Tajuatteko te ylinopeutta ajavat, perässä roikkujat ja ohittelijat että te olette turvallisuusriski liikenteessä?
Teidän takia ihmisiä menehtyy liikenteessä ja teidän takia niitä kolareita syntyy? Jos jokainen noudattaisi liikennesääntöjä ja jokainen ottaisi huomioon muut liikenteessä olijat niin kolareita syntyisi huomattavasti vähemmän.
Rinnastan teidät rattijuoppohin ja huumekuskeihin.
Kommentit (291)
Vakionopeussäädin ja gps-nopeus. Helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä kiire ihmisillä on valmiissa maailmassa? Ei se nyt niin kamalaa ole ajaa 10 km/h alle suurimman sallitun nopeuden.
Miksi pitää tarkoituksella hidastella, oli maailma valmis tai ei?
Nopeusrajoitusten mukaan ajaminen ei ole hidastelua.
Ei todellakaan, valitettavasti vaan aina riittää niitä kuumakalleja, joille se nopeusrajoitusten mukaan ajaminen ei koskaan riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä sitä kaasupoljinta oikein veivaat? Minä onnistun pysymään samassa nopeudessa ihan ilman kummempaa kyttäämistäkin.
Ylämäkeen auton vauhti helposti tipahtaa sen 1-2 km/h ja alamäessä kun ottaa kaasun pois jalalta niin nopeus helposti kasvaa joten pitää jarruttaa alamäessä.
Mitä se sinua haittaa jos jonkun auton nopeus seilaa? Keskity sinä vaan omaan ajamiseen äläkä kyttää muiden ajoja, jos jonkun auton nopeus seilaa ja se ärsyttää sinua niin silloin ajat liian lähellä sitä autoa.
Eli ylämäessä painetaan kaasua ja alamäessä jarrutetaan niin että nopeus pysyy entisellään.
Toivottavasti et tosissasi kysynyt miksi seilaaminen haittaa muita. :D
Miksi sinä riitelet? Minä en halua mitään riitaa.
En aja takapuskurissa, mutta saan tasaista vauhtia ajamalla sinut kiinni kun seilaat. Sitten tulee ohitus, ja sitä ei tulisi jos opettelisit hallitsemaan autosi. Siitä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä kiire ihmisillä on valmiissa maailmassa? Ei se nyt niin kamalaa ole ajaa 10 km/h alle suurimman sallitun nopeuden.
Tarttis ehtiä töihin, ja sen jälkeen hammaslääkäriin ja sitten harrastusten pariin. Kaikki ihmiset eivät vain lorvi kotona päivät pitkät työttöminä ja tylsistyneinä.
Lähde aikaisemmin liikkeelle niin silloin sinulla ei ole kiire. Kiireesi ei ole syy ajaa ylinopeutta ja kun ajat ylinopeutta tai kovempaa kuin se köröttelijä niin siinä sinä et säästä aikaa kuin korkeintaan muutaman minuutin ellet aja töihin ja hammaslääkäriin +100km päähän.
Entä jos ei ehdi aikaisemmin liikenteeseen kun kissa oksentaa lähdön hetkellä parketille/muksu paskoo housuunsa/tiskikoneen alle ilmestyy v
Nuokaan eivät ole hyväksyttäviä syitä ajaa ylinopeutta eikä nuokaan sinun syyt oikeuta urputtamaan alinopeudesta eikä se oikeuta sitä että sä itket muille liian hitaasta ajamisesta.
Minä käyn töissä, ajan aina mittarin mukaan suurinta sallittua nopeutta. Autolla ajamisessa ei voi säästää kuin muutaman minuutin, elämä ei voi olla niin riskipeliä että homma kosahtaa jos istut autossa 2 min pidempään.
"
Sakot pitäisi olla tuntuvat koska se on ainoa keino miten voidaan puuttua kaahamiseen. Minimi sakko pitäisi olla vaikka sen 1000e ja isommat sakot 10 000e.
Jos sakot olisi tuota määrää niin ehkä sitten sinäkin lopettaisit ulimisen alinopeudesta ja ajaisit nopeusrajoitusten mukaan? "
En osaa sanoa miten tuollainen vaikuttaisi minuun, mutta koska se on täysin spekulatiivista, en jaksa vaivata päätäni sellaisella. Sitäpaitsi kaikki kriminologinen tutkimus osoittaa että kovemmat rangaistukset eivät toimi, joten ei nyt innostuta liikaa tällaisesta hölynpölystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntaina pari n. 60v palstamammaa keräsi piiiiitkän jonon 100km/h alueella körötellen nopeus seilaten 50-65km/h. Onneksi oma auto on tehokas ja pääsin lopulta noiden höttöpäiden taakse. Siellä päät kääntyilivät ja kädet viittilöivät, eli varmaan kävivät läpi, mitä meinaavat myöhemmin (jos ehtivät kotiin ennen klo 23) länkyttää av-palstalla puskurissaroikkujista. Juuri te puolisokeat ja -kuurot tantat aiheutatte kolareita. Olen muutaman kerran nähnyt sitäkin, kun hälytysajoneuvo ajaa sireenit huutaen ja vilkut päällä, niin eikö jumalauta nuo tanopäät lähes pysäytä kotteronsa eikä hälytysajoneuvo pääse ohi, kun vastaan tulee autoja.
Sattuuko toi. Voiko siihen tottua? Et on noin tyhymä?
Kerropa sille mummollesi, että on erittäin noloa laittaa heikkolahjainen lapsenlapsi kirjoittamaan nettiin typeryyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarttis ehtiä töihin, ja sen jälkeen hammaslääkäriin ja sitten harrastusten pariin. Kaikki ihmiset eivät vain lorvi kotona päivät pitkät työttöminä ja tylsistyneinä.
Lähde aikaisemmin liikkeelle niin silloin sinulla ei ole kiire. Kiireesi ei ole syy ajaa ylinopeutta ja kun ajat ylinopeutta tai kovempaa kuin se köröttelijä niin siinä sinä et säästä aikaa kuin korkeintaan muutaman minuutin ellet aja töihin ja hammaslääkäriin +100km päähän.
Entä jos ei ehdi aikaisemmin liikenteeseen kun kissa oksentaa lähdön hetkellä parketill
Mitä sitten vingut, jos ajat kuten pitääkin? Kysyin kysymyksen niiltä jotka mankuvat että pitää lähteä aiemmin jotta voi ajaa alle nopeusrajoituksen.
Vierailija kirjoitti:
En aja takapuskurissa, mutta saan tasaista vauhtia ajamalla sinut kiinni kun seilaat. Sitten tulee ohitus, ja sitä ei tulisi jos opettelisit hallitsemaan autosi. Siitä on kyse.
Oletko oikeasti trolli vai joku vähä älyinen ihminen :D Sä saat sen edellä ajavan kiinni koska sä ajat kovempaa kuin se, jos sä vähän tiputtaisit omaa vauhtia niin silloin turvaväli pysyy riittävänä eikä sua häiritse auton nopeuden seilaaminen.
Minä en riitele, minä vaan nauran teille hölmöläisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko oikeasti trolli vai joku vähä älyinen ihminen :D Sä saat sen edellä ajavan kiinni koska sä ajat kovempaa kuin se, jos sä vähän tiputtaisit omaa vauhtia niin silloin turvaväli pysyy riittävänä eikä sua häiritse auton nopeuden seilaaminen.
Eli sinä haluat että muut ajavat sinun määrittelemääsi (vaihtelevaa) vauhtia. Selväksi tuli, mutta en ymmärrä miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko ap mittarivirheen? Se sinun "100" on todennäköisesti 94-95km/h
Tajuatko että se on nopeusrajoitusten mukaan ajamista? 100 alueella saa ajaa maksimissaan 100 eli 94-95 on täysin oikea ja laillinen nopeus.
Älä kuitenkaan itke että roikutaan perässä ja ohitellaan ellet aja suurinta sallittua.
Muista sinä kuitenkin pitää turvaväli tai itket kun rahoitusyhtiön omistama auto, jolla ajelet, törmää puskuriini jarrutuksen sattuessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinä haluat että muut ajavat sinun määrittelemääsi (vaihtelevaa) vauhtia. Selväksi tuli, mutta en ymmärrä miksi.
Jos minun edellä ajaa auto 80 alueella nopeutta 70-80 niin silloin mä ite pidän riittävän turvavälin ja säädän oman nopeuden 70-75 koska silloin minua ei häiritse sen edellä ajavan nopeus tai vauhdin seilailu. Sinun mielestä siis mun pitäisi ajaa sen auton takapuskuriin kiinni ja sitten vingun sitä että sen auton nopeus seilaa?
Minä olen aikuinen ihminen, minä osaan ottaa muut huomioon liikenteessä ja osaan noudattaa liikennesääntöjä. Miksi sinä et osaa? Oletko sinä joku lapsi vai mt ongelmainen narsisti? :D
Ja kyllä, se edessä ajava auto määrittää myös minun ajonopeuden ja toinen asia mikä määrittää ajonopeuteni on liikennemerkki jossa ilmoitetaan suurin sallittu nopeus eli sitä nopeutta ei saa ylittää.
Jos ei oo ohitus paikkaa ja sä määly siinä edessä ei älyä väistää, teen itte sen ohitus paikan. Ihan sama minkä värinen viiva ja minkälainen mutka.
Köröttäjät vois kulkea julkisilla tai jäädä kotiin.
Taajaman ulkopuoliset rajoitukset muutenki todella matalat ja jotkut pellet ajaa vielä senkin alle.
Jos joskus saan SAKON 1 km/h YLINOPEUDESTA niin lupaan pyyhkiä sillä tahmean PERSEENI.
Vierailija kirjoitti:
Jos joskus saan SAKON 1 km/h YLINOPEUDESTA niin lupaan pyyhkiä sillä tahmean PERSEENI.
Miksi et vaan aja nopeusrajoitusten mukaan niin ei tarvi itkeä sakoista? Aja 1km/h alle suurimman sallitun niin sakkoja et saa ylinopeudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä selität? : D Miksi ajaisit sen toisen puskuriin kiinni? Huomaan että ajotapasi on erikoinen. Itse suosin tuossa tilanteessa ihan tavallista ohittamista. Laillinen toimenpide, toim. huom.
Itsellä tuo riippuu ihan siitä millä tuulella olen. Jos eteen tulee minua hitaammin ajava (mistään rajoituksista riippumatta), saatan joko jäädä sinne taakse ajamaan dynaamisen vakionopeudensäätimen turvin (ei stressaa yhtään kun auto itse hoitaa turvavälin), tai sitten totean että tänään ei huvita täällä roikkua, joten painan ripeästi ohi. Sekin varmistaa turvavälin, kun hitaammin ajava jää sinne peräpeiliin. Ja ei, minua ei kiinnosta mitä se liikennemerkki nyt sanoo, kunhan pysyttelee rikesakkorajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä selität? : D Miksi ajaisit sen toisen puskuriin kiinni? Huomaan että ajotapasi on erikoinen. Itse suosin tuossa tilanteessa ihan tavallista ohittamista. Laillinen toimenpide, toim. huom.
Osaatko sä trolli lukea, kirjoitin että pidän riittävän turvavälin. Minun ajotapani on siis erikoinen koska pidän riittävän turvavälin enkä ohittele turhaan? Ohittaminen on joo laillista mutta minua ihmetyttää se että sä raivoat alinopeudesta ja siitä että auton nopeus seilaa, miksi et vaan pidä riittävää turvaväliä niin nuo asiat ei haittaa sinua?
Epäilen että olet 18 vuotias jonne jolla kortti polttelee taskussa, annan vinkin: iän myötä alat oppimaan rauhallisuutta ja huomaat että viisastut iän myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko sä trolli lukea, kirjoitin että pidän riittävän turvavälin. Minun ajotapani on siis erikoinen koska pidän riittävän turvavälin enkä ohittele turhaan? Ohittaminen on joo laillista mutta minua ihmetyttää se että sä raivoat alinopeudesta ja siitä että auton nopeus seilaa, miksi et vaan pidä riittävää turvaväliä niin nuo asiat ei haittaa sinua?
Epäilen että olet 18 vuotias jonne jolla kortti polttelee taskussa, annan vinkin: iän myötä alat oppimaan rauhallisuutta ja huomaat että viisastut iän myötä.
Päättelin että sulla on tapana ajaa siellä puskurissa ja raivota, kun sellaisesta kokoajan puhut. Itselleni ei tulisi edes mieleen. Minä ohitan sujuvasti.
Kortti on ollut taskussa pian 15 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä tuo riippuu ihan siitä millä tuulella olen. Jos eteen tulee minua hitaammin ajava (mistään rajoituksista riippumatta), saatan joko jäädä sinne taakse ajamaan dynaamisen vakionopeudensäätimen turvin (ei stressaa yhtään kun auto itse hoitaa turvavälin), tai sitten totean että tänään ei huvita täällä roikkua, joten painan ripeästi ohi. Sekin varmistaa turvavälin, kun hitaammin ajava jää sinne peräpeiliin. Ja ei, minua ei kiinnosta mitä se liikennemerkki nyt sanoo, kunhan pysyttelee rikesakkorajoissa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/vakava-liikenneonnettomuus-mynamael…
Tottakai alamäessä painetaan jarrua jos vauhti ylittyy suurimman sallitun nopeuden, alamäessä en koskaan paina kaasua koska autossani on pyörät ja se liukuu alamäessä. Sinä ajat liian lähellä edellä ajavaa jos tuo ärsyttää sinua :D Olet oikeasti tosi tyhmä ihminen, sä hakeudut edessä ajavan auton takapuskuriin kiinni ja sitten sä valitat kun se ei aja sinun haluamallasi tavalla :D
Sä vaikutat oikeasti konfliktin hakuiselta ihmiseltä, haet oikein hakemalla riitoja :D