Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisiin soveltuvuustesteihin olette töitä hakiessa joutuneet?

Vierailija
05.08.2025 |

Horoskooppitesti, palikkatesti, luonnetesti, yllättävään kysymykseen vastaaminen esim. mihin käyttäisit bonukset, ryhmähaastattelu tyyliin työkkärin tutustumisleikki, ryhmätehtävä tai joku leikki muun haastateltavan kanssa?

Kävin just ryhmähaastattelussa (terveiset muille haastateltaville), jossa hakijoiden piti muodostaa parit (seurattiin tiimitaitoja) ja vuorotellen toinen oli työnantaja ja toinen piti hissipuheen :D 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä työn luonteeseen nähden ihan ylimalkaisiin soveltuvuustesteihin olen joutunut kyllä. Vaan saadakseni viestin, etten tullut valituksi. Olen hakenut vain suorittavan työn paikkoja, joihin järjestetään kahdet haastattelut, vaaditaan suosittelijat, suoritetaan soveltuvuustestit ja niin edelleen. Palkkaus ollut kokoaikaisessa työssä noin 2000€ luokkaa. Tämä lama-aika on yritysten kulta-aikaa, enkä yhtään ihmettele, miksi hallitus pitää tätä lamaa parhaansa mukaan yllä. Yritykset saavat halvalla parhaat osaajat töihin. Tuskin johtoportaan ansioihin tämä alho tuleekaan vaikuttamaan, näkee taas verotiedoista että jotkut tienaavat miljoonia, samalla kun ei ole millään varaa maksaa työntekijöille enempää...

Vierailija
2/6 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelija vaihtoi yllättäen kieltä kysymällä kinkkisen kysymyksen englanniksi. No problem.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä työn luonteeseen nähden ihan ylimalkaisiin soveltuvuustesteihin olen joutunut kyllä. Vaan saadakseni viestin, etten tullut valituksi. Olen hakenut vain suorittavan työn paikkoja, joihin järjestetään kahdet haastattelut, vaaditaan suosittelijat, suoritetaan soveltuvuustestit ja niin edelleen. Palkkaus ollut kokoaikaisessa työssä noin 2000€ luokkaa. Tämä lama-aika on yritysten kulta-aikaa, enkä yhtään ihmettele, miksi hallitus pitää tätä lamaa parhaansa mukaan yllä. Yritykset saavat halvalla parhaat osaajat töihin. Tuskin johtoportaan ansioihin tämä alho tuleekaan vaikuttamaan, näkee taas verotiedoista että jotkut tienaavat miljoonia, samalla kun ei ole millään varaa maksaa työntekijöille enempää...

no millanen soveltuvuustesti?

Vierailija
4/6 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no millanen soveltuvuustesti?

Myyjän tehtävään käskettiin tekemään melkein tunnin mittainen loogisen päättelykyvyn testi. Eli "mikä kuvio tulee seuraavaksi" -tyyppisiä kysymyksiä, joihin piti vastata nopeasti. Tämän tyylisiä, ja lisäksi niin sanottuja pyskologisia testejä, joissa lähes sata kysymystä siitä, millainen olen ja miten toimisin erilaisissa tilanteissa. Kyseessä siis myyjän tehtävä, ja samoja kysymyksiä käytettiin erikoisjoukkojen testeissä. 

Vierailija
5/6 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haastattelija vaihtoi yllättäen kieltä kysymällä kinkkisen kysymyksen englanniksi. No problem.

Ei nyt mitenkään erikoista mun mielestä. 

Vierailija
6/6 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up