Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä oireita vaihdevuosissa?

Vierailija
06.08.2025 |

Oon 46 ja mulla on tälläkin hetkellä kyllä menkat mutta hikoilen kuin pieni porsas ja mietin voisko tää olla hormonaalista? 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helle hikoiluttaa.

Vierailija
2/21 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin juuri 50 ja vielä ei muita oireita kuin aamuyön yhtäkkiset heräämiset ja valvomiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö tuota tiennyt? Varmasti yksi puhutuimpia asioita tälläkin palstalla.

Vierailija
4/21 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen oire. Kuumottelu, huimaus, mielen herkkyys, ihon nipistely, pahoinvointi. Tuo on omaa oirekarttaani.

Salvia auttaa melko hyvin hikoiluun. 

N52 

Vierailija
5/21 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 10v vanhempi , kuin ap ( ja laiha, joku 47kg, kun siitä taas joku vinkuu) , mutta hirveät hikipuuskat pääasiallinen ongelma, päästä välillä ihan valumalla valuu hikeä, vaikkei sillä hetkellä edes tekisikään mitään raskasta. Saati jos tekee jotain, en ymmärrä miten paljon nestettä voi tällaisessa kuivan kesän oravassa olla.

Vierailija
6/21 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole yhtään mitään oireita. Menkat loppuivat viisi vuotta sitten.Täytyy olla onnellinen tästä tilanteesta. 

N55

Vierailija
7/21 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alakuloinen, ärtynyt olo. Hiusten oheneminen. Oireet eivät onneksi ole pahimpia, ja saan nukuttua öisin hyvin. On tämä kiinnostavaa aikaa, keho mokoma rapistuu vauhdilla teki mitä tahansa. 

Vierailija
8/21 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun alkoi vaihdevuodet, niin kaipasin kullia niin, että pidin koko ajan liukastesvoidetta mukanani. Olin koko ajan kiimassa.

Vierailija
9/21 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuuko menkat semmoisiksi ennen niiden päättymistä että harvenee, mutta kerralla vuotaa enemmän verta?

Kaverin puolesta kysyn.

t. N55

Vierailija
10/21 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kytkin luistaa ja koskaan ei löydy oikeaa kierrosaluetta. Automaattivaihdevuosina on helpompaa mutta sähköllä ei ole vaihteita koska vääntö on jatkuvaati käytössä.

Vierailija
11/21 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun alkoi vaihdevuodet, niin kaipasin kullia niin, että pidin koko ajan liukastesvoidetta mukanani. Olin koko ajan kiimassa.

Pois hus, Pera. Tämä on naisten ketju.

Vierailija
12/21 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni porsas? Sinulla on jo aivosumua.

Vierailija
13/21 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttuuko menkat semmoisiksi ennen niiden päättymistä että harvenee, mutta kerralla vuotaa enemmän verta?

Kaverin puolesta kysyn.

t. N55

Voi muuttua, mutta ei kaikilla. Minulla tuli vaan lyhyemmäksi kierto kunnes sitten loppui kerralla.

Vierailija
14/21 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverin puolesta kysyn.

t. N55

Minulla tiheytyi (3 viikon välein) ja oli tosi niukat. 

Vierailija
15/21 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole yhtään mitään oireita. Menkat loppuivat viisi vuotta sitten.Täytyy olla onnellinen tästä tilanteesta. 

N55

Sama täällä, helpolla pääsin. Hikoilin yhtäkkiä, mutta se oli pienistä pienin vaiva. Ei muuta, ei lääkitystä. 

Vierailija
16/21 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on:

kuumat aallot yötä päivää, vuoden ympäri

nivelkivut

unihäiriöt

ärtyneisyys

Vierailija
17/21 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin sä sitä liukkaria tarvitsit jos olit koko ajan kiimassa? Jotain järkee näihin Miesten provosointeihin.

Vierailija
18/21 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki liukastusvoidetta tarvitsi, sitä oli aina yöpöydän laatikossa. Onneksi mieheni oli myös innokas. Eläkkeelle jäätyämme aamupuuron ja kahvin keitto viivästyi usein.

Vierailija
19/21 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
20/21 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistu johonkin kahvitteluun jossa keski-ikäisiä naisia mukana, et voi välttyä kuulemasta sekä oireista että elämästä. Sama kuin lapset, aina nousee esille tavalla tai toisella jos läsnä on joku joka ei vielä ole kuullut tästä ihmeestä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi