Mies lähti äkisti eikä tunnustanut pettäneensä - kumpi oikeassa: minä vai kaverit?
Aviomieheni ilmoitti eräänä päivänä haluavansa avioeron. Ei millään suostunut myöntämään, että olisi pettänyt. Kysyin asiasta monesti. Mies vain karjui, että hän ei ole pettänyt ja olenko itse pettänyt häntä. Eroon liittyvät viralliset asiat jäivät minun hoidettavaksi, kun mies häipyi. Yhteisiä lapsia ei ollut, joten mitään yhteyttä meidän välillä ei ole ollut eron jälkeen. Sen kuitenkin tiedän muuta kautta, että mies on ollut eron jälkeen yksin eli ei ole mitään virallista uutta parisuhdetta.
Minä olen nyt jälkikäteen varma, että mies on pettänyt minua. Esimerkkejä miehen käytöksestä ennen eroamme (nämä asiat olivat siis muuttuneet miehen käytöksessä):
-Alkoi pitämään puhelinta äänettömällä, otti sen suihkuunkin mukaan. Vaihtoi puhelimen avauskoodin, eikä kertonut minulle uudesta koodista. Ei suostunut kertomaan, kenen kanssa viestitteli, jos kysyin asiaa "yksi kaveri vaan".
-Alkoi viettämään aikaa naispuolisen harrastuskaverinsa kanssa ja halusi aina viedä naisen treeneistä kotiin, vaikka nainen asui ihan eri suunnalla kuin me. Treenimäärä kasvoi, mutta miehen taidot eivät kehittyneet samassa suhteessa. Ei halunnut minun tapaavan ko. naista.
-Mies alkoi harrastaa juoksemista. Lähti töiden jälkeen pitkälle juoksulenkille, teki lihaskuntotreeniä kotona, paineli lopuksi suihkuun puhelimen kanssa.
-Mies alkoi ostella kauluspaitoja ja muita, jotka eivät olleet hänen tyyliään. Kuvioihin tuli myös uusi hajuvesi ja ulkonäkö alkoi kiinnosta.
-Fyysinen läheisyys meidän välillä väheni muuten, mutta seksi kelpasi. Mies oli jatkuvasti pahantuulinen, ystävällisiin tekoihini suhtautui yrmeästi. Ei halunnut viettää kanssani aikaa, tuli eri aikaan nukkumaan. Lakkasi puhumasta minulle kauniisti, haastoi olemattomista asioista riitaa.
-Mies alkoi epäillä minua pettämisestä, vaikka minulla ei ole yhtään miespuolista ystävää, eikä mikään käytöksessäni viittaa millään lailla pettämiseen.
Minusta on nyt jälkikäteen ihan selvää, että mies petti minua harrastuskaverinsa kanssa. Kaverini ovat kuitenkin sitä mieltä, että koska mies ei ole tunnustanut pettämistä, ei pettämistä ole tapahtunut/en voi olla asiasta 100 % varma. Minusta tuo nyt on ihan ilmeistä. Mutta olenko minä todella väärässä, kun kukaan kavereista ei ole samaa mieltä kanssani?
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ihme kommentteja ja trollailua täällä. Todellakin tuolla tavoin käyttäytynyt mies on pettänyt. Ihan selvä juttu. Yksikään mies ei lähde kävelemään edes "ihan ok parisuhteesta", jos ei ole toista naista katsottuna.
Käyttäydyn juuri kuvatulla tavalla. En pettänyt. Vaimon stalkkaus ja kontrollifriikkiys oli vain se viimein pisara joka sai läikkymään yli.
Kun aloin kun kiinnittämään huomiota omaan hyvinvointiin ja harrastaa asioita jotka oli vaimon painostuksesta jääneet pois, vaimo kilahti totaalisesti.
En ollut kuulema enää sitoutunut suhteeseen. Miksi pitäisi olla suhteessa jossa kelpaa vain nyrkkeilysäkiksi ja sylkykupiksi.
Eron jälkeen ex sitten uhriutui ja alkoi syyttää minua mitä kummallisimmista asioista. Uusi paikkakunta, uusi työ ja lähestymiskielto auttoi.
Luulenpa vain että jätetty haluaa itselleen helpon selityksen.
Mies itse siellä kirjoittelee vai? Olet jäänyt kiinni.
Jos ap on tosiaan eronnut nainen, niin vastaus on, emme tiedä. On valmistautunut eroon jo pitkään kaikesta päätellen. Ei välttämättä ole pettänyt. Jotkut haluaa erota ensin. Se on kunnia-asia/pakkomielle. Pettää ei saa.
Ei kannata nyt vaivata päätään sillä, onko pettänyt. Ihan sama. Nyt pitää keskittyä tekemään se ero.
Mies haluaa erota etkä voi sitä estää mitenkään. Se on ilmoitusasia Suomessa. Ihan sama kuka on syyllinen tai miltä toisesta osapuolesta tuntuu.
Miehesi on ollut inhottava ja kylmä, koska hän tekee eroa sinusta. Sinussa ei ole sinänsä mitään vikaa. Avioliittonne vain on ohi.
Miksi? Mietit sitä kaikkea myöhemmin. Nyt päästät irti.
Mieti tietoisesti kaikkia miehen huonoja ja ärsyttäviä puolia. Kaikkea sitä, mikä muuttuu elämässäsi paremmaksi nyt.
Mikä hyvä nyt mahdollistuu?
Pettämiseen itsekin kallistun kertomillasi tiedoilla. Mutta se on lopulta pikkujuttu tässä kokonaisuudessa. Pettäminen ei lopeta pitkää suhdetta automaattisesti, ero tekee sen.
Suret, pohdit ja kaipaat, mutta pistä se juuri nyt taka-alalle. Keskity nyt tekemiseen, jotta pystyt ja jaksat. Varmista omat etusi. Tee asioita itsesi hyväksi.
Vihan löytyminen on hyvä asia. Kohdista sekin rakentavasti, ota siitä voimaa toimimaan eron suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ihme kommentteja ja trollailua täällä. Todellakin tuolla tavoin käyttäytynyt mies on pettänyt. Ihan selvä juttu. Yksikään mies ei lähde kävelemään edes "ihan ok parisuhteesta", jos ei ole toista naista katsottuna.
Kyllä lähtee, jos "normaali" suhde vaati että pitää päästä räplämään toisen puhelinta ja varmaan usein jos pitää ottaa suihkuukin turvaan.
Mä en oo koskaan ymmärtänyt, että mikä on se peruste millä toisella ihmisellä tulee olla pääsy toisen puhelimeen, että tiedetään koodit ja jos ei tiedetä niin se on paskamyrsky?
Itse en ainakaan keksi mitään syytä, miksi minun tulisi päästä puolisoni puhelimeen. Jos haluan vaikka nähdä sieltä jonkun kuvan mitä hän on joskus näyttänyt tms niin pyydän häntä näyttämään, en mene omin päin.
M42
Juu ei tarvitse päästä toisen puhelimelle. Mutta jos se puhelimen käyttö yhtäkkiä mystisesti lisääntyy ja muuttuu sellaiseksi, että sitä katsotaan aina niin, että kumppani ei vahingossakaan näe näyttöä, laitetaan piiloon tai näyttö alaspäin, ollaan sillä puhelimella kuitenkin merkittävän paljon mutta sitä varjellaan, ja sitten kuitenkin kun ollaan muualla, se viesteihin tai puhelimeen vastaaminen kestää ikuisuuksia, niin onhan se selvää että joku valtionsalaisuus siellä on jota varjellaan kumppanilta. Tuollaisen käytöksen jälkeen mun ei tarvitse päästä sille puhelimelle, mä kyllä näen että jotain vilunkia on menossa ja toimisin ja tekisin omat ratkaisuni sen mukaan.
Toisen puhelimen tutkiminen salaa on rikos.
Ettekö kykene tajuamaan sitä. Uskomatonta.
Ettekö todella tajua????
Vierailija kirjoitti:
Ettekö todella tajua????
Kuka tässä on kenenkään puhelinta tutkinut? Käsittääkseni on vain tulkittu puhellimen salailemisen viittaavan siihen, että siellä on joku suurikin salaisuus aka toinen nainen eli pettämistä. Kyllä sen näkee eikä tarvi edes sitä puhelinta katsoa, riittää tuon sekoilun näkeminen.
Vierailija kirjoitti:
Mies itse siellä kirjoittelee vai? Olet jäänyt kiinni.
Jos ap on tosiaan eronnut nainen, niin vastaus on, emme tiedä. On valmistautunut eroon jo pitkään kaikesta päätellen. Ei välttämättä ole pettänyt. Jotkut haluaa erota ensin. Se on kunnia-asia/pakkomielle. Pettää ei saa.
Höpistä. Yleisin syy eroon on yksinkertaisesti ettei jakseta olla enää yhdessä. Sitten toinen osapuoli hakee syytä koska se on hyvä selitys. Sellainen sitten vaikka keksitään.
Millaiset mahdollisuuden on elää suhteessa jos et usko omaan puolisosi. Oma pakkomielteisyytesi ajoi miehen luotasi. Pettäjäksi välittäminen on vain merkki siitä, ettet ymmärrä muita kuin oman kantasi. Miten tuollaisen ihmisen kanssa voi elää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö todella tajua????
Kuka tässä on kenenkään puhelinta tutkinut? Käsittääkseni on vain tulkittu puhellimen salailemisen viittaavan siihen, että siellä on joku suurikin salaisuus aka toinen nainen eli pettämistä. Kyllä sen näkee eikä tarvi edes sitä puhelinta katsoa, riittää tuon sekoilun näkeminen.
Mistä tietää että koodi vaihdettu jos ei ole tutkinut puhelinta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö todella tajua????
Toi on niiin huvittavaa tuo pettäjien puhelinhuutelu.
Mies näkökulmaa. Meidän liitto oli karilla, haaksirikkoutunut, finito, Das kaput.
Vaimo ei tajunnut asiaa. Uhkaili erolla. Lopulta kotona olo oli yhtä helvettiä.
Aloin elää omaa elämääni. Hankin ystäviä ja uuden harrastuksen. Kun vaimo sai tästä idean että minulla olisi toinen nainen, keksin loistoajatuksen. Myönsin asian. Riitahan siitä tuli mutta kaikesta tuli aina riitä jokatapauksessa mutta näin asia meni jakeluun. Sen jälkeen ero oli helppoa.
Vuosia myöhemmin lapsen valmistujsisissa kun kerroin ex vaimolle ettei mitään toista naista ollut ikinä, hän oli aika tyrmistynyt.
Tiedän että hän oli eron aikana häiriköinti parikin naista kun oli luullut uudeksi naisekseni.
Vierailija kirjoitti:
Sokea Reettakin näkee, että on ollut toinen nainen (vaikkei enää olisi).
Sokea Reettakin näkee, että tämä on provo koko juttu. Tainnut tekoälyltä kysyä pettämisen merkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö todella tajua????
Ehkä tohvelisankari vain kasvatti itselleen itsetunnon eikä enää suostunut pirttihirmun pompoteltavaksi. "Enää et mun puhelinta tutki!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sokea Reettakin näkee, että on ollut toinen nainen (vaikkei enää olisi).
Sokea Reettakin näkee, että tämä on provo koko juttu. Tainnut tekoälyltä kysyä pettämisen merkkejä.
AP ei ole kommentoinut mitään. Eli huvittuneensa nauttii, kun porukka analysoi täysin keksittyä aloitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö todella tajua????
Ehkä tohvelisankari vain kasvatti itselleen itsetunnon eikä enää suostunut pirttihirmun pompoteltavaksi. "Enää et mun puhelinta tutki!"
Siinä on ollut Äityli ihmeissään kun Iskä eli meidän poika ei enää suostu lähetyssaarnaaja.
Miksi sinulle niin tärkeää tietää tämä? Ei kai enää väliä?
Vierailija kirjoitti:
Se on tämä palstan ulinalautalainen päivystäjä niiden takana. Säälittävä peräkammarinpoika jolla ei ole omaa elämää.
Se mies jätti sinut. Sinun on aika mennä eteenpäin elämässsä.
Vierailija kirjoitti:
Eikä ala huutaa, että "ite oot, ite oot!"
Jokainen minun tietämäni tapaus, jossa toinen osapuoli on karjunut "ite oota" on tehnyt sen, mistä häntä syytetään ja jonka hän yrittää peilata toisen syyksi. Tyyliin luin eilen täältä juttua naisesta, jonka isä haukkui laihaa tytärtään läskimahaksi, vaikka isä itse oli se läskimaha.
Mitä enemmän ja kovempaa ulisee, että "ite oot" niin sen syyllisempi on. Sireeni sen kertoo :D
Kyllähän sen elämänkumppanin käytöksen muutoksesta jo tietää että hänen elämässään on meneillään jotain jota halutaan salata puolisolta.
Minun exäni alkoi tulla myöhemmin töistä, vaihtoi kuntosalia kauemmas kotoa ja työpaikalta, ei halunnut enää tavata meidän vanhoja ystäviä, ei halunnut lähteä sukuloimaan edes omien sukulaisten luokse. Alkoi kuunnella jotain hyvin erikoisia podcasteja luurit korvilla lähes aina kun oli kotona. Ärsyyntyi lapsen ja minun jutuista todella helposti. Oli todella poissaoleva, ei keskustellut enää mistään. Niin lukemattomilla eri tavoilla etäännytti itsensä minusta ja lapsesta.
Tuota kesti puoli vuotta. Kieltäytyi keskustelemasta, terapiasta, läheisten avusta.
Oli valtava helpotus erota ja muuttaa pois, omaan kotiin. Mies asuu vanhassa kodissa, ei siivoa eikä pidä huolta itsestään. Sanoo aina välillä puhelimessa että kaipaa minua, jonka kuittaan sanomalla että no tuskinpa sentään, kaipaat varmaan niitä vanhoja hyviä aikoja joita ei enää ole.
Ap syitä erolle ei kannata enää vatvoa. Katso eteenpäin. Voimia ja aurinkoa päiviisi.