Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ilmiannan tutun joka saa perustoimeentulotukea ynnä muita tukia, ja sitten myy pimeästi mustikoita sekä sieniä??

Vierailija
06.08.2025 |

Kehuskelee miten on jo tienannut yli 1500e tänä kesänä noilla...Kaikki tulot tietysti Kelalta pimitetty. Riittääkö kuvat ryhmäkeskusteluista ja myynti-ilmoituksista Kelaan?

Kommentit (376)

Vierailija
201/376 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä sairaita kommentteja. Kannustetaan varastamiseen. Tuo on selkeästi valtiolta varastamista, kun ei kerro kaikkia tulojaan. Älykääpiöt valitsevat itse mitä lakeja pitää noudattaa ja mitä ei. Ei uskoisi, että olemme rehellisimpiä kansoja. Ketjuun on pakko olla pesiytyneenä pahimmat tukielätit ja lusmut.

Eihän näissä jutuissa oo päätä eikä häntää.

Siis joku tt-tuen varassa oleva kerää ja myy marjoja, jonka takia hän on huumediilereihin ym verrattava rikollinen, joka pitää saada vastuuseen rikoksistaan!

Ja muut varmasti rikoksiin yllyttämisestä ja avunannosta.

Jos kansalaisvelvollisuudentunto on noin kova, niin ootko jo miettinyt oman perheesi kohtaloa?

Oot tiennyt tästä rikoksesta ja väärinkäytöksestä jo aika kauan aikaa ilmoittamatta siitä viranomaisille?

Rikollisen toiminnan edesauttaminen salaamalla oleellista t

Saako kaikki valita mitä lakeja noudattaa ja mitä ei? Kun tähän asti ne ekoterroristit ja naiset yleensäkin vaatii että heitä kohtaan oitää noudattaa kirjaimellisesti lakeja vaikka itse ei niitä samoja lakeja suostu kouluttamaan. Pitäisi muistaa semmoien  että jos ei itse suostu lakia noudattaa niin ei sitä voi vaatia myöskään muolta

Vierailija
202/376 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ilmiantaisi, hyvä kun kerää ja saa rahat niistä. Ahkera.

Minä ilmiantaisin. Eikö toimeentulotuki ole tuki jota saa jos ei kerta kaikkiaan ole muuta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/376 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavasi ostaa niillä rahoilla asioita yrittäjiltä ja se hyödyttää meitä kaikkia verojen muodossa plus se piristää mielialaa kun taloudellinen ahdinko edes hetkeksi helpottaa ja sehän saattaa siten keventää hänen terveydenhoitokustannuksiaan julkisilla. 

Pitäisikö toimeentulotukiasiakkaan saada tienata ihan laillisesti joku 5000€ vuodessa?  

Vierailija
204/376 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ilmiantaisin. Eikö toimeentulotuki ole tuki jota saa jos ei kerta kaikkiaan ole muuta?

Se on juurikin näin. Kommentoijat eivät oikein ymmärrä tätä, vaikka rautalangasta vääntäisi. 

Vierailija
205/376 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan kaikki tulot pitää ilmoittaa, jos saa toimeentulotukea. 

Itse jättäisin ilmoittamatta marjan keruusta tulleen pienen rahan. Sillä puolellatoista tonnilla pitää kitkutella talven yli, ostaa vaikkapa ehjä talvitakki tai pesukone. Millään perustoimeentulotuella tällaisia ei ostella.

En saa itse mitään tulonsiirtoja yhteiskunnalta, eli en aja omaa etuani mielipiteelläni.

Vierailija
206/376 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asianajaja on hyvä ja syyttää kansanedustajia. Nämähän eivät kierrä mitään veroja eivätkä säännöksiä eiväthän???

Joten jokin 1500e on kuin pieru saharassa niiden rinnalla. Ja varmasti menee tarpeeseen!

Kerro minulle edes yksi tapaus, jossa kansanedustaja on rikkonut lakia, eikä ole siitä saanut rangaistusta.

Joku on varmasti saanut petoksella kymmeniä miljoonia euroja, joten sinun logiikallasi kaikki saavat petoksella ansaita vaikka 10000€, koska se on vain pieru saharassa.

- Asianajaja

Kyse on siitä et pienituloiset eivät saisi ansaita mistään yhtään mitään ja suurituloiset käyttävät kaikki mahdolliset porsaanreiät tai enemmänkin yhteiskunnan kustannuksella mitä mahdollista eikä niille siltikään mikään riitä.

Eli verrattaessa näihin on se kovalla fyysisellä työllä ansaittu 1500e mitätön summa. Tiedätkö edes kauanko tuon määrän poimimiseen menee aikaa??

Jos työnantajana tietäisin tämän ahkeran henkilön, palkkaisin hänet siltä istumalta.

Vierailija
207/376 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liity Persuihin ja ala suunapäänä meuhkaamaan. Maan tapa nääs.

Vierailija
208/376 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavasi ostaa niillä rahoilla asioita yrittäjiltä ja se hyödyttää meitä kaikkia verojen muodossa plus se piristää mielialaa kun taloudellinen ahdinko edes hetkeksi helpottaa ja sehän saattaa siten keventää hänen terveydenhoitokustannuksiaan julkisilla. 

Pitäisikö toimeentulotukiasiakkaan saada tienata ihan laillisesti joku 5000€ vuodessa?  

Marjastamalla ja pulloja keräämällä: Kyllä pitäisi. 

Pimeät työt ja oikeat petokset poissuljettuina mutta nuo vielä sallisin.

Vierailija
209/376 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porsaanreikien hyväksikäyttäminen ei ole laitonta. Laki yksiselitteisesti puolestaan sanoo, että toimeentulotukiasiakkaan on kerrottava kaikki tulonsa.

Mitä merkitystä sillä on, että rahat on ansaittu kovalla fyysisellä työllä? Jos olisi saanut lahjaksi 1500€, pitäisikö hänen sitten mielestäsi ilmoittaa?

Vierailija
210/376 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marjastamalla ja pulloja keräämällä: Kyllä pitäisi. 

Pimeät työt ja oikeat petokset poissuljettuina mutta nuo vielä sallisin.

Sallisitko myös 5000€ vuodessa lahjoituksena vanhemmmilta tai veikkausvoittoja?

Vierailija
211/376 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksy tälläistä tukihuijausta. Ehkä olen sitten kusipää mutta ilmiantaisin välittömästi vaikka ystävä onkin. Ilmiantaisin ystävän myös jos tietäisin vaikka pettävän puolisoaan.

Vierailija
212/376 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedäthän, miten vasikoille käy?

Vierailija
213/376 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedäthän, miten vasikoille käy?

Tiedän mutta en pelkää, ainakaan Suomessa.

Vierailija
214/376 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen vanhan miehen joka ei alunperin ole Suomesta tai suomalainen. Asunut täällä jo kauan kuitenkin.

Hän kertoi järkyttävän tarinan kuinka ilmiantoi omat vanhempansa sen aikaisesssa Neuvostoliitossa omalle opettajalleen toisinajattelusta. Hän oli kuunnellut ruokapöydässä vanhempien keskustelua ja tehnyt päätelmän etteivät vanhemmat rakastaneet kommunismia.

Opettaja laittoi rattaat pyörimään ja vanhemmat vangittiin. Mies ei koskaan enää nähnyt omia vanhempia ja hänen elämänsä muuttui paremmaksi. Hän itse kehui kuinka asiat muuttui paremmaksi. 

Siinä mielessä hän ei kadu vanhempien pistämistä vankilaan. Eikä ap:n pitäisi myöskään katua.

Tärkeämpää on poliittisesti oikealla kuin vasemmalla. 

Vierailija
215/376 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen vanhan miehen joka ei alunperin ole Suomesta tai suomalainen. Asunut täällä jo kauan kuitenkin.

Hän kertoi järkyttävän tarinan kuinka ilmiantoi omat vanhempansa sen aikaisesssa Neuvostoliitossa omalle opettajalleen toisinajattelusta. Hän oli kuunnellut ruokapöydässä vanhempien keskustelua ja tehnyt päätelmän etteivät vanhemmat rakastaneet kommunismia.

Opettaja laittoi rattaat pyörimään ja vanhemmat vangittiin. Mies ei koskaan enää nähnyt omia vanhempia ja hänen elämänsä muuttui paremmaksi. Hän itse kehui kuinka asiat muuttui paremmaksi. 

Siinä mielessä hän ei kadu vanhempien pistämistä vankilaan. Eikä ap:n pitäisi myöskään katua.

Tärkeämpää on poliittisesti oikealla kuin vasemmalla. 

Nii. Ap:n pitäisi ilmiantaa hyvä ystävänsä heidän yhteiselle eläkkeelä olevalle opettajalle?

Vierailija
216/376 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmiantajilla on paskanen loppu.kaikki vihaavat vasikoita.

Vierailija
217/376 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi sinunkaltaisellasi vasikoivalla ihmisjätteellä ei olekaan yhtään ystävää. Kukaan ei katsele tuollaisia rottia.

Vierailija
218/376 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sieniä. Niitä on vähän. Saa tehdä ison työn sen niiden eteen. 

Hyvä jos tekee. Sossuun sanoo tehneensä 50. Koska on huono sienivuosi helteiden vuoksi.

Vierailija
219/376 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hyväksy tälläistä tukihuijausta. Ehkä olen sitten kusipää mutta ilmiantaisin välittömästi vaikka ystävä onkin. Ilmiantaisin ystävän myös jos tietäisin vaikka pettävän puolisoaan.

Sinulla ei ole yhtään ystävää. Ystävät ovat lojaaleja, eivät vasikoivia rottia. 

Itse kostaisin vasikalle.

Vierailija
220/376 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus vie kalatkin järvestä. Ap mene hoitoon!