Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä tekosyyllä annat teinisi ajaa mopolla kesäyöt läpeensä?

Vierailija
06.08.2025 |

Kerro nyt, hyvä teinin vanhempi, että miksi annat teinisi häiritä naapuruston yörauhaa päristelemällä mopolla yöaikaan? 

Nyt on sitten kesäyöt valvoneella teinillä jet lag kun pitäisi kouluun nousta aamuisin ja naapureilla myös. 

Ajatteletko ylipäätään koskaan keitään muita kuin itseäsi ja omia kakaroitasi?

Kommentit (227)

Vierailija
221/227 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liippaa hiukan ohi varsinaisennkydymyksen, mutta mitä oikeuksia lähiasukkailla on kun Kuopiossa keilankannan kanavan varrella raharötköjen ok talojen poikaporukka on terrorisoinut mopopärinällään koko kulmakuntaa huhtikuusta alkaen. Ihan jäätävää huudatusta mäkeä ylös alas vähintään 4x viikossa. Pojat rassaa mopoja autotallissa ja testaa niiden aivan jäätäviä ääniä sitten pitkin ok taloalueiden teitä ja lähikerrostalojen ohi valtaväylille. Pojat tulee kolulusta 14-15 välillä ja mopojen huudatus alkaa kutakuinkin siitä 1/2h sisällä. 

Olemme aivan voimattomia tilanteen edessä, poliisille on ilmoitettu, rivät ota kantaa, vanhemmille ja pojille itselleen on sanottu asiasta. Vanhemmat ei ole kotona vaan tulevst tietysti myöhemmin joten pojat huudattaa rakkineitaan ihan valtoimenaan monta tuntia joskus. Ääni kantautuu veden äärellä km päähän. 

Terassilla istuessa tuntuu että paikat tippuu suusta. 

Miksi ei lailla kielletä tälläinen äänisaaste. Jos minä menisin soittelemaan rumpuja tai tööttäileisin 1,5h auton torvea heidän talojen edustalla, niin tulisi musta maija hakemaan ja saisin mojovat sakot.  Ihan järkyttävää. Odotan että vesisateet ja kylmät ilmat alkaa jotta ei tarvii kuunnella enää tuota järkyttävää meteliä.

Vierailija
222/227 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska ketju. Mopoilusta lasu. Kyllä nyt pelottaa. Meidän nuoret noudattaa suvun perinteitä päristelemällä. Yhdessä ollaan mopot viritetty vaikka virallisesti en tiedä siitä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/227 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jäi sanomatta että meidän lasten ei tarvi ajaa lasulla mopolla.

Vierailija
224/227 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kyseessä on yleistyvä ilmiö, se tarkoittaa sitä että vaikka " aina on pojilla ollut mopoja " niin ilmeisesti ennen niiden kanssa on osattu ottaa paremmin muut huomioon.

Itsekkyys vain kasvaa. 

Ennen ihmiset ei ulisseet aina kun kuului joku ääni. Muutamia löytyi silloinkin ja ne sai sitten kärsiä siitä että alkoivat hillumaan.

Vierailija
225/227 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En anna teinille lupaa ajaa mopoa millään tekosyyllä, vaan kannustan häntä ajamaan mahdollisimman paljon, kuten minäkin ajoin teininä. Ajakoon vaikka koko yön, mikä on täysin laillista. On ihme että mopot ovat jotenkin syntisiä, mutta autolla ajamista ei paheksuta. Lapseni mopo on nelitahtinen, eli ääneltään hiljainen.

Mitä iloa yöajelussa on mopolla, jossa on hiljainen ääni? Tarkoitushan on minun käsityksen mukaan häiritä ihmisiä mahdollisimman isolla äänellä!

Huomaa ettei ole nuppi kunnossa kun on tuollaiset luulot.

Vierailija
226/227 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä alapää täynnä hiekkaa. Itsekkin päristelin mopolla yöllä kun oli kesäloma kun olin teini. Hienoa aikaa. Parastahan oli kun joku keski-ikäinen mamma tuli huutamaan niin päristeltiin kahta kauheammin. Itse en ole herkkäuninen, joten minun puolesta saa päristää. Naapurissa asuu tälläinen tiukkanutturainen täti, joka aina kitisee mopoista. Ostin mönkijän ja aion näin aikuisena hieman kanssa päristää ihan tämän mamman kiusaksi. Ajaminen on sallittu 24/7. Poliisi on voimaton estämään minua liikkumasta moottoriajoneuvolla mihin kellonaikaan tahansa. Tiukkapipot pois täältä maaseudulta jos niin korpeaa moottorit.

Hirveää naisvihaa koko tämä viesti. Keski-ikäisen naisen kiusaaminen tuntuu olevan oikein tavoiteltava urheilulaji. 

Äitiyttä ei myöskään yhtään arvosteta vaan mammatellaan ja kiusataan. Tajuatko, että äidit joutuvat valvomaan lasten

Muiden univaikeudet eivät ole minun ongelma. Edelleen kukaan ei voi estää minua liikkumasta moottoriajoneuvolla mihin kellonaikaan tahansa. Kyllä siitä mönkijästä ääntä lähtee, mutta ajoneuvo on täysin laillinen. En elä muiden odotusten mukaan, vaan teen juuri niin kuin huvittaa. Siihen ei voi poliisit tai tiukkanutturaiset mammat puuttua mitenkään. Päristän mökillä vielä perämoottorilla jos huvittaa ja joskus olen ajellut niiden mopopoikien kanssa kylälenkkiä yöllä. Ihan huvikseni ja näiden hiekkap***ujen kiusaksi. Nyt kun alkaa metsästyskausi, niin päristän lisää aamuyöllä kun lähden metsälle. Ei todellakaan kiinnosta naapurin tädin porut siinä. Parasta edelleen on, ettei kukaan voi estää minua liikkumasta moottoriajoneuvolla mihin kellonaikaan tahansa. Harmittaako? 

Kiva lukea että on vielä normaaleja ihmisiä jotka uskaltaa elää.

Vierailija
227/227 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä alapää täynnä hiekkaa. Itsekkin päristelin mopolla yöllä kun oli kesäloma kun olin teini. Hienoa aikaa. Parastahan oli kun joku keski-ikäinen mamma tuli huutamaan niin päristeltiin kahta kauheammin. Itse en ole herkkäuninen, joten minun puolesta saa päristää. Naapurissa asuu tälläinen tiukkanutturainen täti, joka aina kitisee mopoista. Ostin mönkijän ja aion näin aikuisena hieman kanssa päristää ihan tämän mamman kiusaksi. Ajaminen on sallittu 24/7. Poliisi on voimaton estämään minua liikkumasta moottoriajoneuvolla mihin kellonaikaan tahansa. Tiukkapipot pois täältä maaseudulta jos niin korpeaa moottorit.

Hirveää naisvihaa koko tämä viesti. Keski-ikäisen naisen kiusaaminen tuntuu olevan oikein tavoiteltava urheilulaji. 

Äitiyttä ei myöskään yhtään arvosteta vaan mammatellaan ja kiusataan. Tajuatko, että äidit joutuvat valvomaan lasten

Muiden univaikeudet eivät ole minun ongelma. Edelleen kukaan ei voi estää minua liikkumasta moottoriajoneuvolla mihin kellonaikaan tahansa. Kyllä siitä mönkijästä ääntä lähtee, mutta ajoneuvo on täysin laillinen. En elä muiden odotusten mukaan, vaan teen juuri niin kuin huvittaa. Siihen ei voi poliisit tai tiukkanutturaiset mammat puuttua mitenkään. Päristän mökillä vielä perämoottorilla jos huvittaa ja joskus olen ajellut niiden mopopoikien kanssa kylälenkkiä yöllä. Ihan huvikseni ja näiden hiekkap***ujen kiusaksi. Nyt kun alkaa metsästyskausi, niin päristän lisää aamuyöllä kun lähden metsälle. Ei todellakaan kiinnosta naapurin tädin porut siinä. Parasta edelleen on, ettei kukaan voi estää minua liikkumasta moottoriajoneuvolla mihin kellonaikaan tahansa. Harmittaako? 

Kiva lukea että on vielä normaaleja ihmisiä jotka uskaltaa elää.

Kyllä! Kaikkien pitäisi ilmeisesti istua kerrostalossa mahdollisimman hiljaa. Ja näille jotka kitisee moponpärinästä, voivat miettiä sitä että kun moponpärinä loppuu loppuu kohta kokokylä.