Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos pitäisi pelastaa palavasta talosta naapurin vieras lapsi vai oma koirasi/muu lemmikki, kumman valitset?

Vierailija
04.08.2025 |

Itse valitsen ehdottomasti oman koirani. Koira on mun perheenjäsen, naapurin vieras ihminen ei. 

Kommentit (1362)

Vierailija
441/1362 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mekin voimme määrittää, kuinka tärkeä porukan jäsen sinä olet meille, jos kerran asetat eläimen meidän edellemme."

Ketkä "me"? Puhut vain omasta puolestasi.

Ollaanpas täällä nyt niin laumasieluja. Ihminen jos joku on itsekkäintä maailmassa ja aivan varmasti hätätilanteessa jokainen menee oma napa edellä eli pelastaa oman perheensä jos sitäkään. 

Voittehan te jotkut yrittää itseänne lohduttaa ajatuksella että kyllä joku sen teidän lapsen pelastaa jos ette siihen itse kykene mutta totuus on että jos te ette sitä pelasta niin sinne jää kersa hiiltymään.

Onhan näitä tapauksia ollut, että vanhempi on pelastanut vain itsensä. Tilanne on voinut olla sellainen ettei lasten pelastaminen ole ollut mahdollista, tai sitten on vain paniikki ja selviytymisvaisto ottaneet vallan ja lapset on unohdettu. 

Vierailija
442/1362 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mekin voimme määrittää, kuinka tärkeä porukan jäsen sinä olet meille, jos kerran asetat eläimen meidän edellemme."

Ollaanpas täällä nyt niin laumasieluja. Ihminen jos joku on itsekkäintä maailmassa ja aivan varmasti hätätilanteessa jokainen menee oma napa edellä eli pelastaa oman perheensä jos sitäkään. 

Voittehan te jotkut yrittää itseänne lohduttaa ajatuksella että kyllä joku sen teidän lapsen pelastaa jos ette siihen itse kykene mutta totuus on että jos te ette sitä pelasta niin sinne jää kersa hiiltymään.

Onhan näitä tapauksia ollut, että vanhempi on pelastanut vain itsensä. Tilanne on voinut olla sellainen ettei lasten pelastaminen ole ollut mahdollista, tai sitten on vain paniikki ja selviytymisvaisto ot

Niinpä. Helppo se on jeesustella kun mitään todellista hätää ei ole mutta tositilanne onkin jo täysin eri asia. Ymmärrettävää on että jokainen toivoisi niiden omien rakkaiden pelastuvan mutta pitää ymmärtää että niin toivoo myös kaikki muut. Aivan turha kenenkään kiukutella että jokainen huolehtii omistaan ensin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/1362 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et pelasta lasta sinut voidaan tuomita heitteillejätöstä tai kuolemantuottamuksesta. 

Höpsis, mikään ei velvoita sinua vaarantamaan henkeäsi.

Voit jättää toisen hukkumaan jos siltä tuntuu, miehen ei tarvitse rynnätä veteen pelastamaan lasta tai naista, sillä pelastuslaitoksella on helposti kaksi pelastettavaa sen jälkeen.

Vierailija
444/1362 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan näitä tapauksia ollut, että vanhempi on pelastanut vain itsensä. Tilanne on voinut olla sellainen ettei lasten pelastaminen ole ollut mahdollista, tai sitten on vain paniikki ja selviytymisvaisto ot

Näinhän se on. Paniikki kun iskee oikein kunnolla ja oma henki on vaarassa sitä tekee niin miten vaistot sanelee. 

Vierailija
445/1362 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun suruni lemmikkiä kohtaan olisi vähäpätöisempää kuin naapurin suru?  Miten surua ylipäätään voidaan mitata tai arvottaa? Kuka voi määritellä, kenen menetys on tärkeämpi? Ihmiset kiintyvät eri tavoin, eikä ole olemassa objektiivista tapaa arvioida, kenellä on suurempi tuska tai menetys. Tunneside määrittelee surun merkityksen, ei menetetyn olennon laji tai asema yhteiskunnassa. Joku voi surra lemmikkiään koko loppuelämänsä. Ei ole oikeudenmukaista vaatia ketään uhraamaan itselleen tärkeää olentoa vain siksi, että joku toinen kokee oman menetyksensä suurempana.

Oman lapsen kuolema on varmasti suurempi tuska kuin minkään lemmikin menetys. Jos alat änkyröimään tästä, sinulla eivät ole kaikki muumit laaksossa. Normaali ihminen osaa laittaa asiat tärkeysjärjestykseen. Lemmikki on eläin ja olemassa sinun viihdykkeeksesi, ja vaikka sinä siihen kiinn

No ei varmasti ole jos omaa lasta ei ole olemassakaan tai se on tukevasti elossa. Lemmikki ei ole olemassa kenenkään viihdykkeeksi sen enempää kuin lapsikaan. Kuulostaa ihan siltä kuin puhuisit jostain tavarasta. Ei ole normaalia pitää eläimiä tavaraan verrattavana asiana. 

Vierailija
446/1362 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheellisenä toki mennään lapset edellä. Varmaan se olisi se lapsi. Itse olisin katkera ja vihainen, jopa minusta voisi tulla väkivaltainen, jos naapurini pelastaisi koiran lapseni sijaan. Ensimmäisenä lähtis marstähteen se koira.

Vierailija
447/1362 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun suruni lemmikkiä kohtaan olisi vähäpätöisempää kuin naapurin suru?  Miten surua ylipäätään voidaan mitata tai arvottaa? Kuka voi määritellä, kenen menetys on tärkeämpi? Ihmiset kiintyvät eri tavoin, eikä ole olemassa objektiivista tapaa arvioida, kenellä on suurempi tuska tai menetys. Tunneside määrittelee surun merkityksen, ei menetetyn olennon laji tai asema yhteiskunnassa. Joku voi surra lemmikkiään koko loppuelämänsä. Ei ole oikeudenmukaista vaatia ketään uhraamaan itselleen tärkeää olentoa vain siksi, että joku toinen kokee oman menetyksensä suurempana.

Oman lapsen kuolema on varmasti suurempi tuska kuin minkään lemmikin menetys. Jos alat änkyröimään tästä, sinulla eivät ole kaikki muumit laaksossa. Normaali ihminen osaa

Mekin voimme määrittää, kuinka tärkeä porukan jäsen sinä olet meille, jos kerran asetat eläimen meidän edellemme.

Ihanaa uhoamista. Huomaa kyllä ettei sinusta olisi pelastamaan yhtään mitään, pelkkä reppana näppissankari jossain itsemurhayksiössä

Vierailija
448/1362 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et pelasta lasta sinut voidaan tuomita heitteillejätöstä tai kuolemantuottamuksesta. 

Voit jättää toisen hukkumaan jos siltä tuntuu, miehen ei tarvitse rynnätä veteen pelastamaan lasta tai naista, sillä pelastuslaitoksella on helposti kaksi pelastettavaa sen jälkeen.

Siinä tosiaan on molemmat vaarassa hukkua kun hätäpäissään syöksytään pelastamaan ilman tarvittavia taitoja tai välineitä. Hukkuva vetää pelastajansakin pohjaan.

Vierailija
449/1362 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheellisenä toki mennään lapset edellä. Varmaan se olisi se lapsi. Itse olisin katkera ja vihainen, jopa minusta voisi tulla väkivaltainen, jos naapurini pelastaisi koiran lapseni sijaan. Ensimmäisenä lähtis marstähteen se koira.

Eli jos sinä pelastat sun lapsen etkä mun koiraa on mulla oikeus olla väkivaltainen ja lähettää sun lapsi sinne "marstähteen"? 

Vierailija
450/1362 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman lapsen kuolema on varmasti suurempi tuska kuin minkään lemmikin menetys. Jos alat änkyröimään tästä, sinulla eivä

Tähän kysymykseen tulee aina näitä. Uhotaan miten tekisi sitä ja tätä ja jos mun lasta et pelasta vaan koirasi pääsette hengestänne molemmat. Joo niin varmaan ei näistä olisi edes itseään pelastamaan saati mihinkään muuhun.

Vierailija
451/1362 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös ihmisellä ole velvollisuus auttaa ja pelastaa ihminen?

On velvollisuus soittaa 112. Ei uhrata omaa henkeään kenenkään puolesta.

Ei uhrata henkeä mutta on autettava kaikien mahdollisin tavoin. Muuten voi syyllistyä heitteillejättöön. Varsinkin jos palestettavana on pieni avuton lapsi niin valvollisuus auttaa on korostunut.

Vierailija
452/1362 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Höpsis, mikään ei velvoita sinua vaarantamaan henkeäsi."

Ei siitä ole kyse että pitäisi tehdä mitä vain. Mutta kaikki mikä on kohtuullista olettaa tahtävän on tehtävä hädässä olevan pelastamiseksi. Ei siis saa vain seistä tumpt suorana jos on mahdollista auttaa toista vaarantamatta omaa henkeään liikaa.

Vierailija
453/1362 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tosiaan on molemmat vaarassa hukkua kun hätäpäissään syöksytään pelastamaan ilman tarvittavia taitoja tai välineitä. Hukkuva vetää pelastajansakin pohjaan.

Ei ole vaadittu tekemään mitään "hätäpäissään". Mutta asiat jotka voi itseään liikaa vaarantamatta tehdä pitää tehdä. Esim. jos ei heitä hukkuvalle pelastusrengasta tai köyttä vaikka ne olisivat helposti saatavilla voi kyllä syyllistyä rikokseen.

Vierailija
454/1362 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Höpsis, mikään ei velvoita sinua vaarantamaan henkeäsi."

Ei siitä ole kyse että pitäisi tehdä mitä vain. Mutta kaikki mikä on kohtuullista olettaa tahtävän on tehtävä hädässä olevan pelastamiseksi. Ei siis saa vain seistä tumpt suorana jos on mahdollista auttaa toista vaarantamatta omaa henkeään liikaa.

Paitsi että hädässä moni "halvaantuu". Ei välttämättä tajua edes itse pelastautua kun kauhu vetää jalat alta. Ei tuollaisessa tilanteessa pitäisi ketään tuomita vaikka ei toimisikaan kovin järkevästi. 

Vierailija
455/1362 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos sinä pelastat sun lapsen etkä mun koiraa on mulla oikeus olla väkivaltainen ja lähettää sun lapsi sinne "marstähteen"? 

Voit laista tarkistaa mikä on lainsäätäjän kanta ihmisen tappamisen ja eläimen tappamisen välillä. Rangaistusasteikko on hieman erilainen. Ja siihen on syynsä.

Vierailija
456/1362 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen ihmishengen aina arvokkaampana, vaikka koira rakas perheenjäsen onkin. 

Vierailija
457/1362 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti lemmikkini. Kakaroita tulee nussimalla lisää.

Ja koirat tulee pentutehtaasta. Joku pitää koiraansa rakastajanaan, on kuulemma hyviä nuolemaan.

Vierailija
458/1362 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit laista tarkistaa mikä on lainsäätäjän kanta ihmisen tappamisen ja eläimen tappamisen välillä. Rangaistusasteikko on hieman erilainen. Ja siihen on syynsä.

Ei sulla silti olisi mitään oikeutta lähettää mun koiraani yhtään mihinkään vaikka pelastaisinkin sen enkä sun lasta. Et sä sille voi mitään mitä joku muu tekee.

Vierailija
459/1362 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti lemmikkini. Kakaroita tulee nussimalla lisää.

Ja koirat tulee pentutehtaasta. Joku pitää koiraansa rakastajanaan, on kuulemma hyviä nuolemaan.

Ja jotkut pitävät omia lapsiaan seksiorjnaan tai myyvät niitä muiden käytettäväksi. Kaikenlaista on.

Vierailija
460/1362 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh huh mitä tekstiä. Se on vain koira, koita ymmärtää. VAIN koira. Mikä on rangaistus jos tapat koiran vs jos tapat ihmisen? Ihan sairasta porukkaa täällä palstalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän