Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö miehistä tunnu nololta, kun nainen tarjoaa ensitreffeillä?

Vierailija
05.08.2025 |

Olen harrastanut paljon deittailua ja kolme kertaa olen tarjonnut miehille ensitreffeillä. Kerran brunssilla, kerran burgerravintolassa ja kerran kiinalaisessa buffetissa. Minä siis itse sanoin, että minä voin tarjota koska kahdessa noista tapauksissa mies itse ehdotti ihan vaan kävelyä, siis ilmaista tekemistä ja kerran mies tuli tapaamaan minua 140km päästä. Sitten kerran olin ensitreffeillä ala carte ravintolassa ja siellä mies kysyi minulta, että haluanko minä tarjota hänelle (no en halunnut). Mietin vaan, että eikö se tunnu miehestä aika nololta, että tuntematon nainen tarjoaa hänelle ensitreffeillä? Yleensä perinteisesti miehen tehtävä on tarjota naiselle. Mun mielestä niiden miesten olisi pitänyt kiittää kohteliaasti tarjouksesta, mutta sanoa, että ei tarvitse tarjota ja että hän haluaa tarjota minulle.

Kommentit (209)

Vierailija
181/209 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n juttu on mielen kuvitusta, eli mielikuvitusta. Mistäkö sen tällainen pelimies sitten tunnistaa? No minäpä kerron.

Ap antaa ymmärtää, että hän treffailee paljonkin. Tähän viittaa se, että hän puhuu miehistä massana, joista voi käyttää prosenttiosuuksia. Jos on tavannut 3 miestä, niin et sä laske siitä mitään prosenttiosuuksia. Sitten hän viittaa, että käy aina, tai ainakin hyvin usein, syömässä ensi treffeillä. Esimerkissään jopa ála carte -ravintolassa.

Tällaiseksi ensitreffit on luontevaa kuvitella, sillä sellaisiahan ne ovat sarjoissa, elokuvissa ja kirjallisuudessa. Romanttinen illallinen merenrantaravintolassa, lämpimässä kesäillassa, auringonlaskun aikaan. Ihanaa eikö? Mutta todellisuudessahan käytännössä kukaan ei lähde ensitreffeille syömään, eikä varsinkaan minnekään pitkän kaavan illalliselle ála carte -ravintolaan. Siihen on ihan moniakin käytännön syitä ja aloitetaan pragmaattisestä käytännön asiasta, eli rahasta. Suomessa tuollainen ilta kustantaa hyvätuloisellekin ihmiselle ihan siinä mielessä merkittävästi, että se on jo jonkinasteinen panostus. Jos siis "treffailee", niin tuo toiminta imaisee kaikki ylimääräiset rahat palkkatulosta vähän liiankin sutjakkaasti. Toinen asia on taas sitten se, että kyse on ensitreffeistä. Et tunne tai tiedä henkilöä. Käsi pystyyn kuka haluaa istua väkinäisesti ja vaivautuneena epämielyttävän tuttavuuden kanssa pari tuntia hummerilautasen äärellä. Eikö kukaan? Siksipä tuollaista "riskiaä" ei ensitreffeille oteta. Ja vaikka sinä ottaisit, ei se toinen osapuoli todennäköisesti illalliselle halua tulla ja samasta syystä. Eikä kovin moni halua jäädä kiitollisuuden velkaan, jostain saadusta 150€ illallisesta.

Eli tosielämä ei mene kuten elokuvissa. Ensitreffit on hyvin usein joku yhteinen kävely, minigolf tai vaikka jäätelöllä käyminen puistossa. Talviaikaan perinteinen kahvilla tai kaakaolla käyminen toimii myös edelleen. Olisihan se romanttista ajatella, että ensitreffitkin olisivat aina lento yksityiskoneella Pariisiin ja shampanjalasillinen Eiffelissä, mutta siinä vain on nuo mainitsemani asiat usein esteenä. Mutta saahan sitä kuvitella ap. Vilkas mielikuvitus on hyvä asia ja ehkä sinäkin vielä joskus pääset niille treffeille.

Vierailija
182/209 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toinen asia on taas sitten se, että kyse on ensitreffeistä. Et tunne tai tiedä henkilöä. "

Minä olen aina tuntenut treffikumppanini ensitreffeillä ainakin välttävästi. Sokkotreffit ei kiinnosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/209 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ap:n juttu on mielen kuvitusta, eli mielikuvitusta. Mistäkö sen tällainen pelimies sitten tunnistaa? No minäpä kerron."

Köyhän duunarin postaus. 

Vierailija
184/209 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Toinen asia on taas sitten se, että kyse on ensitreffeistä. Et tunne tai tiedä henkilöä. "

Minä olen aina tuntenut treffikumppanini ensitreffeillä ainakin välttävästi. Sokkotreffit ei kiinnosta. 

Ja kyllä, minut on viety ensitreffeille Pariisiin. 😀

Vierailija
185/209 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut noin 5 vuotta sinkku ja käynyt monilla treffeillä. Koskaan ei ole mies pyytänyt tarjoamaan, yleensä mies vaatii saada tarjota. En muista maksaneeni omia ruokiani yksilläkään ensimmäisillä treffeillä 🤔 Olen aika vanhanaikainen ja mielestäni miehen tehtävä on järjestää ensimmäiset treffit. Mies saa halutessaan tarjota, mutta tässä taloustilanteessa ymmärrän paremmin kuin hyvin että voidaan maksaa myös 50/50 tai molemmat maksaa omansa. 

N28

Vierailija
186/209 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lämmintä piirakkaa saa ensi treffeillä niin ei tunnu yhtään nololta. Onpahan jotain mitä vaimolle kertoa.

Vierailija
187/209 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerta kaikkiaan tämä juttu pitää paikkansa. Olen siis käynyt treffeillä 50 eri miehen kanssa. Näistä kolmet oli kävelytreffit,joihin yhteen sisältyi myös lounas. Sitten olen muutaman kerran käynyt lounastreffeillä ja ehkä noin viidet kahvittelutreffit. Kolmesti olen käynyt ensitreffeillä brunssilla. Kerran burgerilla Teerenpelissä. Sitten loput ovat "illallisia" kohtuuhintaisessa ala carte -ravintolassa kuten Via Tribunali ja Pancho Villa jne. Jos ajattelee vaikka Pancho Villaa, niin jos ottaa burger-annoksen ja limun, niin se maksaa 20€. Ei ole pakko ottaa jälkiruokaa/alkuruokaa. Minun mielestäni 20€ panostus ensitreffeille on varsin kohtuullista.

ap

Vierailija
188/209 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se niin on että jos mies kunnolla panostaa ensitreffeihin niin se tarkoittaa sitä että on kunnolla kiinnostunut eikä vain reiän perässä.

Ja sellainen, joka treffailee kymmenien kanssa ei varmasti ole kovin hyvä kumppani, kaikki kelpuuttava ei viehätä. On tärkeää tietää että se toinen haluaa juuri minut eikä vain jotain ketä vaan. 

Vierailija
189/209 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerta kaikkiaan tämä juttu pitää paikkansa. Olen siis käynyt treffeillä 50 eri miehen kanssa. Näistä kolmet oli kävelytreffit,joihin yhteen sisältyi myös lounas. Sitten olen muutaman kerran käynyt lounastreffeillä ja ehkä noin viidet kahvittelutreffit. Kolmesti olen käynyt ensitreffeillä brunssilla. Kerran burgerilla Teerenpelissä. Sitten loput ovat "illallisia" kohtuuhintaisessa ala carte -ravintolassa kuten Via Tribunali ja Pancho Villa jne. Jos ajattelee vaikka Pancho Villaa, niin jos ottaa burger-annoksen ja limun, niin se maksaa 20€. Ei ole pakko ottaa jälkiruokaa/alkuruokaa. Minun mielestäni 20€ panostus ensitreffeille on varsin kohtuullista.

ap

Pancho Villa on kyllä niin nolo että arvelen että treffikumppanini ei halunnut jatkoa? 😂

Sen, että nainen tarjoaa vielä kestää, mutta Pancho Villa on alinta pskaa mitä löytyy, mieluummin vaikka BK. 

Vierailija
190/209 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut noin 5 vuotta sinkku ja käynyt monilla treffeillä. Koskaan ei ole mies pyytänyt tarjoamaan, yleensä mies vaatii saada tarjota. En muista maksaneeni omia ruokiani yksilläkään ensimmäisillä treffeillä 🤔 Olen aika vanhanaikainen ja mielestäni miehen tehtävä on järjestää ensimmäiset treffit. Mies saa halutessaan tarjota, mutta tässä taloustilanteessa ymmärrän paremmin kuin hyvin että voidaan maksaa myös 50/50 tai molemmat maksaa omansa. 

N28

no voi vitt*u! Minä olen sinua 10 vuotta vanhempi, ja olen enimmäkseen treffaillut 35-45-vuotiaita miehiä (oletan sinun treffailevan n. 3-kymppisiä miehiä) ja heistä tosiaan joku 20% on halunnut tarjota ensitreffeillä. Ja nämä melkein kaikki miehet ovat olleet ihan hyvässä asemassa töissä ja tienaavat keskituloisesti, joten ainakin fyrkkaa heillä on.

ap

Vierailija
191/209 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sellainen, joka treffailee kymmenien kanssa ei varmasti ole kovin hyvä kumppani, kaikki kelpuuttava ei viehätä. On tärkeää tietää että se toinen haluaa juuri minut eikä vain jotain ketä vaan. 

No minä olen tosi usein saanut pakkeja miehiltä, jotka ainakin itse väittävät, että eivät ole suosittuja TInderissä eikä IRL. ELi toisin sanoen, heillä ei ole valinnanvaraa naisissa, silti minä en kelpaa heille.

ap

Vierailija
192/209 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä joskus ihmettelin, että mies ei sanonut "kiitos" kun maksoin hänen pääsylipppunsa museoon. Ei ollut kallis,  mutta silti pelkkä "ai sä maksoit" osoitti että hän oli juntti. Toivottavasti naiset, joille tarjotaan, muistavat kiittää?

Minä en itse pidä siitä että minulle tarjotaan, joten maksan omani tai tarjoan itse. Minulle on muutenkin ahdistavaa jos joudun antamaan pakit, niin se vielä lisää kiusallisuutta jos minuun on panostettu rahallisesti. Muistaakseni yhden kerran on väkisin tarjottu, kun luovutin sitten siinä kohtauksessa. Tämä nuorempi mies puhui koko ajan menestyksestään ja rahasta, joten ymmärrän miksi hänen piti saada tarjota se pizza.

N44 

Vierailija
193/209 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pancho Villa on kyllä niin nolo että arvelen että treffikumppanini ei halunnut jatkoa? 😂

Sen, että nainen tarjoaa vielä kestää, mutta Pancho Villa on alinta pskaa mitä löytyy.

vain kaksi miestä kieltäytynyt lähtemästä ensitreffeille Pancho Villaan. Toinen vastasi, ettei pidä heidän ruuistaan ja toinen sanoi, että se ei ole riittävän hieno ravintola hänelle.

ap

Vierailija
194/209 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä joskus ihmettelin, että mies ei sanonut "kiitos" kun maksoin hänen pääsylipppunsa museoon. Ei ollut kallis,  mutta silti pelkkä "ai sä maksoit" osoitti että hän oli juntti. Toivottavasti naiset, joille tarjotaan, muistavat kiittää?

Minulle köynyt kerran niin, että kävin toisilla treffeillä kahvilassa miehen kanssa ja tarjosin hänelle salaattiannoksen (otin itse saman) ja hän ei kiittänyt. Hän ei enää halunnut tavata uudelleen. Ja sitten kerran käytiin illalla pizzalla ensitreffeillä miehen kanssa sen jälkeen vielä baarissa drinkillä j atarjosin hänelle alkoholittoman oluen. Hän ei halunut tavata uudelleen. Sitten kerran olin jo muutaman kerran käynyt treffeillä miehen kanssa kun mentiin yhdessä lounasbuffetiin syömään ja minä tarjosin hänelle. Sitten kun kolemn viikon kuluttua mentiin uudelleen toiseen ravintolaan lounasbuffaan, niin hän ei tarjonnut vastavuoroisesti. Siinä tuli kyllä selväksi, ettei hän ollutkiinnostunut minusta parisuhdemielessä. 

ap

Vierailija
195/209 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä olen tosi usein saanut pakkeja miehiltä, jotka ainakin itse väittävät, että eivät ole suosittuja TInderissä eikä IRL. ELi toisin sanoen, heillä ei ole valinnanvaraa naisissa, silti minä en kelpaa heille.

ap

Se, että ei ole valinnanvaraa ei tarkoita että haluaisivat juuri sinut. Minua on treffittänyt miehiä joilla todellakin olisi valinnanvaraa, ja ovat panostaneet huomattavasti koska halusivat juuri minut. Nykyiseni sanoo että oli aivan valtavan ihastunut ja jännitti suunnattomasti, halusi kaiken olevan täydellistä. Ja niin olikin. 😊 Yhdessä nyt 14v.

Vierailija
196/209 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nuori hyvännäköinen sälli, hyvin pukeutuva, sellanen gigolotyyppinen. Edellytän aina että deitillä vanhempi nainen tarjoaa?

Avokkini on entinen nuori hyvännäköinen sälli, jonka tarjoilut olen ajautunut maksamaan, koska hän on niin köyhä. Joskus olen oikein ihmetellyt omaa käytöstäni, mutta päätynyt jatkamaan, koska hän on muuten niin hyvä ystävä ja kaveri ja kaiken lisäksi huumorintajuinen. Kun ajattelen päinvastaista vaihtoehtoa eli tarjoilut maksava mies, jotenkin miehisellä tavalla luonnevikainen jne, pidän itseäni aika onnekkaana. Kysymys ei ole suurista rahansiirroista, ihan vain tätä tarjoamista. 

Vierailija
197/209 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää. En ikinä olisi tarjonnut noille miehille. Olisin mennyt kotiin ja katsonut peiliin rehellisesti ja miettinyt, miksi en kiinnosta miehiä ja level up tai etsinyt miehiä, jotka ymmärtävät arvoni. Lähtökohtana se, että mies joka on kiinnostunut minusta, tekee ensitreffeillä parhaansa. Jossei, tuskin jatkossakaan. Jos häntä ei kiinnosta, on helppo tapa ilmaista antamalla 0 0nothing. Eli nämä 50/50 - miehet ja suoranaiset hyötyjät, jotka söivät ap:n piikkiin.

Low effort- ensitreffit ovat ratkaisu tuohon ongelmaan. Jos ne treffit menevät puihin, niin silloin harmittaa vähemmän kun menetyk

Sulla ei sit tavoitteena parisuhde, jos noin monet treffit suoritettu, ja mielestäsi menestykkäästi.

Tulin ahneeksi kun jatkuvasti on ollut uusia naisia tarjolla eikä kukaan heistä ollut selvästi muita naisia sopivampi kuin ne muut.

Vierailija
198/209 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ihan tykkäysten jakaumaa kun katsoo, ja sitä ettei kukaan nainen protestoinut viestiä. SInäkin vaivauduit kommentoimaan vasta minun viestiäni missä asiasta huomautettiin."

Ihan sama, palstan naiset, tai osa meistä ei kerro naisten yleisestä mielipiteestä yhtään mitään. 

Eipä miehet kommentoi koskaan mitään miesten törkeää ylilyöntiä. Ei edes silloin, kun tuli monen monta raiskaus/ym. väkivalta fantasioita. Sen perusteella voisi väittää, et ihan kaikki miehet hyväksyvät ne.

Niin te väitättekin.

Eikö ole mukavaa kun kaikki paska yleistetään ? Miltä tuntuu, incel?

Sinusta sit on ehkä mukavaa yleistää, kun niin teet. Turha siitä sit itkeä.

Voi kun tänne olis ikäraja, ei tarttis laste

"Pelaan vain samoilla säännöillä kanssanne. Jatkakaa miesvihan levittämistä, minä jatkan sen näyttämistä."

Haukut naisia ja hakut, kun sanovat takas. Sinulle. Eivät kaikkia vihaa, vain sinua.

Vierailija
199/209 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa jos tarjoaa "sitä itteään".

Vierailija
200/209 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen nainen joka vaatii mieheltä efforttia ja herrasmiesmäisyyttä pitää kaikkien naisten puolia.

Jokainen nainen joka ei itse käyttäydy kuin herrasnainen, pukeudu naisellisesti ja meikkaa kunnolla on säälittävä tomboy joka ei ansaitse mitään miehiltä.

Kuka sinä olet määräämään minkälaisiin naisiin muut miehet saavat rakastua? Heh, puhu itsestäsi vaan. 

Niin no, kukas sinä olitkaan määräämään millaisiin miehiin muut naiset saavat rakastua? Heh, puhu itestäs vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi