Miksi joku vetää WC pöntön kansi auki?
En voi käsittää, levittää turhaan pöpöjä. Mikä siinä on niin vaikeaa laittaa kansi kiinni, voiko joku kertoa.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Miten nämä pöpöhullut pystyvät elämään normaalia elämää? Eivätkö vaan tiedä muista pöpöistä kuin wc-pöntön pöpöistä?
Eikös tuota ole ihan tutkittukin ja saatu selville että pöpöjä on muualla paljon enempi.
Siksi, että WC-koroke estää kannen sulkemisen! Ilmeisesti olet ns. terve....
Aika moni kyllä hallinnut tuon miestuttavistani, mutta viimeisin kumppanini jätti aina kannen ja renkaan ylös. Oli muutenkin aika itsekeskeinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oo oppinut moiseen. Lapsena oli ulkovessa.
Minäkin kaivoin lapsena nenääni, mutta olen sen verran edistynyt, että opin myöhemmin siitä pois. Erikoista, ettet ole pystynyt kehittymään enää lapsuuden jälkeen. Kehitysvamma?
Oli puolet vitsiä. Ulkovessa oli. Nyt on koroke vessassa niin siksi en saa kantta suljettua. Minulla ei ole tietääkseni kehitysvammaa, mutta etenevä kuolemaan johtava sairaus on. Pienin murhe on paskabakteerit.
Paskannan lattiakaivoon, venäjällä opin tämän tavan.
Nii just! Joku on voinu vaikka pierasta sinne pönttöön!
auki olen aina vetänyt ja hammasharja ollu siinä vieressä, mitään koskaan tapahtunut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöpöt jäävät sitten pöntön kanteen ja tarttuvat selkään.
Miten niin selkään, kuka nojaa pöntön kanteen?
runkkauspaskalla istuja
Vierailija kirjoitti:
Paskannan lattiakaivoon, venäjällä opin tämän tavan.
Kerrankin viesti tällä palstalla jonka todenperäisyyteen voi uskoakin.
Kyllä sen tietysti voi vetää pöntön kansi kiinni, ja niin useimmat tekevätkin, mutta ei sillä mitään merkitystä ole pöpöjen levittämiselle, sieltä ne pöpöt kannen välistä kuitenkin leviävät. Se on ihan tutkittua tietoa. Ei vessanpytty ole mikään hermeettisesti suljettu tila.
Vierailija kirjoitti:
Tärkeämpää, että miehet nostavat renkaan ylös loroteĺlesssan ja mieluiten laskavat sen takaisin myös alas.
Tosimies laskee pöntön kannen ennen paskomista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkeämpää, että miehet nostavat renkaan ylös loroteĺlesssan ja mieluiten laskavat sen takaisin myös alas.
Tää oli meilläkin paras tapa päästä eroon näistä unisex vessoista!
En usko, että olen ikinä käynyt julkisessa vessassa, jossa pöntön kansi olisi kiinni eli tyyliin kukaan ei vedä vessaa kansi kiinni. Ihana siellä asioida, kun tietää, että ne kaikki paskapöpöt on ympäri sitä vessakoppia. Hyi s aakeli, kuinka kuvottavia ihmiset ovat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosimies paskantaa housut jalassa.
Minua häiritsee enemmän esimerkiki ravintolassa syömisessä se, että ei pestä käsiä ennen ruokailua, monet härkkivät seisovasta pöydästä käsillään leipiä ym ja panevat sitten takaisin, kun ottavatkin jotain muuta.
Mä tykkään ku siitä vesisuihkust saa pienen kasvoraikastuksen samalla ku kumartuu pönttöön päi. Ei tartte ostella kalliita suihkeita. Joskus töissä ku naama hikoo vetelen tyhjää pönttöö ihan tän takii.
En koske pöntön kansiin julkisissa vessoissa. Itseäni ärsyttää aina nostella sitä kantta. Ja vielä ärsyttävämpää on, että joku jättää paskarantunsa siivoamatta pönttöön. Nämä kannen sulkijat ovat juuri niitä paskarantujen jättäjiä. Ei viitsitä siivota omia jälkiä, ja jätetään pönttö siivottomaan kuntoon seuraavalle. Poissa silmistä, poissa mielestä, kansi kiinni.
Kotona perheen kesken sairastetaan joka tapauksessa samat pöpöt. Ymmärrän, että jotkut oksennukset ja ripulit kannattaa vetää kansi kiinni. Mutta muuten ehdottomasti kansi auki ja vessa jätetään siistiin kuntoon seuraavalle.
Pissin yleisvessoissa omaan astiaan josta kaadan pönttöön, en todellakaan halua kenenkään bakteereihin istua. Pieni astia hyvin mahtuu laukkuun. Pönttöä en vedä muualla kuin kotona, se kansi EI suojaa niiltä pöpöiltä joita vetäminen levittää! Ja kasvosuoja on aina vessassa päällä.
Ja toinen linkki
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/420b9f4f-99ab-4cd3-98f9-6718599e39e1
WC:n kannen sulkeminen huuhtelun ajaksi ei estä pöpöjen leviämistä kylpyhuoneessa. Näin tutkijat toteavat tuoreessa American Journal of Infection Control -lehdessä julkaistussa tutkimuksessa.
Tutkijat löysivät mikroskooppisia viruspartikkeleja kaikkialta kylpyhuoneesta vessan huuhtelun jälkeen. Kannen sulkeminen ei vaikuttanut partikkelien leviämiseen.
Pitääkö nyt laskea kansi alas vai no?
Pöpöjä pyörii joka paikassa. Kotona on "omat" pöpöt, pesen kädet kun tulen kotiin.
Miten niin selkään, kuka nojaa pöntön kanteen?