Millä tekosyyllä annat teinisi ajaa mopolla kesäyöt läpeensä?
Kerro nyt, hyvä teinin vanhempi, että miksi annat teinisi häiritä naapuruston yörauhaa päristelemällä mopolla yöaikaan?
Nyt on sitten kesäyöt valvoneella teinillä jet lag kun pitäisi kouluun nousta aamuisin ja naapureilla myös.
Ajatteletko ylipäätään koskaan keitään muita kuin itseäsi ja omia kakaroitasi?
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia ne lapset edes pitää kasvattaa tuollaiseen edesvastuuttomuuteen elämään? Lasten tulee istua rauhallisesti ja siististi sisällä vaikkapa lukien kirjaa. Mopot ja prätkät ovat sivistymättömille junteille.
Tunti turpaan viritetyn mopon omistavaa teiniä ja vanhempia.
Paremmat nuoret on kyllä kesätöissä ja yökaudet rällääjät sitten aivan muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän pojan päästä kavereiden kanssa rälläämään. Hyvä vaan kun lähtee välillä ulos.
YÖLLÄ ja äänekkäällä mopolla?! Miksi?
Mitäs jos mä koen että mun täytyy päästä kadulle teidän kodin viereen laulamaan oopperaa keskellä yötä niin kai sekin on ok? PA-vahvistimen kautta tietenkin.
On tullut patoutumia ja on hyvä päästää ne ulkona ulos.
Laita korvatulpat :D
muutenkin-oma lapsi yöllä ulkona on järkkyä, pois silmistä ,pois mielestä. ihan sama mitä tytöillekin sattuu ,turvallisuus, altistus, just toi noiden tekemä häiriöt,mopokolarit ..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäis ottaa rekkarit ylös ja tehdä lastensuojeluilmoitus kun kyllähän tässä herää huoli elämänhallinnasta. Missä lie ovat vanhempansa ryyppäämässä ja teinit valvomatta.
Teet moposta lasun?
no kyll sää tajuuut mitä hää tarkoittaaaa,syvä taukkikin tajuuuuuuuuuuuuuuuuu
" Maalle voi aina muuttaa jos kanssaihmiset ärsyttää ;) Alkaa ne kadunlakaisijat, jäteautot, hälytysajoneuvot, lumenauraajat ja muutkin äänet aamulla aikaiseen, koiratkin haukkuu pitkin öitä. "
Maallahan ne nimenomaan päristelee mopoilla.
Mun työt on täällä missä asun ja järjestyslaki kieltää metelöinnin. Myös laki kotirauhasta kieltää metelöinnin joka kantautuu yksityisalueelle.
Kadunlakaisijat ja jäteautot eivät aja öisin. Hiljaisuus on kello 22-07 ja yksikään kadunlakaisija tai jäteauto ei ole täällä ajanut siihen aikaan.
Hälytysajoneuvot ajavat mihin aikaan tahansa, mutta kyse on satunnaisesta tapahtumasta jonka syy on hätätilanne. Se on pakko tehdä. Mopoilla ei ole pakko ajaa öisin asutusalueella huvikseen.
Lumiaurat ajavat aamuöisin ja ne häiritsevät jonkin verran, mutta kyse on pakollisesta pahasta, että ihmiset pääsevät aamulla töihin ja kouluun.
Sitäkään ei tapahdu joka yö talvisin, ja se alkaa joskus aamuyöllä kun taas mopoilla pärrätään alkuyöstä aamuyöhön ( ja lähtee kovempi äänikin ) jolloin ei saa unta ja kun vihdoin saa, taas tulee mopo johon herää.
Aamulla aikaseen olevat äänet on muutenkin eri asia, kuin kova meteli läpi yön joka lähtee mopoista.
Jos joku koira haukkuisi täällä yöt läpeensä, siitä pitäisi tietenkin tehdä valitus koska se häiritsee eikä ole mitenkään pakollista kuunnella sitä. Silloin koiralla on joku hätänä tai on eroahdistus jota ei ole koulutettu pois. Koira on lain edessä omaisuutta siinä missä stereotkin ja omistajan tehtävä on pitää omaisuutensa hiljaa niin ettei melu häiritse muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se rytmi nopeasti palautuu, kun koulu alkaa. Nuorena pitää elää ja valvoa öisin, myöhemmin ei enää voi eikä jaksa.
Vai niin. Missä niin sanotaan?
Ja tietenkin se eläminen täytyy suorittaa mopolla eikä esim. Skuutilla, kävellen tai pyörällä.
Myöhemmin ei tosiaan enää jaksais valvoa mutta mopojen pärinässä ei saa unta.
Elämän oppikirjassa. Kesä on nuorison parasta aikaa ja yöt vielä parempaa, kun paheksuvat kukkahattutädit on nukkumassa.
ja on hautajaisiakin pilvin pimein, tytöt vaarassa, mopot lyhtypylvääseen,autot järveen ja ojaan. onko huoli omasta lapsesta. alaikäinen ei kuulu yöllä huidella ulkona. tehköö mitä haluu kun on muuttanut ja täysi-ikäinen. ei vanhempia kiinnosta vaikka ei tulisi ikinä takaisin. -lapsi yöllä ulkona, väkivaltaa, hallitsematonta liikennevälineen käyttöä,seksuaaliterveys, väkivaltaa,tyttöjä seurataan, jne..
Teineille on satoja muitakin kesätekemisiä kuin häiriköidä mopolla. Itse kesällä uin, meloin, luin kirjoja, pelasin tietokoneella, harjoittelin ohjelmointia ja kuntoilin. Siinä on kesätöiden lisäksi ihan tarpeeksi tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän pojan päästä kavereiden kanssa rälläämään. Hyvä vaan kun lähtee välillä ulos.
Mitäs jos mä koen että mun täytyy päästä kadulle teidän kodin viereen laulamaan oopperaa keskellä yötä niin kai sekin on ok? PA-vahvistimen kautta tietenkin.
Laita korvatulpat :D
Korvatulpat ei auta niin kovaan ääneen ja on lain vastaista meluta niin että se häiritsee muita. Metelöitsijän velvollisuus on lopettaa metelöinti, ei minun suojautua siltä.
Vierailija kirjoitti:
Kusipäillä on kusipäisiä kakaroita. Toivon joka kerta kun kuulen noiden urpojen tulevan tietä pitkin että kolaroisivat todella pahasti.
kyllä noin, oma syyyyyyyyyy, skuuttipaskat samaan kasaan ja joukkohautaan
Porukoiden vieressä menee sellanen parin kilsan suora, niin paikalliset mopojonnet hinkkaa sitä muna pystyssä edes takaisin aamusta iltaan. Sen ymmärtäisin, jos ajelisivat edes jotain rinkiä tai kävisvät kaupasta hakemassa monsteria, mutta ei. Käännytään suoran päässä ympäri ja sit painetaan sitä 45kmh tai isin virittämä 60kmh toiseen päähän ja taas käännytään. Tää alkaa siinä 12-13 aikaan kun on herätty ja jatkuu jonnekin 23-01
Tekosyy ? Siis hyvä syy on että vihdoinkin oma rauha. Ja maksan takuulla bensat, että pysyykin ajelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäis ottaa rekkarit ylös ja tehdä lastensuojeluilmoitus kun kyllähän tässä herää huoli elämänhallinnasta. Missä lie ovat vanhempansa ryyppäämässä ja teinit valvomatta.
Teet moposta lasun?
Teen mopon ajajasta lasun jonka henkilöllisyys selviää rekisterinumerolla, hölmö.
Lasun millä perusteella?
hän tarkoittaa,että lapsen ei kuulu olla yöllä ulkona-altistuen vaikka mille. kuka normi voi nukkua jos tietää lapsen olevan yöt ulkona. et sää tajuu jo.
Sen ymmärtää että teinit ajavat, mutta meidän naapurissa jo 20 vuotta täyttänyt pentu aloittaa joka ilta 10-12 välillä edestakaisin ajon kaasuttaen kokoajan. Antakaa niille pennuillenne tissiä nii kasvavat aikuisiksi. Tuossa iässä itse olin varmasti joka ilta naimassa tyttöystävääni, mopot olivat jääneet jo vuosia sitten pois. M40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia ne lapset edes pitää kasvattaa tuollaiseen edesvastuuttomuuteen elämään? Lasten tulee istua rauhallisesti ja siististi sisällä vaikkapa lukien kirjaa. Mopot ja prätkät ovat sivistymättömille junteille.
Tunti turpaan viritetyn mopon omistavaa teiniä ja vanhempia.
Liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ainakin ollaan ihan kotona nukkumassa. Etkö sinä teininä saanut olla kesäisin myöhään ulkona?
suako ei huoleta mitä tytöille tapahtuu yöllö ulkona-aikuiset äijät jne, onhan noita nuoria kolleja jotka myös seuraa ja vie viimeisen kerran metsään, lyhtypylväystärmäykset, 17v lukuisat ne ns viimeiset ajot autolla-joukkokuolemat-kuolemantuottamukset, altistus aineille-kokeilut jne , humalassa altis tehdä itse tyhmyyksiä tai joutua uhriksi. kuka normi aikuinen kääntää kylkeään kotona ja nukkuu sikeitä. no poliisi voi tuoda jänskät uutiset kello 4 aamulla ja se on ihan oikein noille leväperseille, mee sit kääntää kylkee-sano -et tuu uudestaan kolmen tunnin kuluttua-mull on mammi kesken, ehtii noi kuolot kuulla myöhemminkiii, mee pois ny siitä ovelta poliisipappis kans
Vierailija kirjoitti:
Ei nykyaikaisiin omakotitaloihin kuulu mopon ääni sisälle. Ei edes viritetyn mopon. Siispä ei häiritse ajelu.
Unirytmi kyllä kääntyy kertalaakista ensimmäisenä koulupäivänä.
mut vanhempii kuuluu ja kerrostaloihin ihan v...tusti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se koululainen nukkuu kesällä päivällä ja on kasvanut silmissä tänä kesänä jos sitä huolehdit. Et kyllä lasua saa tuosta aikaiseksi. Heräsivät tämä aamuna kouluun ihan reippaina. Yöunet on kaikilla hyvät nyt kun helteet on ohi.
Ei kiinnosta sun teinis kasvaminen ja hyvinvointi yhtään vaan mun omat yöunet.
Mutta voin silti tehdä huoli-ilmoituksen jossa teeskentelen että olen huolissani.
No siinä viestissä johon vastasin niin tuntui kiinnostavan. Tee sinäkin ilmoitus jos niin huolestuttaa, saa meille tulla katsomaan millainen elämänhallinta on.
Ei kiinnosta oikeasti, vaan sitä kiinnostusta ja kuvitelmaa elämänhallinnan puutteesta teeskennellään si
Ei tämä ole mikään kilpailu että kuka on hulluin ja mikä on suurin ongelma.
Pointti on se että älkää hankkiko sellaisille teineille mopoja jotka eivät ymmärrä että niillä ei ajeta öisin, eikä niitä viritetä.
Jos ette pysty estämään sitä että niillä mopoilla häiritään muita, eikä teitä edes kiinnosta yrittää estää sitä, niin muiden on pakko alkaa keksiä jotain pelotteita.
Ikinä ei tiedä milloin joku oikein häiriintynyt ihminen päättää toteuttaa näitä ideoita.
Toivon että mahdollisimman moni. Ehkä sitten vihdoin alkaa vanhemmat kantamaan vastuunsa.
Itse myisin mopon lapselta pois jos huomaisin että hän ajelee sillä öisin.
Nuori voi hyvin liikkua vaikka sähköskuutilla josta ei tule kovaa ääntä. Kukaan täällä ei ole osannut perustella, miksi nuori ei voi elää sitä kesäänsä sähköskuutilla, pyörällä tai vaikka skootterilla liikkuen?
Nuorten juttelu, nauraminen, jopa ajoittainen bilettäminen kesäyössä ei ole tässä se ongelma vaan se hirvittävän kova ääni joka mopoista tulee.
Olen aivan loppu siihen ja niin on moni muukin!
Ap on näitä "omat lapset ja muiden kakarat" vatipäitä. Ap ei enää muista millaista on olla teini, ei muuten kyselisi tyhmiä. Eikä ap ole saanut mopoilla teini-iässä, se aiheuttaa katkeruutta teinejä kohtaan.