Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lähti äkisti eikä tunnustanut pettäneensä - kumpi oikeassa: minä vai kaverit?

Vierailija
05.08.2025 |

Aviomieheni ilmoitti eräänä päivänä haluavansa avioeron. Ei millään suostunut myöntämään, että olisi pettänyt. Kysyin asiasta monesti. Mies vain karjui, että hän ei ole pettänyt ja olenko itse pettänyt häntä. Eroon liittyvät viralliset asiat jäivät minun hoidettavaksi, kun mies häipyi. Yhteisiä lapsia ei ollut, joten mitään yhteyttä meidän välillä ei ole ollut eron jälkeen. Sen kuitenkin tiedän muuta kautta, että mies on ollut eron jälkeen yksin eli ei ole mitään virallista uutta parisuhdetta.

Minä olen nyt jälkikäteen varma, että mies on pettänyt minua. Esimerkkejä miehen käytöksestä ennen eroamme (nämä asiat olivat siis muuttuneet miehen käytöksessä):

-Alkoi pitämään puhelinta äänettömällä, otti sen suihkuunkin mukaan. Vaihtoi puhelimen avauskoodin, eikä kertonut minulle uudesta koodista. Ei suostunut kertomaan, kenen kanssa viestitteli, jos kysyin asiaa "yksi kaveri vaan".

-Alkoi viettämään aikaa naispuolisen harrastuskaverinsa kanssa ja halusi aina viedä naisen treeneistä kotiin, vaikka nainen asui ihan eri suunnalla kuin me. Treenimäärä kasvoi, mutta miehen taidot eivät kehittyneet samassa suhteessa. Ei halunnut minun tapaavan ko. naista.

-Mies alkoi harrastaa juoksemista. Lähti töiden jälkeen pitkälle juoksulenkille, teki lihaskuntotreeniä kotona, paineli lopuksi suihkuun puhelimen kanssa. 

-Mies alkoi ostella kauluspaitoja ja muita, jotka eivät olleet hänen tyyliään. Kuvioihin tuli myös uusi hajuvesi ja ulkonäkö alkoi kiinnosta.

-Fyysinen läheisyys meidän välillä väheni muuten, mutta seksi kelpasi. Mies oli jatkuvasti pahantuulinen, ystävällisiin tekoihini suhtautui yrmeästi. Ei halunnut viettää kanssani aikaa, tuli eri aikaan nukkumaan. Lakkasi puhumasta minulle kauniisti, haastoi olemattomista asioista riitaa.

-Mies alkoi epäillä minua pettämisestä, vaikka minulla ei ole yhtään miespuolista ystävää, eikä mikään käytöksessäni viittaa millään lailla pettämiseen.

Minusta on nyt jälkikäteen ihan selvää, että mies petti minua harrastuskaverinsa kanssa. Kaverini ovat kuitenkin sitä mieltä, että koska mies ei ole tunnustanut pettämistä, ei pettämistä ole tapahtunut/en voi olla asiasta 100 % varma. Minusta tuo nyt on ihan ilmeistä. Mutta olenko minä todella väärässä, kun kukaan kavereista ei ole samaa mieltä kanssani?

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä edes on?

Vierailija
82/90 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ihme kommentteja ja trollailua täällä. Todellakin tuolla tavoin käyttäytynyt mies on pettänyt. Ihan selvä juttu. Yksikään mies ei lähde kävelemään edes "ihan ok parisuhteesta", jos ei ole toista naista katsottuna.

Mitä ihme väliä sillä nyt enää on onko pettänyt vai ei kun joka tapauksessa eroavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä:

En minä siis ole mikään puhelimen urkkija. Huomasin tuon koodin vaihtumisen siitä, kun yritin joskus tarkistaa puolison puhelimella jonkin kiireisen asian (luokkaa bussin lähtöaika) ja en päässytkään eteenpäin. Meillä ei ollut tapana katsella toistemme puhelimia luvatta, mutta tuollaisessa tilanteessa lainattiin puolin ja toisin puhelinta. Eikä tarvinnut piilotella sitä, mitä puhelimella teki tai kenelle viestitteli. Miehen käytös vain tuon asian osalta muuttui. 

Eikä meillä myöskään ollut tapana koskaan varmistella, että puhuiko toinen totta, jos sanoi menevänsä treeneihin/kaverin luokse.

Ap

Vierailija
84/90 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä:

En minä siis ole mikään puhelimen urkkija. Huomasin tuon koodin vaihtumisen siitä, kun yritin joskus tarkistaa puolison puhelimella jonkin kiireisen asian (luokkaa bussin lähtöaika) ja en päässytkään eteenpäin. Meillä ei ollut tapana katsella toistemme puhelimia luvatta, mutta tuollaisessa tilanteessa lainattiin puolin ja toisin puhelinta. Eikä tarvinnut piilotella sitä, mitä puhelimella teki tai kenelle viestitteli. Miehen käytös vain tuon asian osalta muuttui. 

Eikä meillä myöskään ollut tapana koskaan varmistella, että puhuiko toinen totta, jos sanoi menevänsä treeneihin/kaverin luokse.

Ap

Käytöksen yhtäkkinen muutos on signaali. Joskus myös salasuhteilusta.

Oksettavimmat salasuhteilijat alkavat syyttämään kumppaniaan omasta henkisestä väkivallastaan.

Vierailija
85/90 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies näkökulmaa. Meidän liitto oli karilla, haaksirikkoutunut, finito, Das  kaput.

Vaimo ei tajunnut asiaa. Uhkaili erolla. Lopulta kotona olo oli yhtä helvettiä.

Aloin elää omaa elämääni. Hankin ystäviä ja uuden harrastuksen. Kun vaimo sai tästä idean että minulla olisi toinen nainen, keksin loistoajatuksen. Myönsin asian. Riitahan siitä tuli mutta kaikesta tuli aina riitä jokatapauksessa mutta näin asia meni jakeluun. Sen jälkeen ero oli helppoa.

Vuosia myöhemmin lapsen valmistujsisissa kun kerroin ex vaimolle ettei mitään toista naista ollut ikinä, hän oli aika tyrmistynyt.

Tiedän että hän oli eron aikana häiriköinti parikin naista kun oli luullut uudeksi naisekseni.

Miksi et vain ottanut eroa? Riitaa oli ja suhde kaput.

Vierailija
86/90 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulle niin tärkeää tietää tämä? Ei kai enää väliä?

Mielestäni on ihan luonnollista, että kiinnostaa. Yksi kaveri erosi vähän saman kaltaisissa oloissa. Mies oli kyl masentunut, mikä riitti aikansa selitykseksi omituiseen käytökseen. Lopulta tuli ero ja mies vakuutti pyhästi, ettei ole toista naista. Paitsi että oli. Ja tästä uudesta naisesta tiesi jo puoli sukua.

Ei tarvinnut kaverin enää sitä tilannetta pähkiä, et mitä teki väärin jne., kun tilanne oli vielä kesken.

Vierailija
87/90 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverit.

AP on miesvihaaja.

Kaikkihan me naiset ollaan miesvihaajia ja tullaan aina olemaan.

Vierailija
88/90 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo samat merkit oli mun miehellä pettämisen merkkejä. Sain kuin sainkin selville petoskaverin henkilöllisyyden. Mies luonnollisesti valehteli ja kiisti suhteen, mutta petoskaveri tunnusti kaiken, kun sai tietää, että meillä olikin vauva. Koetapa saada yhteys petoskaveriin, mutta et voi lynkata, ainoastaan keskustella.

Vierailija
89/90 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo samat merkit oli mun miehellä pettämisen merkkejä. Sain kuin sainkin selville petoskaverin henkilöllisyyden. Mies luonnollisesti valehteli ja kiisti suhteen, mutta petoskaveri tunnusti kaiken, kun sai tietää, että meillä olikin vauva. Koetapa saada yhteys petoskaveriin, mutta et voi lynkata, ainoastaan keskustella.

Näinhän se menee lähes aina.

Näihin ketjuihin vaan pesiytyy pettäjiä jotka harrastavat samaa kaasuvalotusta ja manipulointia kuin pettäessään.

Hyvin mustavalkoisia ja ehdottomia asiassaan kuinka pettäminen on aina jonkun muun kuin pettäjän itsensä syytä.

Vierailija
90/90 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se menee lähes aina.

Näihin ketjuihin vaan pesiytyy pettäjiä jotka harrastavat samaa kaasuvalotusta ja manipulointia kuin pettäessään.

Hyvin mustavalkoisia ja ehdottomia asiassaan kuinka pettäminen on aina jonkun muun kuin pettäjän itsensä syytä.

Uhriutuva pettäjä joka lopulta on syrjäytynyt omien valintojen vuoksi yhteiskunnan laitamille on hyvin pahansuopainen otus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän