Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Temu on tuoteväärennöksien paratiisi. Kuka tilaa Teumusta? Ja miksi?

Vierailija
06.08.2025 |

Iltalehti tänää 6.8.2025:

Temusta löytyi tuttuja suomalaisyrityksen tuotteita Ei ole todellista

Väärennösten joukosta löytyy Finlaysonin Elefantti-kuosista tehtyjä sukkia, rantapyyhkeitä, suihkuverhoja ja vilttejä. Lisäksi myynnissä on Tom of Finland -tuotteita.

Tämä on rikollinen. Mehän joudutaan maksamaan Tom of Finland Foundationille rojaltimaksuja joka kerta, kun me tehdään pussilakana. Vähän epäilen, että nämä maksaisi mitään yhtään kenellekään, Kurttila sanoo.

Ei paljon enempää laittomammaksi voi mennä.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33c3022b-c5f5-42aa-92c4-a5a7c114a7e8

Kommentit (522)

Vierailija
41/522 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun luen Temussa arvostelut, en ole kertaakaan pettynyt laatuun. Sen sijaan viimeisimpiin Finlayson-pyyhkeisiin olen. Kuvio kulahti samantien ja ripustuslenkki irtosi. En oikein viitsi ostaa skeidaa ihan vain kannatuksen vuoksi.

Mitäs tilasit sen finlaysonisi temusta. Omapa on häpeäsi 

Vierailija
42/522 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tilaan sieltä Tom for Finland -lakanan niin keneltä se on pois? Aitoa en ostaisi muutenkaan

Arvoisin sinun älykkyysosamäärän hyvin matalaksi. Olen pahoillani. 

Et sitten sen parempaan argumentointiin pystynyt kuin henkilöönkäyvä? Kukahan tässä se tyhmä on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/522 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma sai elävän skorpionin Temun vaatepaketin mukana

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/emma-sai-elavan-skorpionin-temun-va…

Vierailija
44/522 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinasta saa ihan kaikkea. Myös laadukasta tuotetta, mutta ei ehkä eurolla. Applenkin huipputuotteet tehdään Kiinassa, samoin monen muun valmistajan. Kiina on koko maailman tehdas. Ei se ole itsestäänselvää että sieltä saisi huonommat tuotteen kuin kotimaisesta kaupasta, koska kaupat täälläkin ovat pullollaan Kiinassa tehtyjä tuotteita.

Valitettavan monesti olen nähnyt täysin saman tuotteen täällä kaupassa myytävänä kymmenkertaiseen hintaan. Joku raja siinä miten paljon voi pyytää ekstraa kotimaisen kaupan tukemisesta. Ei kai tuotteen hyllyyn ripustaminen voi tehdä siitä kymmenen kertaa kalliimpaa.

Vierailija
45/522 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisista tuotteista ei löydy niin kauniita vaatteita kuin Temusta. Ilman postimaksua ja lisäksi ilmainen palautus. 

Kauniita? Pitäskös sun käydä optikolla!

Samaa riepua saat kotimaastakin ja voit palauttaa.

Vierailija
46/522 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tavara löytyy temusta akusanalöla finlayson tai marimekko, niin silloinhan on täysin selvää, että temu myy tuotteitaan ratsastaen muiden yritysten brändeilä ja valehdellen suorastaan niiden olevan jotain tunnettuja tuotemerkkejä, mikä on kyllä käsittämättömän törkeää. Ei siis riitä, että kopioidaan muiden suunnittelemat tuotteet vaan varastetaan myös tuotemerkit  

Vierailija
47/522 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallisimpia ovat luteet ja torakat. Avatkaa ne pahvit varovasti ja polttakaa tai muuten hävittäkään kaikki kukjetuspakkaukset HETI!

Vierailija
48/522 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinasta saa ihan kaikkea. Myös laadukasta tuotetta, mutta ei ehkä eurolla. Applenkin huipputuotteet tehdään Kiinassa, samoin monen muun valmistajan. Kiina on koko maailman tehdas. Ei se ole itsestäänselvää että sieltä saisi huonommat tuotteen kuin kotimaisesta kaupasta, koska kaupat täälläkin ovat pullollaan Kiinassa tehtyjä tuotteita.

Valitettavan monesti olen nähnyt täysin saman tuotteen täällä kaupassa myytävänä kymmenkertaiseen hintaan. Joku raja siinä miten paljon voi pyytää ekstraa kotimaisen kaupan tukemisesta. Ei kai tuotteen hyllyyn ripustaminen voi tehdä siitä kymmenen kertaa kalliimpaa.

Jos et ymmärrä mikä tuotteessa täällä myytynä maksaa, niin olet kyllä melkoisen tyhmä. Tämä on varman sata kertaa sulle kerrottu, mutta kun et ymmärrä niin et ymmärrä 

Ole luuloinesi 

Vierailija
49/522 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alieeni kirjoitti:

Mitäs suomiyritykset ovat niin ahneita. Itse olen kyllä niin peeaa ettei ole varaa Temuun eikä kirppiksiin edes

Ainakin musta olisi kiva olla niin hyvätuloinen, ettei tarttisi miettiä, mistä tavaransa hankkii. Nyt ei tartte miettiä, että silleen tietty yksinkertaistaa elämää, kiitos hallituksen toimien. 

Jos hallitus vaihtuu vassariksi, niin lupaatko lopettaa temusta tilaamisen? Vai keksitkö jotain muuta tekosyyksi 

Muutan ostokäyttäytymistäni heti, kun siihen on varaa, hallituksesta riippumatta. Mutta kas kun nyt, jouduttuani yllättäen työttömäksi, nykyisen hallituksen toimet on jyrsineet mun taloutta, niin kyllä, tämä on mun vastaus siihen: ostan, mistä halvimmalla saan tarvitsemani. 

Vierailija
50/522 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tavara löytyy temusta akusanalöla finlayson tai marimekko, niin silloinhan on täysin selvää, että temu myy tuotteitaan ratsastaen muiden yritysten brändeilä ja valehdellen suorastaan niiden olevan jotain tunnettuja tuotemerkkejä, mikä on kyllä käsittämättömän törkeää. Ei siis riitä, että kopioidaan muiden suunnittelemat tuotteet vaan varastetaan myös tuotemerkit  

Hakusanoilla 

Vierailija
51/522 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta avata Kiinan paketit aina ulkona . 

Vierailija
52/522 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo Temuvaatteet ei kelpaa edes kirppiksille, vaan ne nakataan siellä roskiin, koska niissä on myrkyllisiä aineita. Noiden tuotteiden tilaaminen on erittäin epäekologista ja ihminen, joka niin tekee, täytyy olla todella yksinkertainen ja yksinkertaisesti tyhmä. 

Eniten suututtaa se, että jotkut päiväkodin työntekijät saattaa tilailla tuolta askartelutarvikkeita ym. En haluaisi, että lapseni joutuu tekemisiin tuon roskan kanssa. Onneksi monessa kunnassa Temutilaukset kuitenkin kielletty. 

Vierailija
53/522 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei useimmille Suomen kaupoissa oleville kiinatuotteille ole tehty mitään kaallita Tukesin tutkimuksia.

Vierailija
54/522 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alieeni kirjoitti:

Mitäs suomiyritykset ovat niin ahneita. Itse olen kyllä niin peeaa ettei ole varaa Temuun eikä kirppiksiin edes

Ainakin musta olisi kiva olla niin hyvätuloinen, ettei tarttisi miettiä, mistä tavaransa hankkii. Nyt ei tartte miettiä, että silleen tietty yksinkertaistaa elämää, kiitos hallituksen toimien. 

Jos hallitus vaihtuu vassariksi, niin lupaatko lopettaa temusta tilaamisen? Vai keksitkö jotain muuta tekosyyksi 

Muutan ostokäyttäytymistäni heti, kun siihen on varaa, hallituksesta riippumatta. Mutta kas kun nyt, jouduttuani yllättäen työttömäksi, nykyisen hallituksen toimet on jyrsineet mun taloutta, niin kyllä, tämä on mun vastaus siihen: ostan, mistä halvimmalla saan tarvitsemani. 

Työttömyys ei ole mikään syy ostaa tuoteväärennettyä, laatuvalvomatonta ja vaarallista tuotetta kiinasta. Olet maahantuojan asemassa ja sinulla on vastuu mitä paketista tulee ympäristöön!

Vierailija
55/522 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alieeni kirjoitti:

Ja kas. Saat pysyäkin työttömänä, koska olet ihan itse osa ongelmaa. Kohta näest vielä senkin päiovä, kun kaikki hyvinvointipalvelut katoa, koska teitä jotka eivät osaa ottaa osaa vaan ainoastaan imette yhteiskuntaa tyhjäksi on aivan liian paljon. Ja kyllä. Myös temutttelu on sitä yhteiskunnan rapauttamista. No, omapa on häpeäsi jos kärvistelet työttömänä 

Ostat sieltä temusta vaan asunnon täyteen roskia, niin kyllä se elämä taas sullekin hymyilee 

Vierailija
56/522 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo Temuvaatteet ei kelpaa edes kirppiksille, vaan ne nakataan siellä roskiin, koska niissä on myrkyllisiä aineita. Noiden tuotteiden tilaaminen on erittäin epäekologista ja ihminen, joka niin tekee, täytyy olla todella yksinkertainen ja yksinkertaisesti tyhmä. 

Eniten suututtaa se, että jotkut päiväkodin työntekijät saattaa tilailla tuolta askartelutarvikkeita ym. En haluaisi, että lapseni joutuu tekemisiin tuon roskan kanssa. Onneksi monessa kunnassa Temutilaukset kuitenkin kielletty. 

Joo siellä Kiinassa siis myrkytetään kaikki tuotteet saksista verhoihin, koska miksi ei. Ja myrkkyjen lisäksi ne ovat ilmeisesti samalla täynnä tuholaisia.

Vierailija
57/522 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei useimmille Suomen kaupoissa oleville kiinatuotteille ole tehty mitään kaallita Tukesin tutkimuksia.

Ihmiset tuntuvat tosissaan luulevan, että se on joku itsestäänselvyys. 

Vierailija
58/522 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alieeni kirjoitti:

Keksit siis muun tekosyyn. Arvasin aivan oikein. Hallitus ei jälleenkään ollut syyllinen siihen että sinä olet tyhmä 

Vierailija
59/522 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et ymmärrä mikä tuotteessa täällä myytynä maksaa, niin olet kyllä melkoisen tyhmä. Tämä on varman sata kertaa sulle kerrottu, mutta kun et ymmärrä niin et ymmärrä 

Ole luuloinesi 

Selitäppä sitten mulle, mikä selittää hintaeron näissä jo aiemmin mainitsemissani pronaatiopohjallisissa, Temusta 2,5€ tai fyssarilta Suomessa 150€? Käsityö kyllä, mutta kun loppupeleissä molemmat hoitaa homman aivan samalla tavalla. Temun pohjallisia menee vuodessa 1-2 paria/2,5-5€, fyssarin uusitaan kolmen vuoden välein, eli 50€/vuosi. 

Jokaikinen ymmärtää, miksi tuotteet on Suomessa kalliita, mutta kyse on siitä, mistä on valmis maksamaan. Ei siinä ole luuloista mitään kiinni. 

Vierailija
60/522 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hysteerisiä myrkkytarinoita. Ihan tavallisia tuotteita on suurin osa. Tietysti sieltä voi löytää jotain vaarallistakin. Mutta onhan kotimaassakin myytäville tuotteille poisvetoja kun löytyy jotain vaarallista.

Kiinalaisissakin brändeissä on hyviä ja huonoja. Jos ostaa tunnetulta merkiltä heidän omasta kaupastaan vaikka Aliexpressissä, voi olla aika varma että ihan hyvä tuote on. Kiinalainen ei automaattisesti tarkoita huonoa laatua tai myrkkyä.