"Näin ruman ei olisi pitänyt syntyä," ajattelin lapsena
Jutussa toimittaja avautuu BDD:stä eli kehonkuvahäiriöstä. Luulen, että omalla lapsellani on tämä sama sairaus ja sitten rupesin miettimään, että mitähän sitä tuli omaan päiväkirjaan raapusteltua samassa iässä eikä se kyllä lempeää luettavaa ollut. Ehkä itsellänikin siis on tämä sama BDD? Olisin kaivannut muutakin kuin toimittajan omaa vuodatusta tähän vaan kai tämä on nykymedian linja.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut nyt vaan on ihan oikeasti rumia ja kyllähän lapsikin sen itsekin tajuaa ellei ole heikkolahjainen. Ei se ole mikään kehonkuvanhäiriö jos ruma tajuaa olevansa ruma.
Kauneus ja rumuus ovat aina katsojan silmässä. Erittäin harvoin olen nähnyt ihmisen, joka on mielestäni ruma. Nämä rumatkin ovat yleensä jotain uutissivustojen väkivaltarikollisia.
Olen elämässäni nähnyt tasan yhden todella kauniin naisen, mutta en ole nähnyt yhtään rumaa ihmistä.
Jännä. Mä näen joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Moni ulkonäköasia on itseasiassa kyvyttömyyttä nähdä hyvää itsessään.
Sinä olet kiva
Olet kaunis
Rakastan Sinua
Sinä riität
Kyllä moni ulkonäköasia on ihan todellisuutta joka johtuu kallon luuston muodosta, hammaskaaren muodosta, ihon kunnosta, mittasuhteista jne. Ei ne korjaannu tuollasella höpönlöpöllä.
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet kiva
Olet kaunis
Rakastan Sinua
Sinä riität
Rakastatko sinä rumaa ihmistä?
Mua on haukuttu poikamaisesta vartalosta tyyliin "ai kauhee kun sulla on niin kapea lantio ja hassu pikku peppu!". Edelleen näen peilistä muodottoman epäsikiövartalon vaikka mun lantion ja vyötärön erotus on 30 cm. Tätä rumaa vartaloa yritän sitten peitellä vaatteilla ja välillä jään vaan kotiin, koska ruippana takapuoli korostuu jokaisessa asussa liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet kiva
Olet kaunis
Rakastan Sinua
Sinä riität
No minä olen ihan lapsesta asti kuullut olevani ruma, niin aika karpaasi sitä saisi olla, että näkisi hyvää itsessään. Ihan turha lässyttää mistään itsensä hyväksymisestä, kun on fakta on se, että ulkonäköäsi riepotellaan julkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet kiva
Olet kaunis
Rakastan Sinua
Sinä riität
Tällaista turhaa sanahelinää näkee jossain seinätauluissa.
Se on hirveä ihmisen osa olla niin ruma, ettei voi mennä ulos ilman meikkiä, peruukkia tai jotain muuta keinotekoista, että näyttäisi edes etäisesti vertaiselta kun muut näyttävät normaalisti ihan naturellina.
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet kiva
Olet kaunis
Rakastan Sinua
Sinä riität
Aijaa. Mä kyllä näen itsessäni paljonkin hyvää mutta se ei ole valitettavasti suoristanut mun murtumassa vääntynyttä nenääni. :(
"Rakastatko sinä rumaa ihmistä?"
Aina syvempiin vesiin mennään... Mitä tarkoitat rakkaudella?
Onhan se turvallisempaa pysyä itse rakentamassa vankilassaan muuttumattomine mielipiteineen.
Olen nähnyt monta hyvin kaunista ihmistä, mutta kun olen puhunut heidän kanssaan, ei ulkonäkö enää viehättänyt.
Aina lienee ihmisiä, ketkä katsovat vain pintaa, mutta myös meitä, jotka ajattelemme eri tavalla.
Kumpikaan meistä ei kuitenkaan halua astua rakentamaasi vankilaan tutkailemaan tilannettasi.
Mitäpä jos lähtisit ulos, ilman muureja, jotka rakensit suojaksesi?
Mikä on pahinta, mitä saattaisi tapahtua?
Vierailija kirjoitti:
Onhan se turvallisempaa pysyä itse rakentamassa vankilassaan muuttumattomine mielipiteineen.
Olen nähnyt monta hyvin kaunista ihmistä, mutta kun olen puhunut heidän kanssaan, ei ulkonäkö enää viehättänyt.
Aina lienee ihmisiä, ketkä katsovat vain pintaa, mutta myös meitä, jotka ajattelemme eri tavalla.
Kumpikaan meistä ei kuitenkaan halua astua rakentamaasi vankilaan tutkailemaan tilannettasi.
Varmaan parisuhderakkautta tarkoitettiin.
Mitä luulet, löytääkö mielestäsi ruma nainen elämänkumppanin kelvollisesta miehestä yhtä helposti kuin kaunis tai tavallusen näköinen? Vai joutuuko ruma nainen elämään ilman rakkautta, ilman läheisyyttä ja rakastavaa kosketusta ja ilman perhettä, kelvaten vain hetken hupiin humalaisille?
Mitä ajattelet millaista ruman ihmisen elämä on? Pitääkö ruman ihmisen olla niin hurskas sielultaan että mieluiten kieltäytyy kaikesta maallisesta hyvästä, normaaliin elämään kuuluvasta?
Siinä sulle syviä vesiä pohdittavaksi. Toivottavasti vastaat empatialla etkä korulauseilla.
Vierailija kirjoitti:
Nyt oli kyllä mystistä tekstiä.
Sinä olet kiva
Olet kaunis
Rakastan Sinua
Sinä riität