Vinkkejä sen hyväksymiseen ettei pitkäaikainen kumppani halua naimisiin?
Olen ollut miesystäväni kanssa yhdessä jo melkein kymmenen vuotta. Meillä ei ole kummallakaan lapsia mutta asumme yhdessä. Yhteistä omaisuutta ei ole, mutta ostamme ehkä joskus yhteisen asunnon mikäli tämänhetkisestä vuokra-asunnosta tulee luopua.
Miesystäväni ei halua mennä naimisiin. Hän ei ole erityisemmin perustellut asiaa, mutta asiasta mainitseminen saa hänet kohauttamaan olkia ja vaihtamaan puheenaihetta. Ehdotin joskus simppeliä maistraattivihkimistä ja avioehtoa, mutta mies ei silti muuta kuin mutissut jotain. Meillä on hyvä suhde ja elämme hyvää arkea, mutta minua korpeaa hieman se ettei mies halua naimisiin. Olen päättänyt että minun tulee jotenkin olla ajattelematta koko asiaa sillä eroaminen tämän takia tuntuisi turhalta. Eikä tässä iässä tulisi varmasti löydettyä yhtä sopivaa miestä jonka kanssa arki toimisi ja joka haluaisi naimisiinkin. Silti muiden häihin osallistuminen tekee minut surulliseksi vaikka yritänkin keskittyä hyviin asioihin.
Kommentit (254)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso osa ihmisistä haluaa tuntea olevansa haluttu ja erityinen. Siitä syystä halutaan kosia ja mennä naimisiin.
Minusta on jotenkin laimeaa ja tunneköyhää sanoa, että naimisiin meno on turhaa, ei sillä paperilla mitään tee.
Eikö seurustelusuhteessa sitten tunne olevansa haluttu ja erityinen?
Ei välttämättä jos se ei vähitellen kulje kohti suurempaa ja selvempää sitoutumista.
Millä tavalla avioliitto on suurempi ja selvempi sitoutuminen kuin se, että vain ollaan parisuhteessa ilman avioliittoa?
Aloituksessa ei kerrota ollenkaan sitä, miksi ap haluaa mennä naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
ei sellaisetkaan pariskunnat mene naimsiin, joilla on yhteisiä lapsia. Ei se vaan ole nykyaikaista.
Vierailija kirjoitti:
Perustelin myöhemmässä kommentissa että kyseessä on itselleni arvokas perinne ja sitoutumisen aste. Tuntuisi hyvältä että rakas ihminen haluaisi mennä kanssani naimisiin. En kaipaa häitä ja avioehto olisi itsestäänselvyys. Mies ei ole mitään aatelissukua eikä hänellä ole mitään huomattavia omaisuuksia mihin olisin kärkyllä vaikka joku vale-AP niin kirjoitti vaan kyseessä on puhtaasti tunnepuolen asia. Ap
Ymmärrän sinua ap tosi hyvin. Onko sulla lapsia? Entä miehellä?
🇺🇦🇮🇱
Mies ei halua sitoutua sinun kanssasi. Hän haluaa jättää oven auki.
Kaffebulla kirjoitti:
Mä olen ollut mieheni kanssa kymmenisen vuotta. Hän ei ole halunnut naimisiin. Itse suhteen alussa olisin sitä halunnut, mutta en puhunut hänelle, koska tiesin hänen kantansa.
Nyt en halua enää itsekään.
Minä olen meistä varakkaampi ja jos nyt kuolisin ennen häntä, hän ei saa penniäkään. Se on sitten voi voi.
Kyllä rakkaus paistaa tekstissä läpi, ihan uskottavaa että olet parisuhteessa.
Tosin, naisethan ovat kaikki juuri tuollaisia, hähhähhää kun mies jää rahattomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Mä olen ollut mieheni kanssa kymmenisen vuotta. Hän ei ole halunnut naimisiin. Itse suhteen alussa olisin sitä halunnut, mutta en puhunut hänelle, koska tiesin hänen kantansa.
Minä olen meistä varakkaampi ja jos nyt kuolisin ennen häntä, hän ei saa penniäkään. Se on sitten voi voi.Kyllä rakkaus paistaa tekstissä läpi, ihan uskottavaa että olet parisuhteessa.
Tosin, naisethan ovat kaikki juuri tuollaisia, hähhähhää kun mies jää rahattomaksi.
Juu, kaikki naiset. Kyllä vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Minä olen meistä varakkaampi ja jos nyt kuolisin ennen häntä, hän ei saa penniäkään. Se on sitten voi voi.Kyllä rakkaus paistaa tekstissä läpi, ihan uskottavaa että olet parisuhteessa.
Kyllä, kaikki naiset.
Tämä palsta vain vahvistaa tuota näkemystä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Kyllä, kaikki naiset.
Tämä palsta vain vahvistaa tuota näkemystä
Ymmärrät varmaan että te u li t vahvistatte ihan itse noita harhojanne. Peukutatte toistenne na is v i ha ko mmentteja käsi housuissa ja luulette että todellisuudella on mitään tekemistä asian kanssa.
No kun me ei olla naimisissa, niin enpä minäkään peri miestäni. Miksi hänen pitäisi periä minut?
Rakastetaan toisiamme, ei tarvita mitään paperinpalaa siihen.
🇺🇦🇮🇱
Parisuhde ylipäätään viestii sitoutumista ympäristölle. Jos sitä nyt ylipäätään tarvitsee ulkopuolisille todistella. Naimisiinmenoa tarvitaan enemmän sen takia, että pelkkä parisuhde ei tee ihmisistä virallisesti toistensa omaisia.