Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut ostaa vielä polttomoottoriautoja?

Vierailija
05.08.2025 |

Bensa maksaa aika paljon ja verot on polttomoottoriautoissa kalliit. Miksi ihmeessä siis jotkut ostaa yhä polttomoottoriautoja? Eikö kannattaisi ostaa sähköauto?

Sähköauton kun lataa yöllä niin lataus on lähes ilmaista ja verot on myös halvat sähköautossa. 

Kommentit (208)

Vierailija
21/208 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos ei ole latauspaikkaa?

Täällä ainakin on latauspaikkoja kauppojen pihoilla ja kotiin saa latauspaikan 1000 eurolla. 

Jos maksan 1000 saanko latauspaikan kotisi pihalle?

Vierailija
22/208 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ainakin on latauspaikkoja kauppojen pihoilla ja kotiin saa latauspaikan 1000 eurolla. 

On täälläkin kauppojen pihoilla mutta kotiin ei saa, ja en halua viettää öitäni kauppojen pihoilla. Lisäksi käyttökelpoista sähköautoa ei taida vielä saada muutamalla tonnilla.

Siinäpä ne minun syyt polttiksen käytölle. Ei sinänsä mitään sähköautoja vastaan. 

Sähköauton akku latautuu täyteen 30 minuutissa, sinä aikana voit käydä vaikka kaupassa ostoksilla. 

30 minuutin teholatauksilla tuhoat varmuudella akun ennenaikojaan ja aiheutat kymmenientuhansien remontin. Norjassa jopa 5 vuotta käytettyjä sähköautoja hylätään romuttamolle. Ne akut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/208 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täälläkin kauppojen pihoilla mutta kotiin ei saa, ja en halua viettää öitäni kauppojen pihoilla. Lisäksi käyttökelpoista sähköautoa ei taida vielä saada muutamalla tonnilla.

Siinäpä ne minun syyt polttiksen käytölle. Ei sinänsä mitään sähköautoja vastaan. 

Sähköauton akku latautuu täyteen 30 minuutissa, sinä aikana voit käydä vaikka kaupassa ostoksilla. 

Käyn kaupassa kävellen.

Samoin. Kauppaan jonka pihalla ei ole sähköauton latauspistettä on 700m. 

Vierailija
24/208 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auton arvo laskee nopeasti. Onhan näitä ollut, että auton arvo on laskenut tuhansia. Ovat painavempia, autoon tule tästä johtuen enemmän korjaustarvetta, tiet kuluu enemmän. Ilmastohuuma ei ole uskottava. 

Mitä väliä jollain auton arvolla on? Minulle auto on kulkuväline paikasta A paikkaan B eikä se ole mikään sijoituskohde. 

M34

Vierailija
25/208 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

diesel maksaa 1,4e/l

Vierailija
26/208 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenellä menee aikaa kaupassa 30 minuuttia? Minulla 10. Ei taida riittää sähköauton lataukselle?

Vierailija
27/208 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sodan tullen lataatte sähköromut missä?

Vierailija
28/208 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

diesel maksaa 1,4e/l

Siihen päälle dieselvero yms muut maksut. 

Vierailija
29/208 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin teslan ja suosittelen kaikille. Ainoat kuukausittaiset kulut on rahoitusmaksu koska lataan kotona yösähkön aikana autoni.

Ostin Teslan minäkin ja nyt olen talousvaikeuksissa. Arvosta pudonnut lähes 20 000 euroa, kuukausimaksut painavat päälle, kalliit vakuutukset ja akun pohjakotelossa vakava painauma, pelkään, että hylätään katsastuksessa ja tulossa lisää 15 000 euron remontti. Kuten kävi sukulaismiehelle.

Kallein akkuremontti Suomessa yli 80 000€. Tyhmempikin, paitsi tesla-Sebbo, tajuaa että sähköauto on kusetus. Rahat pois.

Vierailija
30/208 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautojen akut on ympäristölle haitallisia. Lisäksi akun kesto heikkenee käytössä jatkuvasti, joten en usko, että ne on kovin pitkäikäisiä, mikä lisää niiden epäekologisuutta. En tue sähköautoja enkä sähköpyöriä. 

Vierailija
31/208 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on joko provo, ryhmä kuin saapas tai ylimielinen pelle. Tai kaikkea kolmea yhdessä.

Vierailija
32/208 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloisen, mutta pitkän perheen budjettiin sopivaa sähköautoa ei ole. Ei uskalleta ostaa mitään 8v ikäistä loppuun ajettua sähköautoakaan. Edullisempiin, pienempiin sähkövispilöihin ei taas mahduta, kun perheen ollaan kaikki pitkiä. 

Vierailija
33/208 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auton arvo laskee nopeasti. Onhan näitä ollut, että auton arvo on laskenut tuhansia. Ovat painavempia, autoon tule tästä johtuen enemmän korjaustarvetta, tiet kuluu enemmän. Ilmastohuuma ei ole uskottava. 

Mitä väliä jollain auton arvolla on? Minulle auto on kulkuväline paikasta A paikkaan B eikä se ole mikään sijoituskohde. 

M34

Sitten sinulla on rahaa kuin Roope-Ankkalla, paitsi että olet rahoja levittelevä hölmö.

Vierailija
34/208 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut heh heh mitä nyt vähintään 95 prossaa ostaa  edelleen joko bensa taikka diiselin .

Miksi ne haluaa maksaa autoilusta enemmän? 

Tonnin auto sillä kymmeniä autoja yhden patteriauton hinnalla.

Vierailija
35/208 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän niitä kannattaa just ostaa. Saa parikolme vuotta vanhoja AMG-varusteltuja dieselmersuja halvalla. Ja niillä ajaa Helsingistä jäämerelle yhellä tankkauksella.

Vierailija
36/208 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenellä menee aikaa kaupassa 30 minuuttia? Minulla 10. Ei taida riittää sähköauton lataukselle?

Kävin kaupassa, mutta siellä oli noin 2-3 tunnin jono latauspaikalle. Kivoja nämä batterivehkeet...

Vierailija
37/208 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M34

Sitten sinulla on rahaa kuin Roope-Ankkalla, paitsi että olet rahoja levittelevä hölmö.

Ei en ole rikas. Minua ei vaan kiinnosta auton arvonalenema koska autoa en ole myymässä pois, autolla liikun paikasta A paikkaan B. 

Ei ennen puhuttu mistään auton arvonalenemasta, tää on ihan uutta juttua että puhutaan kuin auto olisi joku sijoituskohde.

M34

Vierailija
38/208 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut heh heh mitä nyt vähintään 95 prossaa ostaa  edelleen joko bensa taikka diiselin .

Miksi ne haluaa maksaa autoilusta enemmän? 

Mulle ihan sama mitä maksaa, rahaa jää silti yli tarpeen. Tankilla käynti on helppoa ja nopeaa.

Vierailija
39/208 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta EU kieltää polttomoottoriautot, sitten saa jokainen ajaa kiinalaisilla sähköromuilla jotka kestävät enintään vuoden - pari, sitten uuden romun hankintaan. Sähkön hinta on siinä välillä ehtinyt kymmenkertaistua. Johan nyt on Suomen maaseutu  täynnään ulkomaisia tuulivoimalaitoksia sähköautobuumia odottelemassa ja tietenkään nämä firmat ei saa lupia kotimaissaan ympäristösyiden takia mutta Suomessa saavat nämäkin rellestää miten haluavat. Ollaanhan me banaanivaltio ja täällä on ympäristöä tuhottavaksi kaikille.

Vierailija
40/208 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sodan tullen lataatte sähköromut missä?

Sodan tullen tankkaat bensaromusi missä?