieltä, että jos alkaa liian nirsoksi treffien suhteen ja etsimällä etsii kumppanista red flageja ja green flageja, niin pieleen menee. Kyllä sen muutenkin huomaa, viihtyykö toisen seurassa vai ei. Ja jos edes treffimieltymykset eivät kohtaa, niin tuskin kovin moni muukaan asia.

-eri nainen

Vierailija
130/249 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näitä edes stressataan, ei sillä ole mitään seksuaalista väliä mitä tekee, kunhan on yhdessä ja tutustuu. 

Leffassa käyminen tämän takia ei toimi

Vierailija
131/249 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole "kävelytyyppiä" niin varmaan näin. Ja jos ei ole"kahvittelijatyyppiä", niin varmaan se kahvilla istuminen ei toimi.

Jep! Mun mielestä kahvilassa kököttäminen ja 5€ kahvista maksaminen ei oo mitenkään hienoa tai mukavaa.

Kävelyssä sentään voit polttaa kaloreita vaikka treffikumppani ei miellyttäisi.

Kannattaa sitten keskittyä siihen laihduttamiseen ja jättää treffailu siihen, kun voi keskittyä täysillä treffikumppaniin.

Vierailija
132/249 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävellessä ei pysty puhumaan ja kuuntelemaan. Ihmisaivot on rakennettu tekemään yhtä asiaa kerrallaan ja kävellessä se on tasapainon ylläpitäminen ja esteiden väistely.

Yhtä tyhjän kanssa treffit, joista ei jää mieleen muuta kuin 10 000 askelta. Eikä nuo mieslyllleröt, jotka on ikänsä ajaneet polttomoottorivoimalla, edes jaksa viittätuhatta askelta. Ne hengästyy ja jää jälkeen ja alkaa kitistä.

No itsellä taas kävely auttaa jäsentämään ajatuksia ja keskustelut esim. kaverienkin kanssa on parempia kuin kahvilla istuessa. Mutta en tiedä vaatiiko tämä sen, että kävelee paljon arjessa, jotta se on riittävän automatisoitua. Ja jos kävellessä jo hengästyy, kannattaa aika pikaisesti pyrkiä kohottamaan kuntoaan.

Vierailija
133/249 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä ole minun mielestä mitään erityistä turnoffia. Olisi ollut, jos mies olisi vaatimalla vaatinut salitreffejä, eikä suostunut muuhun. Muutenkin olen sitä mieltä, että jos alkaa liian nirsoksi treffien suhteen ja etsimällä etsii kumppanista red flageja ja green flageja, niin pieleen menee. Kyllä sen muutenkin huomaa, viihtyykö toisen seurassa vai ei. Ja jos edes treffimieltymykset eivät kohtaa, niin tuskin kovin moni muukaan asia.

-eri nainen

Minä taas olen huomannut, että nimenomaan nirsoilemalla löytää ne oikeasti sopivat ja itselle hyvät. Kun kumppania etsitään, on kuitenkin tärkeää löytää just oikeanlainen ihminen, ei mitään vähän sinnepäin.

Vierailija
134/249 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIEHET, SAA SUORITTAA

Olen eri, mutta veikkaanpa että nykyisin suurimmassa osassa treffejä ei ole kumpikaan varsinaisesti kutsunut toista, vaan treffeistä on sovittu ja juteltu yhdessä. Esim. eihän Tinderissä se, joka ensimmäisenä heittää ilmoille ajatuksen tapaamisesta, oikeastaan "kutsu treffeille" - Tinderissä lähtökohta on se, että jos vaikuttaa lu

Sano vain että A on mies ja B nainen.

Nainen määrittelee tason, mies joutuu tekemään työn ja maksamaan

Vierailija
135/249 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri nainen

Minä taas olen huomannut, että nimenomaan nirsoilemalla löytää ne oikeasti sopivat ja itselle hyvät. Kun kumppania etsitään, on kuitenkin tärkeää löytää just oikeanlainen ihminen, ei mitään vähän sinnepäin.

Onneksi aina löytyy joku asia joka ei miellytä, joten saatte etsiä täydellistä ihmistä lopun elämänne.

Vierailija
136/249 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mukava ja mielenkiintoinen mies ehdottaa minulle kävelytreffejä, ilman muuta lähden. Lähden myös kahvilaan tai syömään. Koko pointti jutussa on, että pääsen tutustumaan häneen ja keskustelemaan hänen kanssaan.

Vierailija
137/249 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi näitä edes stressataan, ei sillä ole mitään seksuaalista väliä mitä tekee, kunhan on yhdessä ja tutustuu. 

Leffassa käyminen tämän takia ei toimi

Toimii hyvinkin, ensin katsotaan elokuva ja ihan teatterissa koska Netflix & Chill on jotain muuta.

Sitten keskustellaan elokuvasta.

Siinä sen huomaa onko naisella mitään muuta päässä kuin vauvakuume ja edellisen miehen sukusolut

Vierailija
138/249 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin miehen kanssa ensitreffeillä rauhallisessa kahvilassa. Keskustelu sujui, mutta koin äärimmäisen kiusalliseksi sen tilanteen kun viereisissä pöydissä oli yksinäisiä asiakkaita lounastamassa ja meidän keskustelusta varmasti kuuli ja näki että treffeillä ollaan. Noh ne oli onnistuneet treffit kun yhdessä ollaan rakastuneina, mutta ei enää ikinä treffeille rauhalliseen kahvilaan. Mielummin paljon ihmisiä ja puheensorinaa ympärillä.

Vierailija
139/249 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävellessä ei pysty puhumaan ja kuuntelemaan. Ihmisaivot on rakennettu tekemään yhtä asiaa kerrallaan ja kävellessä se on tasapainon ylläpitäminen ja esteiden väistely.

Yhtä tyhjän kanssa treffit, joista ei jää mieleen muuta kuin 10 000 askelta. Eikä nuo mieslyllleröt, jotka on ikänsä ajaneet polttomoottorivoimalla, edes jaksa viittätuhatta askelta. Ne hengästyy ja jää jälkeen ja alkaa kitistä.

No itsellä taas kävely auttaa jäsentämään ajatuksia ja keskustelut esim. kaverienkin kanssa on parempia kuin kahvilla istuessa. Mutta en tiedä vaatiiko tämä sen, että kävelee paljon arjessa, jotta se on riittävän automatisoitua. Ja jos kävellessä jo hengästyy, kannattaa aika pikaisesti pyrkiä kohottamaan kuntoaan.

Kävelen joka päivä 10 000 askelta, mutta silti ajatukseni harhailee kaikkialle muualle kuin treffikumppaniin kävelytreffeillä. Ohikulkevat ihmiset, eläimet ja liikennettä kiinnittävät huomioni. 

Vierailija
140/249 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano vain että A on mies ja B nainen.

Nainen määrittelee tason, mies joutuu tekemään työn ja maksamaan

Nojaa, itse olen käynyt näitä keskusteluja naisena naisenkin kanssa (olen bi), joten en oikeastaan miettinyt tuossa sukupuolia, ja samasta syystä lähinnä kyllästyttää nämä iänikuiset natinat siitä miten "mies maksaa". Mutta sun mielestä selvästi tuossa yhdessä sopimisessa on jotain, mikä ei miellytä sua - haluaisitko sinä sitten kertoa, miten sinun mielestäsi treffeistä pitäisi sopia?

Ja minkä työn mies tuossa joutuu tekemään? Tulemaan paikalle? Keskustelemaan? Onpa hirveä työpanostus tosiaan mieheltä, joka etsii naisseuraa ja haluaa tavata naisen/naisia! Miten se naisen tapaaminen voi onnistua muuten kuin sopimalla treffeistä, tulemalla treffeille ja keskustelemalla treffeillä???