Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä sen hyväksymiseen ettei pitkäaikainen kumppani halua naimisiin?

Vierailija
05.08.2025 |

Olen ollut miesystäväni kanssa yhdessä jo melkein kymmenen vuotta. Meillä ei ole kummallakaan lapsia mutta asumme yhdessä. Yhteistä omaisuutta ei ole, mutta ostamme ehkä joskus yhteisen asunnon mikäli tämänhetkisestä vuokra-asunnosta tulee luopua. 

Miesystäväni ei halua mennä naimisiin. Hän ei ole erityisemmin perustellut asiaa, mutta asiasta mainitseminen saa hänet kohauttamaan olkia ja vaihtamaan puheenaihetta. Ehdotin joskus simppeliä maistraattivihkimistä ja avioehtoa, mutta mies ei silti muuta kuin mutissut jotain. Meillä on hyvä suhde ja elämme hyvää arkea, mutta minua korpeaa hieman se ettei mies halua naimisiin. Olen päättänyt että minun tulee jotenkin olla ajattelematta koko asiaa sillä eroaminen tämän takia tuntuisi turhalta. Eikä tässä iässä tulisi varmasti löydettyä yhtä sopivaa miestä jonka kanssa arki toimisi ja joka haluaisi naimisiinkin. Silti muiden häihin osallistuminen tekee minut surulliseksi vaikka yritänkin keskittyä hyviin asioihin. 

Kommentit (254)

Vierailija
241/254 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi todella hyvä jos mies pystyisi puhumaan asiasta ja kertomaan, miksei halua naimisiin. Mutta joka tapauksessa avioliittoa kannattaa ajatella käytännön asiana, joka vaikuttaa paljon taloudellisiin juttuihin ja muuhun sellaiseen. Siitä voi olla hyötyä, mutta voi olla myös haittaa. Ei ole järkevää tehdä naimisiin menosta isoa juttua vain siksi, että se jotenkin epämääräisesti tuntuu romanttisemmalta kuin seurustelu, tai että olisi mukava saada suuret kirkkohäät tai jotain muuta vastaavaa.

Kuten tästäkin ketjusta pääset päättelemään, on asialla muitakin merkityksiä. Avioliitto on meidän (ja muidenkin kansojen) kulttuurissa korkein sitoutumisen muoto. Sillä viestitään  kanssaihmisille, että me olemme pari ja yhteisessä liitossa kaikissa mahdollisissa merkiyksissä, vakavin aikein.

Kyllähän me tämä kaikki tiedetään. Joten todellakin on hyvä kysymys, mi

Parisuhde ylipäätään viestii sitoutumista ympäristölle. Jos sitä nyt ylipäätään tarvitsee ulkopuolisille todistella. Naimisiinmenoa tarvitaan enemmän sen takia, että pelkkä parisuhde ei tee ihmisistä virallisesti toistensa omaisia.

Vierailija
242/254 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso osa ihmisistä haluaa tuntea olevansa haluttu ja erityinen. Siitä syystä halutaan kosia ja mennä naimisiin.

Minusta on jotenkin laimeaa ja tunneköyhää sanoa, että naimisiin meno on turhaa, ei sillä paperilla mitään tee.

Eikö seurustelusuhteessa sitten tunne olevansa haluttu ja erityinen?

Ei välttämättä jos se ei vähitellen kulje kohti suurempaa ja selvempää sitoutumista.

Millä tavalla avioliitto on suurempi ja selvempi sitoutuminen kuin se, että vain ollaan parisuhteessa ilman avioliittoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/254 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa ei kerrota ollenkaan sitä, miksi ap haluaa mennä naimisiin.

Vierailija
244/254 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
245/254 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sellaisetkaan pariskunnat mene naimsiin, joilla on yhteisiä lapsia. Ei se vaan ole nykyaikaista.

Vierailija
246/254 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustelin myöhemmässä kommentissa että kyseessä on itselleni arvokas perinne ja sitoutumisen aste. Tuntuisi hyvältä että rakas ihminen haluaisi mennä kanssani naimisiin. En kaipaa häitä ja avioehto olisi itsestäänselvyys. Mies ei ole mitään aatelissukua eikä hänellä ole mitään huomattavia omaisuuksia mihin olisin kärkyllä vaikka joku vale-AP niin kirjoitti vaan kyseessä on puhtaasti tunnepuolen asia. Ap

247/254 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua ap tosi hyvin. Onko sulla lapsia? Entä miehellä? 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
248/254 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halua sitoutua sinun kanssasi. Hän haluaa jättää oven auki.

Vierailija
249/254 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Mä olen ollut mieheni kanssa kymmenisen vuotta. Hän ei ole halunnut naimisiin. Itse suhteen alussa olisin sitä halunnut, mutta en puhunut hänelle, koska tiesin hänen kantansa. 

Nyt en halua enää itsekään. 

Minä olen meistä varakkaampi ja jos nyt kuolisin ennen häntä, hän ei saa penniäkään. Se on sitten voi voi. 

Kyllä rakkaus paistaa tekstissä läpi, ihan uskottavaa että olet parisuhteessa.

Tosin, naisethan ovat kaikki juuri tuollaisia, hähhähhää kun mies jää rahattomaksi.

Vierailija
250/254 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Mä olen ollut mieheni kanssa kymmenisen vuotta. Hän ei ole halunnut naimisiin. Itse suhteen alussa olisin sitä halunnut, mutta en puhunut hänelle, koska tiesin hänen kantansa. 

Minä olen meistä varakkaampi ja jos nyt kuolisin ennen häntä, hän ei saa penniäkään. Se on sitten voi voi. 

Tosin, naisethan ovat kaikki juuri tuollaisia, hähhähhää kun mies jää rahattomaksi.

Juu, kaikki naiset. Kyllä vain.

Vierailija
251/254 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Kyllä, kaikki naiset.

Tämä palsta vain vahvistaa tuota näkemystä

Vierailija
252/254 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Kyllä, kaikki naiset.

Tämä palsta vain vahvistaa tuota näkemystä

Ymmärrät varmaan että te u li t vahvistatte ihan itse noita harhojanne. Peukutatte toistenne na is v i ha ko mmentteja käsi housuissa ja luulette että todellisuudella on mitään tekemistä asian kanssa.

253/254 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun me ei olla naimisissa, niin enpä minäkään peri miestäni. Miksi hänen pitäisi periä minut? 

Rakastetaan toisiamme, ei tarvita mitään paperinpalaa siihen. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
254/254 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi