Tajuatteko te ylinopeutta ajavat, perässä roikkujat ja ohittelijat että te olette turvallisuusriski liikenteessä?
Teidän takia ihmisiä menehtyy liikenteessä ja teidän takia niitä kolareita syntyy? Jos jokainen noudattaisi liikennesääntöjä ja jokainen ottaisi huomioon muut liikenteessä olijat niin kolareita syntyisi huomattavasti vähemmän.
Rinnastan teidät rattijuoppohin ja huumekuskeihin.
Kommentit (291)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alinopeus ei ole sitä että ajaa 5km/h alle suurimman sallitun nopeuden vaan alinopeus on sitä jos ajat vaikka 80 alueella 40. Jos köröttelet 80 alueella 40 ilman mitään järjellistä syytä niin silloin poliisit kyllä puuttuu asiaan mutta jos ajat 80 alueella 75 tai vaikka 70 niin se on ihan normaalia ajoa nopeusrajoitusten mukaan.
Nykyään on hassua kun jotkut puhuu että alinopeus on aina sitä jos ajaa alle suurimman sallitun, heidän mielestä siis täytyy ajaa sitä suurinta sallittua, ei yhtään alle? Yli suurimman ei myöskään saa ajaa koska se on ylinopeutta.
Jos ajat mittaristo mukanaan 70 kun rajoitus on 80 ajat n. 64km/h
Sinä on melkoinen ero sallittuun 84 nopeuteen.
Menee jo 15 minuuttia kauemmin aikaa matkaan.
Höpö olet. Sattuuko päähän? Sallittu nopeus on 80km alueella korkeintaan 80km per tunti.
Vierailija kirjoitti:
Ajan aina ittarin mukaan 10km/h alle sallitun maksinopeuden. Koen sen turvallisemmaksi.
Onneksi olkoon. Aiheutat niitä vaaratilanteita itse siellä liikenteessä. Aja nopeusrajoituksen mukan, niin ohittelun tarve vähenee huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko ap mittarivirheen? Se sinun "100" on todennäköisesti 94-95km/h
Onko niin kire että haittaa 5km/h alinopeitta?
Miksi pitää ajaa sitä alinopeutta, kun tietää, että mittari näyttää aina vähän vähemmän?
Kyseessä on nopeusRAJOITUS
Eli nopeusrajoituksen ollessa 80 km tunnissa voit siis sallitusti ajaa 78 km/h mutta et 81 km/h!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää ajaa sitä alinopeutta, kun tietää, että mittari näyttää aina vähän vähemmän?
Aina ei voi olla varma mittarivirheestä, jos on alla esim vuokra-auto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko tuo myös selityksesi tuomarille oikeudessa?
Juu siitä joutuukin oikeuteen jos ajaa satasen alueella 101 km/h, kun arvioi vähän pieleen mittarivirheen. Ei hyvää päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele kirjoittamaan !
Vierailija kirjoitti:
Eli nopeusrajoituksen ollessa 80 km tunnissa voit siis sallitusti ajaa 78 km/h mutta et 81 km/h!
Se on ohjeellinen, ei sitä pidä ottaa noin kirjaimellisesti. Eihän elämästä mitään tule jos jokaisessa asiassa on totaalisen joustamaton vain koska "sääntö". Suomalaisten kansallisvika tällainen sokea pykälien tuijottaminen. Ota chillimmin!
Sakkojen pitäisi olla:
Ylinopeus 0,1-0,5km/h 100€
Ylinopeus 0,5km/h-1km/h 250€
Ylinopeus 1-2km/h 500€
Ylinopeus yli 2km/h 1000€
T. autoojia vihaava ituhippi
Kyllä on ihmisillä asiat huonosti jos jotain häiritsee se että se ajaa paria kilsaa alle suurimman sallitun nopeuden. Ne jotka hilaa sen auton takapuskuriin kiinni ja ne jotka ajavat ylinopeutta niin heidät pitäisi lähettää lääkäriin koska jotain vikaa heidän korvien välissä on.
10km matkalla jos ajaa 2km/h tai 5km/h hitaampaa tietää sitä että perillä on minuutin myöhemmin, kenen elämä kaatuu tähän oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ohjeellinen, ei sitä pidä ottaa noin kirjaimellisesti. Eihän elämästä mitään tule jos jokaisessa asiassa on totaalisen joustamaton vain koska "sääntö". Suomalaisten kansallisvika tällainen sokea pykälien tuijottaminen. Ota chillimmin!
ASIA PITÄÄ OTTAA KIRJAIMELLISESTI
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä paha turvallisuusriski ovat alinopeutta ajavat köröttelijät, jotka esim. 100 km/h tiellä ajavat 80 km/h ja keräävät järkyttävät jonot taakseen. Pari tapausta tänäkin kesänä on tullut siellä jonossa, kohtalaisen mutkaisella tiellä tullut todistettua.
Siinä sitten takana porukka raivona ja verenpaine vaan nousee ja sitten se kaikkein huonohermoisin sieltä perältä kaasuttelee koko jonon ohitse. Meinasi muuten tulla ruumiita oikeasti, kun edessä sitten tulikin rekka mutkan takaa vastaan. Kojelautakameratallenteella tilanne näyttää tosi kamalalta, vaikka kyllä se sitä oli siinä paikan päälläkin.
Oli muuten joku hieno ja kallis sähköauto, semmoinen tosi suuri, se edessäköröttelijä. Hänen olisi kuulunut mielestäni siirtyä syrjään välillä ja päästää 10 auton jono ohitse, mutta eipä tajunnut
Vanhuksia nuo yleensä on. Ajan paljon työkseni ja nämä satasen alueella 70-80 hinkkaavat ovat lähes järjestään pappoja. Yhdellä ohittamallani oli sellainen lentokoneessa käytettävä matkatyyny. Ei vissiin pää käänny enää ratissa kunnolla. Tosi turvallista.
Itselläkin lähtee järki näiden kanssa, mutta osaan toki hillitä itseni ja odottaa turvallista ohituspaikkaa. Mutta sama havainto, että nämä niitä vaaratilanteita aiheuttavat, kun ihmiset kyllästyvät odottamaan sopivaa ohituspaikka. Mutkaisilla teillä siinä voi joutua vartinkin köröttelemään hinuuttajan perässä, mikä on tuskaisaa.
Siinä vaiheessa jos ei uskalla tai kykene enää rajoitusten mukaan ajamaan, niin kannattaa vaan luopua jo vapaaehtoisesti siitä ajokortista. Tai vaihtoehtoisesti päästää autojono takaa ohi vaikka pysähtymällä p-paikalle. Mutta kun ei tajuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ASIA PITÄÄ OTTAA KIRJAIMELLISESTI
Ota chillimmin, boomeri!
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä totta, että eivät kaikki tiedä edes liikenne sääntöjä. Näytin vilkkua vasemmalle ja olin menossa tien toiselle puolelle, mutta takana ajava ohittaa vasemmalta ja vielä tööttää minulle? Kun ja jos ei ymmärrä lainkaan liikennesääntöjä lainkaan? Silloin takana olevan pitää pysähtyä kaksi kaistaisella tiellä. Eikö enää ymmärretä edes liikenne sääntöjä? Oli lähellä törmätä autooni ja tein pikaisen jarrutuksen, ettei takana oleva auto törmää autooni?!! Olin myös tulossa pihaltani tielle, jossa auto ajaa lähes 100km/h, kun tiellä nopeusrajoitus on 50/km tunnissa. Pitäisi vähän katsoa niitä autoja, jotka tulevat omalta pihaltaan tielle.
Sinä et tiedä edes yhdyssanoja. Lisäksi pihasta tuleva väistää muuta liikennettä. Ei tuosta sinun hölinästä kyllä ota muutenkaan selvää.
Vierailija kirjoitti:
Sakkojen pitäisi olla:
Ylinopeus 0,1-0,5km/h 100€
Ylinopeus 0,5km/h-1km/h 250€
Ylinopeus 1-2km/h 500€
Ylinopeus yli 2km/h 1000€
T. autoojia vihaava ituhippi
Autoojia vihaava ituhippi ei sitten varmaan koskaan kulje niillä autoojioilla
Vierailija kirjoitti:
Jaa, taas tämä ikuisuusaihe. Kerronpa elävän elämän esimerkin lähes päivittäin käyttämästäni tiestä:
Salosta kun ajaa kohti Perniötä, tulee 100 rajoitus ja sen perään heti ylämäki. Tässä mäessä on se eka köröttäjä, joka ajaa 60 km/h ja kerää jonoa. On mutkia ja ohituskieltoa, mutta koska ihmiset haluaa päästä eteenpäin, tehdään hurjia ohituksia.
Ekasta köröttäjästä kun on selvinnyt, tulee vastaan seuraava jonon pää. Siellä joku sankari ajelee 80 km/h. Taas nähdään hurjia ohituksia.
Sitten alkaa ne suorat ja on helpoo ohittaa seuraavat köröttäjät. Tämä toistuu joka päivä. Ennen vanhaan oli tapana katsella taustapeiliin ja jos oli jonoa, mentiin bussipysäkille sivuun ja päästettiin muut menemään. Nyt MINÄ-MINÄ -aikana, minulla ei ole kiire, minä haluan ajaa turvallisesti =kenenkään ei tarvitse ajaa kovempaa kuin minä.
Se olen SINÄ, saakelin köröttäjä joka aiheuttaa 90%
Tämä. Mulla ei ymmärrys riitä, miksi pitää edes lähteä sinne tien tukkeeksi, jos ei tosiaan osaa tai uskalla ajaa rajoitusten mukaan. Eikö ihmiset seuraa nykyään mitä siellä liikenteessä tapahtuu? Ei tajuta, että kauhea autoletka takana vaan kasvaa, eikä vissiin seurata niitä liikennemerkkejä tai sitten ei vaan välitetä, että on se satasen alue, kun minä haluan ajaa hitaasti.
Kauhulla odotan, että minkälaiseksi tämä liikenne meillä vielä meneekään, kun vanhusten määrä vain kasvaa ja korttia ei oteta pois, vaikka reaktionopeus on etanan luokkaa ja kaihisilla silmillä näkee vain puolet normaalista. Vanhukselle voi tulla siitä paha mieli, ettei enää päästetä liikenteeseen riskeeraamaan vähentyvien työikäisten henkeä. Huoh.
Mikä kiire ihmisillä on valmiissa maailmassa? Ei se nyt niin kamalaa ole ajaa 10 km/h alle suurimman sallitun nopeuden.
Pitäisi aina olla vähintään kaksikaistainen tie, niin liikenne olisi sujuvaa. Kävin itärajalla työreissulla ja siellä vasta näitä hitaasti ajavia vanhuksia olikin. Uojan kiitos en asu siellä. Leveäkaistatiestäkään ei ollut mitään hyötyä, koska jotkut idiootit roikkuivat keskikaistalla tientukkeena. Muutaman kilometrin välein on kyltit, että aja oikeata reunaa, jotta helpotat ohittamista. Mutta ei. Roikutaan siinä keskikaistalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajan aina ittarin mukaan 10km/h alle sallitun maksinopeuden. Koen sen turvallisemmaksi.
Onneksi olkoon. Aiheutat niitä vaaratilanteita itse siellä liikenteessä. Aja nopeusrajoituksen mukan, niin ohittelun tarve vähenee huomattavasti.
En paljoakaan välitä muista liikenteessä. Tärkeintä minulle on ajaa laillisesti ja toiseksi tärkeintä itseni kannalta turvallisimmaksi.