Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi uskovaisille nauretaan?

Vierailija
04.08.2025 |

En ymmärrä miksi he ovat jatkuvan pilkan kohteena. Antakaa heidän uskistella rauhassa.

Kommentit (336)

Vierailija
281/336 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskiskelkaa rauhassa. Mutta älkää tyrkyttäkö sitä roskaa muille. 

Vierailija
282/336 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/336 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisitko itse tosissasi aikuisen joka tulee vakavalla naamalla kertomaan sinulle että joudut helvettiin jos et heti ala uskoa lentävään vaaleanpunaiseen lehmään taivaalla? Tai että Suuri Untamo tulee huomenna, tai ylihuomenna tai sitä seuraavana päivänä tai joskus tulevaisuudessa, ja pelastaa kaikki kansat jos vaan rukoilemme häntä ahkerasti?

Vierailija
284/336 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei uskovaisille yleensä naureta. Esim. islamia tai buddhalaisuutta kunnioitetaan suuresti. Vain kristityille nauretaan. 

Kristityt ja Islamin harjoittajat uskovat jumalaan. Budhalaisuuteen ei kuulu jumalat samalla tavalla. Se on enemmänkin henkilökohtainen matka kuin jonkun palvontaa. Mun mielestä islamin harjoittajat ovat yhtä pihalla kuin kristityt. Mutta jokainen saa uskoa mihin haluaa. Ei kuulu mulle. 

Vierailija
285/336 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei uskovaisille yleensä naureta. Esim. islamia tai buddhalaisuutta kunnioitetaan suuresti. Vain kristityille nauretaan. 

Ihan luonnollista. Islam ja budhalaisuus on saatanan luomia uskontoja. Jokainenhan näkee ettei näille ateisteille ole ongelma, jos joku on budhalainen tai islaminuskoinen. Vain kristinusko tuntuu olevan ongelma.

Vierailija
286/336 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mennä vielä tuhat vuotta lisää että partamies tulee veden päälle kävelemään.

Syntisiä eli ihmisiä joilla menee yleensä huonosti vältellään. Kaksinaamaisinta. Kun itsellä on yllin kyllin vaurautta niin kelpaa Sanaa toistella vatsa täynnä ja samoin lompakko.

Vierailija
287/336 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisitko itse tosissasi aikuisen joka tulee vakavalla naamalla kertomaan sinulle että joudut helvettiin jos et heti ala uskoa lentävään vaaleanpunaiseen lehmään taivaalla? Tai että Suuri Untamo tulee huomenna, tai ylihuomenna tai sitä seuraavana päivänä tai joskus tulevaisuudessa, ja pelastaa kaikki kansat jos vaan rukoilemme häntä ahkerasti?

No en todellakaan ottaisi tosissani. Toisaalta, jos joku tulisi kertomaan, että nuo tapasi juopotella, elää epämoraalisesti johtaa tuhoon ja tuomioon olisi toinen juttu.

Vierailija
288/336 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johanneksen evankeliumi:

Jos maailma vihaa teitä, niin muistattehan, että ennen teitä se on vihannut minua. 19Jos olisitte kotoisin maailmasta, se rakastaisi teitä ominaan. Te ette kuitenkaan ole maailmasta, koska minä olen valinnut ja pelastanut teidät omikseni maailman keskeltä. Siksi maailma vihaa teitä.

20Pitäkää mielessänne, mitä sanoin teille: Palvelija ei ole suurempi kuin isäntänsä. Jos minua vainottiin, vainotaan teitäkin. Jos minua kuunneltiin, kuunnellaan teitäkin. 21Kaiken tämän ihmiset tekevät teille minun maineeni perusteella; he eivät tiedä, kuka minut on lähettänyt. 22Jos en olisi tullut ja puhunut heille, he eivät olisi syyllisiä, mutta nyt he eivät voi puolustella syntejään. 23Se, joka vihaa minua, vihaa myös Isääni. 24Minä tein ihmisten parissa tekoja, joita kukaan muu ei ole tehnyt. Jos en olisi tehnyt niitä, ihmiset eivät olisi syntisiä. Nyt he ovat kuitenkin nähneet tekoni, ja silti he vihaavat minua ja Isääni. 25Näin tapahtui, jotta kävisi niin kuin heidän kirjoituksissaan sanotaan: He vihasivat minua ilman syytä.

Vierailija
289/336 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Historian suurin mies Jeesus; Hänellä ei ollut palvelijoita, mutta he kutsuivat Häntä Isännäksi. Hänellä ei ollut tutkintoa, mutta he kutsuivat Häntä Opettajaksi. Hänellä ei ollut lääkkeitä, mutta he kutsuivat Häntä Parantajaksi. Hänellä ei ollut armeijaa, mutta kuninkaat pelkäsivät Häntä. Hän ei voittanut sotilaallisia taisteluita, mutta hän valloitti maailman. Hän ei asunut linnassa, mutta he kutsuivat Häntä Herraksi. Hän ei hallinnut kansoja, mutta he kutsuivat Häntä kuninkaaksi. Hän ei tehnyt rikosta, mutta he ristiinnaulitsivat Hänet. Hänet haudattiin, mutta hän elää tänäkin päivänä."

(The Greatest Man in History Jesus; Had no servants, yet they called Him Master. Had no degree, yet they called Him Teacher. Had no medicines, yet they called Him Healer. He had no army, yet kings feared Him. He won no military battles, yet He conquered the world. He did not live in a castle, yet they called Him Lord, He ruled no nations, yet they called Him King, He committed no crime, yet they crucified Him. He was buried in a tomb, yet He lives today. Lyle C Rollings III, 2008)

Vierailija
290/336 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on uskovainen?

Vierailija
291/336 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut heistä toimivat kuin olisivat Jumalan valitsemia. Kuitenkin jokainen, joka haluaa raamattuun uskoa, on samalla viivalla. 

Vierailija
292/336 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut heistä toimivat kuin olisivat Jumalan valitsemia. Kuitenkin jokainen, joka haluaa raamattuun uskoa, on samalla viivalla. 

Tavallaan kyllä siinä mielessä, että jokaisella on mahdollisuus tutustua Raamattuun ja lisätä ymmärrystään. Mutta ne, jotka tekevät töitä (pyhitystä) etenevät ja ymmärtävät paremmin. Tässä on se ongelma, että niiden, jotka eivät ymmärrä mitään on lähes mahdotonta erottaa, kuka oikeasti ymmärtää jotain. 

Vierailija
293/336 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskiskelkaa rauhassa. Mutta älkää tyrkyttäkö sitä roskaa muille. 

Millä tavalla sitä tyrkytetään?

Minä pidän tyrkyttämisenä sitä tapaa, miten jehovanuskoiset toimivat ; kiertelemällä ovelta ovelle ja jakelemalla lehtiään.  Mutta en minä sitäkään niin suuresti häiritsevänä pidä, että se todellakin elämää häiritsisi.  Ainahan voi sanoa ei.  Enkä nyt muista milloin olisi meilläkään käyneet.  Ja hehän ei kuulu kirkkoon, heillä on ihan oma tapansa uskoa ja se poikkeaa aika lailla kirkon opeista, joten älkää liittäkö heitä kirkkouskovaisiin.

Jos sanomalehdessä on kirkolliset uutiset, onko se tyrkyttämistä?  Siellähän on valtaosa ihan muuta ja niistäkin suuri ellei suurin osa sellaista, joka ei kiinnosta kuin harvoja.

Jos televisiossa on sunnuntaisin Jumalanpalvelus, ketä se häiritsee?  Siellä on paljon ohjelmia, joita ei katso kukaan, koska ei ole pakko.  Jos minä en katso Jumalanpalvelusta, niin en minä katso mitään maajusseille morsiamiakaan enkä näitä kaiken maailman selviytyjiä ja love islandia sun muuta.  Niitä siellä enemmän on.  

Enemmän minä olisin huolissani siitä, että meidän nuorillemme tyrkytetään huumeita.  Tiedän, minulla on kolme poikaa ja tytär.  Jokaiselle on käyty tyrkyttämässä huumeita ja ei vain yhtä kertaa.  Se on vaarallista jos mikä.  Ja sitä siis oikeasti tapahtuu.  Täällä on kyläkoulu (ala-aste) ja sielläkin on käyty houkuttelemassa lapsia tälle tielle.

Joku suvivirren laulaminenko on niin vaarallista!!!!!  Jos joku ei halua kuulla, niin ajatelkoon muita asioita, se ei kestä kuin muutaman minuutin.  Sen kuulemisesta ei kukaan ole sairastunut.  Minäkin suljen korvani, kun kuulen räppiä, enkä raivoa siitä, että sitä minulle tyrkytetään.

Ne ajat on olleet ja menneet, jolloin papit kävi nuhtelemassa ihmisiä heidän huonoista tavoistaan ja kirkossakäyminen sunnuntaisin oli lähes pakollista.  Nykyään seurakunnan tilaisuuksissa on täysi vapaaehtoisuus, eikä ketään sorreta sen takia, että ei käy kirkossa.  Seurakunnat tarjoavat paljonkin erilaisia tapahtumia ja ohjelmia ihmisille, mutta niinhän muutkin instanssit tekevät.  Meillä kirjasto tekee paljon erilaista kulttuuritarjontaa ja järjestää tiloissaan erilaisia tapahtumia ja ilmoituksissa sanotaan, että tervetuloa!  Pitäisikö sekin mieltää tyrkyttämiseksi?  Paikallislehdessä on yleensä runsas seurapalsta, jossa ihmisiä kutsutaan erilaisiin tilaisuuksiin, täysin vapaaehtoista tietysti kaikille!  

Niin se on seurakunnallakin.  Älkää tulko jos ette halua!  Ei kukaan väkisin raahaa eikä manipuloi teitä mihinkään.  Kai te nyt osaatte olla välittämättä ja itse valita mitä tahdotte?

Vierailija
294/336 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en todellakaan ottaisi tosissani. Toisaalta, jos joku tulisi kertomaan, että nuo tapasi juopotella, elää epämoraalisesti johtaa tuhoon ja tuomioon olisi toinen juttu.

Tiedätkö, ei ole asiallista mennä kertomaan tuollaisia asioita aikuisille ihmisille. Ehkä omalle läheiselle korkeintaan, mutta ei muille.

Vierailija
295/336 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja yleensä nämä naurajat itse uskovat esim. horoskooppeihin ja tarotkortteihin ja heidän mielestään se on eri asia😂

Ja vielä useampi uskoo sokeasti että universumin verran materiaa pölähti täysin tyhjästä ilman kummempaa tarkoitusta ja sen jälkeen elämää syntyi elottomasta materiasta.

Vaan kuinka monta miljoonaa vuotta täytyy kulua, että lammikkoon jäänyt kivi herää eloon ja kävelee omin jaloin kuivalle maalle? 🤔

Miksi pitää mielestäsi olla jokin tarkoitus? Miksi sinun mielikuvitusolentosi olisi ensin pölähtänyt tyhjästä ja sitten luonut jotain tyhjästä? Miten sinun teoriasi on parempi ja uskottavampi? Siksi, että vanhempasi sanoivat niin?

Ateistitkin väittävät jonkun syntyneen tyhjästä.

- e

Eivät väitä. Jos et tiedä ateisimin määritelmää, niin voit ihan reilusti kysyä sellaiselta joka tietää.

Vierailija
296/336 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kuule kun sinulla on se todistamisen taakka, hupsu sinä. Eikös tuo jeesuskin antanut lähetyskäskyn sinulle? Sinun pitäisi sen perusteella vakuuttaa minut jumalasi olemassaolo. Ihmetyttää vain se, että antoi sanansa levittämisen kaltaisillesi tunareille, eikä kaikkivoipana tee sitä itse siten, että kaikki ihmiset olisivat vakuuttuneita olemassaolostaan. Oletko miettinyt tätä delegointia itse lainkaan? Pystyisitkö tekemään sen nyt? "

Lopeta tuo vinkuminen. Nolaat meidät kaikki.

- Ateisti

Heh, luulevainen tekeytyi ateistiksi.

Vierailija
297/336 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esittelepä nyt sitten ne perusteet.

Näe vähän vaivaa ja etsi itse, älä odota että toinen tekee työn puolestasi. 

Kuule kun sinulla on se todistamisen taakka, hupsu sinä. Eikös tuo jeesuskin antanut lähetyskäskyn sinulle? Sinun pitäisi sen perusteella vakuuttaa minut jumalasi olemassaolo. Ihmetyttää vain se, että antoi sanansa levittämisen kaltaisillesi tunareille, eikä kaikkivoipana tee sitä itse siten, että kaikki ihmiset olisivat vakuuttuneita olemassaolostaan. Oletko miettinyt tätä delegointia itse lainkaan? Pystyisitkö tekemään sen nyt? 

Lähetyskäsky on annettu, mutta on myös kielletty heittämästä helmiä sioille. 

Vierailija
298/336 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa, mutta en kyllä myöskään jankuttaisi päivästä toiseen ja viikosta toiseen, aamuvarhaisesta yömyöhään netin anonyymillä trollifoorumilla heitä vastaan. 

Vierailija
299/336 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetyskäsky on annettu, mutta on myös kielletty heittämästä helmiä sioille. 

Miksi puhutaan lähetyskäskystä? Eikö se ole ennemminkin kehotus? Oliko Jeesuksella tapana käskyttää ihmisiä? Minun mielestäni ei ollut. Jeesus kertoo vaihtoehdosta. Lähetyskäsky on kehotus kertoa tästä muillekin. Todellakaan ei ole niin, että hän pakottaisi siihen. Lisäksi on todella outoa, että muihin Jeesuksen antamiin ohjeisiin suhtaudutaan välinpitämättömästi, mutta tämä lähetyskäsky on sitten sellainen, jota ehdottomasti täytyy noudattaa. Katsokaa ensin vaikkapa vuorisaarna ja miettikää onnistuuko sen noudattaminen ja miettikää sitten sitä lähetyskäskyä. 

Lisäksi helmiä sioille -vertaus ei sovi tähän tilanteeseen. Ei keskustelu ja kysymyksiin vastaaminen ole mitään helmien heittämistä sioille. Minusta vaikuttaa siltä, että sinä vetoat tuohon vertaukseen siksi, ettet osaa tai uskalla keskustella. Minä kyllä keskustelen eikä minua voi tällä palstalla hiljentää. Voin kirjoittaa mitä vain, kunhan kommentti menee tarkastuksesta läpi. Ei kannata väittää vastaan minulle. Tuhlaat vain aikaasi. Tietysti sinulla on oikeus siihen silti ja oikeus omiin mielipiteisiisi. 

Vierailija
300/336 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateistit jatkuvasti tuputtaa omaa uskoaan olemalla kännissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme