Miten ilmiannan tutun joka saa perustoimeentulotukea ynnä muita tukia, ja sitten myy pimeästi mustikoita sekä sieniä??
Kehuskelee miten on jo tienannut yli 1500e tänä kesänä noilla...Kaikki tulot tietysti Kelalta pimitetty. Riittääkö kuvat ryhmäkeskusteluista ja myynti-ilmoituksista Kelaan?
Kommentit (376)
Vierailija kirjoitti:
Marjatulot on verovapaita. Ei taida ketään kiinnostaa sun kantelut kun mitään hilloa ei ole luvassa.
Ei ollut kyse verovapaudesta vaan siitä että marjoilla saat tienata 150e niin ettei se vaikuta sun toimeentulotukeesi, tienestit pitää ilmoittaa Kelaan.
Monella kommentoijalla on puurot ja vellit aivan sekaisin. Ei tiedetä verovapauden eroa toimeentulotuen saannin kriteereihin.
Eipä olis uskonut että Suomessa on tollasia kriminaaleja! Mitä tapahtui vanhalle hyvälle maailmalle? Ilmiantakaa vaan kaikki ketä tiiätte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap täytyy olla sdp/ vasemmiston/ virheiden äänestäjä
Täh, nimenomaan toisin päin. Oikeistolaiset ne ovat niitä jäykkiä sääntöjen noudattajia jotka haluavat kontrolloida muita.
Lain mukaan marjat ja sienet on verovapaata tuloa.
Eli juuri nämä sinun 'oikeistolaiset' on nyt Sinunkin kanssa samaa mieltä.
Toimeentulotuki toimii niin, että sitä ei saa, jos on muuta omaisuutta. Eli näiden luonnonantimien myyjälle ei olisi tuloista mitään iloa, jos hän kertoisi niistä Kelalle kuten pitäisi. Ja tietenkin oikeistolaisen mukaan pitäisi.
Ja vasemmistolaisten mukaan "on oikein varastaa muiden taskuista". Kyllähän se on tiedetty. Yhä enemmän ja enemmän tekee mieli alkaa pimittää pääomatuloja verottajalta kun tietää että ne vain valuvat kusettajille. Sama siirtyä kusettajaksi itsekin niin ainakin itselle jää hyöty.
Vierailija kirjoitti:
Sivukaupalla aina haukutaan kotona makaavia loisia, jotka elävät herroiksi meidän verorahoillamme. Mutta ilmeisesti se on ok, kunhan tienaa tukien lisäksi itsekin rahaa. Pettämätön on joskus ihmisen logiikka.
Väärin. ei TIENAA vaan KUSETTAA, kun jättää nämä tulot ilmoittamatta ttt-hakemuksessaan.
Toimeentulotuki toimii niin, että sitä ei saa, jos on muuta omaisuutta. Eli näiden luonnonantimien myyjälle ei olisi tuloista mitään iloa, jos hän kertoisi niistä Kelalle kuten pitäisi. Ja tietenkin oikeistolaisen mukaan pitäisi...
Nyt on vain se meininki että sama valvonta ja ohjaus halutaan myös niille kela asiakkaille jotka ei nosta viimeaikaista toimeentulotukea vaan työkkärin asiakkaille
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuki toimii niin, että sitä ei saa, jos on muuta omaisuutta. Eli näiden luonnonantimien myyjälle ei olisi tuloista mitään iloa, jos hän kertoisi niistä Kelalle kuten pitäisi. Ja tietenkin oikeistolaisen mukaan pitäisi...
Nyt on vain se meininki että sama valvonta ja ohjaus halutaan myös niille kela asiakkaille jotka ei nosta viimeaikaista toimeentulotukea vaan työkkärin asiakkaille
Työttömät halutaan ajaa pois työvoima palvelujen käyttämisestä.
Tietääköhän tuttusi minkälainen ihmisjä.te olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät halutaan ajaa pois työvoima palvelujen käyttämisestä.
Muistaakseni hallituskauden alussa luin jostain hallitusohjelman papereista että sosiaalitukien nostamisesta halutaan tehdä tukien hakijoille niin vastenmielistä että tukiin oikeutetut jättäisivät vapaaehtoisesti tukien. Nostot pois...hyvätuloisille jäisi enemmän ostovoimaa
Pahalta tuntuu, kun suurin osa vaikuttaisi hyväksyvän toimeentulotukiasiakkaan tukihuijauksen. Ymmärtäkää nyt, että tälläisten huijareiden vuoksi rahaa ei riitä jaettavaksi niille, jotka ovat siihen oikeutettuja ja sitä oikeasti tarvitsevat.
Mitä Suomelle ja suomalaisuudelle on tapahtunut? En enää tunnista tätä Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivukaupalla aina haukutaan kotona makaavia loisia, jotka elävät herroiksi meidän verorahoillamme. Mutta ilmeisesti se on ok, kunhan tienaa tukien lisäksi itsekin rahaa. Pettämätön on joskus ihmisen logiikka.
Väärin. ei TIENAA vaan KUSETTAA, kun jättää nämä tulot ilmoittamatta ttt-hakemuksessaan.
Samaa mieltä.
Mä oon sitä mieltä, että ne jotka jaksaa poimia ja myydä marjoja, se on hienoa! Parempi ne on hakea pois metsästä ja joku syö terveellisesti. Verotonta.
Turhaa niistä on veroja maksaa, joilla maksetaan jälleen korotettuja kansanedustajien palkkioita! Pieni ihminen kerätköön mustikoita vapaasti ja tyhjentäköön metsät luonnon marjoista.
uskovainen sairaanhoitaja
Vierailija kirjoitti:
Mä oon sitä mieltä, että ne jotka jaksaa poimia ja myydä marjoja, se on hienoa! Parempi ne on hakea pois metsästä ja joku syö terveellisesti. Verotonta.
Turhaa niistä on veroja maksaa, joilla maksetaan jälleen korotettuja kansanedustajien palkkioita! Pieni ihminen kerätköön mustikoita vapaasti ja tyhjentäköön metsät luonnon marjoista.
uskovainen sairaanhoitaja
Edelleenkään kyse ei ole veroista vaan toimeentulotuesta. Ihmisten luetun ymmärtäminen on kyllä surkeaa.
Mä oon sitä mieltä, että vasikka on vasikka vaikka voissa paistaisi. Viranomaisille ei pidä ikinä vasikoida mitään. KYYLÄT voi pitää vaan suunsa kiinni!
Vierailija kirjoitti:
Mä oon sitä mieltä, että vasikka on vasikka vaikka voissa paistaisi. Viranomaisille ei pidä ikinä vasikoida mitään. KYYLÄT voi pitää vaan suunsa kiinni!
Sinä oletkin rikollinen, joten näkökulmasi on vinoutunut.
Hauskimpia ovat nämä, jotka jauhavat veroista, joista ei aloituksessa ole lainkaan kyse.