Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni isorintainen oikeasti pitää rinnoistaan??

Vierailija
03.08.2025 |

Siis minulla on E-kupin kiinteät, pystyt rinnat vaikka olen itse pieni ja erittäin siro ja hoikka (149 cm ja 40 kg). 

Näistä rinnoista ei ole mitään muuta kuin harmia! Nukkuessa ne ovat tiellä (en pysty nukkumaan vatsallani kun rintoja alkaa painaa) ja urheillessa ne on tiellä. XS-koon paidat eivät mahdu tissien takia vaikka se muutoin olisi oikea kokoni, joudun siis käyttämään ylisuuria paitoja omaan kroppaan nähden

Lisäksi isot rinnat lihottavat varsinkin jos ne rinnat ovat epäsuhtaiset muuhun kroppaan nähden. Näytän 10 kg lihavammalta kuin ollenkaan, kiitos isojen rintojen. 

Ja viimeiseksi se vihattavin asia. Minne menenkin niin osa miehistä tuijottavat rintojani. Pahinta on uimarannalla ja Etelän lomilla. Ja sitten se huutelu esim ulkomailla (kyllä valitettavan tuttua) ja baareissa useasti humalainen mieshenkilö kysynyt tiskillä jonottaessani drinkkiäni: Onks noi aidot?? Ja tuijotetaan niitä rintoja kuin Pyhää Mariaa. Ja sitten ne peittelyyritykset! Olisipa sellaiset litteähköt riippurinnat, jotka saa helpommin peitettyä. Mutta nää törröttää aina edessä ja on inhottavaa saada miesten huomiota niistä. Olen todella kyllästynyt näihin!!! 
Ja sekin harmittaa, ettei nää ole niin isot, että saisin vielä rintojen pienennyksen. 

Olen varma etten ole ainoa nainen joka vihaa omia rintojaan. 

Ja kun olin uusi töissä, kuulin sattumalta kahden mieskomlegan puhuvan neukkarissa; kenestä nyt puhut?? No siitä isotissisestä blondista jonka nimeä en nyt muista.

Voi Viddu! 

Kommentit (133)

Vierailija
81/133 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, AP:ne kirjoituksesta paistaa huomionhalu. Eipä siinä, mutta vähän kiusallista luettavaa. 

Itselläni on pieni b-kuppi. Se on minulle aina ollut sellainen neutraali asia. Eivät aiheuta harmia, mutta eivät vau-efektiäkään. 

Mutta kommenteista ja tuijottelusta olen saanut osani perseen takia. Nykyään en enää sen vuoksi käytä housuja jotka sitä korostaa. En silti sano että se on huono juttu, en vaan tykkää että ulkonäkööni kiinnitetään huomiota. 

Vierailija
82/133 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koko on 75F. Olen pitkä. Myötätuntoni menee ihan minkä kokoisten rintojen omistajalle tahansa, jota oma koko häiritsee. Miksi pitää vängätä siitä mikä on oikeasti iso koko ja mikä ei? Lisäksi kannattaa huomioida sekin, että pienempikin varustus voi saada pään särkemään, jos rintsikat on huonot ja painaa pahasti. Mikä kukaan on sanomaan voiko toisella olla kipuja vai ei? Keskittykää, naiset, pystytte parempaan kuin ilkkumaan toisillenne.

Minusta omani eivät ole silmiinpistävän isot. Silti kunnolliset rintsikat tässä koossa maksaa liikaa ja muiden kuin venyvien paitojen löytäminen kohtuuhintaisena on työlästä. Nämä estää pukeutumasta paitoihin josta solisluuni (ainoa osa jota pidän kauniina kehossani) näkyisivät nätisti, sillä väkisin näkyviin puskevan rivon tissivaon luoma efekti on ihan erilainen kuin sirojen solisluiden. Tälläkin koolla monet urheilulajit tuntuu ikäviltä. Näytän tavallisissa uikkareissa tyrkyltä enkä halua ajatellakaan bikineitä, joita 80% kavereistani huolettomasti käyttävät. Kaiken lisäksi näiden tätihinkkien koko on jatkanut kasvamistaan, vaikka laihdutan.

Jos joku siellä jossain kokee kateutta isoista rinnoista, niin muista että joku heistä haaveilee omaavansa sun rintakehän.

Typerimmät mieskommentit jotka olen leikkaushaaveista kertoessani kuullut on olleet, että "noihan on just hyvät, älä semmosia mieti". AAAArrrrgh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/133 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi minulla on niin paljon vähemmän ongelmia J-kupissa kuin useilla naisilla D tai E kupissa..?

Rintojen koko ei ole ainoa asia, joka vaikuttaa. Rintojen rauhaskudos on osalla naisista tosi tiivistä ja painavaa. Silloin rinnat painavat paljon ja aiheuttavat usein niska- ja hartiakipuja. Osalla terveyshaittoja aiheuttaa myös ihon hautuminen ja rikkoutuminen rintojen välissä ja alta. Tiiviissä rauhaskudostyypissä myöskään mahdolliset kasvaimet eivät aina mammografiakuvissa näy. 

Diagnoosina on rintarauhasen liikakasvu. Tällöin myös hyvin hoikalla naisella voi olla hyvin painavat ja haittoja aiheuttavat rinnat

Totta, ja se rintakudos voi alkaa kasvaa sinne kainalon puolellekin 😒 

Mutta en sanoisi että kyse on "hoikasta naisesta" vaan ongelma on tarkemmin kapea selkä (ja usein kapoiset hartiatkin). Ihmisten ruumiinrakenne vaihtelee paljon ja joillakin kylkiluut ovat hyvin kapoisat ja sisällä kehossa, toisilla taas rintaranka kylkiluineen on leveämpi. Naisen painolla yms. ei tässä ole paljonkaan tekemistä, kyse on luuston rakenteesta.

Siihen sitten kapeaan selkään lisätään ne tiivistä rintakudosta olevat isohkot rinnat. Vanhempana tilanne tietysti helpottuu, koska rinnat tuppaavat muuttumaan kevyemmiksi ja ympärysmitta voi kasvaa "luonnostaan"...

Vierailija
84/133 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin pienennyttämässä vuosien kipujen ja epämukavuuden jälkeen. Yhteensä miltei kaksi kiloa poistettiin rinnoista. Ei nämä arvet nyt ole mikään ilo silmälle, mutta olo on tuhat kertaa parempi. Ja kenenkäs silmää tässä pitäisi oman terveyden kustannuksella edes miellyttää.

Vierailija
85/133 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

D-kuppi ja en tykkää. Näytän ihan karjakolta, oli päällä mitä tahansa. Enkä oikeen välittäis myöskään kuulla tuntemattomilta miehiltä, kuinka ihanat tissit mulla on. Sporttinen b-kuppi ois paras

D-kupit on keskikokoiset eikä mitkään isot. Noin voi kirjoittaa vain mies, joka ei ymmärrä kuppikokoja.

D on jo iso koko. Varsinkin isommilla ympäryksillä, kuten 80.

Ahaa.

A,B,C,D,E,F,G,H,I,J,K,L,M,N,O,P..

Jos D on iso koko, niin mikä sitten on F tai J tai P?

XXl isot eli ylisuuret melonit jotka eivät varmasti ole naiselle eduksi.Mitäpä ei heikkoluonteiset miesten huomion eteen tekisi.

Ihmiselle voi kasvaa luonnostaan isokokoiset rinnat. Rintojen kokoon ja kasvuun vaikuttavat ennen kaikkea perintötekijät sekä luonnollinen hormonitoiminta, sillä rinnat koostuvat pääosin rauhas- ja rasvakudoksesta. Rintojen lopullinen koko määräytyy geenien ja yksilöllisen kehityksen mukaan, ja ne voivat kasvaa luonnollisesti useista eri syistä.

Mä olin jo teini-ikäisenä koossa 70E, sitten kolmikymppisenä 70G. Sitten pienennettiin leikkauksessa kokoon 75C (lääkärin mukaan). Melko nopeasti olin taas koossa 70F ja nykyään selänympärys on kasvanut liikunnan ja painonnousun myötä, ja "yay" rintaliivikoko on nyt 85J.  

Vierailija
86/133 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

D-kuppi ja en tykkää. Näytän ihan karjakolta, oli päällä mitä tahansa. Enkä oikeen välittäis myöskään kuulla tuntemattomilta miehiltä, kuinka ihanat tissit mulla on. Sporttinen b-kuppi ois paras

D-kupit on keskikokoiset eikä mitkään isot. Noin voi kirjoittaa vain mies, joka ei ymmärrä kuppikokoja.

Ahaa.

XXl isot eli ylisuuret melonit jotka eivät varmasti ole naiselle eduksi.Mitäpä ei heikkoluonteiset miesten huomion eteen tekisi.

Sä kuvittelet, että naisten rinnat kasvaa isoiksi, jotta naiset saisi huomiota? Aika paska provo.

Viimeaikaisissa tutkimuksissa rintojen suuri koko on yhdistetty siihen, että niillä sai pidettyä vauvan lämpimänä. Rintojen koolla kun ei ole mitään tekemistä maidontuotannon kanssa. Mutta naisen rinnat on muuta kehoa lämpimämpi alue ja suuri pinta-ala on evoluution näkökulmasta enemmän lämpöä vauvalle.

Vierailija
87/133 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin AP E-kuppi ei ole iso tai pieni. Riippuu siitä mikä ympärys on. Liivikoko on aina selän- ja rinnanympäryksen suhde.

Toiseksi rintojen pienennysleikkauksen saa kuka vaan kunhan maksaa itse, eikä ole terveydellisiä esteitä. 

Jos haluat julkisella pienennysleikkauksen, sitä ei saa koska omat rinnat ärsyttää ja tuntuvat isoilta, vaan siinä on tarkat kriteerit, etenkin pitää olla merkittäviä niska-, hartia- ja selkäkipuja, päänsärkyä tai ryhtiongelmia, iho-ongelmmia, poistettavan kudoksen määrän on arviolta oltava vähintään n. 300 - 500 grammaa per rinta, hankaluudet harrastaa liikuntaa, vaikeus löytää oikeankokoisia tarpeeksi tukea antavia liivejä, voidaan mitata myös pituus solisluusta nänniin, jos se on yli tietyn mitan jne...

Ymmärrän, että nuorena ottaa kupoliin kun miehet tuijottavat, sille ei voi mitään, joidenkin miesten aivot ovat heidän haaroissaan ja käytös on kuin paviaanilla, paitsi että paviaanit ovat ehkä vähemmän seksistisiä. Näille miehille kannattaa sanoa asiallisesti että "minun silmäni ovat täällä ylempänä". Jos käytös vaikkapa oppilaitoksessa tai työpaikassa alkaa vaikuttaa häirinnältä, sitten sun pitää ilmoittaa siitä esihenkilöllesi. 

Sun kropassa ei ole mitään vikaa. Muista käyttää kunnollisia rintaliivejä ja huolehtia lihaskunnosta. Jos ja kun vaivoja alkaa olla, sitten ota yhteys lääkäriin. Leikkausta ei kannata kuitenkaan tehdä ennen kuin hankkii lapsia ja imettää, ja sittenkin voi olla että vaihdevuosissa rinnan koko paisuu uudestaan. Tämä on yksilöllistä, mutta jos on paljon tiivistä rintakudosta, hormonit vaan tuppaavat vaikuttamaan rintojen kokoon.

Kysyin kirurgilta mahdollisesta rintojen uudelleenkasvusta. Hän sanoi, että keski-iässä ja sen jälkeen rintarauhasen liikakasvua ei hormonaalisista syistä enää olisi niin kuin nuorempana. Toki jos paino nousee, niin silloin rinnat suurenevat. Mutta silloin kasvu olisi enemmän rasvaa kuin rauhaskudosta, ja siihen voisi omilla elämäntavoillaan vaikuttaa (toisin kuin rintarauhasen liikakasvuun)

Joo, se taitaa olla siinä esivaihdevuosissa joissa rintakudos voi alkaa kasvaa vielä, muttei enää myöhemmin. "Lohdutuksesi" sanotaan, että sitten viihdevuosien jälkeen rinnat alkavat menettää rintakudosta eli rasvan suhteellinen määrä lisääntyy ja rinnat alkavat vielä roikkuakin, eli muka helpommat 🤔

Vierailija
88/133 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun koko on 75F. Olen pitkä. Myötätuntoni menee ihan minkä kokoisten rintojen omistajalle tahansa, jota oma koko häiritsee. Miksi pitää vängätä siitä mikä on oikeasti iso koko ja mikä ei? Lisäksi kannattaa huomioida sekin, että pienempikin varustus voi saada pään särkemään, jos rintsikat on huonot ja painaa pahasti. Mikä kukaan on sanomaan voiko toisella olla kipuja vai ei? Keskittykää, naiset, pystytte parempaan kuin ilkkumaan toisillenne.

Minusta omani eivät ole silmiinpistävän isot. Silti kunnolliset rintsikat tässä koossa maksaa liikaa ja muiden kuin venyvien paitojen löytäminen kohtuuhintaisena on työlästä. Nämä estää pukeutumasta paitoihin josta solisluuni (ainoa osa jota pidän kauniina kehossani) näkyisivät nätisti, sillä väkisin näkyviin puskevan rivon tissivaon luoma efekti on ihan erilainen kuin sirojen solisluiden. Tälläkin koolla monet urheilulajit tuntuu ikäviltä. Näytän tavallisissa uikkareissa tyrkyltä enkä halua ajatellakaan bikineitä, joita 80% kavereistani huolettomasti käyttävät. Kaiken lisäksi näiden tätihinkkien koko on jatkanut kasvamistaan, vaikka laihdutan.

Jos joku siellä jossain kokee kateutta isoista rinnoista, niin muista että joku heistä haaveilee omaavansa sun rintakehän.

Typerimmät mieskommentit jotka olen leikkaushaaveista kertoessani kuullut on olleet, että "noihan on just hyvät, älä semmosia mieti". AAAArrrrgh.

Jos olisi saanut valita, olisin kyllä ottanut 75B -kokoiset rinnat. 

Vaikka rintani olivat nuorena kauniit, onhan näistä isoista rinnoista ollut hemmetisti vaivaa, kipuja ja rahanmenoa ja on edelleen. Enkä edes maininnut miesten typerää toimintaa.

Vierailija
89/133 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi erityisesti pitää rinnoistaan. Tuossahan nuo roikkuu ihan pitämättä.

Vierailija
90/133 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,

Sä oot ruma.

T. Mies

Vierailija
91/133 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tekee yllämainitsemastasi kommentista typerän? Se että mies rehellisesti kertoo mielipiteensä? Olisiko parempi valehdella ja kannustaa menemään leikkaukseen?

Vierailija
92/133 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa.

Sä kuvittelet, että naisten rinnat kasvaa isoiksi, jotta naiset saisi huomiota? Aika paska provo.

Aika harvoin luomut kasvaa kokoon J tai isompi.Kyllä ne teetetään. 

Mitä isompi koko niin yleensä myös sitä 

lihavampi,koska kuppi koko tulee ympäryysmitoista.

Vierailija
93/133 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi minulla on niin paljon vähemmän ongelmia J-kupissa kuin useilla naisilla D tai E kupissa..?

Rintojen koko ei ole ainoa asia, joka vaikuttaa. Rintojen rauhaskudos on osalla naisista tosi tiivistä ja painavaa. Silloin rinnat painavat paljon ja aiheuttavat usein niska- ja hartiakipuja. Osalla terveyshaittoja aiheuttaa myös ihon hautuminen ja rikkoutuminen rintojen välissä ja alta. Tiiviissä rauhaskudostyypissä myöskään mahdolliset kasvaimet eivät aina mammografiakuvissa näy. 

Diagnoosina on rintarauhasen liikakasvu. Tällöin myös hyvin hoikalla naisella voi olla hyvin painavat ja haittoja aiheuttavat rinnat

Minulla on juuri tuollaiset rauhaskudoksesta paljolti koostuvat rinnat, painavat kyllä ja aiheuttavat lieviä vaivoja. Mutta kummastuttaa yhä miten hoikan naisen D tai E-kuppi voisi painaa paljon vaikka olisi paljon rauhaskudosta.

Vierailija
94/133 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa.

Viimeaikaisissa tutkimuksissa rintojen suuri koko on yhdistetty siihen, että niillä sai pidettyä vauvan lämpimänä. Rintojen koolla kun ei ole mitään tekemistä maidontuotannon kanssa. Mutta naisen rinnat on muuta kehoa lämpimämpi alue ja suuri pinta-ala on evoluution näkökulmasta enemmän lämpöä vauvalle.

Juu lämpimät ovat ihan ilman vauvaakin helteillä. Pakkasella voi laittaa kylmät näppinsä rintojen alle, lämpiävät hyvin. 

Vierailija
95/133 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap,

Sä oot ruma.

T. Mies

Ap, älä mene tähän ragebaittiin. 

Vierailija
96/133 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on, että miehet pitävät niitä.

Vierailija
97/133 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tekee yllämainitsemastasi kommentista typerän? Se että mies rehellisesti kertoo mielipiteensä? Olisiko parempi valehdella ja kannustaa menemään leikkaukseen?

Olen eri, mutta etkö todella tajua? 

Kuvittelepa itse jos sulla olisi isot painavat polviin asti roikkuvat kivekset, joista kärsisit jatkuvasti. Et voisi pelata jalkapalloa et harrastaa lenkkeilyä tai muuta, kun kassit laahaisi maata tai heiluisivat kuin heilurit iskien polviin joka askeleella. Sun pitäisi käyttää sellaisia erikoisalushousuja, jotka tukisivat sun kasseja, mutta ne maksaisivat sellaiset 164 euroa kappale ja olisivat tosi hiostavat helteellä. Et saisi yöllä nukuttua koska olisi vaikea löytää hyvää nukkumisasentoa, aina yks kuukunen jäisi sinne reiden alle tai muuta. Ja kesällä nivusalueen iholle tulisi hautumia. 

Sitten alkaisi nivusten iho venyä ja lanneselkäkin kipeytyä kivesten painosta ja liikkeestä, lääkäri ehdottaisi jotain neopreenitukivyötä, johon rakennettaisiin kivestuet, maksaisi vain 125 euroa. 

Tämän lisäksi kaikki känniset naiset joka baarissa tulisivat puristelemaan sun kasseja vitsinä. Töissä työkaverit heittelisivät herjoja kuinka sinä voisit hoitaa ne vaikeat asiakkaat, hehän mykistyisivät kun näkisivät tuollaiset pallit. Pikkujouluissa kaverit huutaisivat että "Näytä ne Jorma!" 

Lääkäri sitten ehdottaisi, että kyllä ne voitaisiin jotenkin leikkauksella pienentää ja nostaa hieman ylemmäksi.

Ja sitten sinusta olisi varmaan kaiken jälkeen todella ihanaa, kun joku nainen sanoisi, että "ei väliä, että sä kärsit, älä missään nimessä pienennä niitä leikkauksessa, pidä vaan ne julmetut kassisi, minusta ne hupaisat"???

Vierailija
98/133 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on juuri tuollaiset rauhaskudoksesta paljolti koostuvat rinnat, painavat kyllä ja aiheuttavat lieviä vaivoja. Mutta kummastuttaa yhä miten hoikan naisen D tai E-kuppi voisi painaa paljon vaikka olisi paljon rauhaskudosta.

Läski on aina kevyempää kuin lihas, sanotaan. Luultavasti rintakudos on painavampaa kuin läski saman kaavan mukaan.

Vierailija
99/133 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa.

Aika harvoin luomut kasvaa kokoon J tai isompi.Kyllä ne teetetään. 

Mitä isompi koko niin yleensä myös sitä 

lihavampi,koska kuppi koko tulee ympäryysmitoista.

Roskaa. 

terveisin luomu J-koko.

Vierailija
100/133 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun rinnat ei ole kiinteät ja pystyt, joten ei ongelmia. 
Aina olleet sellaiset pullataikinaisen löysät, joten ei ole koskaan haitanneet vatsallaan nukkumista tai mitään. 

Mulla ne hakeutuu kainaloon, joten ei oo ollu ongelma nukkua vatsallaan myöskään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi