Tajuatteko te ylinopeutta ajavat, perässä roikkujat ja ohittelijat että te olette turvallisuusriski liikenteessä?
Teidän takia ihmisiä menehtyy liikenteessä ja teidän takia niitä kolareita syntyy? Jos jokainen noudattaisi liikennesääntöjä ja jokainen ottaisi huomioon muut liikenteessä olijat niin kolareita syntyisi huomattavasti vähemmän.
Rinnastan teidät rattijuoppohin ja huumekuskeihin.
Kommentit (291)
Ajat itse hitaasti ja olet turvallisuusriski kun sinut ohitetaan. Jos rajoitus on 80 voit huoletta ajaa mittarin mukaan 100 jos 100 niin ajat 120 mittarin mukaan. Et saa sakkoja koskaan. Näitä tasan satasta tulevia sähkömopoja on joka paikka täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Ajan viikottain pk-seudulla vilkkaalla tiellä ruuhka-aikana ja AINA löytyy näitä pellejä. Mietin joskus että mahtaa olla kamala elämä kun koko ajan on kiire. Ja hauskintahan tässä on että harvemmin montaa minuuttia voittavat ja naurattaa ajaa sitten vierelle liikennevaloissa. Onneksi suurin osa fiksusti.
Nämä kaikki takapuskurissa roikkujat ja kaaharit ajaa 900 kilsan matkaa. Jos ne ajaa 5km alle suurimman sallitun nopeuden niin ne ovat perillä puolituntia myöhemmin kun he ajavat nopeusrajoitusta ajavan takana pari minuuttia.
mun mielestä sähköautoilijat ajavat vaarallisen hitaasti ja jarruttaa suvaa liikennettä
Jos huomaat toistuvasti vetäväsi jonoa, niin kannattaa jatkossa mennä bussilla tai pysyä kotona.
Ajan noin 6km/h alle suurimman sallitun nopeuden koska haluan aiheuttaa muille ärsyyntymistä. Lisäksi laitan vilkun päälle vasta kun olen aloittanut kääntymisen😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko ap mittarivirheen? Se sinun "100" on todennäköisesti 94-95km/h
Mitä sitten???
Sitä sitten, että sitä ronttosta kuuluu painaa siten että mittari näyttää 105-110km/h.
Vierailija kirjoitti:
Ajat itse hitaasti ja olet turvallisuusriski kun sinut ohitetaan. Jos rajoitus on 80 voit huoletta ajaa mittarin mukaan 100 jos 100 niin ajat 120 mittarin mukaan. Et saa sakkoja koskaan. Näitä tasan satasta tulevia sähkömopoja on joka paikka täynnä.
Ohitettava ei ole koskaan turvallisuusriski. Ohittaja on aina se joka ottaa riskin kun hän poistuu omalta kaistaltaan, ohittajalla on AINA vastuu. Ylinopeutta ei saa ajaa edes ohittaessa, 80 alueella voi ohittaa turvallisesti ainoastaan traktoreita ja mopoja mitkä kulkee maksimissaan 40.
Asia myös mikä huvittaa on se että kun motarilla ohittaa vasenta kaistaa käyttäen rekan, 120 on suurin sallittu nopeus niin ei siinä vasemmalla kaistalla saa ajaa yli sen. Kerran ohitin vasenta kaistaa käyttäen rekkaa 120km... taakse tuli auto takakonttiin kiinni otin vaan jalan pois kaasulta ja jäin ihan tahalleen pidättämään häntä vasemmalle kaistalle. Olisi pitänyt turvavälin eikä olisi alkanut perseilemään :D
Vierailija kirjoitti:
Jos huomaat toistuvasti vetäväsi jonoa, niin kannattaa jatkossa mennä bussilla tai pysyä kotona.
Miksi minä jonon vetäjä olen syyllinen kun ajan nopeusrajoitusten mukaan? Aina jonkun auton on oltava se eka auto jonossa. Muista pitää ne turvavälit tai muuten pudotan nopeutta enkä käytä vilkkua kun käännyn risteyksestä.
Pitäisi valtateillä nyt ensiksi vähentää satasen alueilla niitä lyhyitä 80 pätkiä ... ne lyhyet 80 pätkät tuli kun tiepiireille tuli käsky laskea nopeuksia paikoissa jotka ne arvioi vaarallisemmiksi kohdiksi. Tosin ennen vanhaan ainakin maaseudulla ja pikkukaupungeissa moni ajeli ns peltoautoilla ja jäätieautoilla jo monta vuotta ennen ajokortin ajamista ja osasivat paremmin ajaa kuin nykynuoret jotka suorittaa autokoulun pesukoneella ja simulaattorilla.
Miksei uusien autojen nopeuksia rajoiteta nopeusrajoituksien mukaan?
Aloitus postauksen alapeukuista päätellen en voi todeta muuta kuin että ymmärrän täysin miksi ihmisiä menehtyy liikenteessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko että se on nopeusrajoitusten mukaan ajamista? 100 alueella saa ajaa maksimissaan 100 eli 94-95 on täysin oikea ja laillinen nopeus.
Älä kuitenkaan itke että roikutaan perässä ja ohitellaan ellet aja suurinta sallittua.
En itke mutta te takapuskurissa roikkujat ja ohittelijat olette idi ootteja. Miksi ette voi vaan ajaa liikennesääntöjen mukaan? Minä toivoisin että näiltä sankareilta otettaisi kortti pois ja heidän määrättäisi uudestaan autokouluun.
Mikä siinä suurimmassa sallitussa niin pelottaa? Hanki parempi auto
Et nyt mitään 95 aja jos on 100 rajoitus. Itse ajan 100 rajoituksella noin 115 tai vakkarilla mittari tasan 120. Ei pysäytä poliisit ja matka taittuu.
Ei kai Suomessa saa ajaa kuin moottoritiellä enää satasta? terveiset autobaanalta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tämän varmasti tajuaa. Tajuatko että kun ajaa mittarin mukaan 100 niin ei aja silloin ylinopeutta?
Hitaasti ajavilta pitäisi ottaa kortti pois. Jollei satasen nopeus-alueella osaa ajaa 109km/h niin on ihme. Te aiheutatte jonoja taaksenne ja ohituksia, olette vaaratekijä. Ilman teidänlaisianne autoliikenne Suomen maanteillä sujuisi hienosti.
Takapuskurissa roikkujista pääsee eroon näillä kikoilla.
1. Tiputa omaa vauhtiasi. Jos ajat 80 alueella mittarin mukaan 80 niin tiputa vauhtiasi siten että ajat mittarin mukaan 70.
2. Painele välillä jarrua hellästi että jarruvalot syttyy.
3. Ala tekemään sitä että oma nopeutesi seilaa eli älä ajaa enää tasaista vauhtia.
4. Käytä pissapoikaa eli ruiki nestettä lasillesi.
5. Tämä on äärimmäinen keino, käytä tätä harkiten. Pystäytä autosi ja yritä saada takana oleva auto myös pysähtymään. Mene jututtamaan kuskia ja vedä sitä turpaan jos se urputtaa jotain.
Nykyään poliisit sakottavat pienestäkin ylinopeudesta eli noudattakaa vaan niitä nopeusrajoituksia. Jos joku roikkuu persiissä kiinni niin hidastakaa vauhtia että mahdollisen kolarin sattuessa tulee vähemmän vammoja.
Vierailija kirjoitti:
Hitaasti ajavilta pitäisi ottaa kortti pois. Jollei satasen nopeus-alueella osaa ajaa 109km/h niin on ihme. Te aiheutatte jonoja taaksenne ja ohituksia, olette vaaratekijä. Ilman teidänlaisianne autoliikenne Suomen maanteillä sujuisi hienosti.
Sinulta pitäisi ottaa kortti pois kun sinä ajat ylinopeutta. Satasen alueella saa ajaa maksimissaan 100km/h. Teidän kaaharien takia ihmisiä kuolee liikenteessä ja teidän takia liikenne ei kulje sujuvasti.
Pahimpia on alinopeutta köröttelevät jonon vetäjät jotka heräävät ajamaan kuin mielipuoli kun alkaa ohituskaista. Näin vaikka se satasen alue on ollut koko ajan.
En viitti ajaa suurinta nopeutta maanteillä. Olen tottunut ajamaan taajaman likellä ja 60kmh maksimissaan. Jos lähden isolle tielle niin kärryytän 80-85kmh. Kun lähden hyvissä ajoin ja silloin kun ei ole ruuhkaa, niin kukaan ei tule takapuskuriin hiillostamaan. Tosiaan olet ap totuuden jäljillä.