Nyt rehellisesti. Pesettekö ihan oikeasti vieraslakanat esim yhden yön käytön jälkeen
Ja jos vieras tämän jälkeen lähtee pois. Vai sietääkö olla vielä seuraavalla vieraalla? Esim mökkiolosuhteet, jos ei ole pesukonetta.
Kommentit (188)
Vieraalle annan aina puhtaat lakanat. Jos vieras on ollut vaikka oma sisarukseni, tai nukkunut kokopyjamassa, voin ehkä itse käyttää hänen lakanoitaan. Jos jostain syystä on pakko siis? Ei ole iso vaiva pestä niitä.
Laitan vieraan käyttämät lakanat pussiin ja päälle lapun, jossa on hänen nimensä. Pussin laitan kaappiin odottamaan, jos hän vaikka vuoden päästä tulee uudestaan. Näitä vastaavia pusseja on useampiakin kaapissa odottamassa.
Ajatelkaa, jos hotellitkaan eivät vaihtaisi petivaatteita yhden yön yöpyjän jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa, jos hotellitkaan eivät vaihtaisi petivaatteita yhden yön yöpyjän jälkeen?
Eri asia mielestäni. Ensinnäkin, hotellin edellistä ihmistä et tunne, kyllä tämä vaikuttaa. Toisekseen, hotellissa harrastetaan seksiä lähes aina. Kolmanneksi, sairaitakin ihmisiä löytyy, eli edellinen on voinut tehdä lakanoissa mitä vain, ja piilotella ylläreitä lakanoihin.
Itse vaihdan kaikille vieraille puhtaat lakanat, mutta itselle ei ole ongelma nukkua tutun ihmisen jälkeen puhtaan tuntuisissa lakanoissa, tyynyliinan tosin vaihdan. Kyllä ne edelleen rapeilta tuntuu, jos vain 1 yö on nukuttu meidän viileässä kodissa ja mökillä (ilmalämpöpumput).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pesen ja toivon, että lakanat on pesty myös jos olen jossakin yövieraana
Mikset vie omia lakanoita?
Epäkohteliasta ja olen aina ihmetellyt tätä tapaa normaalioloissa. Mökit voi olla erikseen.
Enpä ole ikinä kuullut, että joku pitää kohtaloaan omien liinavaatteiden käyttöä.
Ennen vietiin aina omat lakanat ja pyyhkeet, kun ei haluttu emäntää rasittaa.
Minusta taas vierasetikettiin nimenomaan kuuluu, että vierasta kohdellaan kuin vierasta ja hänen olonsa tehdään mahdollisimman mukavaksi. (Laitetaan petivaatteet valmiiksi, eikä vieraan kuulu osallistua ruoanlaittoon tai muihin kotitöihin jne.) Jos ei ole valmis huolehtimaan vieraasta, on parempi olla kutsumatta ketään lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pesen ja toivon, että lakanat on pesty myös jos olen jossakin yövieraana
Mikset vie omia lakanoita?
Epäkohteliasta ja olen aina ihmetellyt tätä tapaa normaalioloissa. Mökit voi olla erikseen.
Enpä ole ikinä kuullut, että joku pitää kohtaloaan omien liinavaatteiden käyttöä.
Ennen vietiin aina omat lakanat ja pyyhkeet, kun ei haluttu emäntää rasittaa.
Minusta taas vierasetikettiin nimenomaan kuuluu, että vierasta kohdellaan kuin vierasta ja hänen olonsa tehdään mahdollisimman mukavaksi. (Laitetaan petivaatteet valmiiksi, eikä vieraan kuulu osallistua ruoanlaittoon tai muihin kotitöihin jne.) Jos ei ole valmis huolehtimaan vieraasta, on parempi olla kutsumatta ketään lainkaan.
Olis kiva, jos meidän mökille tulet kutsuttunakin, niin omat lakanat ja pyyhkeet mukaan.
Toki meiltä löytyy niitä, mutta lähin pesukone (pesula) on yli 20 kilsan päässä.
Yleensä ihmisillä on ilman muuta omat yöpymistarvikkeet, varsinkin lapsilla poikkeuksetta makuupussit (osa yöretkeilyn hauskuutta).
Jos olet vanha ja kipeä, toki laitetaan vuoteesi viimeisen päälle hienosti.
Etelän lomahotelleissa vuodevaatteet pestään 20 asteessa.
Että sikäli.
99% peukuttaa pesemisen puolesta, tämäkö huonoa hygieniaa?
Yksi kertoo lapsuusmuiston 80-luvulta ja sille alapeukutetaan, miksi? Minua se juttu lähinnä nauratti. Onko täällä pelkkiä tosikoita?